~0~0~SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 19~0~0~~
Kommentit (98)
Kävin tuossa uteliaisuuttani odotuspuolella suurperheellisiä etsimässä ja kauas jouduin menemään ennenku löyty, n. 15 sivua/viikko. Vähän hiljaisempaa kuin täällä =)
Paljon olen muitakin seuraillut, esim tammenterhot ja helminauha, mutta kyllä tää porukka tuntuu enempi " omalta" .
Lukeminen ja tuo pihan möyriminen taitavat olla ne harrastukset tällä hetkellä. Lukenut olen aina paljon ja miltein kaikki käy. Eniten viimevuosina historialliset romaanit sekä fantasia. Margit Sandemon Jääkansan tarinan (47 os.) luin talvella uudelleen, ekakerran luin sen n.9v sitten. Just nyt odottelen pojun synttäreitä, pääsee sitten lukemaan uusimman Harry Potterin ;)))
Tv:tä en paljoa katsele, viimevuosina c.s.i ehkä ainoa sarja jota seurasin enemmän. Piirtämistä harrastin ennen myös, lyijykynä ja puuväri töitä muttei siihen ole aikaa enää riittänyt.
Urheilu puolesta uinti joskus kakarana, pyöräily ja puntit myöhemmin. Nytkin kaikki nuo kiinnostaisivat, kunhan vain keksisi niihin tarvittavan ajan jostakin. Ei enään myöhään illalla jaksa kun olisi sitä " omaa" aikaa. Niinpä sitten kuppaan täällä koneella teidän " seurassanne"
Aika painua pehkuihin...
Marlett
Olipa paljon juttua ja nyt sitä ollaan vielä enemmän pihalla... tässä kuulkaa vie yhden hetken ennen kun pääsee mukaan tähän ketjuiluun. Luen kaikki sujuvasti ,mutta mitä sitten muistan? Muistini on hyvä se vaan on pirun lyhyt:) Sen muistan äsken lukemastani ,että harrastuksia kyseltiin. No tuo lukeminen silloin kun ehtii on ykkös juttu ja jos olis aikaa ja ylimäärästä rahaa ,varmaan juoksisin kaikki jumpat ym. läpi ,että tuo paino joskus tippuisi edes vähän...sekin helpottaisi tärppiä varmaan. Kävely pitäisi elvyttää nyt kun kotona on ,aikaa kyllä päivisin löytyisi ,kun vaan saisi itseään niskasta kiinni. Sauvakävely vei mukanaan ennen edellistä km ,mutta jäi sen myötä.
Olette toisillenne jo tuttuja moni ,mutta koska olen uusi ja laiska selaamaan vanhoja ketjuja ,voisitteko vähän esitellä itseänne ,mistäpäin (suuripiirtein) olette ,lapsimäärä ,kotiäitejä vai töissä jne.
Yritän kestää kärryllä ja kirjoitella yhtä ahkerasti kun toiset ,että pino kasvaa ja lyödään ennätyksiä rikki:)
Mijora!Nostin sulle tuon meidän esittely listan.sieltä saat ainakin pientä vihiä keitä ollaan=)Ja jatka itsesi sinne jonon jatkeeksi josko joku meistä oppisi tuon päivittämisen jalon taidon!
Heräsin huonoon oloon.
Jotenkin on tunne lähes 100%että olen raskautunut,vaisto.Mutta kieltelen itseltäni asiaa.Väitän kuvitelmaksi.
Viime yönä muuten puoli 2 heräsin vatsakipuun joka kesti tovin.
Mutta kun aloin aikanaan nelkkua oottaa oli samanlainen tunne ihan muutaman päivän päästä yhdynnästä että se on menoa nyt...
Omanapaa aamutuimaan!
See you later alligator!
L+5
kävin etsimässä listan päivitysohjeita tuolta saitista sanotusta,mutten ymmärrä mitään.Kun sielä on niitä ohjeita sydämiin ja värilliseen tekstiin,meni ihan yli ymmärryksen.
Eikö kukaan muu meistä osaisi tehdä hommaa????????
Olisi niiiiin kiva saada esittelylista ajantasalle.Sielä on paljon niitä jotka ei enää kirjoittele.
L+5
Täällä eletään kp 32/27-29 eikä vuotoa vieläkään, vaikka olen todellakin varma että alkaa. Kaikki oireet sen kertovat, mulla nimittäin raskauden alkaessa ei ole koskaan mitään oireita. Aikanaan kun esikoista yritettiin oli sama tilanne, kuukautiset myöhästyi 10 päivää enkä saanut keskenmenoa vaan ihan puhtaasti psyyken aikaansaama myöhästyminen. Saisipa nyt alkaa, niin pääsis taas puhtaalle pöydälle.
Nyt lähdetään kahden nuoremman kanssa mummilaan aamupäiväksi, siellä serkkupoika odottelee leikkikaveria.
Jos kirjoitusinto jatkuu tämmöisenä, pitäisköhän aloittaa puolesta viikosta uusi pino vai katsotaanko vaan kuinka pitkä tulee?
kävin lukemassa tuon esittelypinon ja huh olipa porukkaa ,mutta näin äkkiä tätä ketjua luettuani ,ei siellä montaa tuttua nimeä näkynyt.
Porukasta moni on tainnut vaihtaa ketjua tai kadonnut johonkin.
Kone pyorii, kahvit juotua ja hiukan omaa napaa; kp 24? olisko jo /29-31! Missas sa Leanna menet? Vauhtinelikko onkin jo hiukan edella; plussatuulia meille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Onks' teilla muilla aamupahoinvointia? Mulla ei yhestakaan neljasta ole ollu ja sen huomas painokayrista kun nousivat heti alkuraskaudesta, ja myos maha alkoi pyoristya heti: aina muistan miten kateellisena kattelin noita kuudennella kuulla olevia joilla oli ihan pieni masu..noh, tietysti oli noita mullekin kateellisia. iltapahoinvointia kylla oli, ja hajuaisti oli kuin verikoiralla..
Nyt ei oo oireita, ei sitten minkalaisia; jos oikein kuulostelen tietty hiukan etovaa oloa, ja paansarkya, mutta mutta paasta nuo tulevat!
Makin surfatessa huomasin ettei -odottajien puolella oo toimintaa oikeestaan ollenkaan, joten jos ja kun plussataan taalla pysytaan!!
olette taas illalla olleet niin ahkeria että meni tovi ennenkuin sain pinon luettua. Eilen piti saada lapset aikaisin petiin, mutta taas venähti kello kymmeneen ennenkuin kaikki lapset oli sängyssä. Ilta oli kyllä sellaista tappelua ja rehmuamista että meinasi käämit palaa. Tänään taas uusin voimin.
Harrastuksista, nuorena olen harrastanut ratsastusta ja yhden kauden kävin muutama vuosi sitten aikuisporukassa ratsastamassa samalla kun esikoinen oli poniporukassa. Sitten loppui esikolla innostus niin en jaksanut itse enää yksikseni jatkaa. Sitäpaitsi kallista touhua. Ompelua olen myös harrastanut paljon. Kun kolme vanhinta olivat pieniä ompelin aika paljonkin, mutta täytyy myöntää että nyt on kovasti jäänyt sekin. Tarttiskin käydä vähän kaavalehtiä läpi jos taas innostuis:) Eli parhaillaan en oikeastaan harrasta mitään erityistä. Ei aika riitä. Mies on niin kiinni hommissaan että tarttis olla sellainen harrastus jota voi pienten kanssa tehdä, ja ne on aika vähissä. Jos aikaa olisi niin varmaan liittyisin johonkin jumppa tai kuntosalitouhuun. Sitten aikanaan...
Olikohan siellä jotain muutakin kyselty, nyt ei muisti pelaa.
Leanna, on ihana lukea sun kirjoituksiasi. Saat minutkin hyvälle tuulelle koska kirjoituksistasi suorastaan pursuaa positiivista energiaa. Toivotaan kovasti tärppiä+++
Olisihan se hienoa jos tämä porukka pikapuoliin siirtyisi tuonne odotuspuolelle. Olen myös käynyt siellä kurkkimassa suurperheodottajia, mutta hyvin on hiljaista.
Palaillaan
Medison+5
eli silmienvarista: miehella on ' kevyen' ruskeat silmat, mutta aitinsa puolelta tulee myos sinisilmaisyytta! Eli kahdella sisaruksellaan on sini-vihreat silmat; kuten minullakin. Omalla isallani on sini-harmaat ja aidillani vihreanruskeat joten kaikki mahdollista meidan perheessa! Ykkosella on siniset, joissa jo vihreaa mukana; kakkosella ruskeanvihreat; kolmosella sini-harmaat ja nelonen on nappisilma! Silla on paljon tummemman ruskeat silmat kuin svulla yleensa, etta kylla perima on kummallinen juttu!
menee aina jonkinverran; taalla myos lapsien vaatteet ja -lahjatkin ovat hinnoissaan! Mutta mita on yleensa saavat yhden lahjan vaikka arvokkaammankin minka haluavat(rajoissa tietenkin) vanhin saa yleensa arvokkaamman kuin nuoremmat ihan kannustussyista; han kun on ainoa talla hetkella joka auttaa mua kotitoissa ja lapsenvahti-hommissa!! Joululahjoihin aina uppoaa enemman, vaikkeivat montaa saakaan, kun kaikille neljalle pitaa yhta-aikaa hankkia jotain..
lahjoihin tosiaan uppoaa pitkäpenni. Meillä on viisi omaa ja kolme kummilasta. Synttärilahjoihin pistän yleensä noin 30 euroa. Ei mielellään yli sen. Joululahjoihin sitten meneekin enempi. Ostelen kyllä joululahjoja valmiiksi pitkin vuotta jos satun jotain kivaa näkemään. Sitten ei joulun alla ole ihan niin hirveesti ostettavaa. Kovin montaa pakettia per nuppi en osta, kun lahjoja tulee sitten kummeilta ja isovanhemmilta myöskin. Sen verran yritän aina katsoa että jokaiselle olisi yhtä monta pakettia. Sitten on asia erikseen lasten koulukaverit jotka pitävät synttärikutsuja. Välillä tuntuu että synttäreitä on vähän väliä eikä niihinkään lahjaa ihan halvalla löydä. Siinä olen pitänyt rajana että kaverin synttärilahja ei saa maksaa yli 10 euroa.
Nyt ruoan laittoon. Pikkuneidillä on jo kova nälkä.
Medison
Levinia,mulla taitaa nyt olla kp 19/n.28,luulisin.Viime kierto oli vaan 24 pv ja sitä edellinen jopa 36 pv.Monta piina päivää vielä edessä.
Vähän on alkanut jännittää miten käy kun periaatteessa ei olis saatu vielä yrittää(miehen lääkekuuri joka kyllä loppu,mutta piti odottaa sen häipymistä elimistöstä.Voi kuulemma vaikuttaa siittiöihin,en sitten tiedä tarkemminmiten)Toivottavasti jos ja kun,kaikki menee hyvin!
Kävin taas kurkkaamassa onko tullut uusia juttuja ja palaan ulos!
huhuilen vielä jotakuta tietokoneeksperttiä joka opettelis ton päivityksen!!!Onko kukaan??
L+5
yritin hakea mutta ei onnaa...
Medison
Miksen koskaan kerralla muista?
ekasta ei mitään.Toisesta pahoinvoin niin ettei ruoka maistunut ekaan 4kuukauteen ja paino vaan tippui.
Kolmannesta vai ihna tolkuton väsymys.Olisin vaan nukkunut.
nelkusta ja viitosesti iltaisin pahoinvointia.Ja viitosesta öisinkin.Päivällä siinä vaiheessa ollut jo niin paljon puuhaa pienten kanssa ettei varmaan ehtinyt voida pahoin kuin yöllä=0)
Koskaan en kuitenkaan ole pyttyä joutunut halaamaan,onneksi!
Vatsa on aina ollut valtaisa ja jo kolmannen kohdalla sen muutkin huomasi rv 10+eteen päin.Ja nelonen ja viitonen myös pullahtanut ajoissa esiin.Kakkosen kun sain salattua jopa rv22 asti.
Jos nyt olis tärppi käynyt onkin kova työ salauksessa.ens pe jolloin pitäis testat olis " naisten ilta" 5 hyvän ystäväni kanssa.Ja sittenkesäkuussa on 2 juhlat joissa tarjoillaan alkoholia varmasti ja minä kun en normalioloissa lasiin sylje...
Nyt MEEN!
L+5
Mutta apuja pyytelin kovin.Ja noi värit ja sydämet jo on ihan hepreaa mulle.
Oliskin kiva jos osaisit!Täytyy vain huhuilla apuja!!!
L
Nyt Leanna kuulostaa sulla tosi hyvältä! Pianhan se jo selviää.
Voi, kun mullakin...Meidän isännän viimeviikonloppuinen mielenhäiriö jäi nähtävästi tosiaan tilapäiseksi. Eilen ei taas puhettakaan, etteikö käytettäisi kumia, voi itku! Nyt kun olisi ollut parempi aikakin!! Kun auto nyt tarvitaan ja niin isoon ei ole juuri varaa niin ei voi vauvaa ihan juuri nyt..näin meillä. Toivon kuitenkin kovasti, että pienoinen ihme olisi tapahtunut jo viime viikonlopusta! Sitten sen autorahan isompaan täytyy vain järjestyä! Ja vaikkei nyt onnistuisikaan, niin kuumeiluhan jatkuu..
Mutta valitus nyt sikseen ja galluppeihin. Harrastukset tällä hetkellä aika minimaaliset. Kevään kävin epäsäännöllisesti jumpassa ja kerran viikkoon yritän sauvakävellä. Ja nyt kesällä on tuo viljelypalstaprojekti.
Rahaa lahjoihin kuluu turhan paljon. Meillä miehen puolella ikävä tapa, että lahjoihin kulutetaan turhan paljon rahaa. Eli synttäri- ja joululahjoihin sinne puolelle sukua menee monia kymppejä per lapsi vuodessa, ja lapsiahan on aika monta. Varsinkin jouluisin omat lapset saavat meiltä ihan pikkulahjoja, kun isommat tulevat muualta. Synttäreinä sitten jotakin isompaa, parin-kolmenkympin edestä, tietysti voi vaihdella paljonkin sen mukaan mitä toivomuslistalla on.
Mutta nyt syömään.
Palaillaan
Suviruusu
Niin ja pahoinvoinneista. Joka raskaudessa olen voinut aika huonosti ja oksentanut oikein urakalla. Ja ei muuten vaikuttanut mitenkään pienentävästi vatsan kasvuun. Se on ollut ihan mieletöntä joka kerta. Onneksi pahoinvoinnit loppuivat aina siinä kolmannen kuun jälkeen. Minulla on ollut tapana aina kasvattaa mahdottoman iso vatsa raskaana ollessani, vaikka vauvat ovat olleet ihan keskivertokokoa!
Nyt menen,
Suviruusu
Olemme rymynneet aamun pihamaalla. Ukot (esikoinen ja isäntä) saivat viikonloppuna yhden homman fiksatuksi. Kun se oli valmis näytti toinen paikka kauhealta, ja kun nyt se on tehty niin listaan on tullut monta uutta. Väki kypsyy muhun varmaan ihan totaalisesti ennenkuin ollaan kuun lopussa.
Haikealta tuntuu päästää teitä sinne odotuspuolelle, mutta eiköhän se meidän tavoitteemme ole. Tulen kyllä taatusti!!! teitä sinne kurkkimaan (jos en itse sinne pääse)
Mun pää halkeaisi jos en välillä tekisi jotain muuta kuin näitä arkirutiineja. Käyn kolme kertaa viikossa vähintään lenkillä (pakkasilla ja rytöilmoilla jumppaan täällä kotona; voimakkaiden allergioiden takia en voi saleilla tms. käydä).
Puutarhahoito on kuitenkin harrastuksista ykkönen.
Musiikki toinen. Talvella teen jonkinverran käsitöitä. Kodin ulkopuolisia harrastuksia ei minulla ole; puoliso on vuorotöissä.
Mulla raskauspahoinvoinnit alkavat viikolla 5. Parissa ekassa ne päättyivät viikoille 10-12. Mutta viidennestä raskaudesta alkaen se on kestänyt viikolla 16-18 asti; väsymys viikkoon 20. Reilut pari kuukautta olen aikalailla " pelistä pois" ; illat varsinkin ramppaan oksentamassa.
Muun ajankin oloa voi kuvata vain sanalla: Krapulainen.
On pakko jatkaan hommia; päivitän tätä huushollia neidin unien aikana.
Nyt nipistelee jo todella lupaavasti :( Aina kun menkat tulee jälkijunassa, saan kärsiä melkoista jomotusta ensimmäisen päivän. Tänään alkavat, sen huomaa jo nyt vaikkei vielä mitään tulekaan.
Pahoinvoinnista en ole kärsinyt yhdessäkään raskaudessa. Kakkosta odottaessani kaksi kertaa oksensin, mut sekin johtui siitä et söin liian tyhjään mahaan yhtäkkiä paljon. Siinä mielessä olen päässyt helpolla. Kolmosta odottaessani tuli jännä lisäpiirre, syljeneritys tuplaantui pitkäksi aikaa.
Kahdessa viimeisessä raskaudessa olen kärsinyt alapään suonikohjuista, jotka onneksi synnytyksen jälkeen hävisivät. Oli aika ikävä olotila kun tuntui että värkit tipahtaa pöksyihin. Kuopuksesta tuli kohjuja myös jalkoihin ja muutama valitettavasti myös jäi.
Nyt syömään.
Käsityöt, tarkemmin ompelu kuuluu kuvioihin myös. Nykyää ajanpuutteen vuoksi on jäänyt vähemmälle, mutta jotain välillä aikaiseksi yritän saada. Lapsille olen tehnyt, en itselle juurikaan.
Kun nyt kyselylinjoilla ollaan, niin jatketaan edelleen. Meillä on välillä pienoinen päänsärky lasten synttäri- ja joululahjojen suhteen. Kun omia on neljä ja kummilapsia kaksi, niin budjetti on tiukilla. Paljonko te käytätte rahaa lasten lahjoihin ja mitä yleensä hankitte?
Tältä illalta, hyvää yötä!