Saako kummi ghostata perheen tässä tapauksessa vai hoidanko etänä hampaat irvessä kummin virkaa?
Olen ollut yhden lapsen kummi, lapsi nyt 14-vuotias.
Minuun on suhtauduttu omasta mielestäni lahja-automaattina etenkin lähivuodet, kutsutaan paikalle vaan jos on juhlat jonne minun pitäisi tuoda lahja tai sovitaan tapaaminen luotettavasti vain, jos kyseessä harrastusmeno tms. jonka minä kustannan kummilapselle. Silloin ollaan iloisia ja paikan päällä, muuten ei olla ns.normaalisti ja luotettavasti tekemisissä, tehdään ohareita tai jos menee kylään niin on arvaamatonta, toteutuuko kyläily alkuperäisen suunnitelman mukaan.
Kun lapsi oli 8, ja ennen kuin hän oli minun mielestäni tarpeeksi vanha olemaan minuun yhteydessä ilman vanhempien apua, kummilapsen äiti petti luottamuksen pahemman kerran sillä tavalla että se jätti ikuisesti olon, etten voi luottaa tähän naiseen. En valitettavasti pystynyt oman ahdistuksen takia vierailee siellä enää koska koin ison petoksen. Näin kaikkien meidän välimme sitten etääntyivät isomman kerran. Silti jäi nihkeät välit.
Kummilapsen vanhemmat eivät pidä minuun kunnolla yhteyttä ja yleensä vain jos siitä on hyötyä.
Kummilapsi ei kiitä eikä vaikuta olevan kiitollinen mistään lahjasta, tiedän että kyseessä on lapsi,mutta minusta tuntuu sekin pahalta. Kun olen kasvokkain vienyt jotakin. En ymmärrä mistä on kyse. Sekin voi olla että on vieraantunut ja vierastaa.
Viimeisen vuoden sisällä erityisen raskasta ja kamalaa olla koko perheen kanssa tekemisissä.
Asutaan eri paikkakunnilla. Mietin että saisiko sitä vaan ghostata kummina? Vai jatkanko edes sen että hampaat irvessä lähetän synttärinä ja jouluna lahjan, kun kerran kummi olen. Postin kautta ei tarvis ainakaan puhua sinne suuntaan. Inhoan tämän lapsen äitiä ja isässä ei ole kehumista.
Rehellisesti sanoen tuntuu tosiaan että silloin ollaan skarppeja, kun tapaaminen sisältää lahjoja tai rahaa mutta muuten ei vaan millään löydy tervettä kanssakäymistä eikä minulla ole motivaatiota edes yrittää enää. Olen mm.kertonut vuoden alussa että oharit ja venkoilu tuntuu huonolta eikä ole ok, väitettiin että minua ymmärretään ja muutetaan tavat, kun sanoin että en sit halua enää yrittää jos ohareita enää toistuu > ei kuitenkaan muuttunut meno. Huhtikuussa oli yhdet oharit ja en sen jälkeen ole ollut yhteydessä enää. Minuun yritettiin olla yhteydessä kesäkuussa mutten vastannut.
Eli aivan Tulehtunut tilanne. Koen myös että minut valittiin kummiksi rahastuksen takia. Ajattelen näin siksi kun rahan arvoisia asioita sisältävät tapaamiset ovat ainoat kun sujuu asiallisesti.
Lapsen äiti on suoraan sanottuna kammottavan tunnevammainen.
Mitäs joku toinen tekisi minun tilanteessa?
Vai lähetänkö hampaat irvessä lahjoja postissa 15-vuotiaaksi asti lapselle kirkollinen kummi ns.velvollinen?
Lapsen synttärit lähestyy joten asia mielessä. Kun lähetänkö jo vaan kotiinkuljetuksella lahjan. Ei tekisi mieli tehdä yhtään mistään, mutta lapsi tässä nyt on kuitenkin. Vai välittääkö lapset jos kummi on jo valmiiksi nykyään suht etäinen?
Kommentit (92)
Korjaus tähän, ns. Typo/ asia jäi välistä
Kummilapsen äiti petti luottamuksen pahemman kerran sillä tavalla että se jätti ikuisesti olon, etten voi luottaa tähän naiseen. En valitettavasti pystynyt oman ahdistuksen takia vierailee siellä enää 3-4 vuoteen koska koin ison petoksen. Näin kaikkien meidän välimme sitten etääntyivät isomman kerran. Silti jäi nihkeät välit.
Ja tän jälkeen väkisin yrittänyt käydä mutta kun ei se vaan suju, ja mun luo kun pitäs tulla tehdään ohareita, huhtikuun oharit saa luvan olla viimeiset oharit että en enää ainakaan kyläile siellä enkä halua minun luo.
Et sitten yhtään ajatellut, kun suostuit kummiksi?
Siis oliko kyseessä lapsi vai teini? Meillä kyllä lapsetkin osaavat kiittää saamistaan lahjoista, saati 14-vuotias.
Juttele sen kummilapsen kanssa mitä hän haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu suostuu kummiksi?
Ihan kuule siksi että lapset ovat ihmisille tärkeitä, ja luulee että ystävyys vanhempiin kestää. Sitä ei tiedä mihin ryhtyi ennen kuin vuodet kuluu.
-AP
Kun oot noinkin pitkään jaksanut, sinnittelisin vielä, kunnes lapsi on päässyt ripille. Sitten voit todeta velvollisuuden täytetyksi ja katkaista välit.
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko kyseessä lapsi vai teini? Meillä kyllä lapsetkin osaavat kiittää saamistaan lahjoista, saati 14-vuotias.
14-vuotias on myös lapsi :D
Voi jestas.
Mistä noita höynäytettäviä sikiää? Osta lahjoja ja kustanna menoja sille kummilapsellesi vaikka siihen asti kun täyttää 100v, jos välttämättä haluat päästä rahoistasi eroon. Ihan oma valintasi. Mitä täältä oikein kysyt?
Ghostata? En tiedä mitä se tarkoittaa, joten en voi vastata kysymykseesi, ap.
En suostuisi olemaan jokin lahja-automaatti jonkun toisen kakaralle.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten yhtään ajatellut, kun suostuit kummiksi?
Onkos sinulla itsellä kristallipallo josta ennustat muutamien vuosien päähän? Harmi kun itse en Clasulta moista aikanaan ostanut 🤣 Vau. En tiennyt että kannattais ennustaa tai katsoa Tarot-korteista etukäteen.
-Ap
Kummilla on ihan perustuslakiin perustuva itsemääräämisoikeus ghostata ilman perustelujakin.
Lopeta yhteys, ei tuo ole normaalia. Jatkossa Onnittelut postikortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas.
Ei ole vaan teini. Jonkun henkilön lapsi kylläkin. Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita höynäytettäviä sikiää? Osta lahjoja ja kustanna menoja sille kummilapsellesi vaikka siihen asti kun täyttää 100v, jos välttämättä haluat päästä rahoistasi eroon. Ihan oma valintasi. Mitä täältä oikein kysyt?
Asia aukeaa jos on Suomen kielen lukemisen taito. 😘😉
-Ap
Omat kummini olivat etäisiä, ja kun en lapsena tiennyt syytä sille, syytin itseäni. Tässäkään tapauksessa syy ei todellakaan ole lapsen, älä siis hylkää häntä äitinsä takia!! Osta lahja, kirjoita kirje ja lähetä paketti postissa. Ja kirjoita mukavia, älä syytä siinä ketään, kerro vain miten tärkeä lapsi on sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Juttele sen kummilapsen kanssa mitä hän haluaa?
Rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas.
Ei ole vaan teini. Jonkun henkilön lapsi kylläkin. Tietenkin.
Alaikäinen on lapsi vaikka kuinka haluat ettei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia aukeaa jos on Suomen kielen lukemisen taito. 😘😉
-Ap
Suomen kieli kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Opettelisit sinä kirjoittamaan selvemmin sitä suomea.
Kuka hullu suostuu kummiksi?