Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhät! Miten hemmottelette itseänne, jos/kun siihen on rahaa? Saa jakaa köyhäilyvinkkejäkin

Vierailija
11.10.2018 |

Mä teen yleensä tortilloja tai pizzaa kun rahat tulee tilille. Saatan myös ostaa itselleni niitä pakastealtaan mozarellatikkuja ja cheddarjalapenoja, säilöttyjä artisokansydämiä tai poppamiehen tulisia sipsejä. Soijakastike ja juusto kuuluvat myös mun luksusosastoon.

Myös joku Hesburgerissa käyminen on harvinaista herkkua. Käyn tosin vain ehkä pari kertaa vuodessa kun lopulta teen itse parempaa ruokaa halvemmalla (ja sitä on sitten enemmän).

Muuta hemmottelua on sitten ristikkolehdet, käsityö-ja taidetarvikkeet ja kirjat.

Mun vinkkini on mungpapujen idätys. Ne itää tosi helposti ja pienestäkin paketista saa paljon ituja. Tosi terveellistä ja hyvää. Se on varmaan halvin tapa saada jotain vihreää ruokapöytään. Niitä ituja voi laittaa melkein mihin tahansa ruokaan ja syödä vaikka leivänkin päällä tai ihan vain sellaisenaan. Hommaan tarvitsee vain papuja ja jonkun astian. Netistä löytyy hyviä ohjeita. Parasta on, että kuivat pavut säiyvät käytännössä ikuisesti ja niitä voi varastoida kasppeihin hyvinä aikoina.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mitä skeidaa syöt.

Vierailija
2/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Erisanin hoitavaa kasvojenpesuainetta. Yleensä käytän jotain halppiksia joten tämä Erisanin tuote on mulle luksusta johon törsään ylimääräiset rahani. 🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ylimääräistä rahaa, ostan joko lankoja tai kangasta, tai jotain hyvää hedelmähauduke/tai muuta infusio”teetä”.

Kun ei ole rahaa, hemmottelen itesäni sillä teellä ja käsitöillä, joihin tarvikkeet on ostettu rahakkaampana hetkenä.

Vierailija
4/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyönti on köyhän ainoa ilo.

Vierailija
5/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ole köyhä (työtön) mutta kun olin niin parhaan mielen sain usein kun tein kirpparilta jonkun kivan löydön. Aina ei ollut kyse vaatteista vaan esim. joku sisustushärpäke tai taulu. Myös kun tongin marketissa kosmetiikan ale-laaria ja löysin jonkun huulikiillon, kynsilakan tms. edullisesti. Silloin ei ollut varaa ajatellakaan että ostaisi kotiin jotain kivaa mutta tarpeetonta tai meikkejä jostain kaupasta normaalihinnalla. Ap:llä oli oikein kivoja juttuja 😊

Vierailija
6/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli ruoka-aiheinen vastaus heti mieleen. En erityisemmin harrasta mitään romppeen hamstrausta, niin käytän sen ylimääräisen luksustelurahan panostaakseni jokapäiväisiin arkiruokiin. Vaikkapa paketti kylmäsavulohta ruisleivän päällä nautittavaksi ja joku ihana mehu.

Vierailija
7/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole.

Mä nautin nyt näistä syksyisistä ruskantäyteisistä ihanista päivistä ja illoista tekemällä lenkkejä lähimetsään ja hengitän keuhkot täyteen raitista ilmaa ja syksyn tuoksua. Ja tämän kaiken saan ihan ilmaiseksi. 🤗

Vierailija
8/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on köyhä ja on aikaa myös (eli ei ole 24/7 töissä), niin minä ainakin silloin vietän aikaa läheisteni (sisarusten ja sisarusten lasten kanssa).

Käyn myös kirjastossa ja luen paljon, saatan katsoa youtubesta videoita eri aiheista ja opiskella uusia asioita niiden pohjalta.

Myös ulkona kävely on ihanaa, ihan vain olla itsekseen ja katsella luontoa tai vaikka istahtaa puiston penkille tai järven rannalle kiven päälle lukemaan tai haaveilemaan. Kirjoitan myös paljon, niin haaveita kuin tavoitteitakin paperille sekä toisinaan saatan aloittaa kirjoittamaan "kirjaa".

Ja kesällä on ihana mennä uimaan mereen tai järveen ja talvella jos on rahaa niin uimahalliin.

Vierailija
9/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman paras herkku on hapankorput ja Aura-juusto. Näihin tulee himo. Ne saavat päivän paistamaan, vaikka ulkona olisi paskamyrsky. Elämänilo on pienissä ja yksinkertaisissa asioissa.

Vierailija
10/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin syönkin. Välillä. Tavallisesti elän terveellisemmin jo olosuhteiden pakostakin kun pavut ja linssit on niin halpoja. Lisäksi on ituja, halpoja vihanneksia ja usein lisukkeena on ohraa. En väitä syöväni erityisen terveellisesti, mutta veriarvot on ainakin olleet aina erinomaiset.

Ja joo, syön joskus roskaa, jos se on hyvää roskaa. ;)

ap

Vierailija
11/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole.

Mä nautin nyt näistä syksyisistä ruskantäyteisistä ihanista päivistä ja illoista tekemällä lenkkejä lähimetsään ja hengitän keuhkot täyteen raitista ilmaa ja syksyn tuoksua. Ja tämän kaiken saan ihan ilmaiseksi. 🤗

Mä vihaan syksyä. Ihan hanurista.

Vierailija
12/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole.

Mä vihaan syksyä. Ihan hanurista.

Sä oot kuin mun mies. Ollaan vaan sisällä kun ulkona on niin märkää ja pimeetä ja kylmää.

Mun mielestä ei oo ihanampaa vuodenaikaa kuin syksy.

Vierailija
13/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on ylimääräistä rahaa, ostan joko lankoja tai kangasta, tai jotain hyvää hedelmähauduke/tai muuta infusio”teetä”.

Kun ei ole rahaa, hemmottelen itesäni sillä teellä ja käsitöillä, joihin tarvikkeet on ostettu rahakkaampana hetkenä.

Mäkin ostelen joskus teetä. Mulle kelpaa tosin usein halvemmatkin irtoteet. Teen tuoksu ja se tunnelma, mikä sen tekemisestä ja juomisesta tulee on aina ollut mulle jotenkin tosi lohdullinen. Mulla on hieno vanha posliinininen teepannukin. Se on tosi rakas esine kaikkien muistojen ja tuoksujen takia. Vaikka se menisi rikki, liimaisin sen kasaan ja pitäisin esillä. En voisi heittää sitä pois.

Joskus kävin Rovaniemellä ja läysin sieltä aivan mahtavan teekaupan. Se tuoksu oli ihan huumaava. Irtotee oli, no, irrallaan ikäänkuin irtokarkkilaatikoissa ja myyjä sitten annosteli niisyä halutun määrän kyseistä teetä.

Mä teen pitsiä. Se tuntuu jotenkin tosi ylelliseltä ja on mukava saada aikaan jotain kaunista. Käsityöt on muutenkin hieno harrastus. Moni ei tykkää saada lahjaksi itsetehtyjä villasukkia yms., mutta mä teen noita jouluiksi aina kuitenkin.

ap

Vierailija
14/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jos syö tollasta ruokaa kerran kuussa? Itse varmaan syöt joka päivä täysin jonkun ihmedieetin mukaisesti.

Eikä tortillat ole skeidaa, eikä itsetehty pizzakaan. Pizzaslaissi ei ole sen kummempi kuin juustovoileipäkään.

Vierailija
15/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän eniten sillä että suunnittelen viikon ruoat välipaloja myöten tarkalleen. Yleensä myös teen kaikki ruoat valmiiksi rasioihin. Eipä tule lähdettyä menojen jälkeen minnekään syömään tai sorruttua kaupan kalliisiin valmiseväsvalikoimiin. Kiva kun kotona aina odottaa valmis ruoka eikä tarvitse lähteä nälkäisenä vielä kauppaan tekemään huonoja ja usein kalliita valintoja.

Hemmottelen itseäni sitten välillä ulkona syömisellä. Mutta aina suunnitellulla, eikä sellaisella että on kamala nälkä ja on äkkiä saatava jotain vatsantäytettä. Arkena saatan ostaa jonkin karkkipussin tai suklaalevyn, joka on vähän "hienompi" kuin ihan perus Fazerin mättöpussi.

Vierailija
16/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole.

Syksy on musta vuoden parasta aikaa. :) Tykkään syksyn väreistä ja tuoksuista. Sienet on myös kiva bonus. Mä tykkään sienestää, tosin tänä vuonna en ole päässyt (ongelmia ja kipua on ollut enemmän kuin liikaa). Jotenkin tulen illisemmaksi jo sienten näkemisestäkin. Ne on vasn hauskoja, oli ne syötäviä tai ei. Ne on mun mielestäni tosi mielenkiintoinen elämänmuoto.

Toinen ilo, mitä mulla köyhänä on, on myös piirtäminen ja maalaaminen. Tarvikkeet on ostopaikasta, merkistä ja laadusta riippuen halpoja tai kalliita ja mun paikkakunnallani on taidekauppa, josta saa ostettua esim. akvarellivärejä tai pastelliliituja nappi/pötkö kerrallaan. Hyvää paperiakin voi ostaa vain yhden arkin, jos haluaa.

Mä maalasn paljon musteella, ja mulla on mustekivi (maksoi 20€) ja yksi mustetanko (5€) on kestänyt vuosia. Paperi on isoin menoerä.

ap

Vierailija
17/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huvittelen heittelemällä tennispalloa seinään ja koppaan sen sitten kiinni :)

Ruokapuolesta ostan suolatikkuja ja piilotan ne ympäri kämppää. Kiljukännin jälkeen mukava krapulassa etsiskellä suolaista :)

Vierailija
18/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä kuukaudesta saa syödä ihan mitä lystää, se ei kenenkään terveyttä pilaa.

Ja kaiken lisäksi se ei kuulu pätkääkään täällä kenellekään.

Jopa taas yhden syyllistäjän täytyi päästä sanomaan mielipiteensä.

Köyhällä ei saa olla kivaa edes yhtenä päivänä kuukaudesta.

Saatikka päättää itse mitä pistää suuhunsa.

Vierailija
19/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kuukausikortin salille. Muuten olisin iltaisin töiden jälkeen liian paljon yksin kotona kun ei olisi kuitenkaan varaa lähteä minnekään enkä oikein tunne vielä uudesta kotikaupungistani ketään. Jos ylimääräistä on useampi satanen niin ostan osakkeita tai rahasto-osuuksia ja haaveilen niillä parempituloisesta elämästä jos en onnistu saamaan parempipalkkaista työtä. T. aulavahti-tradenomi  

Vierailija
20/46 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on köyhä ja on aikaa myös (eli ei ole 24/7 töissä), niin minä ainakin silloin vietän aikaa läheisteni (sisarusten ja sisarusten lasten kanssa).

Käyn myös kirjastossa ja luen paljon, saatan katsoa youtubesta videoita eri aiheista ja opiskella uusia asioita niiden pohjalta.

Myös ulkona kävely on ihanaa, ihan vain olla itsekseen ja katsella luontoa tai vaikka istahtaa puiston penkille tai järven rannalle kiven päälle lukemaan tai haaveilemaan. Kirjoitan myös paljon, niin haaveita kuin tavoitteitakin paperille sekä toisinaan saatan aloittaa kirjoittamaan "kirjaa".

Ja kesällä on ihana mennä uimaan mereen tai järveen ja talvella jos on rahaa niin uimahalliin.

Heh, sukulaissielu.

Mäkin kirjoitan tosi paljon. Elän varmaan pääosin omassa haavemaailmassani muutenkin. Mä saatan kesäisin istua monta tuntia päivässä jalat järvessä vakikivelläni. On jännää katsella lintuja ja vesieliöitä. Joskus kirjoittelen tai piirrän samalla.

Viime kesänä kävin uimassa ensimmäistä kertaa vuosiin. Se kuumuus mut siihen ajoi. :D En ole kehdannut kun kroppani on vähän oudon näköinen. Olen tosi arpinen ja yhden sairauden takia muuten vaan oudosti kehittynyt. Menin kesävaatteet päällä veteen ja se tuntui ihan taivaalliselta.

Nykyään myös onneksi asioiden oppiminen on helppoa. Mä opettelin soittamaan yhtä soitinta itsekseni netin ja kirjaston avulla. Soittimia saattaa saada yllättävän halvalla. Ihan kunnollisiakin, mutta ennen ostamista kannattaa lukea foorumeita yms.

Mä olen aina ollut tosi epämusikaalinen, mutta soittaminen kävi terapiasta ja oppiminen tuntui hyvältä. Monet päähäni jääneet ikävät kommentit ja sanomiset liukeni tiehensä.

Tykkään myös ratkoa matemaattisia ongelmia ja muutenkin laskea. Mulla on paljon matematiikkaan ja fysiikkaan liittyviä kirjoja. Yksi erikoisuus on Isaac Newtonin "Principia". Opiskelin näitä juttuja joskus yliopistossa, mutta sairastuin.

ap