~0~0~SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 19~0~0~~
Kommentit (98)
Vauhdilla etenee tämä ketju...en taida kestää mukana ollenkaan. Lenkillä tuli käytyä ,tunti reipasta kävelyä ,vaikka mieli teki puolesta välistä kääntyä takaisin ,sitkeesti vaan eteenpäin. Liikkumattomuutta se vaan on tuo jalkojen kivistely kävellessä.
Mitähän täällä nyt taas oli ... lahjoja ja pahoinvointia...? Voi pahus tuota muistia. No joo lahjoihin uppoaa omien lasten aina liikaa vähempikin riittäisi ,mutta hankinnat synttärinä ja jouluna onkin sitten yleensä harrastusvälineitä jotka maksaa ,kuten lumilautaa jne. Kummilapsille olen yrittänyt pitää rajana tuota 20 tai 30 ja lastenkavereiden synttärit saavat yleensän. 5-7¿ sillä saa ihan kohtalaisesti esim. tiimarista kaikkee tyttöjen rakastamaa sälää ,poika ei synttäreillä enää käy eikä niitä itse pidä.
Pahoinvoinnista ekaa odottaessa en tiennyt mitä se sellainen on ,söin sulkaata ja nautin omenaisesta olosta. Kilot jäivät laitokselle pojan synnyttyä. Toista odottaessa puhkesi migreeni ja pahaolo vaivasi ,en kuitenkaan oksentanut. Kolmatta odottaessa tuli Ido tutuksi liiankin kanssa ,ylettömän oksentamisen ja hajuherkkyyden vuoksi jouduin lopettamaan opiskelun kesken ,vaikka olisin ehtinyt vuoden loppuun hyvin käydä. kaikilta kolmelta keskenmenneeltä olen oksentanut jo ennen plussaamista.
Mulla on paha pms joka teetättää vaikka vallan mitä ,kuvotusta välillä jopa oksentamista ,hajut tökkii jne.
En siis aina tiedä onko oireet pms:sää vaiko alkanutta raskautta. Joskus on tullut neuvolassa juostua joka kk testissä ja juuri sitten kun olen miettinyt et nyt en kyl mee ,et se on taas turhaa ,et pms se vaan vaivaa ,sillon on just plussa tullu:)
Nyt on kp22 eikä kierrosta tiedä mitä tulee oleemaan ,viimeksi 26 joka mulla lyhyin kierto. Normaalisti ollut 35 ,mut Teroluteilla taas yritetään lyhentää ,aikasemmin ne on toiminut ja kierto niillä ollut 30 ,saa nähdä kuinka kauan menee kun vakiintuu johonkin. Tuo Terolut auttaa aika hyvin tuohon pms:sään ,vaikka välillä senkin kanssa tulee kamalat oireet.
[color=red]Mutta pitääkö lista ensin kirjoittaa itselleen muistiin ja sitten lisätä uusi lista ja kaikki kirjoittaa alusta asti??
Vai onko oikotietä kopioida lista ja lisätä ja poistaa halutut asiat???
Leanna
ps sorry kun sekoilin tuolla esittelylistassa
[color=red][size=6]♥[/size][/color]
Nyt lähen kolmosen kanssa kouluun tutustumaan joten hetkeen ei sitten mua näy!!!!
[color=pink]Leanna
neiti nukkuu päikkäreitä vaikkakin ulkona on niin hirvee tuuli että hyvä etten lentänyt mukana:)
Pahoinvoinnista en ole onneksi kärsinyt suuremmin. Ensimmäisest, toisesta ja kolmannesta sellasta pientä etomista aamuisin. Nelosesta on ollut kaikkein kovimmat oireet, kahvi etoi, rinnat tosi kipeät ja voimakkainta pahoinvointia varsinkin yöllä. Viitosesta koko päivän sellasta pientä etomista mikä helpotti kun söi vähän väliä jotain pientä. Vessanpönttöä en ole onneksi koskaan joutunut raskauden takia halailemaan. Viitosesta mullekin tuli yksi ilkeä suonikohju joka jäi synnytyksen jälkeenkin.
Nyt täytyy mennä silittämään pino vaatteita. Meille on huomenna tulossa äidin serkku kylään, eikä hän ole vielä kertaakaan käynyt täällä meidän " uudessa" paikassa (ollaan asuttu kohta viisi vuotta). Joten sen takia täytyy tänään vähän yrittää siivota enempi ja huomenna voisi sitten leipoa.
Medison+5
Hyvä leanna kun opit käyttämään väritystä ja nuita sydämiä.. heh.
Mähän joskus päivittelin tota listaa. mutten iinä onnistunut noita sydämiä saamaan värejä kylläkin mutten muita hienouksia.
Huoh, mun pitäisi olla keittiössä ompelemassa miehen 1700 luvun paitaa.. jäiks ja tässä vaan istun ja törötän... sitten pitäisi ommella 1800 luvun korsetti ja ratsastuspuku.. niinpä niin..
kaikki pitäsis olla vamiina kesäkuun alussa...
- harrastamisesta, me harrastetaan cowboy acktion shootingia eli länkkäri ammuntaa. ja vanhanaikaista leireilyä eli 1800 luvun hengesä syömineen ja vaatetuksineen. ööh voisikos sanoa, ettää harrastetaan aikamatkailua??
Ja koko porukka eli kaikki lapset seuraa yleensä mukana, tosin nyt kesäkuussa kun ollaan järjestämässä kisojakin niin jätetään lapset hoitoon miehen sikolle ja päästään leireilemään ukon kanssa kasin.. heh.. Jos siellä vaikka saisi tehtyä seiskan....
Luinko nyt ihan oikein että olet päivittänyt listaa! Saisitko päivitettyä taikka tehtyä vaikka kokonaan ihan uuden meille suurperhekuumeilijoille?
Medison
piti kysymän onko kukaan koskaan aatellut että laitettaisiin yahooseen oma suurperhekuumeilu lista? kunollaan näinkin aktiivista sakkia. siellä voisi sitten keskustella vieläkin vapautuneemmin?? kaiketi?
Ja suunitella vaikka joskus jotain mega tapaamista?? heh. ( 5 äitiä 100 lasta..huoh) heh..
Ite oon selainen yahoo friikki ja kuulun minjoonalle listalle siellä ja omistanin niitä.... eli olisiko mitään?
Sinnehän voisi laittaas itten nuita kuviakin. Niin tulisi naamakin nikkille.
[color=blueviolet]päivitystä ja päivitystä
[color=coral]koittakaa kestää
[corol=deeppink]mitähän tällä värillä saa
[color=orchid]vielä vähän
[color=fuchsia]viimeinen kokeilu
etta eikohan se jo noilla taidoilla onnistu paivitys! Eika siihen kannata niin hirveesti kamaa kasata - koristeita tms.. liika on aina liikaa kumminkin. Kylla ma kirjoittaisin ensin muistiin vakikirjoittajat ja naa uudet ja plussanneet vois olla nuo samat kun katselet vaan laskettuja aikoja ensin. Sitten loput ' lukijat' vois tulla uudelleen ilmoittautumaan?
Tein lounasta lapsille; ei paljon keittion hajut kiinnosta -tosin ei viela taydellista eto-oloa kylla ole; oon tainu vaan syoda liikaa? Vessassa oon kylla parina paivana juossu yhtenaan, enka yleensa oo mikaan suoralapi-ihminen? Eika tunnu kylla tulehdukseltakaan kun ei minkaanlaista kipua ole, rakko vaan tayttyy ihan liikaa??
Ja meilla on alkukesan eka flunssa-aalto: Mies on parskiny kaks' viikkoo; luulinkin allergiaoireiksi, mutta nyt on muuttunu ihan flunssaksi. Kakkonen oli pari paivaa kuumees viikonloppuna, ja ykkonen eilisen paivan makas; tanaan on kolmonen 38 asteen kuumeessa. Eli josko mun oireet onkin alkavaa tautia? ei siis raskautta; mene ja tieda...
siita vaan paivittelemaan!!! Kun kirjoittelin viestia teikalaiset olikin ahkerina opetelleet!! Rollille viela, kysyin viime viikolla samaa ja tuli suurimmalta porukalta kielteinen kanta asiaan!!
Kyllä minä tännekin kirjoitan, mutta ihan mielelläni kirjoittelisin myös Yahoo:n palstalle. En tiedä kuinka kauaksi aikaa kehtaan jäädä tänne roikkumaan, kun nuoriso plussaa ja lähtee odotuspuolelle. Olisi mukava jos olisi foorumi jossa voisi sitten jakaa ajatuksia jo näistä olemassaolevista lapsista; suurperheen elämästä yleensäkin.
[color=orchid]Testata täytyy[/color]
Käykäähän tytöt katsomassa!
Eli poistin sieltä kaikki jotka eivät nyt kirjoittele. Lisätään listaan sitä mukaan kuin ilmoittelevat uudelleen. Näin kai se on helpointa?
Medison
Juu, meinaa toi siitepöly olla pahasta. Ulkoilun jälkeen joka paikka kutisi ja punoitti ja silmät kutiaa, punottaa ja vetistää. Tän päivän tuuli selvästi pahentaa oireita :(
Pahoinvoinneista. Ainoastaan kerran " pääsin" pyttyä halaamaan kakkosen kanssa. Muuten kaikkien kanssa sellaista ympärivuorokautista kuvotusta joka pysyi hallinnassa jatkuvilla pienillä välipaloilla. Tietysti näkyi heti painossa, alusta asti paino noussut vaikkei kuulema saisi. Onneksi tasaantui nopeasti eikä ylimääräisiä kiloja tullut/jäänyt. Minkä totesin tietysti huonoksi myös =)) Lasten tultua n. puolivuotisiksi oli kaikki " varastot" syöty, ja ne määrät joita piti itse syödä ja juoda imetyksen ylläpitämiseksi olivat valtavat.
Lahjoista. Omille, sisarien sekä kummilapsille ostettujen lahjojen arvo n.15-30¿ joskus jotakin kalliimpaa on sitten hankittu kimpassa muiden kanssa. Isompien parhaille kamuille katsottu jotakin n.8-12¿ luokkaa ja koulukavereille ehkä 4-8¿. Jotenkin en ole oppinut lahjoja ajoissa hankkimaan joten usein tulee aika kiire niiden kanssa. Varsinkin joulun aikaan pitäisi saada hankintoja tehtyä ennakkoon...
Hauska tuo Röllin toteamus megatapaamisesta =))) näin aivan silmissä minkälainen tilaisuus se olisi. Siitä yahoon listasta yms. voin kyllä kirjoitella minne vaan kunhan osoite annetaan, eikä ole mitään kovaa tarvetta pysyä ihan tuntemattomana joten mulle kyllä sopii jos johonkin voi kuvia laittaa tai tapaamisia sopia....
Marlett
Lueskelin jokin aika sitten niitä väri yms. ohjeita mutten ole ehtinyt niitä aiemmin kokeilla enkä sitten uskaltanut yrittääkään sitä päivitystä. Kiva kun joku rohkeni kokeilla =)
Marlett
kylla on ihan okei; oisit ehka voinu laittaa noita plussanneita, mutta tulkoon uudelleen ilmoittautumaan!
Mina myos oon valmis kirjoittelemaan myos yahoossa; jos joku sellaista valmistelee kirjaudutaan siihen sitten nailla nimimerkeilla; etta vastaava tietaa hyvaksya! Eli ei hyvaksyta ihan keta vaan ohikulkijaa, mun mielesta pitais olla esim. taalla ensin kirjoitellut aikansa, oonko liian tyly? Tapaamisiin kylla tulisin; mutta matka taalta on este! Jos kerran kahdessa vuodessa paasen kaymaan kotona Turussa on kaikki hurjan hyvin; meilla muuten mies haaveilee paluumuutosta Suomeen, mina sita hiukan jarruttelen...
Monta kertaa jo pitänyt toivottaa HURJASTI ONNEA Leannalle mut aina unohdan.