Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären työkokeilupaikassa ei saa katsoa puhelimesta kelloa, esimies käski hankkimaan rannekellon

Vierailija
20.10.2018 |

Voiko olla sallittua tuollainen? Seinällä ei ole kelloa. Puhelimesta ei saisi katsoa. Tytär onkin nyt tehnyt niin että menee vessaan ja katsoo siellä puhelimesta kelloa.

Ei kai esimies voi velvoittaa hankkimaan rannekelloa jos ei sitä aio korvatakaan?

Kommentit (225)

Vierailija
161/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te taivastelijat, kertokaas, miten moni teistä tekee töitä niin, ettei kelloa näe tietokoneen ruudulta tai mistään seinäkellosta? Hyvähän se on sanoa, jos itse näkee omassa työssään sen koko ajan. Minä olen työskennellyt paikassa, jossa seinäkelloa ei ollut työpisteelläni ja aina piti käydä takahuoneessa katsomassa, milloin voisi pitää tauon tai sitten joku työkaveri tuli huikkaamaan, että nyt on tauon aika. Ja monta kertaa työpäiväkin venähti 15-20 minuuttia, kun ei jaksanut/ ehtinyt mennä katsomaan, mitä kello on. 

Voi taivas,et siis osaa käyttää rannekelloa?

Vierailija
162/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on rannekellofetissi ja vastailee itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei palkka juokse niin ei juokse duunarikaan. Työkokeilu on  hengailua ja katselemista. Kyllä siinä ehtii vilasta kännystä ajan että milloin työkkärin orjuutus loppuu.

Vierailija
164/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän puhelimen pitäisi olla edes mukana työtehtävissä vaan pukuhuoneessa kaapissa tai laukussa. Miten oikein olet lapsesi kasvattanut jos hän ei tätä tiedä?

Höpsis. Pakko olla kännykkä lähellä, jos vaikka päiväkodista soittavat.

Montako kertaa oikeasti näin on käynyt? Mulla on kaksi lasta ja yhden kerran on tarhasta soitettu. Kumpikaan ei enää tarhassa.

Sitä paitsi siihen puheluun vastataan tauolla. Monessa työpaikassa joustetaan, että saat pitää tauon silloin, kun joku tälläinen puhelu täytyy hoitaa, mutta palkallista aikaa se ei ole eikä päiväkotikaan odota että vastaat saman tien.

Vierailija
165/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tytär voisi reippaasti kokeilla sitä työelämää ja kysyä pomolta, mistä tietää että on taukoaika, ja mistä tietää että työpäivä on ohi. Pomo vastaa, mutta "kännykän kellon tuijottelusta" ei makseta kellekään eikä se ole harjoittelun tarkoitus.

Vierailija
166/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa on alle kahden euron seinäkelloja.

No, onhan näitä kokeilijoita nähty, jotka katsoo sitä 'kelloa' 70pros työajasta ja hyvä jos vierailija uskaltaa infotiskiä lähestyä, kun infon ihmiseen ei saa edes katsekontaktia. Katse on sylissä.

Vierailija
167/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siellä on jo opittu, että vain täysikielto toimii, kun muuten ei pysytä luurilta poissa. Vähän kuin alkoholismissa tarvitaan totaali raittius.

Vierailija
168/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätyskello pöydälle ja soimaan, kun pitää herätä ja lähteä kotiin nukkumaan.

Vierailija
169/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla on ihan lain ja työehtosopimuksen rajoissa oikeus määrätä säännöt. Monilla työpaikoilla kännykän käyttö on kokonaan kielletty esimerkiksi liikesalaisuuksien suojelemiseksi. Kännykän käyttö työaikana ei ole mikään ihmisoikeus.

Vierailija
170/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällä suomalaisen työnantajan sadismilla ei näy olevan mitään rajaa. Mikähän kielletään seuraavaksi? Vessassa käynti varmaan rajoitetaan 1-2 kertaan, vessassahan voi vaikka somettaa.

Eläköön tulevat lakot, annetaan vain sadisteille mitä kuuluukin..

Vierailija
171/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hoitoalalla, ja meillä on työharjoittelijoita ja työssä kokeilevia aika ajoin.

Suurin ongelma onkin juuri tuto "kellon katselu"!  Tupataan unohtumaan päiväsaliin tai kahvihuoneeseen vaipuneena kännykän lumoihin. Hoitotoimenpiteissä tai jos on määrä pitää seuraa vanhuksille tai viedä ulkolenkille, silmät on liimattu kännykkään ja varsinainen tehtävä unohtuu: seuranpito asiakkaalle.

Meillä on voimassa puhelinkielto myös meiltä työntekijöiltä! Omia puheluita ja muuta kännykän räpläilyä ei työaikana sallita. Sen ehtii tehdä sitten kahvitauolla jos on pakko, ja työajan jälkeen.

Miltä itsestäsi tuntuisi, jos hoitaja toisella kädellä sohisi puuroa suuhusi tai jonnekin sinne päin huomio kiinnittyneenä kännykkään? Sitten näistä ei saisi huomauttaa!

Työkokeiluun ja harjoitteluun tullaan tutustumaan oikeaan työelämään, kaikessa raadollisuudessaan!

Kaikessa raadollisuudessaan joo,paitsi palkan osalta.

Vierailija
172/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tällä suomalaisen työnantajan sadismilla ei näy olevan mitään rajaa. Mikähän kielletään seuraavaksi? Vessassa käynti varmaan rajoitetaan 1-2 kertaan, vessassahan voi vaikka somettaa.

Eläköön tulevat lakot, annetaan vain sadisteille mitä kuuluukin..

Sulla ei ole työpaikkaa?

Vierailija
173/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään kelloa katso vaan snäpsättiä watsappia ym.

Vierailija
174/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hommattiin rannekello, kun menin ensimmäiselle luokalle. Jos ei rannekello miellytä, niin voihan hankkia vaikka kellon kaulaan! Tai aktiivisuusrannekkeen...

Vierailija
175/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän puhelimen pitäisi olla edes mukana työtehtävissä vaan pukuhuoneessa kaapissa tai laukussa. Miten oikein olet lapsesi kasvattanut jos hän ei tätä tiedä?

Höpsis. Pakko olla kännykkä lähellä, jos vaikka päiväkodista soittavat.

Päiväkotiin annetaan työpaikan numero johon sitten soittavat ja pyytävät lapsen huoltajan puhelimeen.

Vierailija
176/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja olettaa, että ihmiset osaa itse sitoa kengännauhansa, kaikkea sitä nykyään onkin.

Vierailija
177/225 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että joku mielistelee työnantajaa suostumalla tuommoiseen. Ei kun töistä pois ja yhteiskunnan elatukseen, jos on noin vaikeaa.

Harmi, että ärsyyntyneet työntekijät ja työttömät eivät voi elättää teitä kotonamakaajia.

Vierailija
178/225 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle hommattiin rannekello, kun menin ensimmäiselle luokalle. Jos ei rannekello miellytä, niin voihan hankkia vaikka kellon kaulaan! Tai aktiivisuusrannekkeen...

Monesko kerta tämä oli ap, kun kirjoitit vastauksen tähän omaan satuiluketjuusi?

Vierailija
179/225 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu ei ole työsuhde, joten antaisin piut paut tuollaiselle säännölle. Vasta sitten kun maksaa palkkaa, voi määrätä, mistä saa kelloa katsoa ja mistä ei.

Vierailija
180/225 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työnantajan antama puhelin. Sitä pitääkin välillä katsella ja räplätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi