Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailen miestä jolla on hirveät elarit kolmesta lapsesta!!

Vierailija
15.10.2018 |

Elarit on kuukaudessa liki tonnin. Mies on työssään johtavassa asemassa ja kolmasosa palkasta menee elareihin. Kuulemma joutuu elämään hyvin niukkaa elämää jotta saa elarit maksettua. On eronnut ex-vaimosta pari vuotta sitten ja lapset ovat joka toinen viikonloppu hänellä ja muuten exällä.

Niiden elareiden takia mies ei voi matkustella, ei käydä juurikaan maksullisissa paikoissa yms.

Kuulostaako teistäkin kohtuuttomalta?

Kommentit (338)

Vierailija
181/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elatusmaksut eivät ole kohtuuttomat. Kohtuutonta on hankkia kolme lasta ja jättää heidät. Ainakin puolison valintaan olisi kannattanut käyttää enemmän kuin kymmenen minuuttia, molemmin puolin. 

Joo no seurustelivat kymmenisen vuotta ennen ekaa lasta ja sitten tulikin kolme putkeen niitä ja vaimosta kuoriutui "monsteri" ja se ex oli aina tyytymätön tähän tapailemaani mieheen. Alkoivat seurustella periaatteessa lapsina. Ja lapset hankkivat ihan tavallisessa lastentekoiässä. Ja nyt oon itse siinä lastentekoiässä ja eeeeen kyllä ole ollenkaan vakuuttunut että tuon miehen kanssa lapsia haluaisin itse asiassa olen jo aika saletti että en halua. Ja eipä taida toi mieskään halua enää enempää. On tää kans soppa. Ehkä lähden suosiolla muille vesille ja kait se on jatkossa karsittava useamman lapsen isit heti pois laskuista.

ap

Vierailija
182/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset ovat kysymyksessa? Elatusvelvollisuus on ainakin 18-vuotiaaksi ja senkin jälkeen, jos lapsi opiskelee eli lähes aina. Kyllä äitikin aina maksaa lapsistaan, niin paljon kuin suinkin raha riittää. Sitä ei pidetä uhrauksena ollenkaan, kuten noita elatusmaksuja. Minulle on ilo auttaa joskus aikuistakin lasta rahallisesti, vaikka hän on työssä ja on aika säästäväinen. Hän on minun lihaa ja vertani. Tosin kyllä on ainokainen, joten muilla ei ole nokan koputtamista.    

Nyt en viitsi ihan tarkkaan laittaa pelkään että joku kohta jo tunnistaa perheen!! Nuorin on taapero kuitenkin ja siitä tiheästi kaksi muuta pienin ikäeroin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten elarit ahdistaa miestä noin paljon, niin mikseivät lapset asu viikko-viikko-periaatteella, jolloin kenenkään ei tarvitse maksaa elatusapua kenellekään ja molemmat vastaavat menoista omilla viikoillaan.

Vierailija
184/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elatusmaksut ovat lastenvalvojalla lasketut on mies ilmoittanut tulonsa tai menonsa väärin. Yli varojen meneviä elatusmaksuja ei lastenvalvojalla "määrätä". Tai menot ovat syystä tai toisesta sen jälkeen kasvaneet,tai tulot pienentyneet. Tosin siinäkin tapauksessa voi pyytää elatusmaksujen tarkistusta. Joten se ei ole mikään hallitsematon kuvio,jonka viranomainen langettaa.

Toinen vaihtoehto on, että ovat lasten äidin kanssa sopineet summan keskenään. Jos näin on ihmettelen miten siihen ratkaisuun on päädytty. Silloinkin miehellä olisi velvollisuus ottaa yhteyttä lastenvalvojaan, jonka kanssa lasketaan realistinen summa. Joku tässä kuviossa mättää. Miksi mies suostuu tuohon jos asia on oikeasti näin.

On laskettu sekä lastenvalvojalla että vielä oikeudessa. Nimittäin lasten äiti haastoi miehen oikeuteen kun halusi vielä vaan isompia elareita. Olisi halunnut noin 1500/kk, muttei sentään ihan niin paljoa saanut. Oikeudessa ovat käyneet muistaakseni jo kolmeen kertaan.

ap

Voisikohan Kelan haastaa oikeuteen, kun sieltä saa enintään 157€/lapsi, lapsilisän ja yh-korotuksen?

Vierailija
185/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin itse olen lomalla ja ei tule kuuloonkaan että tämä tapailemani mies lähtisi mihinkään reissuun kanssa. Ei ole varaa edes kylpylään Suomessa tai Viron risteilylle mennä! Pakko sanoa että kyllähän se harmittaa. Ja jos ehdotan ravintolailtaa "joo jos sä maksat, mulla ei oo rahaa kun elarit..." jne.

ap

Vierailija
186/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lasten elarit ahdistaa miestä noin paljon, niin mikseivät lapset asu viikko-viikko-periaatteella, jolloin kenenkään ei tarvitse maksaa elatusapua kenellekään ja molemmat vastaavat menoista omilla viikoillaan.

Yrittää vielä saada ton kun lapset on isompia. Nyt tää oli tyrmätty oikeudessa kun lapset on niin pieniä ja isällä hankalat työajat ja sitä sun tätä.

ap

Vierailija
187/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan oikein.

Joku nainen on tehnyt lapsia sille miehelle tietäen miehen tulot. Luultavasti yksi kriteeri lastensa isää valitessa on ollut, että isä pystyy elättämään lapsensa kunnolla. Ja niitä on tehty peräti kolme ehkä samasta syystä. Ja tämä mies on tieten tahtoen myös hankkinut nämä lapset (en usko kolmeen vahinkoon saman naisen kanssa). Ja aina kun harrastaa seksiä pitääkin ottaa huomioon, että siitä voi olla seurauksena uusi ihminen ja vastuu. Ja elää sen mukaan.

Niin makaa kuin petaa.

Lasten kasvattamisen tuleekin olla yksi isoimmista menoeristä elämässä ja siihen pitää panostaa. Eikä miehen kuulu livetä vastuuta eron ja uuden naisen/perheen myötä. Lapset on hänen edelleen.

Entä jos sattuiski nii hassusti, että mies kuolisi ja jäisi kelan elareiden varaan.

Kela varmasti maksaisi isot elarit, jos kyse todella olisi siitä, että "elintaso ei lapsilla tipu".

Vierailija
188/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksei edes osa lapsista asu miehen luona.

Ai, että ensin hajotetaan perhe poistamalla siitä isä ja sen jälkeen viedään vielä sisaruksetkin. Miltähän tuo tuntuisi siitä lapsesta, joka jää yksin?

Vierailija
189/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää, onhan tuo liikaa. Ottakaa lapset teille asumaan, niin huomaatte sen itsekin.

Vierailija
190/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän yrittää myöhemmin uudestaan saada edes osan lapsista itselleen!!! Sekin että voihan elarit muuttua kunhan lasten äippä menee (toivottavasti menee!) työhön mutta aiiiikaaa vääntöä kyllä on. Todellakin.

ap

Vierailija
191/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kela on todettu sinun lastesi isäksi, niin kyllä. Perinnässä on yli puoli miljardia noita elatusmaksuja, joten se kertoo lapsirakkauden määrästä jotakin tässä maassa.

Vierailija
192/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ole katkera tai muuta sen suurempaa. Mulla ei ole sitoumuksia tohon mieheen. Kunhan tapailen. Toki pettynyt oon että tästäkin lupaavasta miehestä paljastui jotain ehkä ylitsepääsemätöntä. Hämmästynyt kyllä olen no tulipa nähtyä tätäkin puolta elämästä.

ap

Vierailija
193/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vastaus 185:een kohdassa 192

Vierailija
194/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin itse olen lomalla ja ei tule kuuloonkaan että tämä tapailemani mies lähtisi mihinkään reissuun kanssa. Ei ole varaa edes kylpylään Suomessa tai Viron risteilylle mennä! Pakko sanoa että kyllähän se harmittaa. Ja jos ehdotan ravintolailtaa "joo jos sä maksat, mulla ei oo rahaa kun elarit..." jne.

ap

Sä oot lomalla ja vietät vapaasi jonkun toisen raha- ja ihmissuhdeasioita käsitellen???

Hanki tyttö hyvä oma elämä.

Tuosta ei seuraa mitään hyvää, otat toisen murheet kantaaksesi ja pilaat vielä oman elämäsikin. Tee jotain kivaa kun olet lomalla, ihan mistä pidät äläkä murehdi toisten juttuja. Sun elämä on nyt, nyt, nyt!

Vierailija
195/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sä oot lomalla ja vietät vapaasi jonkun toisen raha- ja ihmissuhdeasioita käsitellen???

Hanki tyttö hyvä oma elämä.

Tuosta ei seuraa mitään hyvää, otat toisen murheet kantaaksesi ja pilaat vielä oman elämäsikin. Tee jotain kivaa kun olet lomalla, ihan mistä pidät äläkä murehdi toisten juttuja. Sun elämä on nyt, nyt, nyt!

No pitäähän tota asiaa käsitellä mielessään koska JOS (iso jos) alkaisimme oikeasti seurustella ja ehkä jotain vakavampaakin niin sitten noista tuon miehen asioista tulisi osa mun arkea. Ne on sitä jo nyt aina kun tapaamme ja vietämme aikaa yhdessä.

ap

Vierailija
196/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää ap:lle, mitä on laastari...

Vierailija
197/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän yrittää myöhemmin uudestaan saada edes osan lapsista itselleen!!! Sekin että voihan elarit muuttua kunhan lasten äippä menee (toivottavasti menee!) työhön mutta aiiiikaaa vääntöä kyllä on. Todellakin.

ap

En usko, että äippä töihin menee.

Elarit pienenisi, tarha maksut kasvaisivat (kolmesta lapsesta joutuu aika paljon maksamaan, jos ne siellä äidin työpäivän ajan ovat) varsinkin kun tarha haluaa tuloselvityksen ja maksat omien tulojen mukaan.

Se lisäisi taas väsymystä, mutta vapaa-ajalla pitäisi silti puskea lapsen harrastuksiin ja keretä edes ajatella omaa ulkonäköä.

Ja lopputulos on, että äiti on väsyneempi, rahaa menee enemmän ja elämä on p*skaa.

Kuka sellaista haluaa kun voi kulissien takana olla hyvä ja kaunis omistautunut äiti kolmelle kullannupulle?

Vierailija
198/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet kohta vaimo nro kakkonen eikä se ukko takuulla sulle enää viitsi maksaa.

Vierailija
199/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä mies tarkalleen tekee? Kuulostaa valehtelijalta.

Johtava fabulisti Imaginariumissa?

Vierailija
200/338 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestäis jos joutuisin kustantamaan hyvä tuloisen miehen ruoka annoksen ravintolassa ja vieläpä, että mies vetoaa elareihin.

Se ois ero siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän