~0~0~SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 19~0~0~~
Kommentit (98)
Erityis pyyntö:poistaisitko nyt kun osaa,multa tuon paikkakunta turku ja laita ympäripyöreesti etelä suomi=0)Kiitos!
[color=violet]
Koulussa oltiin kuuntelemassa taas sitä samaa vanhaa selittelyä miksei oo riittävästi erityiopettajia kuraattoreja ym.Mutta kyllä ykkönen pärjää.
Onneksi saan olla kotona niin voin huolehtia että läksyt tulee tehtyä ja luettua!
[color=red]
Koti on ihan sekaisin ja roskaa lattiat täynnä kun porukka juoksee sisälle ja ulos kaiken päivää.Täytyis jaksaa siivota.
Ehkäpä illalla käyn vielä vilkuilemassa.
[color=red][size=6]♥[/size][/color]Leanna ja viisikko
ilmoittauduin sitten sinne sivuille- mutta aikas hankalaa oli...
tota yahoo rekisteröitymistä mutta ninimerkki ei käy... pitäis sit yrittää keksiä joku muu, edes mukaelmat nykyisestä ei onnannu
Ilmoittauduin palstalle. Mutta nimimerkkini on siellä eri kuin täällä; kuulun jo ennestään muutamaan Yahoon ryhmään.
Viisivuotiaan kuntoutukseen tuli taas mutkia matkaan. Olen niin raivoissani, että savu nousee päästä. Huomenna asiaa selvitellään uudelleen. Todella kiva huomata, että meidän kunnassa ei äitiä pidetä minään. Enhän minä mikään kasvatuksen alan ammattilainen ole, mutta olen minä jokusen noista jo saanut kunnialla kasvamaan isoksi.
....paljon rumia sanoja......!
T: kuramyyrä ja ilmeisestikin liian monta jälkeläistä
Siis sitä palstaa, mutten vielä edes yrittänyt mukaan. Paremmalla ajalla ehkä sitten.
Perhe ruokittu ja jäljet siivottu. Kuopus kiitti ateriasta kaatamalla pöydälle ja lattialle melkein litran maitoa; ihana sotku tulikin.
Tiskejä ladatessa tuli mieleen kysyä teiltäkin, suurperheelliset, tuosta tiskin määrästä. Montako kertaa päivässä tiskikone teillä pyörii? Meillä pärjätään useimmiten arkisin yhdellä pesulla, viikonloppuisin pari, joskus jopa kolme koneellista. Oletteko kenties pistäneet lapset/ukot hommiin eli kuka tiskit sinne laittaa ja puhtaat tyhjentää? Entäs yleensä kotihommat, kuka tekee ja mitä? Onko esim. " työvuorolistoja"
tms? Minkä verran lapset osallistuvat huushollin kunnossapitoon? Meillä mukulat vielä pieniä, mutta itse siivoavat lelunsa iltaisin. Auttavat usein myös juuri tiskikoneen kanssa ja pieninhän häärää kaikessa mukana. Etenkin pyykkijutut ja imurointi ja petivaatteiden puistelu ovat kivaa hommaa..
Ja niihin pyykkihommiin taas!
Suviruusu
ja sitten tuli tuo kuopus ja pisti virrat pois tietsikasta. Kyllä harmitti.
Nyt en ehdi kaikkea kirjoittaa uudelleen, mutta vastaan kotityökyselyyn sitten myöhemmin.
Leanna, kävin muuttamassa paikkakunnan kohdaltasi ja muutin samalla omanikin. Tuli vaan sellanen olo että on aika tunnistettavissa vanhalla tiedolla...
Medison+5
onnas se yahoo rekisteröityminen. oli vaa puolentunnin urakka....
Pyykki- ja tiskiurakkaa riittää. Tiskikoneen tyhjennys meillä onnistuu muiltakin kuin äitiltä mutta täyttö ei, jos joku " erehtyy" astioita koneeseen laittamaan joudun ne kyllä järjestämään aina uudestaan jotta sinne sopisi edes puolet tiskeistä. Meillä mies tekee kyllä kotihommia silloin kun sattuu kotona olemaan (paitsi pyykit) mutta vuorotyö ja pitkät päivät pitävät huolen siitä että suurin osa on tietysti minun tehtävä. Niitä tiskikoneellisia meillä pestään yleensä yksi päivässä, joskus kaksi, lähinnä viikonloppuisin.
Pienten iltapesu aika näköjään... palailen
Marlett
siivouksesta: Mulla kay kerran viikossa(kun muistaa tulla) siivooja joka vie matot pihalle ja pesee joka nurkan! Han myos meilla pesee matot ja paksummat peitot kevaisin..likat tosin auttavat matonpesussa -on kuulemma hauskaa..
Joka toinen paiva imuroidaan -kakkosen allergian takia jai joka paiva imuroiminen- se on yleensa kakkosen tai kolmosen, tai mun, hommia.Ykkonen jarjestaa ennen nukkumaan menoa huonetta, ja ' avaa' pedit, sunnuntaisin ihan oma-aloitteisesti jarjestelee koko huoneen. Kakkonen ei tee mitaan jollei rayha ja huuda sille oikein kunnolla; on kylla aina ollut tuollainen eika muutosta nakyvissa! Kolmonen on pahasti menossa samalle tielle. Tosin isan komennosta tekee melkein mita vaan, esim. koneen tyhjennys on yleensa hanen hommiaan. Nelonen nyt tekee sotkua enemman kuin siivoaa. Isanta meilla auttaa iltaruuankin teossa ja viikonloput yleensa on isanta keittiossa!! Mina sitten juoksen naitten kaikkien jalkien siivouksessa kun yleensa tekevat enemman epajarjestysta kuin sita oikeeta! Ja ruuanlaitto noin yleisesti seka silitys yms...
Minä kanssa kirjoitin pitkän viestin mutta kun välillä kirjoituksen lomassa messasin niin en ollutkaan enään tänne sisäänkirjautuneena ja niin hävis sepustukset taivaan tuuliin..noh sellaista sattu.
Kävin rekisteröitymässä sinne Yahoo:n suurperhekuumeilijat ryhmään ja nimimerkkinikin on siellä tämä sama. Jotenkin vaan tuntuu täällä palstalla keskusteleminen teidän kanssanne kotoisammalta enkä aio siirtyä minnekkään vaikka plussaisinkin..( yritystä on ollut ihan kiitettävästi).
Kyselyihin palatakseni meillä isommat muksut kohta 13-v ja 10-v joutuvat siivoamaan oman huoneensa kerran viikossa perusteellisemmin, imuroimaan ja pesemään lattian. Toki teen yllätyshyökkäyksiä viikon aikan ja jos tilanne siltä näyttää pistän siivoamaan. suurin ongelma näyttää olevan se ettei likaisia vaatteita vaivauduta viemään pyykkikoriin vaan että ne lojuvat hujan hajan pitkin lattioita ja muutenkaan tavarat eivät löydä takaisin omille paikoilleen. Esikoinen (poika) pitää huoneensa paremmassa kunnossa ja saattaa jopa omatoimisestikkin siivota mutta tämä meidän vanhempi neiti huh huh mikä tapaus.Tuntuu että mitä pahempi kaaos ja epäjärjestys niin sen paremmin viihtyy omassa huoneessaan.
Kaksoset myläävät huoneensa hetkessä sekaisin vaikka siivoan sen perusteellisemmin kerran viikossa, tosin nyt eilen sain pimpelipompelikohtauksen siitä kaatopaikasta ja aivan yllätyin kuinka näppärästi osaavat jo itse huoneensa siivota ja toinen jopa imuroi ihan hyvällä tuloksella ! ( tuntuu että tuli parempaa jälkeä kun 10-vuotiaalla)
Isommille muksuille kuuluu myös roskien vienti ja koiran ulkoilutus päiväohjelmaan. Kaksosetkin toisinaan ulkoiluttavat yksissätuumin koiraa mutta jotenkin tuntuu etten ihan vielä luota siiihen touhuun jos vaikka tulee joku isompi koira tms vastaan.
Tiskokone pyörii arkena yleensä kerran mutta viikonloppuna senkin edestä. Tyhjennys ja täyttövastuu on pääasiassa miehen mutta pyrin siihen että ruokaillessaan kaikki laittaisivat likaiset astiat suoraan koneeseen.
Pyykkihuolto on kokonaan minun hommaani, tosin joskus töihin lähtiessäni saatan jättää koneen päälle ja isompi neiti ripustaa ne kuivumaan kun tulee koulusta.
Mies hädintuskin osaa käyttää pyykkikonetta, opetteli vastikään sen käyttöä kun pesi itse työvaatteensa kotona.
Lahjoihin meillä menee hurjasti vuodenaikana rahaa. Omille muksuille ostetaan yhdet kalliimmat lahjat jouluna ja muita pikkujuttuja. Paljon olen ajoittanut vaatehankinnoista jouluun ,jotenkin tuntuvat mieluisimmilta paketista saatuna.
Kummilapsia muistamme n. 20-30 euron lahjoilla niin jouluna kuin synttäripäivinäkin.
Lasten kavereiden synttäreitä tuntuu olevan tuon tuostakin ja yleensä ostan n. 5 euron lahjan.
Tänne tuntuu syttyneen sisällisota joten pakko mennä..
Tulen takaisin illanpäälle jos ennätän. Pino on jo niin upen pitkä että huomisesta varmaan täytyy aloittaa uusi??ja ai niin
Medisonille kiitos päivityksestä ja jos viitsisit niin voisit lisätä että viidettä ja taatusti viimeistä kuumeillaan ja että yritys on alkanut 02/06
Isotikru ja meluava pentue
Kävin teitit hyväksymässä sinne :)
Kohta pitää mennä leipomaan sämpylöitä saavat sitten aamulla vetää nahkaansa niitä.
Eihän tästä mitään tule, muutama tunti kotitöitä ja toiset kirjoittaa jo sivutolkulla. En edes muista mitä täällä kyseltiin. Ai niin, niistä kotitöistä. En päästä miestä pyykkihommiin lainkaan. Ei nimittäin ole sitä ylimääräistä kahisevaa mitä tarvittais rutkasti, jos sen päästäis vaatehuollon pariin. Tiskikoneen tyhjennys onnistuu, täyttämisen kanssa niin ja näin. Täyttää toki, mut sinne saa mahtumaan jonkin verran enemmän tavaraa kun täyttää itte. Siivoukseen osallistuu, toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän. Riippuu työajoista jonkin verran. Kahdella vanhemmalla muksulla on siivouspäivänä oman huoneensa imurointi ja kaikki osallistuvat lelujen keräilyyn ennen siivoamista. Päävastuu kaiken pyörimisestä on meikäläisellä. Remonttihommat yms. jätän kyllä miehelle. Tiskikoneen pyörimisestäkin joku kyseli. Lähes joka päivä kone käy kaks kertaa, meillä syödään kaksi lämmintä ateriaa ja aamu- väli- ja iltapalat eli tiskiä tosiaan tulee.
Jos Yahoon ryhmään pääseminen onnistui, nimimerkki siellä ei ole tämä sama. Kerron sen myöhemmin.
Kyllä täällä varmasti liikkuu monta " tuttua" jotka pongaavat meidät=)
Ilmottaudun taas tumpeloksi.Kertokaa miten tämä Yahoo juttu poikkeaa tästä vauva-lehden palstasta????(nolottaa kun en ymmärrä)
Mä tykkään kirjoitella mutta niinkuin aiemmin kerroin en halua tulla " tunnetuksi" haluan olla minä,Leanna.En saada suurta huomiota.
Mies rakas tuli tänään tyttöjä baletista kuskaamasta,paketti kädessään.Minulle.
Da Vincin -koodi kirjan toi.Ihanaa.Sitä nyt tässä lueskelen.
Nyt hyvää yötä.Kiitos jos joku valaisee ja vääntää rautalangasta ton Yahoo jutun=0)
L+5[color=pink][size=7]♥[/size][/color]
Ainakin pienemmät, isojenkin lukulamppujen sammutus aika viim. kymmeneltä.
Yhteensattuma? että noilla kakkosilla vaikeuksia tehdä hommia =)
Meillä poika kyllä yrittää pitää huoneensa ojennuksessa mutta tyttöä evvk. pyykit lojuu hujan hajan oli ne sit likasia tai puhtaita eikä muutkaan tavarat pysy kaapeissa tai hyllyillä. Ja meteli aivan armoton kun pitäis jotakin huoneensa tai muiden eteen tehdä eikä pääse omiaan juoksentelemaan.
Esikoiselle luonnostaan lankeaa vastuuta enemmän. Aika paljon poika katselee pienten perään, auttelee monissa asioissa.
Rölli: sain sieltä yahoosta viestit luettua kyllä mutta toimiiko se vain ryhmälle lähetettynä sähköpostina? Siellä kun näkyi ofline tila kaikilla niin saako sinne online tilan jotenkin? Toimiiko se siis samoin kuin messenger?
Marlett
Pari päivää olen tainnut olla pois koneelta ja apua mikä määrä kirjoituksia luettavana, siihen on tainnut mennä ainakin 40 min. kun piti siellä vanhassa pinossakin käydä (0=
Marletille ja Kuuramyyrälle kiitokset kukka vinkeistä; ylös on kirjattu ja nyt sitten ostoksille heti kun mahsollista.
Lasten ulkonäkö ja luonnekysymykseen. Elikkä esikoinen isänsä näköinen,tumma ja selkeä piirteinen, pienenä äärettömän tempperamenttinen, nyt kylläkin rauhoittunut. Kävisi vain voimistelussa , koulu ei niin kiinnosta.
Toinen neiti in sitten mielestäni aivan omansa näköinen, laiha ja pitkä. Tänään kyllä eräs puolituttu oli sanonut tytön olevan aivan minun näköiseni (0=. Suhteellisen rauhallinen neiti, tykkää piirustella ja askarrella. Kolmas on sitten vaalea, kuten minäkin. Ihanan mielikuvituksen omaava, energinen ja touhukas neiti. Kiukut saa helposti loppumaan kun vähän halii ja leuan alta kutittelee. Kuopus on myös vaalea pikku söpöliini. Pienin kaikista, siis lyhin. Itsepäisyys näkyy jo nyt (1v2kk). Isin tyttö ja kullanmuru (0=. Kaikilla tytöillä siniset silmät, kylläkin hieman eri sävyisinä ja mielettömän pitkät ripset.
Minäkin luen paljon, aina kun aikaa. Pidän kirjoista aika laidasta laitaan, Danielle Steel on tullut tutuksi ja Torey Haydenin kirjoista pidän paljon. Yhden hyvän kirjoittajan nimeä en nyt saa mieleeni.
Harrastuksiin minulla ei oikein ole aikaa. Kävelyä ja jumpaa ,kun aikaa on. Aikuisbalettia myös jo syksyllä harkitsin, itsekkin olen sitä aikoinani vuosia tanssinut. Liikunta vain kohdallani on sellainen asia, että sitä on jonkinasteisesti aina saatava tai tulee " levoton" , ehkäpä hieman äreä olo.
En ole vielä käynyt tsekkaamassa päivitettyä pino, mutta nimeni siinä taitaa olla hieman erilailla kirjoitettu eli m@mi4. Unohsin kerran salasanani, eikä sitä suostuttu lähettämään nykyiseen sähköpostiini, joten oli sitten pakko vaihtaa nimeä.
Mutta Hyviä öitä kaikille!!
mami ja tytöt
Hetkinen poissa ja jo te suunnittelette pakoa jonnekin muualle!! APUA! mulla on päässy tuo enklanti himpan ruosteeseen kun ei sitä ole tarvinnu käyttää missään vuosiin, eli kurkkimassa kävin, mutten rekisteröitynyt; vielä ainakaan.. Aiotteko hyljätä Vauvan nyt kokonaan?? Täälläkin uskallan kirjoitella sen mitä ehdin nykyisin, työt vie veronsa jaksamisesta.. Ja jos joku tunnistaa niin so what! Lähimmät tietää mun kroonisesta kuumeilustani jo.
Gallupeja en valitettavasti muista, mutta huomenna mula on vapaa jolloin palailen vastailemaan niihin urakalla!
Ja todella HIENOA, että ollaan taas näin aktiivisina!!! Vaikken itse kuulukaan siihen aktiivisimpan päähän, kun en viitsi kuumeella itseäni kiduttaa.. Miehellä edelleen ehdoton EI IKINÄ. :(
Kotitöistä ensiksi. Meillä kotitöiden jako toimii joskus paremmin joskus huonommin. Yläkerta on lasten/nuorison valtakunta ja siellä minä en käy siivoamassa; väki hoitaa sen itse. Pyykit pesen yleensä minä, mutta puhtaan pyykin lajitteluun osallistuu kaikki. Tiskikoneen täyttää puoliso silloin kun on paikalla; minä en kuulemma osaa laittaa astioista oikein.
Jokaisella kouluikäisellä lapsella on joka päivä pieni taksvärkki; homma joka pitää tehdä perushommien lisäksi. Joskus se on pienempien hoitamista, joskus siivoushommia, iltapalan laittamista. Tällä viikolla isot pojat ovat tehneet taksvärkkinsä puutarhassa; uskomattoman upeaa jälkeä ovat saaneetkin aikaiseksi.
Synttärilahjoihin menee keskimäärin 20-30 euroa/tenava. Meillä omien lasten lisäksi 3 kummilasta, joten joululahjoihin on varattava ihan suolainen summa. Omille me ostetaan keskimäärin sadalla eurolla/lapsukainen; kaikki kalliimmat hankinnat (elektroniikka tms.) ostetaan tällöin. Meillä lapset saavat sitten lisäksi reilusti lahjoja myös kummeilta ja isovanhemmilta.
Tänään jatkamme töitä puutarhassa. Piharakennuksen tausta saadaan tänään kuntoon; laitan sinne seinustalle romujen sijaan ruukkupuutarhan; krassia, ruusupapuja, yrttejä. Uskon, että muutoksesta ilahtuu myös naapuri; heidän keittiön ikkunastaan on suora näkymä meidän takapihalle.
Pikapikaa tulin kurkkaamaan, enkä kyllä nyt ehdi lukea kaikkia juttuja. Kerhoilemaan oltais lähdössä tästä noitten nuorimmaisten kans.
Pihalla ollaan oltu aamusta iltaan ja siellä kyllä hommaakin on ihan omiksi tarpeiksi asti. Laajennettiin viime kesänä taloa ja on sitten vähän myllätyn näkönen tuo piha. Eilen sain vähän pensasaitaa istutettua ja kesäkukkia ruukkuihin. Mursketta ja multaa sais kärrätä...
Ja sisällä kemelen näköstä kun ollaan enimmäkseen ulkona.
Meillä kaikki lapset sopivia sekoituksia. Esikko ja vitonen eniten mun näkösiä, kakkonen mun äitin näkönen ja kolmonen ja nelonen kai sitten miehen näkösiä.
Pahoinvointia ja oksentelua ollu kaikista viikolle 12. Maha ollu kaikista iso, mutta lapset ei mitään isoja kuitenkaan. Tais olla smalla tavalla Suviruusulla.
Kirjoja tykkäisin lukea enemmänkin kuin ehdin. Danielle Steel, Belva Plain, Torey Hayden ja kotimaisista ainaki Enni Mustonen.
En nytt kyllä ehdi alkaa yrittämään sinne Yahoolle, mutta jossain vaiheessa yritän, jos vaan hyväksytte sinne, vaikka vähemmän kirjoittelenkin.
Pipsa+5
PS. Mulla ei meinaa maito loppua ollenkaan. Rintapumppu hajos, enkä nyt viittis ostaa uutta. Toinen rinta vähän kipeä, eikä meinaa käsin lypsämällä lähde maito tulemaan. Vinkkejä jos jollain vaan on. Palaan paremmalla ajalla.
http://groups.yahoo.com/group/suurperhekuumeiljat/
Liittyköön ken tahtoo :) siis jotka täällä pyörii .)