Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttären työkokeilupaikassa ei saa katsoa puhelimesta kelloa, esimies käski hankkimaan rannekellon

Vierailija
20.10.2018 |

Voiko olla sallittua tuollainen? Seinällä ei ole kelloa. Puhelimesta ei saisi katsoa. Tytär onkin nyt tehnyt niin että menee vessaan ja katsoo siellä puhelimesta kelloa.

Ei kai esimies voi velvoittaa hankkimaan rannekelloa jos ei sitä aio korvatakaan?

Kommentit (225)

Vierailija
221/225 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin kännykän käyttökiellon oikeassa esim. asiakaspalvelutyössä, mutta en todellakaan missään palkattomassa työkokeiluperseilyssä.

Miksi ihmeessä minä työnantajana ottaisin edes työkokeiluun jonkun sinne tiloihini leikkimään kännykällä? Jos hän haluaa leikkiä puhelimella, niin leikkikööt, mutta omassa kodissaan. Sen sijaan jos hän haluaa kokeilla firmassa määrätynlaista työtä, niin silloin on vain sopeuduttava firman sääntöihin. Puhumatta, jos maksaisin hänelle palkkaa.

Mutta voisihan tuo työkkeilija toisaalta vuorostaan maksaa minulle siitä minun kännykän räpläämisestä palkkaa. Saisi vähän kokemusta sieltä työnantajan puolella olemisesta.

Vierailija
222/225 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<br />

Ei kai esimies voi velvoittaa hankkimaan rannekelloa jos ei sitä aio korvatakaan?[/quote kirjoitti:

Juu eikä vaatteitakaan voi vaatia käytettävän, jollei niitä makseta😄.

Ziisus, jos vanhemmat on noin pönttöjä, niin ei ihme, että esimies joutuu puuttumaan puhelimen käyttöön..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/225 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te taivastelijat, kertokaas, miten moni teistä tekee töitä niin, ettei kelloa näe tietokoneen ruudulta tai mistään seinäkellosta? Hyvähän se on sanoa, jos itse näkee omassa työssään sen koko ajan. Minä olen työskennellyt paikassa, jossa seinäkelloa ei ollut työpisteelläni ja aina piti käydä takahuoneessa katsomassa, milloin voisi pitää tauon tai sitten joku työkaveri tuli huikkaamaan, että nyt on tauon aika. Ja monta kertaa työpäiväkin venähti 15-20 minuuttia, kun ei jaksanut/ ehtinyt mennä katsomaan, mitä kello on. 

Rannekello maksaa alle kymmenen euroa jossei tartte mitään luksusta. Eli kyllä taivastelen tämmöistä ja jos mun alainen tulisi ”avautumaan” tämmöisestä ongelmasta niin tietäisin kyllä kenen urakehitys ja työnkierto päättyisi siihen.

Miksi työkikeilussa olevan pitäisi maksaa yhtään mitään siitä millaiset olosuhteet työnantaja on rakentanut? Edes tavallista palkkatyötä tekevän ei pidä.

Voisitko suomentaa tuo ajatus, kun en oikein täysin ymmärtänyt???

Vierailija
224/225 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työntekijä hankkii itse kellon, työnantaja ei saa tulla mussuttamaan millainen se on. Siksi puhelimesta katsomisen pitää olla ok, tai työnantaja hankkikoon itse kellonsa.

Voi sinua reppanaa, kun olet onneton raukka.

Vierailija
225/225 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää porukka on todellakin ihan pihalla.  Tai sit pää o hanurissa.