Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tuosta Kavanaugh -jutusta?

Vierailija
05.10.2018 |

Tosi sotkuinen juttu.

Mitä te järkevät suomalaiset naiset olette mieltä?

Nythän siellä on ollut mellakoitakin. (https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005852813.html)

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla nuorena opiskelijana tapahtunutta tekoa on aika vaikea todistaa ja toisaalta kysymys on kai enemmänkin ahdistelusta tms. Toinen juttu on se, että Kavanaugh on ilmeisesti aika monenkin todistajan mukaan ollut aika bilehile ja juhlinut jenkkien mittapuulla varsin rankasti joten aika säälittävää että esittää nyt jotakin hyveellistä ja kirkasotsaista sankaria. Syy ja seuraus koko keskustelulle on tietysti siinä että republikaanit estivät korkeimmina oikeuden jäsenen nimityksen Obaman loppukaudella ja Trump nimittikin sitten umpikonservatiivin tilalle. Nyt sitten ollaan viemässä korkein oikeus jo kokonaan konservatiivien hallintaan ja sillä on suuri vaikutus etenkin USAn sisäpolitiikkaan. Koko episodi kertoo siis surullisella tavalla USAn hallinnon ja oikeuden käytön järjettömästä poliittisesta kytköksestä. Jos republikaanit eivät halua aloittaa uutta sisällissotaa heidän kannattaisi nimittään tuohon virkaan "liberaali" konservatiivi ja kaikki olisivat tyytyväisiä. Trumphan vaan ei tuollaista tee.

Huvittaja ja surullinenkin esimerkki lainsäädännön käyttämisestä politiikasta on jenkkien aborttikeskustelu. Alunperin jenkkien konservatiivit ts. republikaanit ajoivat aborttilainsäädännön läpi nykymuodossaan, mutta nyt juuri konservatiivit haluavat kieltää abortit. Esimerkiksi Ronald Reagan allekirjoitti jo 1967 USAn liberaaleimman aborttilain ja perusteena olivat naistenoikeudet ja sama mies allekirjoitti myös 1970 USAN liberaaleimman avioerolain. Nykyisin republikaanien linjaukset jyrkän aborttikielteisinä kumpuavat enemmänkin sisäpoliittisesta tarpeesta kuin niistä oikeuksista joita republikaanit aikanaan ajoivat. Tällaisissa asioissa korkeimmalla oikeudella onkin sitten erittäin suuri merkitys jos se alkaa politisoida esim. ihmisoikeuskysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattumaa, että juuri seksuaalista häirintää koskevia syytöksiä nostetaan esiin. Sehän on nyt tapetilla. Toisaalta ihmettelen, miksi kukaan ei ole tullut aikasemmin esiin asian kanssa. Kavanaugh on ollut jo pitkää tätä ennenkin vaikutusvaltaisessa virassa, myös metoo-aikana. Minusta tämä ei ole ollenkaan ”selvä tapaus” samalla tavalla kuin vaikka Weinsteinin kohdalla.

Vierailija
24/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua järkyttää tapauksessa se, että syytetyn pitää yrittää todistaa syyttömyytensä eikä kuten normaalisti tehdään eli ensin esitetään todisteet ja syytetään sen jälkeen. Virkaanpääsyä yritetään estää sanomalla, että häntä epäillään jostain. Ei siis tunnu olevan väliä sillä, ovatko syytökset totta vai eivät. Vain sillä on väliä millainen vaikutelma syytetystä on saatu, vahvasti koetaan, että kyllä se on syyllinen johonkin. FBI on tosiaan tutkinut miehen taustat jo kuusi kertaa ja nyt vaaditaan sitä seitsemättä tutkintaa.

Jos naisten kertomuksia uskaltaa ääneen epäillä täällä Suomessa, saa syytöksen naisvihasta. 

Vierailija
25/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on aika erikoinen juttu, olin ensin sitä mieltä, että varmasti on ollut ahdistelija, mutta nyt kyllä on mieleni muuttunut. Tai en siis ole ollenkaan varma enää. En kyllä tajua mikä motiivi sillä koulutetulla, ilmeisen fiksulla naisella olisi valehdella sellaista, mutta toisaalta on vaikea uskoa, että nuorena törkymöykky olisi koko pitkän aikuisikänsä osannut olla törkyilemättä. Myös tuo FBI:n tutkimus vaikuttaa aika hataralta. Mutta kieltämättä kiinnostavaa, vaikkei aikaisemmin ole tuollaiset asiat kiinnostaneet USA:n asioista. Sen Kavanaughin kuulemisen katsominen oli aivan järkyttävän koukuttavaa, teki pahaa miehen puolesta, mutta sitten taas ajatteli, että jos syytökset ovatkin aiheellisia. Mitä mieltä sinä itse olet, ap?

En mitään mieltä, seuraan vain että onpa tosi sotku. Siksi olinkin kiinnostunut muiden mielipiteistä.

- ap

Kuinka pystyt olemaan olematta mitään mieltä? :) Tai että miksi sinua kiinnostaa muiden mielipiteetkään tästä asiasta? En tarkoita länkyttää, mutta keskustelun kannalta olisi kiinnostavaa mitä mieltä sinäkin olet, kun avauksen teit. 

Ai :-) No, yleensä päätän olla olematta vahvasti mitään mieltä jos en ehdi perehtyä asiaan kunnolla. Ja tämä on niin sotku etten ole vain halunnut. Halusin tietää mielipiteitä, koska itse elän hyvin vahvasti sosiaalisessa kuplassa jossa on ilmiselvää, että kaikki mitä Trump tekee, tuomitaan täysin. Ajattelin, että olisi mielenkiintoista tietää laajemminkin miten ihmiset ajattelevat asiaa ja millä perusteilla voi perustella jompaan kumpaan suuntaan. Suomalaiset suhtautuvat asioihin kuitenkin aika neutraalisti ja järkevästi, joten ajattelin että täältä olisi kiva tietää mielipiteitä.

Kiitos vastauksestasi. Minun on pakko myöntää, etten ole niin hyvin selvillä USA:n politiikasta, että olisin ennalta tiennyt kaikkea tuosta (no kukapa tietäisikään) koko kuviosta, enkä ottanut tätä tapausta niinkään Trumpin "tekemisenä" vaan noiden kahden ihmisen asiana, mahdollisen ahdistelun kohteen ja mahdollisen ahdistelijan asiana, josta on tullut koko kansakunnan ja suunnilleen koko maailman asia. Ei tietenkään oikeasti koko maailman, mutta laajalti kuitenkin. Tietysti oli hyvä, että minäkin tulin tietämään tästä asiasta laajemmin, mutta tuo yksilötason paine ja motiivit, seuraukset ja totuus ovat olleet minulle kiinnostavampia. On vähän ällöttävää kieltämättä sanoa noin, kun kyseessä on oikeitten ihmisten oikeat elämät, eikä minun viihteeni. Paheksun itseäni.

Vierailija
26/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmetyttää miksi juuri sitä Kavanaughia ajetaan siihen virkaan näin kiivaasti, mikään ei tunnu pysäyttävän eikä edes jarruttavan sitä intoa millä sitä tungetaan korkeimpaan oikeuteen. Ei kai se nyt USAn viimeinen republikaanituomari ole, mitä sillä yritetään saavuttaa?

Kyse on siitä, että republikaanit pelkäävät demokraattien saavan n. Kuukauden päästä pidettävissä välivaaleissa enemmistön sekä edustajainhuoneeseen että senaattiin. Mikäli näin käy, ei Trump saa nimitettyä enää yhtään korkeimman oikeuden tuomaria. Siksi ei ole aika etsiä Kavanaughille korvaajaa ja nimitys on ajettava maaliin kuin käärme piippuun.

Vierailija
27/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on aika erikoinen juttu, olin ensin sitä mieltä, että varmasti on ollut ahdistelija, mutta nyt kyllä on mieleni muuttunut. Tai en siis ole ollenkaan varma enää. En kyllä tajua mikä motiivi sillä koulutetulla, ilmeisen fiksulla naisella olisi valehdella sellaista, mutta toisaalta on vaikea uskoa, että nuorena törkymöykky olisi koko pitkän aikuisikänsä osannut olla törkyilemättä. Myös tuo FBI:n tutkimus vaikuttaa aika hataralta. Mutta kieltämättä kiinnostavaa, vaikkei aikaisemmin ole tuollaiset asiat kiinnostaneet USA:n asioista. Sen Kavanaughin kuulemisen katsominen oli aivan järkyttävän koukuttavaa, teki pahaa miehen puolesta, mutta sitten taas ajatteli, että jos syytökset ovatkin aiheellisia. Mitä mieltä sinä itse olet, ap?

Ja kiitos tästä viestistä. Järkeviä mietteitä. Saman tyyppisiä kuin itselläni, vaikka nimenomaan olen päättänyt että en ole vahvasti mitään mieltä.

- ap

Kiitos. Minä satuin katsomaan sitä Kavanaughin kuulemista, sen naisen kuuleminen ehti mennä jo, näin siitä vain pätkiä ja tosiaan mielipiteeni ja tuntemukseni ovat vaihdelleet kovasti. Se minua ihmetytti, että miksi mies niin silminnähden hermostui joka kerta, kun FBI otettiin puheeksi, aloin jo ajatella, että se oli esitystä, ennalta suunniteltua näytelmää, mutta aika aidon näköisesti oli todella "overwhelmed". Oletko seurannut asiaa vain lukemalla, vai nähnyt myös näitä kuulemisia?

Olen seurannut vain pintapuolisesti, en ole katsonut kuulemisia. Olen jotenkin niin kyllästynyt tuohon kaikkeen showhun mitä Trumpin ympärillä on, että en vain halua enää perehtyä jokaiseen kohuun niin paljon. Olen kasvanut New Yorkissa, joten FB -fiidi on jatkuvasti täynnä kauhistusta Trumpista. Asun Helsingissä, joten kaikki tuntemani ihmiset inhoavat Trumpia. Joten ihan jo se, että Kavanaugh on Trumpin ehdokas, riittää tuomitsemaan hänet. Itse olen oikeastaan vain sitä mieltä, että kauheaa että USA:n politiikka on mennyt tällaiseksi riitelyksi. Siksi ajattelin, että olisi kiva tietää ihmisten mietteitä laajemmin.

Vierailija
28/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sopimaton korkeimman oikeuden tuomariksi. Mutta toki se sinne pääsee, koska Trump.

http://politicalpunchline.com/wp-content/uploads/2018/09/kavanaugh-imagine-768x768.png

Vierailija
30/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään mieltä, seuraan vain että onpa tosi sotku. Siksi olinkin kiinnostunut muiden mielipiteistä.

- ap

Kuinka pystyt olemaan olematta mitään mieltä? :) Tai että miksi sinua kiinnostaa muiden mielipiteetkään tästä asiasta? En tarkoita länkyttää, mutta keskustelun kannalta olisi kiinnostavaa mitä mieltä sinäkin olet, kun avauksen teit. 

Ai :-) No, yleensä päätän olla olematta vahvasti mitään mieltä jos en ehdi perehtyä asiaan kunnolla. Ja tämä on niin sotku etten ole vain halunnut. Halusin tietää mielipiteitä, koska itse elän hyvin vahvasti sosiaalisessa kuplassa jossa on ilmiselvää, että kaikki mitä Trump tekee, tuomitaan täysin. Ajattelin, että olisi mielenkiintoista tietää laajemminkin miten ihmiset ajattelevat asiaa ja millä perusteilla voi perustella jompaan kumpaan suuntaan. Suomalaiset suhtautuvat asioihin kuitenkin aika neutraalisti ja järkevästi, joten ajattelin että täältä olisi kiva tietää mielipiteitä.

Kiitos vastauksestasi. Minun on pakko myöntää, etten ole niin hyvin selvillä USA:n politiikasta, että olisin ennalta tiennyt kaikkea tuosta (no kukapa tietäisikään) koko kuviosta, enkä ottanut tätä tapausta niinkään Trumpin "tekemisenä" vaan noiden kahden ihmisen asiana, mahdollisen ahdistelun kohteen ja mahdollisen ahdistelijan asiana, josta on tullut koko kansakunnan ja suunnilleen koko maailman asia. Ei tietenkään oikeasti koko maailman, mutta laajalti kuitenkin. Tietysti oli hyvä, että minäkin tulin tietämään tästä asiasta laajemmin, mutta tuo yksilötason paine ja motiivit, seuraukset ja totuus ovat olleet minulle kiinnostavampia. On vähän ällöttävää kieltämättä sanoa noin, kun kyseessä on oikeitten ihmisten oikeat elämät, eikä minun viihteeni. Paheksun itseäni.

Kiitos vielä järkevistä mielipiteistäsi. Tuo Trump -juttu tuli itselleni siitä, että monet yksinkertaisesti sanovat, että koska Kavanaugh on Trumpin nimitys, se jo itsessään tekee siitä väärän.

- ap

Vierailija
31/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisena ihmetyttää miksi koko juttu on suomalaistoimittajien mielestä niin tärkeä. Radiouutisiin mahtuu vain muutama aihe ja monena päivänä yksi niistä tunnin välein hoetuista on käsitellyt Kavanaughia. Eikö todellakaan naapurimaissamme, Euroopassa tai muualla ulkomailla ole tapahtunut mitään tärkeämpää? 

Vierailija
32/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Kiitos vielä järkevistä mielipiteistäsi. Tuo Trump -juttu tuli itselleni siitä, että monet yksinkertaisesti sanovat, että koska Kavanaugh on Trumpin nimitys, se jo itsessään tekee siitä väärän.

- ap

Minä en ole missään määrin Trumpin puolestapuhuja, mutta en myöskään hyväksy tuollaista yksioikoisuutta, sellainen on typerää Trumpin vastustajilta. Kiitos sinulle, kiinnostavan aiheen avaamisesta. 

Vierailija
33/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sopimaton siihen virkaan, pelkästään sen kuulemisen valossakin. 

Pelletasoa, ei pystynyt edes vastaamaan kysymyksiin välttelemättä, raivoamatta tai itkemättä.

Miten lie käyttäytyy suljettujen ovien takana, kun kameroiden edessäkään kongressissa ei pysty asialliseen käytökseen.

Luulisi että jopa republikaanitkin sais ton tilalle päivässä paremman ehdokkaan, jos halua ois. Mutta tämä on joku trumpin käsinukke tämä kavanaugh, niin tumpelon pitää se saada sinne vaikka väkisin runnomalla.

Hullussa tilassa on Amerikka, ei voi muuta todeta. Kahelit hirviöt vetelee kelloja taaksepäin. 

Vierailija
34/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vouhotusta. Ok, ei kai sitä ole sopiva tuomariksi jos on ollut tuhma ja juonut kaljaa opiskeluaikoina?

Mutta itseäni alkaa kyllästyttää tämä demarien tapa tehdä politiikka ihan kaikella, naisten oikeuksilla pyyhitään lattiaa kun päästään kurittamaan Trumpia, säälittävää touhua. Ja miksi ihmeessä tämä on jonkinlainen uutinen myös suomessa, ei koske meitä yhtään.

Vierailija
35/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Minä en ole missään määrin Trumpin puolestapuhuja, mutta en myöskään hyväksy tuollaista yksioikoisuutta, sellainen on typerää Trumpin vastustajilta. Kiitos sinulle, kiinnostavan aiheen avaamisesta. 

Samoin. Aika paljon USA:ssa (ja juuri itä- ja länsirannikoilla, missä ihmiset perinteisesti äänestävät demokraatteja) on ihmisiä, jotka kauhistelevat tätä nykyistä riitelyä. Erimielisyyksistä olisi rakentavinta keskustella järkevästi.

Vierailija
36/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pelle tuo FBI  on tässä jutussa, tutkii asian kuulematta asianosaisia?

Vierailija
37/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sattumaa, että juuri seksuaalista häirintää koskevia syytöksiä nostetaan esiin. Sehän on nyt tapetilla. Toisaalta ihmettelen, miksi kukaan ei ole tullut aikasemmin esiin asian kanssa. Kavanaugh on ollut jo pitkää tätä ennenkin vaikutusvaltaisessa virassa, myös metoo-aikana. Minusta tämä ei ole ollenkaan ”selvä tapaus” samalla tavalla kuin vaikka Weinsteinin kohdalla.

Kyllä Ford on kertonut tästät jo 80-luvulla. Ja vielä myöhemminkin ennen metoota, mutta arvaa onko kuunneltu. Nyt on onneksi alettu naisia kuulla. Ford on käynyt tästä asiasta myös terapiassa vuosia, ja hänellä on monia pelkotiloja edelleen.

Otahan asioista selvää ennen kuin puhut.

Ei tämä ole mikään vitsi, eikä kukaan lähde tollaseen ryöpytykseen huvikseen, kun tietää miten nainen lynkataan somessa kun tulee julkisuuteen näiden asioiden kanssa.

Vasta nythän tälläsiä asioita on alettu ottaa vakavasti. Fordia pyydettiin tulemaan esiin, koska tuo ukko pyrkii nyt virkaan, johon ei missään nimessä saisi tollasella historialla pyrkiä.

Järki käteen jo pikkuhiljaa. Naisillakin on ihmisoikeudet. Hyviäökin miehiä on olemassa, jolla olisi tahraton menneisyys, jos on taas pakko valita mies korkealle pallille.

Vierailija
38/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä, Trumpin Amerikassa Kavanaugjin kaltainen öykkäri naaman vääntelijä, on sankari.

Ei tietysti kansan enemmistön mielestä, mutta silti.

Vierailija
39/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tuo Ford naureskelee tälle mielestään traumaattiselle tapahtumalleen.

Fordin isä työskenteli CIA:lle ja vaikuttaa että Ford on mahdollisesti aivopesty/koulutettu maneereista päätellen.

Ford valehtelee lähes kaikessa: Demokraatit ovat epätoivoisia.

-My Therapist Got It Wrong" Christine Blasey Ford Flustered Over Her Inconsistent Statements

-You Fly A Lot On Planes Don't You?" Prosecutor Asks Christine Blasey Ford To Explain Herself

-Christine Blasey Ford Refuses To Give Up Name Of Only Person That Can Corroborate Her Story

-Christine Blasey Fords Lawyer Tries To Stop Questions About Her Polygraph Test

https://www.youtube.com/watch?v=TDY-Ye58MBs

-Three People Under Felony Penalty Denied Your Story" Christine Blasey Ford Tries To Respond

https://www.youtube.com/watch?v=rudYitcmzQo

Jne.

Vierailija
40/127 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on poliittista peliä, jossa hyvä uskoisia naisia viedään kuin pässiä narussa. Metoo on vain väline, jolla Kavanaugh yritetään mustata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi