"Sä voit varmaan päästää mut siihen eturiviin kun oot noin pitkä niin näet taaempaakin"
Olen parhaillaan jonottanut jollekkin keikaille ym. 10 tuntia ja sitten hetki ennen keikan alkua lähes aina joku tökkii seökään ja sanoo tuon lauseen vähän eri muodoissa mutta ajatus on aina sama.
Sitten pahimmillaan haukutaan kun en siirry pois eturivistä.
Olenko mä nyt oikeasti todella kamala ihminen kun en viime hetkellä luovuta eturivin paikkaa lyhyemmälle ihmiselle (aikuiselle)..olen sen monta tuntia kiltisti odottanut ja päässyt eturiviin ja yleensä matkustanut satoja kilometrejä keikan takia, järjestänyt työt ym. että edes pääsen keikalle. Sitten tulee joku sankari viime hetkellä selän taakse ja alkaa vaatia paikkaani.
Niin ja olen 175cm.
Kommentit (69)
Nightwishin keikoille on ekat jonottajat paikalla jo 24 tuntia ennen keikkaa. Tulkaa vilkaisemaan vaikka Turkuun joulukuussa :D t. Ammattijonottaja
Tähän on helppo ratkaisu. Eturiviin haluavat tulevat ajoissa paikalle, niin kuin sinä. Turha vinkua 5 minuuttia ennen keikkaa, jos on paikka huonolla näkyvyydellä. Jos jotain haluaa, pitää nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on helppo ratkaisu. Eturiviin haluavat tulevat ajoissa paikalle, niin kuin sinä. Turha vinkua 5 minuuttia ennen keikkaa, jos on paikka huonolla näkyvyydellä. Jos jotain haluaa, pitää nähdä vaivaa.
Nimenomaan. Ärsyttävimpiä ovat nämä, jotka tulevat viime hetkellä paikalle ja rynnivät ja tuuppivat kaikkien ohi yrittäen päästä mahdollisimman lähelle lavaa. Jos et jaksa vaivautua paikalle ajoissa ansaitaksesi paikan edessä, pysyt siellä mihin asti ohittelematta pääset.
Ei nyt vaesinaisesti liity aloitukseen, mutta olen istunut permannolla teatterissa noin rivillä viisi mieheni kanssa ja joku mamma takaa taputteli ennen esitystä olalle, että laittaisitteko selkiänne alemmas kyyryyn. Ollaan kyllä pitkiä, mutta toi oli musta jo törkeetä.
Päästän viehättävän naisen eteeni ja sitten yritän iskeä hänet 😉 Tsekkaan toki ettei ole sormusta sormessa niin ei heti kättelyssä ole tyhjä arpa 😁
PitkäJussi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä minua pitemmät antavat nätisti minun tulla eteensä, koska olen heitä lyhempi, niin mieheni jää heidän taakseen. Jos taas eivät päästä minua eteensä, niin mieheni menee heidän eteensä, ja minä menen mieheni eteen.
Siis mitä? Jos olette pitkien ihmisten takana molemmat, ja pitkät ihmiset eivät halua antaa paikkaansa pois, puskette väkivalloin siihen eteen? Eli joko sinä viet näiden ihmisten paikat, tai sitten sinä ja miehesi?
Toivottavasti jårkkärit osaa poistaa tällaiset käytöstavattomat töykimykset eturivistä.
Ei se ole paikan poisantamista, että päästää itseään lyhemmän eteensä. Se on itseänsä lyhemmän eteen päästämistä, ja jokainen jolla on hyvät käytöstavat tekee näin. Jos miestäni ei olisi mukana, en näkisi koskaan yhdestäkään keikasta mitään. Emme mene koskaan eteen keskelle, vaan sivummalle, jolloin mieheni on helppo pitkänä jäädä taaimmaiseksi
Eihän miehesi sitten mene kenenkään eteen, paitsi sinun takana olleiden? Aiemmin hän oli silloin pitkien ihmisten vieressä, nyt sinä olet pitkien ihmisten vieressä ja miehesi heidän takanaan. Tämä on ihan hyvin toimittu, mutta sinä annoit ymmärtää, että miehesi siirtyy pitkien ihmisten eteen, jotta nämä ihmiset vuorostaan eivät näkisi.
Kyllä hän menee, mikäli edessäni on minua pitempi ihminen, joka ei päästä minua eteensä. Keikoilla on ihan hyvin tilaa, ja katsomossa tapahtuu aina liikehdintää edestakaisin. Yllensähän tilanne onki niin, että olen mieheni kanssa lavan läheisyydessä. Siihen eteeni koukkaa yllättäen pitkä ihminen, jota pyydän ystävällisesti siirtymään pois edestäni. Jos hän ei tätä tee, niin siirryn itse hänen eteensä, ja koska mieheni siirtyy mukanani, niin on mieheni täten hänen edessään. Jostain syystä se ei uivelolle käy, että hän ei näe mieheni takaa, mutta minulle pitäisi käydä se että minä en näe hänen takaa.
Tosiaankin, mikäs on tämä konsertti johon on suomessa jonotettu 10h, ja ei ole paikkalippuja tilattu etukäteen? Vastaan tuleviin kommentteihin vasta kun olen saanut tähän selityksen, ja esimerkin, koska en jaksa turhaa trollaamista.
Toki tilanne on eri, jos sinä ja miehesi olette olleet niillä paikoilla jo aiemmin, ja joku sitten väkisin tuntee teidän eteenne. Ihan yhtä epäreilua se on, kuin se, että miehesi tunkisi väkisin jonkun eteen.
Itse en ole 10 tuntia jonottanut minnekään, mutta kuulemma ainakin yhtenä vuotena Provinssirockissa päälavan edessä 10 ekaa riviä oli koko päivän System of a Down-faneja, jotka oli saapuneet odottamaan porttien avautumista aamuseitsemältä.
Sen sijaan seisoin kyllä ihan muutama viikko sitten Nosturissa reilu 2 tuntia päästäkseni eturiviin katsomaan yhtä suosikkibändiäni, ja todellakin olisin kutsunut järjestysmiehet jos joku olisi väkisin puskenut eteeni 10 min ennen keikan alkua, koska en päästänyt hänen pätkää vaimoaan eturiviin tilalleni.
Milläs sinä ne kutsut? La-puhelimella? Vai onko sinulla kännykässä järkkäreiden numerot jotta voit soitella heille eturivistä?
T: Eri
Tuohon väittelyyn puuttumatta, et ole ikinä tainnut olla keikoilla eturivissä :D
Tuntuu erikoiselta että Iron Maidenin keikoilla on aina eturivissä yksi suomalainen nainen. Nuori sellainen. Käsittääkseni sinne eturiviin on numeroarvonta ja muutenkin vähän vaikeaa päästä. Ihmettelen kun tuo on vuodesta 2022 ollut aina eturivissä oli maa mikä tahansa. Ei voi olla aina tuurista kyse.
Olen 168cm enkä todellakaan lähe väistelemään mitään kääpiöitä! Oon pidempi ku 80% naisista eli joutuisin aina olla taaimpana jos joutuis väistelee.