~0~0~SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 19~0~0~~
Kommentit (98)
Eihän täältä koneelta uskalla olla poissa kun muuten putoaa kärryiltä ;))
Tervetuloa vaan uudelle kirjoittelijalle =)
Rakastan kevättä, ihan valtavasti. Mutta toi siitepöly... :(( Olisi aivan ihanaa kuivattaa pyykit ulkona, mut on pakko odottaa että koivun pölykausi loppuu. Joskus hamassa menneisyydessä erehdyin kuivaamaan pyykit parvekkeella tähän aikaan vuodesta ja se melkein koitui kuolemaksi. Ei henki kulkenut yöllä ja silmät miltein muurautuivat umpeen.
Nyt vielä pikku-ukkokin oireilee, hain just lääkkeitä apteekista.
Lapsosista: Eka (poika) oli vauvana kaikkien mielestä aivan minun näköiseni. n.2v lähtien aivan isänsä näköinen, lapset eivät valokuvista erottaneet missä oli isä ja missä poika. Alle 3v, hurjsti huutoa sen jälkeen tosi rauhallinen ja kiltti. Toka (tyttö) kovasti minun näköinen sekä pienenä että nyt. todellinen raivotar, ei kestä minkään laitsa kritiikkiä, huono häviäjä, oma napa tärkein.... enkeli vieraiden silmissä. Jospa tuo murkkuikä tulis ja menis pian, toivottavasti rauhoittuu hieman. Kolmosen (tyttö) ulkonäkö mielestäni isän siskolta. Oikea pikku Prinsessa, hienohelma, äitin tyttö. kiltti, rauhallinen ja mukautuvainen.. muka, taitaa todellisuudessa olla kaikkein itsepäisin tästä porukasta =)) Nelonen (poju) ilmetty isänsä, sekä ulkonäöltään että luonteeltaan. Isin poika, seuraa ku hai laivaa =) kumpikaan ei osaa olla sekuntiakaan paikoillaan. autoja, autoja ja autoja.. ajetaan, pestään, vahataan, ja juostaan autokaupoissa ja taas ajetaan. ja kun ei autoja ni sit urheillaan, tai vasaroidaan ja sahataan. Välillä uuvuttaa jo katsella noita ;)))
Eikös se sammal lähde kalkilla. Yleensä sitä kosteassa ja varjoisassa paikassa enempi (niinku mun takapiha, siel ei muuta olekkaan)
Marlett
Mahtuuko joukkoon vielä yksi " hourupää" vauvakuumeilija?
Pieni esittely: Itä-Suomesta ollaan minä 30 kohta 31 ,mies 38 ,lapsia 3 heidän jälkeen 3km, pientä avitusta käytetty lääkkeillä ja inseminaatiolla ,jolla tuo edellisin raskaus/km sai alkunsa. Olen aikaisemmin kirjoitellut tuolla lapsettomuuspuolella ,mutta suurinosa siellä on vaan tuota hoidoissa käyvää porukkaa. Meillä se ei nyt ole ajankohtaista ,ainakin vuoden tauko on menossa ,eikä me mihinkään suurempii hoitoihin haluta edes lähteä ,tuossa inseminaatiossa kulkee raja ,onhan lapsia kuitenkin jo kolme.
Työpestin loputtua olisi nyt aikaa kirjoitella kun lapset ovat päivällä koulussa ja mies töissä.
mijora
Tässähän meni jo puoli tuntia kun selasi tämän päivän tekstit läpi :D
Enkä nytkään ehdi kyselyyn vastata, palailen myöhemmin illalla. Tervetuloa kuitenkin kaikille uusille tai uusvanhoille kirjoittajille. Eiköhän me joukkoon huolita.
Kiva kun on porukkaa jonka kanssa voi kirjoitella asiaa tai vähän asian vierestä ;))
Marlett
Ja ite paatin rauhoittua ja otin kirjan kateeni etten koko paivaa istuis koneen aaressa; ja eikosta mita, taalla taas!!
Minkalaisesta kirjallisuudesta tykkaatte? Onko muita kahjoja lukijoita kuin mina; kun ainakin tuo tuleva sukupolvi tuntuu karttavan kaikkea kirjallisuutta ja ma oon pienesta ollu kirjatoukka! Harlekiinit on mukavaa ' naposteltavaa' ja oon lukenu tuota Untinen-Auelin Ayla-sarjaa alusta asti; eli esihistoriallisia juttuja. Mutta kylla muuten on aikas kaikkiruokasta lukumaku, kaikkein karseimmat murhajutut kyl ei oo mieleen...
Olen tämän ketjun jutuista vielä ihan pihalla ,mutta vastaampa nyt heti tuohon kirja kysymykseen...että luen kyllä mielelläni ,mutta aika vähäistä se kuitenkin on ,koska minä olen sellainen lukija ,et mökki pitää olla ihan hiljainen ja millonkas se meillä sitä on? Luen siis sivun pari yön pikkutunteita ,ennen kuin nukkumatti tulee. Silloin menee laidasta laitaan ,tosin yhden kirjan lukeminen tuolla tyylillä kestää useita kuukausia.
kävimme kolmen nuorimman kanssa pikaisesti minun äitini luona näyttämässä koiranpentua. Ihan oli myyty tuo äitimuori. Lupasi heti että ottaa pennun joskus hoitoon.
Lukemisesta, täytyy myöntää että nykyään luen tosi vähän " kunnon" kirjoja. Aika on sen verran kortilla että samoin kuin Levinia minäkin " napostelen" harlekiineja. Ne vievät mukavasti ajatukset pois vähäksi aikaa ja kuitenkaan kirjan lukeminen ei kestä kauaa. Nuorena olen minäkin ollut aikamoinen lukutoukka ja meillä on esikoinen nyt kova lukemaan.
Niin ja uusille tervetuloa! Mukavaa kun porukka senkuin kasvaa.
Tätiä täällä odottelen kylään minä päivänä tahansa. Perjantaina olisi päivä jolloin pitäisi tulla, mutta jotenkin on sellainen olo että saattaapi tulla jo aikaisemmin. Jos se täti sieltä nyt lähiaikoina tulee, niin sitten menee melkeinpä tuo seuraavakin kierto sivu suun kun mies on peltohommissa. Mutta sitten seuraavasti ruvetaankin oikein tosi toimiin!!
Nyt pikkuneiti haluaa ulos. Kiikuttaa äitille sandaalejaan. Mentävä on..
Medison+5
yhtaan naitten sivujen toimintaa -me heitellaan toisillemme kysymyksia/vastauksia ihan kaikesta; kun ei lapsista ja vauvoista viitti joka sekunti jutella!
Keneen lapsi on tullut?
Vanhin(tyttö) on ulkonäöltään sekoitus minua itseäni ja appiukkoa. Isältä on perinyt pitkät silmäripset, niinkuin muuten kaikki muutkin lapset. Valitettavasti esikko näyttää perineen pappalta myös taipumuksen lihomiseen. Ei ole vielä lihava laisinkaan, mutta alkavaa pyöristymistä on havaittavissa, eikä mene alkavan murkkuiän piikkiin. Luonteeltaan on kopio minusta, pikkutarkka täydellisyyden tavoittelija osaamisasioissa. Siisteyspuoli tulee sitten valitettavasti isältä, huone ja tavarat aina kuin pommin jäljiltä.
Kakkonen(poika) on kopio isästään, mutta luonteesta en osaa sanoa, keneltä on perinyt. Osa varmaan minulta, on nimittäin melko räjähdysaltis tapaus. Täydellinen huithapeli asioitten hoitamisessa, se taitaa olla ihan pojan omaa.
Kolmonen(poika) on oman näköisensä porukolli, jolla on itku herkässä. Oppimisesta kiinnostunut melko vilkas tapaus. Vaalea niinkuin isommatkin sisaruksensa ja sinisilmäinen samoin.
Kuopus(tyttö) on kopio minusta, väritystään myöten. Lapsistamme ainoa ruskeasilmäinen ja -hiuksinen eli ei se ruskeasilmäisyys aina ole hallitseva ominaisuus. Luonne on temperamentikas, mutta kuitenkin vielä usein ujosteleva.
Lukutoukka olen ollut mukulasta asti. Nykyään se vain pakon sanelemana on jäänyt vähiin. Luen kyllä nytkin, mut lukutahti on ehkä kirja viikossa kahdessa, kun ennen se oli kirja päivässä. Dekkareista hömppään ja kaikkea siltä väliltä menee. Puhdas asiakirjallisuus ei kiinnosta, lukemisessa pitää saada rentoutua. Lapsille on myös aina luettu, mutta silti vain kolmosta itse lukeminen kiinnostaa. Hän oppi jouluna (5½v) lukemaan ja on siitä alkaen omaa tahtiaan kirjoja lueskellut. Kaksi vanhempaa lukee vain pakon edestä ne kirjat, jotka koulusta käsketään lukea.
Nyt täällä taas tapellaan, täytyy lopetella.
Ekaluokkalainen neiti riehuu yläkerrassa. Hänen mielestään äiti ei ymmärrä koululaisen asioista hölkäsen pöläystä. Olen yrittänyt vakuutella, että koska hän nyt sattuu olemaan jo minun kuudes koululaiseni niin jotain hajua minulla on toimista. Huomenna on koululla juoksukisat ja kädenvääntöä käydään vaatteista. Aamulla ei huivi kelvannut vaan piti saada lippis; eikä sopivaa löytynyt hyllyltä. Isäntä osti kauppareissullaan neidille lippiksen, mutta nyt sitten ahistavaa muu garderobi. Mä en kestä!!
Tälle neidille annettiin vauvana lisänimi: Pikkukiinalainen. Hänellä oli pikimusta tukka, hänen silmänsä olivat tummat ja " palavat" . Ja ääni sitten oli kuin samannimisella uudenvuoden raketilla.
Lukemista minä harrastin muinoin nuoruudessa paljonkin, mutta lapsimäärän kasvaessa se on jäänyt. Mutta ehkä sitten, kun nämä " ruuhkavuodet" jäävät taakse (eli ei toivottavasti vielä ihan pian).
T: kuramyyrä ja 8 jälkeläistä
Tämän hetken tilanne kertoo samaa. Sen verran vielä jatkan, että jos ja kun tämä väki alkaa plussailla, pitäisi saada porukka pysymään silti kasassa, vaikkei kaikilla olisikaan sama tilanne. Älkää siis pelkästään siirtykö kirjoittelemaan suurperheodottajiin. En tosin ole seurannut, onko siinä ryhmässä ollut eloa.
meillä olen minä kanssa ruskeasilmäinen ja lapsista kolmella on ruskeat silmät. Esikoisella vihreät ja kuopuksella siniset.
Meillä eniten hankaluuksia aiheuttaa parhaillaan tuo neiti nro 3. On tokaluokkalainen ja luonteeltaan on sellainen että hänen pitäisi ehdottomasti olla perheensä ainokainen. Parhaillaan tuppaa pinna palamaan harva se päivä. On neidille tullut oma huone hyvin tutuksi:D
Mikään ei mene perille. Äiti on tyhmä. Kiusaa jatkuvasti pienempiään. Tahallaan. Huh huh. Toivottavasti rupeaisi helpottamaan lähiaikoina. Ehkä sitten murkkuikä on helpompi. Toivoa sopii.
Nyt täytyy laittaa pesue pesulle ja sitten toivon mukaan nukkumaan. Viime aikoina on kummasti tuo nukkumaanmeno venynyt ja venynyt niin että jospa saisi tänään lapset sänkyyn vähän aikaisemmin. Voisi sitten illalla itse istuskella yksikseen ja nauttia hiljaisuudesta ja joisinpa lasin valkkariakin ellei olisi tuota raskauden mahdollisuutta.
Väsynyt Medison
Satahan menee rikki vielä ekan päivän aikana tällä tahdilla!
Ajattelin pikaisesti ehtiä ennen isompien iltapesuja ja nukkumaanmenoja.
Tuosta lukemisesta. Minä kuten täällä moni muukin olin nuorempana tosi kova lukemaan. Nyt taas en ,sattuneista syistä. Viime vuosina olen yrittänyt keskittää lukemiset noihin opintoihin liittyvään kirjallisuuteen, vielä kun on vähän kesken sekin homma. Senkin tosin huonolla menestyksellä.. Aloin oikein miettiä, koska olen viimeksi muuta, ihan viihdettä lukenut. Taisi olla joulun aikoihin Hotakaisen Juoksuhaudantie. Tykkään lukea nykykirjallisuutta, kotimaista ja ulkomaista. Kevyttä kioskikirjallisuutta tuli luettua nuorempana paljonkin. Kiitos vinkistä, sillähän saisi mukavasti pään tyhjennettyä päivän jälkeen telkkarin töllöttämisen sijaan! Dekkareista ja rikosromaaneista en kiinnostu yhtään!
Voi tätä koivun siitepölyä! Lapsilla silmät vetistää ja verestää, nenät niiskuttavat ja aivastuttaa. Itsellänikin hetkittäin ikäviä oireita, mutta ei niin pahoja kuin lapsilla.
Jokohan tuo iltapala olisi puputettu? Höpötys ja mekkala pöydän ääressä ainakin on melkoinen, pitää kai tarkistaa tilanne.
Palaillaan,
Suviruusu
Yhden päivän kirjotukset luin ja Wau mitkä keskustelut !
Tervetuloa uusille, suosittelen lämpimästi täällä on aivan ihanaa porukkaa.
Töistä palailin ja siivoilin ja selvittelin pyykit kaappiin ja taas pesukone jyllää, viikonlopun tekemättömät kotityöt kasautuvat ja sain onneksi inspiraation , se kun ollutkin hukassa jo monta päivää.
Muksut ovat pihalla ja isukki katsoo salkkareita.
Tykkään kovasti lukemisesta, mielikirjojani ovat esim Laila Hietamiehen,Tuija Lehtisen, Pirjo Rissasen ja muidenkin kotimaisten kirjailijoiden kirjat ja tietty Daniel Steel ulkolaisista kirjailijoista.
Luen kevyttä hömppää ja dekkareita en lue missään nimessä!!
Lasten ulkonäkö ja luonnekysymyksistä sitten. Esikoiseni ( poika) muistuttaa ulkonäöltään eniten isääni ja veljeäni, silmät ovat minua ja on luonteeltaan rauhallinen, hyvin erilaisten ihmisten kanssa toimeentuleva, hyväkäytöksinen ?? rauhallinen mutta kun suuttuu niin silloin on oksat pois. Ollut aina kaikista helpoin ja kiltein lapsistamme.
Keskimmäinen tytär muistuttaa eniten ulkonäöltään isäänsä ja isänsä siskoa. Luonteeltaan hyvin itsepäinen, tekee asiat oman näkemyksensä mukaan , toisaalta taas hyvin huomaavainen ja herttainen..ristiriitainen ja vaikea persoona kaiken kaikkiaan..
Kaksoset ovat ulkonäöltään vieraiden mielestä täysin samannäköisiä mutta mielestäni " a-neiti" on kapeampikasvoisempi ja muistuttaa niin luonteeltaan kuin ulkonäöltäänkin enemmän isoveljeään tosin se on erona että kun suuttuu on pitkävihainen ja vaikeasti lepyteltävissä..
B-neiti muistuttaa enemmän niin ulkonäöltään kuin luonteeltaankin isosiskoaan erona kuitenkin että " pimahtelee" tuon tuostakin mutta leppyy nopeasti. On tällähetkellä kaksikon pomo.
Vieraat sanovat kaikkien kolmen tytön olevan samannäköisiä minä en kyllä näe samanlaista yhdennäköisyyttä.???Vanhimmalla tytöllä on mm vaaleat hiukset ja vihreät silmät sekä hirveästi pisamia kun taas kaksoset ovat tummempia ja sinisilmäsiä kuin myöskin esikoinen.
Aivan mahtavia persoonia nuo kaikki ovat omalla tavallaan..
Olenkin miettinyt millainenhan siitä viidennestä sitten tulisi ??
Isukki on aivan täysillä mukana tässä kuumeilussa ja tuntuu olevan oikein hyvuin selvillä näistä " tärppipäivistä ja tuntuu että potee minua kovempaa kuumetta ?
Nyt pitää lopetellä täällä veri lentää ja on polvet auki! Lähdenpäs hoivaushommiin ..
Isotikru
Kirjallisuudesta.Olen innokas lukia.Danielle Steel ehdoton suosikki.Ja kaikenlainen tieto kirjallisuus,erityisesti lääketiede,odotuksen ihmeet(kuinka ollakkaan)
Tervetuloa kaikki uudet kuumeilijat!
Mulla on huono olo=)Oksettaa!Kovin näköjään toivon raskautta ja kehittelen oireita!Ei ne millään voi nousta kun mahd.hedelmöityksestä vasta 3vrk mutta voihan sitä kuvitella raskausoireet!!Hullu mikä hullu!
Neiti nro 2 lähti mammalle yökylään.Juuri se energisin ja vilkkain pakkaus.Täällä kumman rauhallista.=)
Harrastusgalluppi!
Ehdittekö harrastaa itse mitään?Jos niin mitä?Mikä olisi harrastus jonka aloittaisit jos voisit/aika riittäisi?
Itse joskus viime keväänä aloin käydä pacessa mutta se loppui kovaan flunssaan josta palautumiseen meni pitkä aika.Lukeminen on harrastus josta en halua luopua ja pidän kiinni.Liikunnallinen harrastuskin olisi kiva ja olenkin jo puhunut tyttöjen baletin opettajan kanssa että tulisin aikuisryhmään.Mies antoi tukensa ja lupasi pitää lapsia sen tunnin verran.
Balettia tanssin aikanaan pitkään ja viulua soitin.Viulu ei enää innosta vaikka mukava kuunnella kun neiti nro 2 harjoittelee.
L+5
Danielle Steel ehdottomasti myös siitä syystä että itse suurperheen äiti.Muistaakseni 9:n lapsen äiti.Ja kaikissa kirjoissaan kirjoittaa,luonnehtii ihanasti perhe elämää,raskautta,synnytystä ym.
Suosittelen siis!!!!!
Vaikka plussa joskus hamaassa tulevaisuudessa napsahtais en jätä uskollista tukijoukkoani, suurprhekuumeilijoita!!
Olen hieman yrittänyt suurperheodottajia seurailla mutta aika vaisua tuntuu sielä olevan.Jospa me kaikki pian pääsemme sinne antamaan juttuun vauhtia?!=0)
Nyt meen,L
No niin Leanna usko että se oksettava olo on varma merkki " tärpistä"
HURRJJASTI PLUSSASÄTEITÄ...!
Paikkasin pienempien tikrunpentujen polvet, on se kummaa kun kaikki pitää aina tehdä tuplana niin isot sairastamisetkin kuin pienet haaverit. Ihan kuin tyyli olis kun siskokin niin mä kans !!
Vielä nykyäänkin tiedän jos toinen sairastuu niin toinen seuraa vuorokauden sisällä tai sitten ei tulekkaan kipeäksi ( oiskos koko tyttöjen elämässä käynyt näin 1-3 kertaa !!)
Harrastan lukemista, käsitöistä talvisaikaan kutomista ja urheilullista harrastusta koiran kanssa lenkkeilyn lisäks en ole vielä keksinyt .
Johtunee varmaan siitä että lapsuus ja nuoruusiän jouduin urheilemaan " pakotettuna " ja vieläkin on traumoja !! Oikein tuskahiki nousee pintaan kun ajattelenkin noita vuosia..
Nyt pitää mennä antaa pusuja pikkutikruille ja sen jälkeen jatkaa pussailua isätikrun kanssa jospa vaikka lisää pentuja sais aikaiseksi ;9
t. Isotikru
Lukeminen on siis kuulunut kuvioihin jo lapsuudesta asti. Aikuisiällä kuvioihin tuli jo lähes 20v sitten palokuntanaistyö, pian 7v sitten palokunnan ensivastetoiminta tuli lisänä. Jos ette tiedä mitä tarkoittaa, niin lyhyesti selvennykseksi: tehostetun ensiavun ryhmä, joka hälytetään samanaikaisesti ambulanssin kanssa kiireellistä apua tarvitsevan potilaan luokse. Viime vuoden lopulla aloitin toimimisen vauvakassiyhdistys Vaaka ry:ssä. Kaikkiaan siis tällaisen vapaaehtoistyön merkeissä harrastelen. Lisäharrastuksia en kaipaa enkä todellakaan ehtisi osallistumaankaan. Voiskohan tämän palstailun kuvailla harrastukseksi?!
lattiat on pesty ja nyt täytyy odottaa että ne kuivuvat. Mikäs sen parempi kuin odotella sitä tässä koneen äärellä:)
Illalla ajattelin ajaa kauppaan, ainoa huono puoli tässä ilmassa on se kun tuo auto on kuin sauna! Meillä kun ei ole ilmastointia autossa, harmi.
Mutta kun pennulle pitäisi hakea matolääke, se kun pitää madottaa ennen rokotuksia ja rokotusajan sain äsken tilattua. Sitten vähän helpottaa kun saa pennun kanssa ruveta liikkumaan ihmisten (ja koirien) ilmoilla.
Eiköhän sitä tarviis mennä jatkamaan että saan valmista ennen pikkuisen heräämistä.
Medison+5