Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä olen epäreilu, kun vaadin avioehdon poistamista tai muuttamista ennen lapsien teon yrittämistä

Vierailija
27.10.2018 |

Nyt meillä on avioehto, jossa mulla ei ole mitään oikeutta miehen omaisuuteen (mies on rikkaampi). 2-3 lasta merkitsee, että olen usean vuoden pois töistä ja kotiäitinä. Sanoin etten ala lapsen tekoon, ellei avioehto katoa tai tehdä siihen muutosta siten, että perintönä hänen saamaan omaisuuteen mulla ei ole oikeutta avioerossa, mutta kaikkeen muuhun on.

Todennäköisempää on, että mies löytää nuoremman ja haluttavamman puolison ja jättää minut 3 lapsen kanssa yksin.

Mies sanoi ettei suostu. Olenko kohtuuton kun vaadin tätä? Rakastan miestäni ja uskon että ollaan aina yhdessä, mutta mielestäni on aivan järjetöntä jättäytyä pois työelämästä ilman turvaa tulevasta.

Kommentit (554)

Vierailija
281/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdoilla kun lähdetään liikkeelle liittoa solmiessa, se osoittaa jo suurta epäluottamusta toiselle ja sitä, että raha on ihmissuhdetta tärkeämpi asia. En lähtisi kenenkään sellaisen kanssa yhteistä elämää rakentamaan, joka asettelee avioehtoja. Minut saa vain koko pakettina liitossa ja minun tulee saada myös koko paketti liitossa.

Avioehto tietenkin. Ei voi tietää kestääkö avioliitto.

Vierailija
282/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä sanoisin hyvästit. Avioehto on tärkeä tehdä. Onnenonkijat jää rannalle. Fiksu mies.

Miten sinä miehenä kompensoisit naiselle lasten hoitamisesta koituvat tulonmenetykset jos täysi avioehto on sinulle ehdoton vaatimus?

Miehenkö pitää vielä rahallisesti kompensoida naiselle se, että naisen ei tarvitse tehdä töitä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda lapset, jos ajattelet kaiken rahassa. Ovat hirvittävän kaliita ylläpidettäviä.

Vierailija
284/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tyttöystävä/kihlattu on jo pitkään kinunnut lasta. Olen sanonut, että odotetaan kunnes täyttää 25 ja silloin voidaan lapsi tehdä, jos hän vielä silloin haluaa, mutta hänen on sitten myös hoidettava lapsi itse. Sanomattakin selvää, että hän myös maksaa kulut itse. Minä puolestani maksan omat harrastukseni.

Anna kun arvaan, haluat kuitenkin että lapselle tulee nimenomaan sinun sukunimesi?

Ei tarvitse tulla. Nainen saa itse päättää nimestä. Toki voin auttaa ideoimaan, jos kysytään.

Suhtaudut lapseen kuin kyse olisi tyttöystäväsi harrastuksesta vs. sinun harrastuksesi. Jos lapsi ei sinua tuon enempää kiinnosta, voit varmaan antaa myös siittämisasian tyttöystävän itsensä hoidettavaksi niin kuin parhaiten haluaa. Turhahan sinua asialla on vaivata, voi tulla vaikka hikikin. 

Itsehän hän siitä päättää. Haluaa kuitenkin minut siittämään. Eikä se nyt mikään vaiva ole, kun seksiä muutenkin harrastetaan.

Et ole henkisesti riittävän kypsä vanhemmaksi. Unohda koko juttu. Kehota tyttöystävääsi etsimään joku muu, joka oikeasti vanhemmuuteen kykenee.

Vierailija
285/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä sanoisin hyvästit. Avioehto on tärkeä tehdä. Onnenonkijat jää rannalle. Fiksu mies.

Miten sinä miehenä kompensoisit naiselle lasten hoitamisesta koituvat tulonmenetykset jos täysi avioehto on sinulle ehdoton vaatimus?

Miehenkö pitää vielä rahallisesti kompensoida naiselle se, että naisen ei tarvitse tehdä töitä :D

Naisten ei myöskään tarvitse suorittaa varusmiespalvelusta. Tässä, ota siitä hyvästä kymppitonni ja osta jokin kiva mekko.

Vierailija
286/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo avioehto on täysin järjetön jo lastenkin kannalta. Jos isä kuolee, perintö menee lapsille ja heille tulee edunvalvoja.

Jos äidin rahat eivät riitä, menettävät kotinsa ja lapset elintasonsa.

Eikö siihen avioehtoon voi laittaa lauseketta kuoleman varalle? Eron sattuessa kaikki jaetaan, mutta kuoleman tapauksessa myös vaimo perii. 

Vaimohan ei peri, jos on rintaperillisiä eli lapsia. Mutta ilman avioehtoa kuolinpesässä tehdään lesken kanssa ositus. Vainajan varat ja velat lasketaan yhteen ja tästä jäänyt omaisuus jaetaan puoliksi lesken ja rintaperillisten kesken. Jos leski oli köyhempi kuin vainaja, hän saa tasinkoa eli omaisuutta pesästä. Jos leski oli varakkaampi, hän saa pitää oman omaisuutensa eikä hänen tarvitse luovuttaa tasinkoa kuolinpesälle.

Ja kyllä, avioehto voi olla sellainen, että se ei ole voimassa kuolintapauksessa. Tämä onkin järkevää, jos on yhteisiä alaikäisiä lapsia.

Vierailija
287/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo avioehto on täysin järjetön jo lastenkin kannalta. Jos isä kuolee, perintö menee lapsille ja heille tulee edunvalvoja.

Jos äidin rahat eivät riitä, menettävät kotinsa ja lapset elintasonsa.

Eikö siihen avioehtoon voi laittaa lauseketta kuoleman varalle? Eron sattuessa kaikki jaetaan, mutta kuoleman tapauksessa myös vaimo perii. 

Tottakai jos vaimokin kartuttanut omaisuutta. Avioehto jos on niin ei jaeta mutta toinen osapuoli maksaa tasinkoa jos lapsia on. Kuoleman sattuessa lapset perii isän ja on edunvalvoja.

Vierailija
288/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdoilla kun lähdetään liikkeelle liittoa solmiessa, se osoittaa jo suurta epäluottamusta toiselle ja sitä, että raha on ihmissuhdetta tärkeämpi asia. En lähtisi kenenkään sellaisen kanssa yhteistä elämää rakentamaan, joka asettelee avioehtoja. Minut saa vain koko pakettina liitossa ja minun tulee saada myös koko paketti liitossa.

Tämä on juuri avioliiton keskeisimpiä haittoja kihlaliittoon verrattuna. Mies joutuu maksamaan naisen ulos puolella omaisuudestaan. Kihloissa tai avoliitossa voi vain vaihtaa lukot ja antaa pari satasta ekaan hotelliyöhön.

Vierailija
289/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona lapsen hoitaminen ei ilmeisesti ole työtä? t. eri

Vierailija
290/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri avioliiton keskeisimpiä haittoja kihlaliittoon verrattuna. Mies joutuu maksamaan naisen ulos puolella omaisuudestaan. Kihloissa tai avoliitossa voi vain vaihtaa lukot ja antaa pari satasta ekaan hotelliyöhön.

Uskaltaako kysyä minkälaisia omaisuuksia suojelette näillä avioehdoilla?

Vierailija
291/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko mieleen että ehkä se nainenkin haluaisi tehdä töitä ihan niin kuin se mieskin? Valitettavan harvoinhan tilanne on se että väännetään siitä kumpi SAA jäädä kotiin hoitamaan lasta. Varsinkin miehethän karttavat koti-isukin hommaa kuin ruttoa.

Vierailija
292/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tyttöystävä/kihlattu on jo pitkään kinunnut lasta. Olen sanonut, että odotetaan kunnes täyttää 25 ja silloin voidaan lapsi tehdä, jos hän vielä silloin haluaa, mutta hänen on sitten myös hoidettava lapsi itse. Sanomattakin selvää, että hän myös maksaa kulut itse. Minä puolestani maksan omat harrastukseni.

Anna kun arvaan, haluat kuitenkin että lapselle tulee nimenomaan sinun sukunimesi?

Ei tarvitse tulla. Nainen saa itse päättää nimestä. Toki voin auttaa ideoimaan, jos kysytään.

Suhtaudut lapseen kuin kyse olisi tyttöystäväsi harrastuksesta vs. sinun harrastuksesi. Jos lapsi ei sinua tuon enempää kiinnosta, voit varmaan antaa myös siittämisasian tyttöystävän itsensä hoidettavaksi niin kuin parhaiten haluaa. Turhahan sinua asialla on vaivata, voi tulla vaikka hikikin. 

Itsehän hän siitä päättää. Haluaa kuitenkin minut siittämään. Eikä se nyt mikään vaiva ole, kun seksiä muutenkin harrastetaan.

Et ole henkisesti riittävän kypsä vanhemmaksi. Unohda koko juttu. Kehota tyttöystävääsi etsimään joku muu, joka oikeasti vanhemmuuteen kykenee.

Kiitos tästä analyysistä. Kuten sanottu, lasta ei tule ennen kuin tyttis on 25. Ehkä minäkin siinä ajassa ehdin henkisesti kypsyä täyttämään mammaneuvoston vaatimukset.

Vierailija
293/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä työsopimuslain, työntekijän eläkelain jne. mukaan.

Vierailija
294/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaako kysyä minkälaisia omaisuuksia suojelette näillä avioehdoilla?

Eiköhän tässä ketjussa ole kyse lähinnä siitä että keskenkasvuiset jonnet ovat huolissaan mielikuvitusomaisuudestaan. 

Vierailija
295/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo älä tee lapsia. Meillä oli avioehto ja erotessa mä olin kusessa. Miehen omaisuus oli miehen ja hän sen sellaisena myös piti. Mun omaisuus olikin mun ja miehen ja se jaettiin ja lopulta mies ei halunnut maksaa myöskään lastensa kuluja. Mä jäin makseleen 4 ihmisen kuluja 2000€ palkalla ja miehen pyynnöstä oltuani kotona jokaisen lapsen kanssa 2,5 vuotta sillä oli aika huimat seuraukset myös mun tulevaan eläkkeeseen. Hieman lohduttaa se, että sain muutettua tappelun jälkeen 500km päähän kusipäästä lähelle tukiverkkojani. En ymmärrä mitä sekin sen persettä kutitti, eipä tuo lapsiaan nähnyt silloinkaan, kun asuttiin 2 korttelin päässä. Isovanhempien kannalta tietty harmi.

😂😂😂

Kiva sikamiessatu.

Siis olit allekirjoittanut avioehdon, missä miehen omaisuus oli miehen ja sun teidän yhteinen 😂😂😂 jos oikeasti sellaisen olet allekirjoittanut niin sanonta: tyhmyydestä sakotetaan sopii tähän. Paitsi, että keksit tuon kohdan vai mitä?

Ja nyt sun palkalla yksin kannattelet perhettä? Niin miksi miehesi ei muka ole elatusvastuussa? Taisit taas pistää omiasi. Jos mies ei maksa elatustukea, Kela maksaa. Saat lapsista (3?) elarit ja lapsilisät. Lähemmäs tonnin kuussa.

Niin tottakai huijauksen, varkauden yms. uhriksi joutuminen on aina kärsivän osapuolen vika. Mitäs oli niin tyhmä. Ihana maailmankuva sulla. Niin Suomestahan ei sitten löydy elatusvelvollisuuttaan pakoilevia vanhempia kun sinä et tiedä / usko heitä olevan? Ja jos olisikin, niin he kaikki olisivat naisia, sillä vain naiset voivat olla itsekkäitä, vastuutaan pakoilevia luusereita, eivät suinkaan miehet. Niin, Kela maksaa peräti 1000 euroa. Kadehditaan nyt joukolla tätä valtavaan etuutta. t. eri kirjoittaja

Vierailija
296/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon takia säälin naisia :D Jakavat palveluitaan miehille ilmaiseksi saamatta itse yhtään mitään, idio ot eimmat maksavat vielä miehelle vuokraa ja muita kuluja samalla kun antavat miehen tyydyttää itsensä heihin :p Siinäpä sitten on tyhmä nainen taivasalla :D

Vierailija
297/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kotiäidit vain laiskottelevat kotona? 

Vierailija
298/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä analyysistä. Kuten sanottu, lasta ei tule ennen kuin tyttis on 25. Ehkä minäkin siinä ajassa ehdin henkisesti kypsyä täyttämään mammaneuvoston vaatimukset.

No jos ei päässäsi avautunut yhtään uusia tiehyeitä ajatella asiaa muulla tavoin kuin nyt ajattelet, niin tuskin myöhemminkään tapahtuu mitään.

Vierailija
299/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kotiäidit vain laiskottelevat kotona? 

Kyllä. Kaikki miehet ovat yrityksilleen elintärkeitä robotiikka-kehityspäälliköitä ja kaikki naiset töitä vieroksuvia lähäreitä. Lapsi on naisen projekti, joka todennäköisesti vieläpä sai alkunsa viekkaudella ja vääryydellä ehkäisyn "pettäessä" sillä välin kun miehellä oli mielessään Tärkeämpiä Asioita.

Vierailija
300/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni suurin osa näistä kommentoijista sekoittaa kaksi eri asiaa keskenään eli yhteiselämän kustannusten jakamisen ja omaisuuden omistusoikeuden.

Miksi naiselle olisi annettava oikeus miehen ennen avioliittoa hankkimaan omaisuuteen? Eikö omaisuudesta voisi sopia niin päin, että vasta avioliiton aikana puolisoiden hankkima eli kotitalouteen kerryttämä omaisuus on yhteistä?

Erikseen sitten sovittaisiin, miten kumpikin vastaa eri elämäntilanteissa kuten perhevapaiden aikana ja myös molempien anskotyössä ollessa juoksevista menoista kuten säännöllisistä elinkustannuksista, asumismenoista, hoitomaksuista jne.

Ja ennen kuin niitä lapsia rupeaa tosissaan puuhaamaan, aloittajan kannattaisi käydä puolisonsa kanssa perusteellinen keskustelu siitä, kuinka valmis tämä on pitämään osaltaan hoitovapaita ja osallistumaan muutenkin lapsenhoitoon yms.

Nyt ei vielä ole myöhäistä selvittää, miten lähellä tai kaukana toisistaan teidän maailmanne ovat. Jos olette ihan eri planeetoilta, voi miettiä, mitä on luvassa jos kuvioon tulee vielä lapsiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi