Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tanskan uusi luksusvankila, mitä mieltä?

Vierailija
26.10.2018 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/9778a02a-351d-4caa-a2e4-c00e4601b184_…

Tätähän voisi sanoa jo pikemminkin rikollisparantolaksi.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankiloihin "liian hyvistä" oloista valittavat, koittakaapa kerrankin menettää vapautenne, sitten tiedätte mikä se rangaistus on.

-Teistä varmaan vankiloissa pitäisi kiduttaa ihmisiä?

Olen mies.

Olen kokenut pakollisen asevelvollisuuden.

Olen menettänyt vapauteni.

Huomaa, ettet ole vapauttasi menettänyt, intti on hiekan eri asia kuin vankila.

T: MOLEMMAT kokeillut.

Totta.

Intistä ei saanut juuri mitään rahaa.

Intissä joutui kovaan ruumiilliseen työhön.

Intissä joutui nukkumaan ulkona pakkasella.

Intistä ei saanut läheskään niin paljon lomaa.

Linnassa saa palkaa 70 senttiä tunti

Työpakko, tai joudut varmuusosastolle 23h ovat lukittuna

Linnassa ei ole vapautta ulkoilla, kuin tunti päivässä, pakkaselle ei ole talvivaatteita

Linnassa istutaan ensin 2/3 tuomiosta, sen jälkeen on mahdollista ANOA lomaa, sen saa tai sitten ei.

-Lomapäiviä on 3 per kolme kk, jos on lomaoikeuden saanut, eli kaikki ransut toteutettu.

(Ransu=rangaistusajan suunnitelma, jolla vankia yritetään yhteiskuntakelpoistaa erillaisilla systeemeillä)

Hui kauhea XD ihan "töitä" pitää tehdä (millaisella tulosvastuulla? niinpä)

Niin ensikertalainen istuu puolet, ja lähtee pois

Vierailija
22/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankiloihin "liian hyvistä" oloista valittavat, koittakaapa kerrankin menettää vapautenne, sitten tiedätte mikä se rangaistus on.

Vangit helposti laitostuu vankiloissa eivätkä osaa enää elää sen ulkopuolella, tekevät rikoksia että pääsisivät takaisin kun eivät elämässään pärjää. Tämä varmasti auttaa asiaa kun tehdään vankilassa oltavat oikein luksusmukaviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies.

Inttihän on nykyään vapaaehtoinen, ei sinne ole pakko mennä. Itse menit, nyt ruikutat.

Linkkaatko siihen uutiseen, missä kerrotaan pakollisen asevelvollisuuden poistumisesta miehiltä?

On mennyt itseltäni ohi, vaikka on kyllä aika iso juttu!

Vierailija
24/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Palkka yli kaksi tonnia kuukaudessa, asunto, ateriapalvelu ja lomat pyörivät. Miltä kuulostaa? Sellaista on vankilapäiviään Keravan avo-osastolla viettävän vangin elämä parhaimmillaan. Suomalaiset saattavat narista, mutta ulkomaalaiset vangit kiittävät hyvää onneaan ennen kaikkea siitä, etteivät joudu suorittamaan rangaistusta kotimaassaan.

– Kun siirto pistetään vireille, vanki valittaa ja se tie kestää. Suomesta ei haluta pois, koska meidän vankiloissamme on erinomaiset olot verrattuna siihen, mikä odottaa monen kotimaassa. Jotkut vangit ovat sanoneet suoraan, että suomalainen vankila on kuin viiden tähden hotelli omassa maassa."

https://www.lansivayla.fi/artikkeli/64077-vankila-on-kuin-viiden-tahden…

Kyllä mekin osataan!

Keravalle sijoitetaan pääasiassa nuoria ulkomaalaistaustaisia vankeja.

Vierailija
25/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään ei ollut kuitenkaan tarpeeksi paha pitämään sut kaidalla tiellä.

Perusteet tälle, koska olen ollut vain kerran vankilassa, eli parannuksen vankilan ansiosta tehnyt?

-Et tiedä mistä puhut, trollaat täällä jotain "inttikin oli vankeutta"-tasoista paskaasi tietämättä mistään mitään.

Sama kuin neitsyt neuvoisi raskaana olevaa.

Mistä ihmeestä päättelit, että olisin tuo mies? En nimittäin ole. Täällä on useampi keskustelija.

Aika moni sinne vankilaan kuitenkin hinkuaa takaisin. Niin yleistä uusintarikollisuus on.

Vierailija
26/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että JOKAINEN vanki VAPAUTUU joskus

Näinhän ei tarvitsisi olla.

Vierailija
27/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies.

Inttihän on nykyään vapaaehtoinen, ei sinne ole pakko mennä. Itse menit, nyt ruikutat.

Linkkaatko siihen uutiseen, missä kerrotaan pakollisen asevelvollisuuden poistumisesta miehiltä?

Oikeudesta tuli keissi hetkisitten ulos, jossa todettiin, että koska jehovillakin on vapaaehtoinen varusmiespalvelus, ei ketään muutakaan voida pakottaa armeijaan.

-Jos et tiennyt, oli useampi juttu aiheesta ajat sitten.

PS Kasva aikuiseksi!

Vierailija
28/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla päinvastaiset vaikutukset mitä toivotaan :D Näin kävi mm. Norjassa

Miten Norjassa kävi? Mitä minä olen dokumentteja Norjan eliittivankiloista seurannut, niin ainakin niiden mukaan tulokset ovat olleet ylivertaisia ja niissä rikosten uusiminen huomattavasti vähäisempää, kuin tavan vankiloissa.

Vierailija
29/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään ei ollut kuitenkaan tarpeeksi paha pitämään sut kaidalla tiellä.

Perusteet tälle, koska olen ollut vain kerran vankilassa, eli parannuksen vankilan ansiosta tehnyt?

-Et tiedä mistä puhut, trollaat täällä jotain "inttikin oli vankeutta"-tasoista paskaasi tietämättä mistään mitään.

Sama kuin neitsyt neuvoisi raskaana olevaa.

Neitsyen neuvot olisivat varmaan hyväksi esim. sellaiselle joka tulee raskaaksi vahingossa

Vierailija
30/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että JOKAINEN vanki VAPAUTUU joskus, haluatko naapuriksesi katkeroituneen vaarallisen entisen vangin, vai yhteiskuntaan soputetun normaalin ihmisen?

Tällä logiikalla koko rangaistusjärjestelmää ei tulisi olla. Siitähän voi joku katkeroitua, että joutuu vastaamaan tekonsa seurauksista!

Vierailija
31/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies.

Oikeudesta tuli keissi hetkisitten ulos, jossa todettiin, että koska jehovillakin on vapaaehtoinen varusmiespalvelus, ei ketään muutakaan voida pakottaa armeijaan.

PS Kasva aikuiseksi!

"Hallitus esittää: Jehovan todistajille ei enää vapautusta armeijasta

20.09.2018 klo 13:56"

https://www.iltalehti.fi/politiikka/f7541a05-9c3a-4c85-babd-aad068d82cf…

Miten meni omasta mielestä?

Vierailija
32/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että JOKAINEN vanki VAPAUTUU joskus, haluatko naapuriksesi katkeroituneen vaarallisen entisen vangin, vai yhteiskuntaan soputetun normaalin ihmisen?

Ajatteleekohan roistot todella näin itsekkäästi?

Minä, minä, minä...

Se siitä seuraa kun vuosikausia saa juosta psykologilta ja ties miltä hihhulilta toiselle valittamassa elämäänsä, kun on ensin itse tehnyt hirveyksiä jollekin toiselle, sen sijaan että opiskelisi ja tekisi töitä.

Toivottavasti hiljalleen yhteiskunnassa alettaisiin keskittää resurssit uhreihin ja tavallisiin kansalaisiin roistojen sijaan.

Vierailija
33/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija vs. vankila:

- Armeijassa on pakko tehdä raskasta työtä pahimmillaan vuorokauden ympäri eikä siitä makseta kuin muutama euro per vuorokausi

- Armeijassa ei ole omia huoneita vaan yhteismajoitus isoissa tuvissa

- Armeijan kasarmeissa on ankeampi sisustus

- Armeijassa on vähemmän vapaa-aikaa

- Armeijassa ei saa olla omissa vaatteissa eikä pitää omia tavaroita tuvassa muualla kuin yhdessä minimaalisen pienessä kaapissa

- Armeijassa joutuu kärsimään kylmästä ja kosteasta, siellä ei siis saa olla keskuslämmityksen piirissä katon alla niin paljon kuin haluaa.

- Armeijassa ei useinkaan saa nukkua tarpeeksi, vaan vuorokautinen uni voi jäädä 0–3 tuntiin jopa viikon tai useammakin viikon putkeen.

Vierailija
34/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies.

PS Kasva aikuiseksi!

Ja tämä on juurikin seurausta siitä oikeuskeissistä, jossa todettiin laittomaksi uskonnon perusteella eriarvoistaminen ja nimenomaan tämän takia hallitus joutui esityksen tekemään, katso sitä päivämäärääsi ja huomaat, että oikeuskeissin jälkeen pakolla annettu esitys.

Nyt valoja päälle!

PS Miten meni noin omasta mielestä?

35/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyisältä näytti tuo selli, ja mukavuutta ja kodinomaisuutta lisää huomattavasti, että joka sellissä on oma wc-kylpyhuone.

Vierailija
36/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se olennaisin pointti. Olen aina ollut sitä mieltä, että vankilan tärkein tehtävä on onnistua saamaan heidän asiakkaansa kaidalle tielle. Jos se onnistuu oloja parantamalla, niin minä ainakin näytän sille keinolle vihreää valoa. Oloja ei siis pidä parantaa vain siksi, että vangeilla olisi mukavampaa ja sitä kautta vartijoillakin helpompaa, vaan fokus pitää olla siinä, että se vanki ei enää koskaan palaa vankilaan ja hänestä tulee rehellinen kansalainen. Jos siinä onnistutaan, niin se tulee yhteiskunnalle huomattavan  paljon edullisemmaksi, kuin loputon vankilakierre.

Tiedän, että tietty kansanosa antaa tälle alapeukkuja, koska heille on tärkeintä maksimaalinen kosto, eikä mahdollisimman hyvä lopputulos. 

Itse en ole koskaan vankilassa ollut, enkä mitään tuomioita saanut, mutta rikollisuutta haluaisin vähentää ja se ei kyllä ankeilla vankilaoloilla tule vähenemään, siitä on olemassa useita tutkimuksia.

Vierailija
37/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä logiikalla koko rangaistusjärjestelmää ei tulisi olla. Siitähän voi joku katkeroitua, että joutuu vastaamaan tekonsa seurauksista!

Sotket kaksi eri asiaa yhteen: Rangaistuksen olemassaolon ja rangaistuksen laadun.

-Yleisesti mielestäni vankilan tehtävä on rangaistuksen lisäksi yhteiskuntakelvoittaa vankeja, koska aiemmin on nähty, miten on käynyt kun vankeja on kohdeltu huonosti, ovat kostaneet siviilissä, eikä mikään ihme.

-Mielestäsi vankilassa pitäisi kiduttaa ihmisiä, kuvastaa hyvin inhimillisyyttäsi ja asennettasi, samalla kuitenkin hyväksyt ulkomaalaistaustaisten ehdolliset tuomiot mm raiskauksista yms ja vaadit ulkomaalaistaustaisille hotelleja asuttavaksi Suomeen tultuaan.

-Siinä et näe epäkohtaa, mutta suomalainen pitäisi ampua.

Vankiloissa on paljon pikkurikollisia, jotka sitten vanhemmat vangit opettaa kunnon rikollisiksi, ellei näitä ohjelmia vankien kuntoutumiseksi olisi.

Et tunne asiaa, elä edes yritä keskustella, kun tietosi ja taitosi ovat tuota tasoa.

Miksi? Meillä on nytkin ylitarjontaa matalasti koulutetuista ihmisistä. Heille ei ole töitä. Ennemmin keskitetään resurssit heidän asioidensa saamiseksi kuntoon.

Ei ole mikään luonnonlaki että vankien täytyy saada olla sellaisessa vuorovaikutuksessa, jossa tuo opettaminen mahdollistuu.

Vierailija
38/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeija vs. vankila:

- Armeijassa on pakko tehdä raskasta työtä pahimmillaan vuorokauden ympäri eikä siitä makseta kuin muutama euro per vuorokausi

- Armeijassa ei ole omia huoneita vaan yhteismajoitus isoissa tuvissa

- Armeijan kasarmeissa on ankeampi sisustus

- Armeijassa on vähemmän vapaa-aikaa

- Armeijassa ei saa olla omissa vaatteissa eikä pitää omia tavaroita tuvassa muualla kuin yhdessä minimaalisen pienessä kaapissa

- Armeijassa joutuu kärsimään kylmästä ja kosteasta, siellä ei siis saa olla keskuslämmityksen piirissä katon alla niin paljon kuin haluaa.

- Armeijassa ei useinkaan saa nukkua tarpeeksi, vaan vuorokautinen uni voi jäädä 0–3 tuntiin jopa viikon tai useammakin viikon putkeen.

Armeija on nykyään lepokoti, ihan pelleilyä ja joka ilta ja vkl lomille.

Turhaan yrität armeijasta tässä saada jotain "tosimiesten" paikkaa, jopa pikkusiskoni on armeijan käynyt.

Enkä ole ikinä niin paljon nukkunut kun armeijassa, olin alikessu ja aikaa riitti sotkussa istumiseen ja biljardin pelaamiseen, oli uima-altaat ja kaikki.

Palvelusta pari tuntia päivässä ja rahaakin tuli niin tupakkaan kuin pullakahviinkin.

Armeijassa opin vain laiskaksi, kun ei siellä mitään tehty, alokas aikana parit leirit, kuten aukissakin ja sitten loppuaika lomilla.

Vierailija
39/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se olennaisin pointti. Olen aina ollut sitä mieltä, että vankilan tärkein tehtävä on onnistua saamaan heidän asiakkaansa kaidalle tielle. Jos se onnistuu oloja parantamalla, niin minä ainakin näytän sille keinolle vihreää valoa. Oloja ei siis pidä parantaa vain siksi, että vangeilla olisi mukavampaa ja sitä kautta vartijoillakin helpompaa, vaan fokus pitää olla siinä, että se vanki ei enää koskaan palaa vankilaan ja hänestä tulee rehellinen kansalainen. Jos siinä onnistutaan, niin se tulee yhteiskunnalle huomattavan  paljon edullisemmaksi, kuin loputon vankilakierre.

Tiedän, että tietty kansanosa antaa tälle alapeukkuja, koska heille on tärkeintä maksimaalinen kosto, eikä mahdollisimman hyvä lopputulos. 

Itse en ole koskaan vankilassa ollut, enkä mitään tuomioita saanut, mutta rikollisuutta haluaisin vähentää ja se ei kyllä ankeilla vankilaoloilla tule vähenemään, siitä on olemassa useita tutkimuksia.

Jos murhaaja istuu loppuelämänsä kiven sisässä, ei se ainakaan enää tuolla kadulla ole kenenkään päälle käymässä.

Vierailija
40/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies.

PS Kasva aikuiseksi!

Ja tämä on juurikin seurausta siitä oikeuskeissistä, jossa todettiin laittomaksi uskonnon perusteella eriarvoistaminen ja nimenomaan tämän takia hallitus joutui esityksen tekemään, katso sitä päivämäärääsi ja huomaat, että oikeuskeissin jälkeen pakolla annettu esitys.

Nyt valoja päälle!

PS Miten meni noin omasta mielestä?

Edelleenkin tilanne on se, että asevelvollisuus on miehille pakollinen, jatkossa myös Jehovamiehille.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071438

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä