Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Sä voit varmaan päästää mut siihen eturiviin kun oot noin pitkä niin näet taaempaakin"

Vierailija
11.10.2018 |

Olen parhaillaan jonottanut jollekkin keikaille ym. 10 tuntia ja sitten hetki ennen keikan alkua lähes aina joku tökkii seökään ja sanoo tuon lauseen vähän eri muodoissa mutta ajatus on aina sama.

Sitten pahimmillaan haukutaan kun en siirry pois eturivistä.

Olenko mä nyt oikeasti todella kamala ihminen kun en viime hetkellä luovuta eturivin paikkaa lyhyemmälle ihmiselle (aikuiselle)..olen sen monta tuntia kiltisti odottanut ja päässyt eturiviin ja yleensä matkustanut satoja kilometrejä keikan takia, järjestänyt työt ym. että edes pääsen keikalle. Sitten tulee joku sankari viime hetkellä selän taakse ja alkaa vaatia paikkaani.

Niin ja olen 175cm.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä minua pitemmät antavat nätisti minun tulla eteensä, koska olen heitä lyhempi, niin mieheni jää heidän taakseen. Jos taas eivät päästä minua eteensä, niin mieheni menee heidän eteensä, ja minä menen mieheni eteen. 

Miehelläsi ei ole oikeutta mennä kenenkään eteen.

Ihan yhtälailla hänellä on oikeus mennä sinun eteesi, kuin sinulla on oikeus tulla minun eteeni.

Vai soitatko poliisin? Ja palokunnan? Nyyh.

Jokainen on mulkero tyylillään. Me olemme sitä vain, jos meille ollaan ensiksi.

Ei tarvii poliisia, kun jokaisella keikalla on lain mukaan järjestysmiehiä, jotka ojentavat väkivaltaisia ihmisiä ja tarvittaessa poistavat heidät.

Se että sinusta tuntuu pahalta, ja sinua itkettää, ei ole väkivaltaa, vaikka se sinusta siltä tuntuisikin.

Vierailija
22/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet. Tottakai annetaan lyhempien mennä eteen. Mikä järki olisi keikassa jossa eturivi olisi täynnä niitä 2.metrisiä, ja sitten kukaan muu kuin eturivi ei näkisi keikasta mitään? 

Eihän sieltä takaa kukaan muukaan näe yhtään mitään.

Eka rivi on ainoa mistä on näkyvyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä minua pitemmät antavat nätisti minun tulla eteensä, koska olen heitä lyhempi, niin mieheni jää heidän taakseen. Jos taas eivät päästä minua eteensä, niin mieheni menee heidän eteensä, ja minä menen mieheni eteen. 

Ihan yhtälailla hänellä on oikeus mennä sinun eteesi, kuin sinulla on oikeus tulla minun eteeni.

Ei tarvii poliisia, kun jokaisella keikalla on lain mukaan järjestysmiehiä, jotka ojentavat väkivaltaisia ihmisiä ja tarvittaessa poistavat heidät.

Se että sinusta tuntuu pahalta, ja sinua itkettää, ei ole väkivaltaa, vaikka se sinusta siltä tuntuisikin.

Kuvaile, miten menet keikalla jonkun eteen vastoin heidän tahtoaan käyttämättä väkivaltaa. Kyllä siinä pitää työntää ja tuuppia niitä heikompia pois edestä. Silloin sivistynyt ihminen hakee järjestysmiehen, vähemmän sivistynyt antaa tönijälle kyynärpäästä.

Vierailija
24/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Jos olette pitkien ihmisten takana molemmat, ja pitkät ihmiset eivät halua antaa paikkaansa pois, puskette väkivalloin siihen eteen? Eli joko sinä viet näiden ihmisten paikat, tai sitten sinä ja miehesi?

Toivottavasti jårkkärit osaa poistaa tällaiset käytöstavattomat töykimykset eturivistä.

Ei se ole paikan poisantamista, että päästää itseään lyhemmän eteensä. Se on itseänsä lyhemmän eteen päästämistä, ja jokainen jolla on hyvät käytöstavat tekee näin. Jos miestäni ei olisi mukana, en näkisi koskaan yhdestäkään keikasta mitään. Emme mene koskaan eteen keskelle, vaan sivummalle, jolloin mieheni on helppo pitkänä jäädä taaimmaiseksi

Eihän miehesi sitten mene kenenkään eteen, paitsi sinun takana olleiden? Aiemmin hän oli silloin pitkien ihmisten vieressä, nyt sinä olet pitkien ihmisten vieressä ja miehesi heidän takanaan. Tämä on ihan hyvin toimittu, mutta sinä annoit ymmärtää, että miehesi siirtyy pitkien ihmisten eteen, jotta nämä ihmiset vuorostaan eivät näkisi.

Kyllä hän menee, mikäli edessäni on minua pitempi ihminen, joka ei päästä minua eteensä. Keikoilla on ihan hyvin tilaa, ja katsomossa tapahtuu aina liikehdintää edestakaisin. Yllensähän tilanne onki niin, että olen mieheni kanssa lavan läheisyydessä. Siihen eteeni koukkaa yllättäen pitkä ihminen, jota pyydän ystävällisesti siirtymään pois edestäni. Jos hän ei tätä tee, niin siirryn itse hänen eteensä, ja koska mieheni siirtyy mukanani, niin on mieheni täten hänen edessään. Jostain syystä se ei uivelolle käy, että hän ei näe mieheni takaa, mutta minulle pitäisi käydä se että minä en näe hänen takaa.

Tosiaankin, mikäs on tämä konsertti johon on suomessa jonotettu 10h, ja ei ole paikkalippuja tilattu etukäteen? Vastaan tuleviin kommentteihin vasta kun olen saanut tähän selityksen, ja esimerkin, koska en jaksa turhaa trollaamista.

Vierailija
25/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan jonottanut jollekkin keikaille ym. 10 tuntia ja sitten hetki ennen keikan alkua lähes aina joku tökkii seökään ja sanoo tuon lauseen vähän eri muodoissa mutta ajatus on aina sama.

Sitten pahimmillaan haukutaan kun en siirry pois eturivistä.

Olenko mä nyt oikeasti todella kamala ihminen kun en viime hetkellä luovuta eturivin paikkaa lyhyemmälle ihmiselle (aikuiselle)..olen sen monta tuntia kiltisti odottanut ja päässyt eturiviin ja yleensä matkustanut satoja kilometrejä keikan takia, järjestänyt työt ym. että edes pääsen keikalle. Sitten tulee joku sankari viime hetkellä selän taakse ja alkaa vaatia paikkaani.

Niin ja olen 175cm.

Et ole.

Vierailija
26/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, miksei Suomessa voisi olla konserttia, johon pitää jonottaa suurin osa päivästä päästäkseen eturiviin? Ei siellä seisomakatsomossa mitään paikkalippuja ole. Kyllä niistä eturivipaikoista on isojen esiintyjien keikoilla todennäköisesti ihan yhtä kova kilpailu kuin ulkomaillakin.

Vierailija
27/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, miksei Suomessa voisi olla konserttia, johon pitää jonottaa suurin osa päivästä päästäkseen eturiviin? Ei siellä seisomakatsomossa mitään paikkalippuja ole. Kyllä niistä eturivipaikoista on isojen esiintyjien keikoilla todennäköisesti ihan yhtä kova kilpailu kuin ulkomaillakin.

No missä sinun esimerkkisi on? Eihän kukaan ole sanonut ettei VOI olla, mutta ongelma on nyt siinä, ettei kukaan, ap mukaanlukien osaa tällaista keikkapaikkaa ja artistia sanoa.

Vierailija
28/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaista. Tosiaan jossain keikalla ja pitkään jonottaen on ihan oikein saada se paikka. Jossain satunnaisista tilaisuuksissa ja varsinkin lasten jutuissa, lyhyet eteen, on hyvä politiikka.

Vierailija
29/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee taas etsimättä mieleen kaikki ne super-konsertti-elämystenmetsästäjät, joiden on aina ai-van pakko nousta istumapaikoillakin seisaalleen ja ruveta tanssimaan/heilumaan/ryysimään/moshaamaan koska esiintyjä sitä kuulemma juuri aina haluaa.  Mieluummin kuin sitä, että kaikki yleisössä näkee esiintyjän. Ja ne kännikalat, joiden suurin hupi on painaa muita edemmäs ja ryysiä heidän niskaansa ja olla hauskoja.  Ja ne, joiden on pakko istua kaverin olkapäillä että näkisi oikein hyvin. Ja mitä muita näitä intomielisiä pafkiaisia nyt onkaan.

Olisi kohteliasta pitää huoli, että muutkin näkee ja kuulee.

Vierailija
30/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ensimmäinen, joka on puhunut eteen MENEMISESTÄ.

Jos henkilö A on kiltisti jonottanut itselleen paikan eturiviin ja seisonut siinä pari tuntia odottelemassa, ei kenelläkään ole oikeutta luikahtaa hänen eteensä.

Jos sinä ja kaksimetrinen miehesi olette jonottaneet eturivipaikat, teillä on yhtälainen oikeus olla siinä.

Mutta ei h**vetti kukaan voi kyynärpäätaktiikalla runnoa toisia pois eturivistä, kun toinen "ei päästänytkään lyhyempää eteensä :( yhyy :("!

Vierailija
31/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Jos olette pitkien ihmisten takana molemmat, ja pitkät ihmiset eivät halua antaa paikkaansa pois, puskette väkivalloin siihen eteen? Eli joko sinä viet näiden ihmisten paikat, tai sitten sinä ja miehesi?

Toivottavasti jårkkärit osaa poistaa tällaiset käytöstavattomat töykimykset eturivistä.

Ei se ole paikan poisantamista, että päästää itseään lyhemmän eteensä. Se on itseänsä lyhemmän eteen päästämistä, ja jokainen jolla on hyvät käytöstavat tekee näin. Jos miestäni ei olisi mukana, en näkisi koskaan yhdestäkään keikasta mitään. Emme mene koskaan eteen keskelle, vaan sivummalle, jolloin mieheni on helppo pitkänä jäädä taaimmaiseksi

Eihän miehesi sitten mene kenenkään eteen, paitsi sinun takana olleiden? Aiemmin hän oli silloin pitkien ihmisten vieressä, nyt sinä olet pitkien ihmisten vieressä ja miehesi heidän takanaan. Tämä on ihan hyvin toimittu, mutta sinä annoit ymmärtää, että miehesi siirtyy pitkien ihmisten eteen, jotta nämä ihmiset vuorostaan eivät näkisi.

Kyllä hän menee, mikäli edessäni on minua pitempi ihminen, joka ei päästä minua eteensä. Keikoilla on ihan hyvin tilaa, ja katsomossa tapahtuu aina liikehdintää edestakaisin. Yllensähän tilanne onki niin, että olen mieheni kanssa lavan läheisyydessä. Siihen eteeni koukkaa yllättäen pitkä ihminen, jota pyydän ystävällisesti siirtymään pois edestäni. Jos hän ei tätä tee, niin siirryn itse hänen eteensä, ja koska mieheni siirtyy mukanani, niin on mieheni täten hänen edessään. Jostain syystä se ei uivelolle käy, että hän ei näe mieheni takaa, mutta minulle pitäisi käydä se että minä en näe hänen takaa.

Tosiaankin, mikäs on tämä konsertti johon on suomessa jonotettu 10h, ja ei ole paikkalippuja tilattu etukäteen? Vastaan tuleviin kommentteihin vasta kun olen saanut tähän selityksen, ja esimerkin, koska en jaksa turhaa trollaamista.

Toki tilanne on eri, jos sinä ja miehesi olette olleet niillä paikoilla jo aiemmin, ja joku sitten väkisin tuntee teidän eteenne. Ihan yhtä epäreilua se on, kuin se, että miehesi tunkisi väkisin jonkun eteen.

Itse en ole 10 tuntia jonottanut minnekään, mutta kuulemma ainakin yhtenä vuotena Provinssirockissa päälavan edessä 10 ekaa riviä oli koko päivän System of a Down-faneja, jotka oli saapuneet odottamaan porttien avautumista aamuseitsemältä.

Sen sijaan seisoin kyllä ihan muutama viikko sitten Nosturissa reilu 2 tuntia päästäkseni eturiviin katsomaan yhtä suosikkibändiäni, ja todellakin olisin kutsunut järjestysmiehet jos joku olisi väkisin puskenut eteeni 10 min ennen keikan alkua, koska en päästänyt hänen pätkää vaimoaan eturiviin tilalleni.

Vierailija
32/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä otan aina pitkän mieheni mukaan keikalle. Hän on oikeasti sen 204 pitkä, joten koskaan ei vielä ole ollut tilannetta että hän ei näkisi jonkun takaa. 

Hän päästää aina eteensä häntä lyhemmän henkilön, koska on mukava ihminen, ja haluaa mielellään että muillakin olisi hyvä keikkakokemus.  Monesti on näitä "pitkiä" ihmisiä sitten kovasti harmittanut, kun mieheni ohjaa minut heidän eteensä(kun eivät viitsi väistää, vaikka nätisti pyydän.) ja jää itse taakseni seisomaan. Jännä homma että heitä häiritsee kun eivät näe mieheni leveän selän takaa mitään, mutta minua ei olisi saanut häiritä se etten näe heidän takaansa mitään. Niin se on jännä, että se sama voi harmittaa itseä mikä ei toista saisi harmittaa ;)

Siis sun mies ohjaat sut jonkun toisen eteen ja asettuu  sitten taaksesi seisomaan eli vie jonkun toisen, siinä edessä ehkä jo pari tuntia odotelleen ja todella paikkansa vuoksi vaivaa nähneen näköalat?

Pari kertaa minulle on yritetty tehdä sama eli tunkeutua eteeni sivusta, ehkä jopa niin, että joku korsto on ohjaamassa siihen eteeni. Silloin osaan painautua vasten lavan reunaa/aitaa/tms. ja estää pääsyn näköalani eteen. Sinä on sitten aikansa tönitty ja tuupittu ja kaverini on huutanut vartijat paikalle ja se tönijä on siirretty siitä pois. Kaverini kun aina näkee teräaseita kaikkialla.

Vierailija
33/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituudella ei juurikaan ole merkitystä. Todella pitkät näkee mistä vain, mutta muut näkee kunnolla vain eturivistä. Toinen vaihtoehto on mennä taaemmaksi, niin kauas että ihmiset seisoo toisistaan metrin päässä. Sieltä näkee vähän lyhyempikin.

Vierailija
34/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missä sinun esimerkkisi on? Eihän kukaan ole sanonut ettei VOI olla, mutta ongelma on nyt siinä, ettei kukaan, ap mukaanlukien osaa tällaista keikkapaikkaa ja artistia sanoa.

No minä olen esim. festarien pääesiintyjää katsomaan mennessäni ollut porteilla monta tuntia ennen niiden avaamista ja sitten eturiviin päästyäni seissyt siellä koko päivän, jotten menettäisi paikkaani. Ja ei, sieltä ei todellakaan voinut poistua vessaan. Isoilla areenakeikoilla en ole ikinä yrittänyt eturiviin, mutta jo pari tuntia ennen ovien avaamista on esim. DM:n (jäi bändin nimi sensuuriin!!) keikoille ollut kymmenien metrien mittaiset jonot. En tiedä mihin aikaan ne ensimmäiset jonottajat ovat sinne tulleet, mutta jos haluaa olla satavarma, että pääsee eturiviin, niin aika hiton aikaisin saa tulla paikalle.

Vierailija
35/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaikisellä areena/jäähalli jne keikalla missä olen käynyt (esim. Helsinki ja Oulu) myydään permantolippuja lavan edessä ja paikkalippuja katsomoon. Todellakin täytyy näillä keikoilla jonottaa tunteja että pääset permantolipulla lavan eteen.

Vierailija
36/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nää on just näitä ongelmia kun keski-ikäiset menee keikoilla seisomapaikoille kun selkeästi ei olla tarpeeksi nuorekkaita siihen

Vierailija
37/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monta tilaisuutta nämä pitkät ovat sabotoineet. Eikö yhtään raksuta kun änkeävät eturiviin...?

Huvittavinta ja ärsyttävintä oli lasten Maltti ja Valtti-konsertissa. Tapahtuma oli ulkona ja eturivissä oli ISOKOKOISIA AIKUISIA jotka roikottivat sylissä omaa lastaan. Kukaan muu lapsi ei sitten nähnytkään keikkaa. Kivaa näytti olevan näillä aikuisilla kun lauloivat mukana.

Tässä oli kyse 175 cm pitkästä, ei mistään metriheikistä. Lähes kaikki miehet ovat hän pidempiä

Vierailija
38/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, ottamatta varsinaisesti kantaa aloitukseen, niin silloin kun lapsi oli vielä päiväkodissa ja siellä järjestettiin joulujuhlia yms. Niin joka ainoa kerta sinne eteen änkesivät +2metriset iskät ja mallin pituiset ja (joskus myös levyiset) naiset.

Siinä sitten istut (tai vaikka seisoisi)takarivissa muiden kääpiöiden kanssa tunnin näkemättä vilaustakaan omasta tai muiden muksuista.

Vierailija
39/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan sinä olet mulkero ensiksi, koska pyydät päästä jonkun jo varaamalle paikalle. Tilahan ei ole vapaana vaan varattu jo. Miehesi sitten käyttää väkivaltaa runnoessaan teidät eteen, koska vapaaehoisesti sinua ei sinne päästetty. Kukaan muu tässä ei ole mulkero kuin te. Mulkerous ei riitä, vaan väkivaltaisesti runnoessaan teidät jonkun eteen miehesi on väkivaltarikollinen.

Menkää tyhjään tilaan, joka ei ole vielä varattu, niin kaikki muutkin tekevät ja pitäkää huolta siitä, että eteesi ei jää tyhjää tilaa. Menkää ajoissa niin saatte valita parhaan paikan päältä ihan ilman väkivaltaa.

Vierailija
40/69 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hänellä on oikeus mennä eteenmenijän eteen. Ohis