Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Musta jotenkin huvittavaa, että näiden lasten mielestä oliivit, jalapenot ja sienet on suurta herkkua :D Yleensä kaikki lapset vihaa näitä.
Siinä videossa missä grillataan, lapset itkee oliivien perään. Napostelevat niitä kuin karkkia. Myös se joku pinaatti, sieni, ranskalais, punajuuri, suolakurkku, majoneesi, ketsuppi -mössö on kaikkien herkkua.
Varmaan tekee lapsilla suolaa mieli hedelmä-ruokavalion takia :D se grillausvideo oli varmaan vielä viime kesän helteiden aikaan kuvattu, niin kyllä suola maistuis. Ja tosiaan, ois kiva nähdä mitä herra L-T kokkaa perheelle ruuaksi, Taina kun on kirjoittanut että herra valmistaa kaksi vege ateriaa päivässä.
Luin tämän viestiketjun läpi ja huomasin, ettei tässä ollut yhtäkään positiivista kommenttia. Kaikki haukkumista ja arvostelua, ruuasta hiuksiin ja vaippoihin. Jos jonkun elämäntyyli ja -tapa on erilainen kuin "keskivertosuomalaisen" niin se on automaattisesti huono. Itse teen asiat eri tavoin kuin Taina, mutta silti mielenkiinnolla seuraan heidän elämäntapaansa. Miksi kaikkien pitäisi tehdä asiat samalla tavalla?
Jos ei muuta haukkumista löytynyt niin x-tran ketsuppipullo tai kokispullo!! En minäkään instaani vie kuvaa ketsuppipullosta tms vaan siivoan sen pois mutta se ei tarkoita sitä ettei sitä voisi käyttää. Kokis taas voi kuulua vegaaniseen ruokavalioon, voi olla vaikka Tainan pullo. Mitä sitten!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta jotenkin huvittavaa, että näiden lasten mielestä oliivit, jalapenot ja sienet on suurta herkkua :D Yleensä kaikki lapset vihaa näitä.
Siinä videossa missä grillataan, lapset itkee oliivien perään. Napostelevat niitä kuin karkkia. Myös se joku pinaatti, sieni, ranskalais, punajuuri, suolakurkku, majoneesi, ketsuppi -mössö on kaikkien herkkua.
Varmaan tekee lapsilla suolaa mieli hedelmä-ruokavalion takia :D se grillausvideo oli varmaan vielä viime kesän helteiden aikaan kuvattu, niin kyllä suola maistuis. Ja tosiaan, ois kiva nähdä mitä herra L-T kokkaa perheelle ruuaksi, Taina kun on kirjoittanut että herra valmistaa kaksi vege ateriaa päivässä.
Vaikutti olevan kuvattu kesäkuussa, kun voikukat olivat valloillaan.
Vaikka tämä perhe on epäilemättä epätavallinen, niin mun mielestä myös osa tästä keskustelusta on lähtenyt lapasesta. Tehdään muutaman videon perusteella analyyseja perheen KOKO elämästä sekä huolimattomia havaintoja. Videoilla näkyy esim. ihan selvästi, että kyllä siellä niitä proteiineja ym. tarpeellista syödään.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vanhinta poikaa käy ammattikoulua, mutta onko 18-vuotias tyttö sitten vaan kotona? Eikö hän tarvitse mitään ammattia?
Ja kyllä siinä aamurutiinivideolla pari kouluikäistä tekee koulutehtäviään ja tekstinä pyörii, että kaikki lapset käyvät 12-vuotisen koulun heillä 9 vuodessa ja samalla oppivat viittä eri kieltä. Pienin on hämmentynyt ja äiti kertoo, että nyt ei tehdäkään päivä- vaan aamurutiinia. Vähän veikkaan että perheen väitetyt rutiinit eivät taida olla ihan niin rutiinia, kun pienimmät menevät niistä hämilleen...
Vanhin tyttö opiskelee käsittääkseni parturi-kampaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä perhe on epäilemättä epätavallinen, niin mun mielestä myös osa tästä keskustelusta on lähtenyt lapasesta. Tehdään muutaman videon perusteella analyyseja perheen KOKO elämästä sekä huolimattomia havaintoja. Videoilla näkyy esim. ihan selvästi, että kyllä siellä niitä proteiineja ym. tarpeellista syödään.
Joo, en muista oliko sitten instan puolella vai missä, mutta heillä on syöty papuja ja usein tofua. Tosiaan nuo tube-videot ei kerro kaikkee.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsi aamuvideossa että hän jätti nuorimmaisen aikuisten sänkyyn ilman reunaa yms. estettä. Jos video on kuvattu kesällä ja vauva syntynyt alkuvuodesta niin hän oli tuolloin 5-7kk vanha. Tuon ikäinen jo kääntyy ja möyrii, ehkä ryömiikin. Aika iso luotto että ehtii vauvan luo alakerrasta kun herää. Mies nyt tuskin herää mihinkään.
No huvitti ja kauhistutti nimenomaan se, että mies vetää kaikessa rauhassa sikeitä, kun kymmenen lapsen äiti hoitaa neljää nuorimmaista aamutuimaan!
Kaiken kaikkiaan ahdistavaa elämää, ainakin videoissa kuvattu. En jaksa katsoa enää yhtään.
Kulttihommissa mies on yleensä perheen pää ja naisen homma on hoitaa lapsia ja kotia. Toki miehen pitää levätä, että jaksaa sitten koko päivän miettiä uskon asioita.
Olen katsonut tämän äidin videoita, olen itsekin suunnilleen saman kokoisen perheen äiti. Oikeasti noin monta pientä ja vaippaikäistä on todella raskasta hoitaa. Vaikka meitä lestadiolaisperheitä siitä aina moititaan, niin meillä ei kyllä isommat lapset hoida pienempiä läheskään niin paljon kuin tuossa perheessä, eivät myöskään kotitöihin osallistu noin paljon. Toki meilläkin kotitöihin osallistuvat, mutta eivät noin käskemättä ja tuohon tyyliin, ettei äidin tarvi muuta kuin kuvata videolle miten keittiö puhdistuu suit sait sukkelaan. :) Kyllä noista videoista saa aika silotellun kuvan ison perheen elämästä. Meillä ainakin näkyy ja kuuluu niin murros- kuin uhmaiät, siitäkin huolimatta että ulkopuolisten silmissä meidän lapset ovat kuulemma fiksuja ja kilttejä, menestyvät koulussa hyvin jne.
Samaan olen myös kiinnittänyt huomiota, että aika huoletonta meininkiä mm. pukeutumisen suhteen tässä perheessä. Todella vähissä vaatteissa ollaan niin sisällä kuin ulkonakin. Itse olen ehkä jopa liian ylisuojeleva, mutta välillä videoita katsoessa pelottaa, että jotain käy jollekin pienistä. Mutta lapset ovat kyllä todella suloisia! Ja isommat ihan fiksunoloisia nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsi aamuvideossa että hän jätti nuorimmaisen aikuisten sänkyyn ilman reunaa yms. estettä. Jos video on kuvattu kesällä ja vauva syntynyt alkuvuodesta niin hän oli tuolloin 5-7kk vanha. Tuon ikäinen jo kääntyy ja möyrii, ehkä ryömiikin. Aika iso luotto että ehtii vauvan luo alakerrasta kun herää. Mies nyt tuskin herää mihinkään.
No huvitti ja kauhistutti nimenomaan se, että mies vetää kaikessa rauhassa sikeitä, kun kymmenen lapsen äiti hoitaa neljää nuorimmaista aamutuimaan!
Kaiken kaikkiaan ahdistavaa elämää, ainakin videoissa kuvattu. En jaksa katsoa enää yhtään.
Onneks sun ei tarvi!
Miksi kirjoittaa tänne että "pitäisi tehdä lasu"? Senhän voi jokainen meistä tehdä jos tarvetta on.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut tämän äidin videoita, olen itsekin suunnilleen saman kokoisen perheen äiti. Oikeasti noin monta pientä ja vaippaikäistä on todella raskasta hoitaa. Vaikka meitä lestadiolaisperheitä siitä aina moititaan, niin meillä ei kyllä isommat lapset hoida pienempiä läheskään niin paljon kuin tuossa perheessä, eivät myöskään kotitöihin osallistu noin paljon. Toki meilläkin kotitöihin osallistuvat, mutta eivät noin käskemättä ja tuohon tyyliin, ettei äidin tarvi muuta kuin kuvata videolle miten keittiö puhdistuu suit sait sukkelaan. :) Kyllä noista videoista saa aika silotellun kuvan ison perheen elämästä. Meillä ainakin näkyy ja kuuluu niin murros- kuin uhmaiät, siitäkin huolimatta että ulkopuolisten silmissä meidän lapset ovat kuulemma fiksuja ja kilttejä, menestyvät koulussa hyvin jne.
.
No en mä usko, että Taina kaiket päivät vaan kuvailee. Sehän saattaa tehdä kolme videota vaikka yhdestä saunaillasta, tarkoittaa sitä että kuvaa sen YHDEN illan ajan. Kuvaa sen YHDEN episodin heidän elämästä ja editoi siitä mont videota. Lisäksi, kun vanhemmat lapset ovat kouluissa ja harrastavatkin, niin tuskin heille jää tuntikaupalla aikaa auttaa lastenhoidossa ja kotihommissa. Se, että autetaan pöydän siivoamisessa tai välillä ruuanlaitossa, on mun mielestä ihan normaalia toimintaa perheissä! Sen pitäisi olla itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin tähän kanavaan pari päivää sitten ja tilaajia oli vähän yli 1200 ja aamurutiini-videolla oli 14 000 näyttökertaa. Nyt määrät on yli 36 000 tilaajaa ja näyttökertoja yli 487 000.
Hänelle tulee joka sekunti monta tilaajaa lisää. Ihan käsittämätöntä. Olin hänen profiilissaan 5min ja tilaajia tuli melkien 1000 lisää. Jos odottaa vaikka 20s ja päivittää sivun, tulee ainakin 10 lisää.
Nyt aamurutiini on ylittänyt jo miljoonan ja youtubessa tulee ihan just 60 000 seuraajaa täyteen. Viikonloppuun mennessä on varmaan jo yli 200 000. Uskomaton vauhti!
Aiemmin vastasi myös jokaiseen kommenttiin siellä. Nyt katsojat keskustelee siellä keskenään, kun ei niiden kommenttejen perässä voi enää pysyä. Lisää tulee joka tuutista.
Vierailija kirjoitti:
Luin tämän viestiketjun läpi ja huomasin, ettei tässä ollut yhtäkään positiivista kommenttia. Kaikki haukkumista ja arvostelua, ruuasta hiuksiin ja vaippoihin. Jos jonkun elämäntyyli ja -tapa on erilainen kuin "keskivertosuomalaisen" niin se on automaattisesti huono. Itse teen asiat eri tavoin kuin Taina, mutta silti mielenkiinnolla seuraan heidän elämäntapaansa. Miksi kaikkien pitäisi tehdä asiat samalla tavalla?
Jos ei muuta haukkumista löytynyt niin x-tran ketsuppipullo tai kokispullo!! En minäkään instaani vie kuvaa ketsuppipullosta tms vaan siivoan sen pois mutta se ei tarkoita sitä ettei sitä voisi käyttää. Kokis taas voi kuulua vegaaniseen ruokavalioon, voi olla vaikka Tainan pullo. Mitä sitten!?!
Missä niitä haukkumiskommentteja on?
Twitteriä seurannut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vanhinta poikaa käy ammattikoulua, mutta onko 18-vuotias tyttö sitten vaan kotona? Eikö hän tarvitse mitään ammattia?
Ja kyllä siinä aamurutiinivideolla pari kouluikäistä tekee koulutehtäviään ja tekstinä pyörii, että kaikki lapset käyvät 12-vuotisen koulun heillä 9 vuodessa ja samalla oppivat viittä eri kieltä. Pienin on hämmentynyt ja äiti kertoo, että nyt ei tehdäkään päivä- vaan aamurutiinia. Vähän veikkaan että perheen väitetyt rutiinit eivät taida olla ihan niin rutiinia, kun pienimmät menevät niistä hämilleen...
Vanhin tyttö opiskelee käsittääkseni parturi-kampaajaksi.
Eikö nää opiskelekaan rakettitiedettä koreaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin tähän kanavaan pari päivää sitten ja tilaajia oli vähän yli 1200 ja aamurutiini-videolla oli 14 000 näyttökertaa. Nyt määrät on yli 36 000 tilaajaa ja näyttökertoja yli 487 000.
Hänelle tulee joka sekunti monta tilaajaa lisää. Ihan käsittämätöntä. Olin hänen profiilissaan 5min ja tilaajia tuli melkien 1000 lisää. Jos odottaa vaikka 20s ja päivittää sivun, tulee ainakin 10 lisää.
Nyt aamurutiini on ylittänyt jo miljoonan ja youtubessa tulee ihan just 60 000 seuraajaa täyteen. Viikonloppuun mennessä on varmaan jo yli 200 000. Uskomaton vauhti!
Aiemmin vastasi myös jokaiseen kommenttiin siellä. Nyt katsojat keskustelee siellä keskenään, kun ei niiden kommenttejen perässä voi enää pysyä. Lisää tulee joka tuutista.
Kun tää keskustelu ilmestyi tänne niin tilaajia oli about 900.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää kyllä pienten lasten vähäiset vaatteet. Ollaan sisällä vain vaipoissa tai jossain ohuessa valkoisessa paidassa. Myös kylmällä lattialla makaaminen ihmetyttää... monessa pätkässä Omega pari kk vanhana makaa lattialla ilman mitään pehmustetta. Yhdessäkin pätkässä makaa keskellä lattiaa ja muut lapset riehuu ympärillä. Teki pahaa katsoa, että kohta joku KingJames vahingossa kaatuu päälle. Myös lapset menee ihan oikeasti vauvan päälle. Omega rupesi oikein kerran itkemään, koska joku nuorimmista lapsista makasi hänen päällään. Äiti ei juurikaan välittänyt :(
Ja lapset kiipeilee missä sattuu. Vähän sellainen hälläväliä-asenne. Kiva kun voi sanoa olevansa mom of 10 mutta sitten niitä ei jakseta hoitaa ja valvoa, puetaan vaan nätisti (silloin kun välitetään pukea) ja otetaan videota. Pääosassa äiti.
Aneemisen ja nälkiintyneen näköinen perhe alusta loppuun paitsi se faija. Liian vähän proteiinia ja raudanpuute.
Se nimi Omega ei muuten lausuta ”oumeiga” kuten he sen lausuvat jossain videossa. Oikeaoppisesti se lausutaan o-MEE-wa. Paino keskellä ja g lausutaan w:na.
No, ihan nappiin ei mene muidenkaan nimien lausuminen jos ne alkuperäiskielellä lausuu.Ja missäköhän kielessä omega lausutaan omiiwa? Jos alkuperäiskielistä puhutaan niin omega lausutaan kreikan kielessä omega.
Kreikkalainen G lausutaan w-voittoisesti aivan samoin kuin b-lausutaan v-voittoisesti. Ei tosin niin suomalaisten selkeästi w ja v mutta jos kieltä osaa, sen erottaa.
Ei ”omiiwa” vaan oMEwa tai oME(E)ga - paino keskellä ja pidennetty vokaali, ei siis ”wii” tai i vaan e. Mutta ”oumeiga” se ei todellakaan ole.
Mit helv, muutamassa sekunnissa tuli tuhat uutta tilaajaa? Missähän ulkomaisella sivustolla tota nyt puffataan?
Katsoin tuon hiekkalaatikkovideon. Onko se kiharapää se 4-vuotias? Vaikuttaa kyllä siltä että on jotain kehityksenviivästymää, motoriikka on aika hatara ja puhuu todella epäselvästi. Tai sitten on taantunut niiden pienempien tasolle ja häntä tietoisesti siinä ”tasolla” pidetäänkin. Jos on tosiaan neljä, tarvitsisi varmaan jotain tukitoimia edistyäkseen. Päiväkodissakin lapset pukevat itse jo kolmevuotiaana, toki autetaan tarvittaessa, ja käyvät itsenäisesti vessassa, juovat mukista/lasista, neljän vanhana moni osaa jo luistella ja hiihtää ja ajaa ilman apupyöriä, osa jopa lukea. Voi olla että mahdollinen tuen tarve vaan sivuutetaan koska lasten halutaan olevan jotain vähän erikoisempaa kuin Matti ja Maija Meikäläinen.
Todella kalpeita nuo pikkulapset. Iso piha ja on ollut todella lämmin kesä eikä heissä ole yhtään tervettä väriä. En nyt tarkoita rusketusta, varmaan on auringonsuojavoiteet, mutta ovat jotenkin sairaan näköisiä nuo pienimmät. Liian vähällä ravinnolla.
Suloisia lapsia toki.
Ilmeisesti heiltä ei ole mitään materiaalia Aussiajoista ennen Suomeen tuloa tai elämästä sen ”linnan” jälkeen?