Tanskan uusi luksusvankila, mitä mieltä?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/9778a02a-351d-4caa-a2e4-c00e4601b184_…
Tätähän voisi sanoa jo pikemminkin rikollisparantolaksi.
Kommentit (85)
Taitaa olla päinvastaiset vaikutukset mitä toivotaan :D Näin kävi mm. Norjassa
Fiksua, että vangeilla on oma kylpyhuone.
Viihtyisältä vaikuttaa. Taidan lähteä Tanskaan ryöstökeikalle.
Ilmainen hotellitasoinen huone, täysihoito ja virkistysmahdollisuudet. Eihän esim. opiskelijoiden kannata mitään asuntoa tai töitä edes hakea vaan ruveta keppostelemaan ja opiskella leppoisasti etänä ilman kuluja. Isona haasteena tosin se, mistä rikoksesta Pohjoismaissa ylipäätään luotettavasti saa sopivan pitkän vankilatuomion.
"Palkka yli kaksi tonnia kuukaudessa, asunto, ateriapalvelu ja lomat pyörivät. Miltä kuulostaa? Sellaista on vankilapäiviään Keravan avo-osastolla viettävän vangin elämä parhaimmillaan. Suomalaiset saattavat narista, mutta ulkomaalaiset vangit kiittävät hyvää onneaan ennen kaikkea siitä, etteivät joudu suorittamaan rangaistusta kotimaassaan.
– Kun siirto pistetään vireille, vanki valittaa ja se tie kestää. Suomesta ei haluta pois, koska meidän vankiloissamme on erinomaiset olot verrattuna siihen, mikä odottaa monen kotimaassa. Jotkut vangit ovat sanoneet suoraan, että suomalainen vankila on kuin viiden tähden hotelli omassa maassa."
https://www.lansivayla.fi/artikkeli/64077-vankila-on-kuin-viiden-tahden…
Kyllä mekin osataan!
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen hotellitasoinen huone, täysihoito ja virkistysmahdollisuudet. Eihän esim. opiskelijoiden kannata mitään asuntoa tai töitä edes hakea vaan ruveta keppostelemaan ja opiskella leppoisasti etänä ilman kuluja. Isona haasteena tosin se, mistä rikoksesta Pohjoismaissa ylipäätään luotettavasti saa sopivan pitkän vankilatuomion.
Mikset sitten hankkiudu tuonne vankilaan, kerta se on niin hyvä paikka, menet Tanskaan ja tapat jonkun?
-Tai sitten trollaat jotakin järkevää seuraavaksi?
Nyt jengillä Tanskaan rötöstelemään ja keppostelemaan. Ilmaiset safkat ja majoitus luksusvankilassa. Jeee! Hyvä meininki!
Vankiloihin "liian hyvistä" oloista valittavat, koittakaapa kerrankin menettää vapautenne, sitten tiedätte mikä se rangaistus on.
-Teistä varmaan vankiloissa pitäisi kiduttaa ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vankiloihin "liian hyvistä" oloista valittavat, koittakaapa kerrankin menettää vapautenne, sitten tiedätte mikä se rangaistus on.
Olen mies.
Olen kokenut pakollisen asevelvollisuuden.
Olen menettänyt vapauteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies.
Huomaa, ettet ole vapauttasi menettänyt, intti on hiekan eri asia kuin vankila.
T: MOLEMMAT kokeillut.
Aika heikosti menee jos vankilan oloja kadehtii....
On meinaan niin surkea elämä että huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Joo niin pitäisi! Sinne vankilaan joudutaan ihan syystä! Jos tekee rikoksia niin itsehän sen valinnan on tehnyt. Kyllä siinä sitten kuuluukin kärsiä! Mikä rangaistus se muuten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies.
Totta.
Intistä ei saanut juuri mitään rahaa.
Intissä joutui kovaan ruumiilliseen työhön.
Intissä joutui nukkumaan ulkona pakkasella.
Intistä ei saanut läheskään niin paljon lomaa.
Vierailija kirjoitti:
No talousrikoksesta tai huumeista tietty! Eli alkaa sellasta bisnestä harrastaa, mitään menetettävää ei ole. Jos onnistuu: hyvät massit, jos ei: täysihoito odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies.
Totta.
Intistä ei saanut juuri mitään rahaa.
Intissä joutui kovaan ruumiilliseen työhön.
Intissä joutui nukkumaan ulkona pakkasella.
Intistä ei saanut läheskään niin paljon lomaa.
Linnassa saa palkaa 70 senttiä tunti
Työpakko, tai joudut varmuusosastolle 23h ovat lukittuna
Linnassa ei ole vapautta ulkoilla, kuin tunti päivässä, pakkaselle ei ole talvivaatteita
Linnassa istutaan ensin 2/3 tuomiosta, sen jälkeen on mahdollista ANOA lomaa, sen saa tai sitten ei.
-Lomapäiviä on 3 per kolme kk, jos on lomaoikeuden saanut, eli kaikki ransut toteutettu.
(Ransu=rangaistusajan suunnitelma, jolla vankia yritetään yhteiskuntakelpoistaa erillaisilla systeemeillä)
Vierailija kirjoitti:
Näköjään ei ollut kuitenkaan tarpeeksi paha pitämään sut kaidalla tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies.
Inttihän on nykyään vapaaehtoinen, ei sinne ole pakko mennä. Itse menit, nyt ruikutat.
-Pitäisikö intissäkin ottaa vankilan säännöt käyttöön?
-Liian hyvää ruokaa intissä, liian hyvät sängyt, liikaaa vapautta, liian hyvät ruuat, liikaa lomia, kännykät sallittu jnejne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään ei ollut kuitenkaan tarpeeksi paha pitämään sut kaidalla tiellä.
Perusteet tälle, koska olen ollut vain kerran vankilassa, eli parannuksen vankilan ansiosta tehnyt?
-Et tiedä mistä puhut, trollaat täällä jotain "inttikin oli vankeutta"-tasoista paskaasi tietämättä mistään mitään.
Sama kuin neitsyt neuvoisi raskaana olevaa.
Muistakaa, että JOKAINEN vanki VAPAUTUU joskus, haluatko naapuriksesi katkeroituneen vaarallisen entisen vangin, vai yhteiskuntaan soputetun normaalin ihmisen?
Siinä vähän Texasille mallia minkälainen vankilan pitää olla.
Eihän tuolta pois haluaisi. Varmaan ruokakin hyvää ja terveellistä.