Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tanskan uusi luksusvankila, mitä mieltä?

Vierailija
26.10.2018 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/9778a02a-351d-4caa-a2e4-c00e4601b184_…

Tätähän voisi sanoa jo pikemminkin rikollisparantolaksi.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Viihtyisältä näytti tuo selli, ja mukavuutta ja kodinomaisuutta lisää huomattavasti, että joka sellissä on oma wc-kylpyhuone.

Se, miksi se vessa on sellissä, johtuu siitä, että ovat ovat auki aikavälillä 7-16, ei kuitenkaan kokoaikaa ja riippuen onko töissä, jos kieltäytyy, on ovet lukossa koko päivän.

-Eli miten järjestät vessakäynnit iltaisin ja öisin, palkkaisit joka osastolle vartian vessaan päästämään?

-Vai pitäisikö vangeilta ottaa wc:n käyttöoikeus pois, vai mitä tarkoitat?

Vierailija
42/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että JOKAINEN vanki VAPAUTUU joskus, haluatko naapuriksesi katkeroituneen vaarallisen entisen vangin, vai yhteiskuntaan soputetun normaalin ihmisen?

Tämä on se olennaisin pointti. Olen aina ollut sitä mieltä, että vankilan tärkein tehtävä on onnistua saamaan heidän asiakkaansa kaidalle tielle. Jos se onnistuu oloja parantamalla, niin minä ainakin näytän sille keinolle vihreää valoa. Oloja ei siis pidä parantaa vain siksi, että vangeilla olisi mukavampaa ja sitä kautta vartijoillakin helpompaa, vaan fokus pitää olla siinä, että se vanki ei enää koskaan palaa vankilaan ja hänestä tulee rehellinen kansalainen. Jos siinä onnistutaan, niin se tulee yhteiskunnalle huomattavan  paljon edullisemmaksi, kuin loputon vankilakierre.

Tiedän, että tietty kansanosa antaa tälle alapeukkuja, koska heille on tärkeintä maksimaalinen kosto, eikä mahdollisimman hyvä lopputulos. 

Itse en ole koskaan vankilassa ollut, enkä mitään tuomioita saanut, mutta rikollisuutta haluaisin vähentää ja se ei kyllä ankeilla vankilaoloilla tule vähenemään, siitä on olemassa useita tutkimuksia.

Jos murhaaja istuu loppuelämänsä kiven sisässä, ei se ainakaan enää tuolla kadulla ole kenenkään päälle käymässä.

Eli olet sitä mieltä, että kaikki rikolliset pitää pitää vankilassa elämänsä loppuun saakka. Ei taitaisi vankiloiden satakertaistaminenkaan riittää. Olethan valmis myös veronkorotuksiin joita tietenkin kustannusten valtava kohoaminen aiheuttaisi. Mistä näitä mottipäitä oikein sikiää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankiloihin "liian hyvistä" oloista valittavat, koittakaapa kerrankin menettää vapautenne, sitten tiedätte mikä se rangaistus on.

-Teistä varmaan vankiloissa pitäisi kiduttaa ihmisiä?

Olen mies.

Olen kokenut pakollisen asevelvollisuuden.

Olen menettänyt vapauteni.

Huomaa, ettet ole vapauttasi menettänyt, intti on hiekan eri asia kuin vankila.

T: MOLEMMAT kokeillut.

Onhan se. Asevelvollisuus on yhteisen hyvän vuoksi. Vankilaan mennään kun ei sen verran osata kunnioittaa toisten oikeuksia, ettei rikota niitä erittäin törkeästi.

Vierailija
44/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että JOKAINEN vanki VAPAUTUU joskus, haluatko naapuriksesi katkeroituneen vaarallisen entisen vangin, vai yhteiskuntaan soputetun normaalin ihmisen?

Tämä on se olennaisin pointti. Olen aina ollut sitä mieltä, että vankilan tärkein tehtävä on onnistua saamaan heidän asiakkaansa kaidalle tielle. Jos se onnistuu oloja parantamalla, niin minä ainakin näytän sille keinolle vihreää valoa. Oloja ei siis pidä parantaa vain siksi, että vangeilla olisi mukavampaa ja sitä kautta vartijoillakin helpompaa, vaan fokus pitää olla siinä, että se vanki ei enää koskaan palaa vankilaan ja hänestä tulee rehellinen kansalainen. Jos siinä onnistutaan, niin se tulee yhteiskunnalle huomattavan  paljon edullisemmaksi, kuin loputon vankilakierre.

Tiedän, että tietty kansanosa antaa tälle alapeukkuja, koska heille on tärkeintä maksimaalinen kosto, eikä mahdollisimman hyvä lopputulos. 

Itse en ole koskaan vankilassa ollut, enkä mitään tuomioita saanut, mutta rikollisuutta haluaisin vähentää ja se ei kyllä ankeilla vankilaoloilla tule vähenemään, siitä on olemassa useita tutkimuksia.

Jos murhaaja istuu loppuelämänsä kiven sisässä, ei se ainakaan enää tuolla kadulla ole kenenkään päälle käymässä.

Eli olet sitä mieltä, että kaikki rikolliset pitää pitää vankilassa elämänsä loppuun saakka. Ei taitaisi vankiloiden satakertaistaminenkaan riittää. Olethan valmis myös veronkorotuksiin joita tietenkin kustannusten valtava kohoaminen aiheuttaisi. Mistä näitä mottipäitä oikein sikiää?

Jos murhaaja on loppuelämänsä kiven sisässä, onko hän enää koskaan kadulla käymässä kenenkään päälle?

Vierailija
45/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä boldaaja, miten ihmeessä olet vankilaan joutunut jos se vapauden menettäminen ei miellytä? Olisiko kannattanut jättää rötökset rötöstelemättä?

Vierailija
46/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankiloihin "liian hyvistä" oloista valittavat, koittakaapa kerrankin menettää vapautenne, sitten tiedätte mikä se rangaistus on.

Olen mies.

Totta.

Intistä ei saanut juuri mitään rahaa.

Intissä joutui kovaan ruumiilliseen työhön.

Intissä joutui nukkumaan ulkona pakkasella.

Intistä ei saanut läheskään niin paljon lomaa.

Linnassa saa palkaa 70 senttiä tunti

Työpakko, tai joudut varmuusosastolle 23h ovat lukittuna

Linnassa ei ole vapautta ulkoilla, kuin tunti päivässä, pakkaselle ei ole talvivaatteita

Linnassa istutaan ensin 2/3 tuomiosta, sen jälkeen on mahdollista ANOA lomaa, sen saa tai sitten ei.

-Lomapäiviä on 3 per kolme kk, jos on lomaoikeuden saanut, eli kaikki ransut toteutettu.

(Ransu=rangaistusajan suunnitelma, jolla vankia yritetään yhteiskuntakelpoistaa erillaisilla systeemeillä)

Tämä varmaan suljetulla puolella? Avolla ihan eri meininki

eri

Vierailija
47/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Viihtyisältä näytti tuo selli, ja mukavuutta ja kodinomaisuutta lisää huomattavasti, että joka sellissä on oma wc-kylpyhuone.

Se, miksi se vessa on sellissä, johtuu siitä, että ovat ovat auki aikavälillä 7-16, ei kuitenkaan kokoaikaa ja riippuen onko töissä, jos kieltäytyy, on ovet lukossa koko päivän.

-Eli miten järjestät vessakäynnit iltaisin ja öisin, palkkaisit joka osastolle vartian vessaan päästämään?

Ämpäreitä saa halvalla.

Välillä jopa ilmaiseksi, kun jaksaa jonottaa jonnekin turhanpäiväiseen paikkaan.

Vierailija
48/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä logiikalla koko rangaistusjärjestelmää ei tulisi olla. Siitähän voi joku katkeroitua, että joutuu vastaamaan tekonsa seurauksista!

Sotket kaksi eri asiaa yhteen: Rangaistuksen olemassaolon ja rangaistuksen laadun.

-Yleisesti mielestäni vankilan tehtävä on rangaistuksen lisäksi yhteiskuntakelvoittaa vankeja, koska aiemmin on nähty, miten on käynyt kun vankeja on kohdeltu huonosti, ovat kostaneet siviilissä, eikä mikään ihme.

-Mielestäsi vankilassa pitäisi kiduttaa ihmisiä, kuvastaa hyvin inhimillisyyttäsi ja asennettasi, samalla kuitenkin hyväksyt ulkomaalaistaustaisten ehdolliset tuomiot mm raiskauksista yms ja vaadit ulkomaalaistaustaisille hotelleja asuttavaksi Suomeen tultuaan.

-Siinä et näe epäkohtaa, mutta suomalainen pitäisi ampua.

Vankiloissa on paljon pikkurikollisia, jotka sitten vanhemmat vangit opettaa kunnon rikollisiksi, ellei näitä ohjelmia vankien kuntoutumiseksi olisi.

Et tunne asiaa, elä edes yritä keskustella, kun tietosi ja taitosi ovat tuota tasoa.

Siis mitä hemmettiä taas? Voitko kertoa jälleen kerran MISTÄ IHMEESTÄ sä revit noita päätelmiäsi?! Kerrot virheellisesti minun mielipiteenäni asioita ihan tuulesta temmaten. En ole missään sanonut mitään tuollaista. Älä sinä ala neuvomaan muita keskustelemaan, kiitos!

Vierailija
49/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään ei ollut kuitenkaan tarpeeksi paha pitämään sut kaidalla tiellä.

Perusteet tälle, koska olen ollut vain kerran vankilassa, eli parannuksen vankilan ansiosta tehnyt?

-Et tiedä mistä puhut, trollaat täällä jotain "inttikin oli vankeutta"-tasoista paskaasi tietämättä mistään mitään.

Sama kuin neitsyt neuvoisi raskaana olevaa.

Mistä ihmeestä päättelit, että olisin tuo mies? En nimittäin ole. Täällä on useampi keskustelija.

Aika moni sinne vankilaan kuitenkin hinkuaa takaisin. Niin yleistä uusintarikollisuus on.

Suurin osa niistä vankilaan palaavista on juurikin niitä, joille vanmkilassa ei ole tarjottu mitään koulutusta/kursseja/töitä, vaan ovat katkeroituneet ja kykenemättömiä laitostumisen takia yhteiskunnan täysvaltaisiksi jäseniksi. (esim eräs tumma mies, joka pääsi linnasta ja oli kahden tunnin päästä poliisilla kiinniotettuna. -Ei osannut edes suomea ja yritti heti ryöstöä, kun  laitettiin linnasta kadulle)

Itse mieluumin pakottaisin joka vangille jonkun koulutuksen, jotta olisi edes mahdollisuus töihin yms vapauduttuaan.

Nythän siellä kiertää se sama porukka, jota yhdistää kouluttamattomuus ja osaamattomuus muuhun kuin rikolliseen elämäntapaan.

Vierailija
50/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies.

Onhan se. Asevelvollisuus on yhteisen hyvän vuoksi. Vankilaan mennään kun ei sen verran osata kunnioittaa toisten oikeuksia, ettei rikota niitä erittäin törkeästi.

Kenen oikeuksia totaalikieltäytyjä erittäin törkeästi rikkoo?

Ohis

Vierailija
51/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies.

Inttihän on nykyään vapaaehtoinen, ei sinne ole pakko mennä. Itse menit, nyt ruikutat.

Linkkaatko siihen uutiseen, missä kerrotaan pakollisen asevelvollisuuden poistumisesta miehiltä?

On mennyt itseltäni ohi, vaikka on kyllä aika iso juttu!

Oikeudesta tuli keissi hetkisitten ulos, jossa todettiin, että koska jehovillakin on vapaaehtoinen varusmiespalvelus, ei ketään muutakaan voida pakottaa armeijaan.

-Jos et tiennyt, oli useampi juttu aiheesta ajat sitten.

PS Kasva aikuiseksi!

"Hallitus esittää: Jehovan todistajille ei enää vapautusta armeijasta

20.09.2018 klo 13:56"

https://www.iltalehti.fi/politiikka/f7541a05-9c3a-4c85-babd-aad068d82cf…

Miten meni omasta mielestä?

Ja tämä on juurikin seurausta siitä oikeuskeissistä, jossa todettiin laittomaksi uskonnon perusteella eriarvoistaminen ja nimenomaan tämän takia hallitus joutui esityksen tekemään, katso sitä päivämäärääsi ja huomaat, että oikeuskeissin jälkeen pakolla annettu esitys.

Nyt valoja päälle!

PS Miten meni noin omasta mielestä?

Edelleenkin tilanne on se, että asevelvollisuus on miehille pakollinen, jatkossa myös Jehovamiehille.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071438

Ei ole ollut enää pitkään aikaan.

Kannattaa lukea myös nämä lakipykälät: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071446

.

.

Vierailija
52/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras olisi jos vankila ohjaisi ihmistä elämään niin, että pärjää siviilissäkin. Ja mielummin ihan rehellisellä ja hyvällä elämänlaadulla. Osan kohdalla se olisi varmaan mahdollistakin. Toivon, että he saavat mahdollisuuden. Olen itse vakavan väkivallan uhri ja toivon syylliset saisivat sellaisen elämän ettei väkivaltaan olisi tarvetta. Kierteet eivät jatkuisi ja paranemisiakin tapahtuisi.

Vierailija
53/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Ämpäreitä saa halvalla.

Välillä jopa ilmaiseksi, kun jaksaa jonottaa jonnekin turhanpäiväiseen paikkaan.

Ämpärisellejä on käytössä Suomessa tälläkin hetkellä, josm et tiennyt.

-Mutta se vain, että ne on Eurooppan ihmisoikeuskomiteassa katsottu ihmisarvoa loukkaaviksi ja Suomi saanut tästä huomautuksen.

-Usein paskat myös päätyivät vartioiden päälle, esim Lääninvankilassa Turussa oli tällaista aikoinaan.

Miksi haluat leikkiä kakalla, oletko sairas?

Vierailija
54/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies.

Ohis

Kaikkien meidän?

Vierailija
55/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies.

Ohis

Kaikkien muiden, joiden täytyy se armeija käydä.

Vierailija
56/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laitapa tähän tutkimustuloksia siitä, että p

vankilaparatiisit parantaa paatuneet rikolliset.

Vierailija
57/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies.

Inttihän on nykyään vapaaehtoinen, ei sinne ole pakko mennä. Itse menit, nyt ruikutat.

Linkkaatko siihen uutiseen, missä kerrotaan pakollisen asevelvollisuuden poistumisesta miehiltä?

On mennyt itseltäni ohi, vaikka on kyllä aika iso juttu!

Oikeudesta tuli keissi hetkisitten ulos, jossa todettiin, että koska jehovillakin on vapaaehtoinen varusmiespalvelus, ei ketään muutakaan voida pakottaa armeijaan.

-Jos et tiennyt, oli useampi juttu aiheesta ajat sitten.

PS Kasva aikuiseksi!

"Hallitus esittää: Jehovan todistajille ei enää vapautusta armeijasta

20.09.2018 klo 13:56"

https://www.iltalehti.fi/politiikka/f7541a05-9c3a-4c85-babd-aad068d82cf…

Miten meni omasta mielestä?

Ja tämä on juurikin seurausta siitä oikeuskeissistä, jossa todettiin laittomaksi uskonnon perusteella eriarvoistaminen ja nimenomaan tämän takia hallitus joutui esityksen tekemään, katso sitä päivämäärääsi ja huomaat, että oikeuskeissin jälkeen pakolla annettu esitys.

Nyt valoja päälle!

PS Miten meni noin omasta mielestä?

Edelleenkin tilanne on se, että asevelvollisuus on miehille pakollinen, jatkossa myös Jehovamiehille.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071438

Ei ole ollut enää pitkään aikaan.

Kannattaa lukea myös nämä lakipykälät: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071446

.

.

Väärin.

Tilanne on se, että ketään ei tällä hetkellä tuomita vankeuteen totalikieltäytymisestä.

Trollaat mitä trollaat, totuus ei siitä muutu.

PS Miksi armeijassa ei voitaisi vähän kiduttaa ihmisä, kun se susta olisi niin kivaa?

Vierailija
58/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet sitä mieltä, että kaikki rikolliset pitää pitää vankilassa elämänsä loppuun saakka. Ei taitaisi vankiloiden satakertaistaminenkaan riittää. Olethan valmis myös veronkorotuksiin joita tietenkin kustannusten valtava kohoaminen aiheuttaisi. Mistä teikäläisiä oikein sikiää?

Vierailija
59/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Ämpäreitä saa halvalla.

Ämpärisellejä on käytössä Suomessa tälläkin hetkellä, josm et tiennyt.

-Mutta se vain, että ne on Eurooppan ihmisoikeuskomiteassa katsottu ihmisarvoa loukkaaviksi ja Suomi saanut tästä huomautuksen.

-Usein paskat myös päätyivät vartioiden päälle, esim Lääninvankilassa Turussa oli tällaista aikoinaan.

Miksi haluat leikkiä kakalla, oletko sairas?

Itsestäänkö ne sinne päätyivät? Vai heittikö vangit ne sinne?

Jos jälkimmäinen, niin eiköhän siitä päästä eroon muullakin kuin viiden tähden hotellin tarjoamiselle näille paskanheittäjille.

Vierailija
60/85 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen hotellitasoinen huone, täysihoito ja virkistysmahdollisuudet. Eihän esim. opiskelijoiden kannata mitään asuntoa tai töitä edes hakea vaan ruveta keppostelemaan ja opiskella leppoisasti etänä ilman kuluja. Isona haasteena tosin se, mistä rikoksesta Pohjoismaissa ylipäätään luotettavasti saa sopivan pitkän vankilatuomion. 

Mikset sitten hankkiudu tuonne vankilaan, kerta se on niin hyvä paikka, menet Tanskaan ja tapat jonkun?

-Tai sitten trollaat jotakin järkevää seuraavaksi?

Lauemakin on sanonut, Vankilassa on fiksua porukkaa. Harmitteli joskus katajanokasta, kun kolkkoja vankiloita ei enää tehdä. Olemus viesti pistäkää se sellin ovi kiinni perkele. Ironista siihen nähden mitä Katajanokka nyt on. Rikollisen ura näköjään kannattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi