Vahinkoraskaus; mies ei usko että lapsi on hänen
Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.
Kommentit (384)
Vaikka en ole täysin sinisilmäinen niin minä kyllä yleensä näen ihmiset luotettavina ja rehellisinä kunnes toisin todistetaan. Se että epäilee ensimmäisenä jotakuta pettämisestä kertoo kyllä enemmän tämän maaimankuvasta. Sama jos yhteisessä kodissa on käynyt murtovarkaita ja puoliso syyttää ensimmäisenä miestä/vaimoaan :D
Taisit tehdä reikiä kondomiin, jotta saat ukon nalkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olisin todellakin epäilevä isyyteni suhteen, jos tietäisin käyttäneeni naisen kanssa 100 prosenttisesti kondomia, ja silti tultaisiin sanomaan että ollaan raskaana. Vähän nyt järkeä peliin.
Vähän nyt, poika, järkeä peliin. Jos ehkäisyväline ei ole 100 prosenttisesti varma, niin sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka sitä käyttää 100 prosenttisesti.
Todennäköisempää on kuitenkin se, että nainen on pettänyt kuin se kondomi.
Naisten pettämistilastoista en tiedä mitään, mutta kumi pettää viiden vuoden aikana jossain vaiheessa aivan varmasti.
/4
Olet yhtä hyvä todennäköisyyslaskennassa kuin kaverini.
Hänen laskee alennuksessa olevat vaatteetkin -70% ale ja siitä vielä -30% on yhteensä -100% :DD
Olen 10 vuotta harrastanut seksiä kondomilla. Yhtään muksua ei näy? Mitenkäs tämä on sun tilastojen mukaan mahdollista? :D Ai niin, en varmaan pysty sitten saamaa lapsia, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olisin todellakin epäilevä isyyteni suhteen, jos tietäisin käyttäneeni naisen kanssa 100 prosenttisesti kondomia, ja silti tultaisiin sanomaan että ollaan raskaana. Vähän nyt järkeä peliin.
Vähän nyt, poika, järkeä peliin. Jos ehkäisyväline ei ole 100 prosenttisesti varma, niin sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka sitä käyttää 100 prosenttisesti.
Naisten pettämistilastoista en tiedä mitään, mutta kumi pettää viiden vuoden aikana jossain vaiheessa aivan varmasti.
/4
Hänen laskee alennuksessa olevat vaatteetkin -70% ale ja siitä vielä -30% on yhteensä -100% :DD
Olen 10 vuotta harrastanut seksiä kondomilla. Yhtään muksua ei näy? Mitenkäs tämä on sun tilastojen mukaan mahdollista? :D Ai niin, en varmaan pysty sitten saamaa lapsia, vai?
No minä ainakin epäilen, että teillä ei ekasta kierrosta tärppää jos 10 vuotta olette menneet pelkällä kondomilla. Tai sitten yhdynnät on pirun hyvin ajoitettu, olet kuitenkin pirun onnekas. Itse en uskaltaisi luottaa pelkkään kondomiin pitkässä parisuhteessa. Et varmaan ole ollut saman kumppanin kanssa tuota aikaa vai miksi teillä on vain kondomi käytössä? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/4
No minä ainakin epäilen, että teillä ei ekasta kierrosta tärppää jos 10 vuotta olette menneet pelkällä kondomilla. Tai sitten yhdynnät on pirun hyvin ajoitettu, olet kuitenkin pirun onnekas. Itse en uskaltaisi luottaa pelkkään kondomiin pitkässä parisuhteessa. Et varmaan ole ollut saman kumppanin kanssa tuota aikaa vai miksi teillä on vain kondomi käytössä? -eri
2 eri kumppania. Ensimmäisen kanssa kokeilimme muutamia hormonaalisia ehkäisyjä. Mikään ei sopinut. Oikeasti en edes saisi käyttää hormonivalmisteita koska aurallinen-migreeni.
Kierukka on ollut harkinnassa mutta koen sen inhottavana vaihtoehtona.
Tää kondomi-mania on uskomatonta! :D Miksi pitäisi tunkea itseensä vieraita hormoneja? Raskaaksikaan ei voi tulla joka päivä, kuten seksivalistustunnilla on kerrottu. :D
Välillä yritetään välttää seksiä ovulaation lähettyvillä, se on tuplavarmistus.
Mistä kumpuavat nämä ihmettelyt kondomiehkäisystä? Ei ole olemassa muuta hormonitonta ehkäisyä, jos ei halua vierasesineitä kehoonsa ja/tai ikä ei riitä sterilisaatioon. En halua leikkausta arpineen enkä esineitä kehooni, kondomi on paljon pienempi paha.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kumpuavat nämä ihmettelyt kondomiehkäisystä? Ei ole olemassa muuta hormonitonta ehkäisyä, jos ei halua vierasesineitä kehoonsa ja/tai ikä ei riitä sterilisaatioon. En halua leikkausta arpineen enkä esineitä kehooni, kondomi on paljon pienempi paha.
Mitn se kondomi ei ole esine sun kehossa kun sitä käytettään?
Te jotka tuomitsette miehen shokissa esittämän epäilyn. Entä jos olisi kyse omasta veljestänne, tai vaikka omasta pojastanne. Hänet on kasvatettu uskomaan, että kondomi on varma ehkäisyväline. Kertaakaan ei ole huomannut kondomin menneen rikki, aina sitä on käytetty. Ja sitten avovaimo onkin raskaana. Onko se nyt muka niin luonnotonta tai kamalaa, että mies kysyy että onko tää lapsi muka minun?
Poikasi äitinä luultavasti epäilisit itsekin miniääsi.
No täällä huudellaan kaikenlaista, itsekin sorrun tähän välillä. Joku jossain ehkä eri keskustelussa linkkasikin noita ehkäisymenetelmien vertailua ja oli aika karmeeta luettavaa. En vaan itse kestäisi 10 vuotta pelkällä kondomilla, mutta pakkohan se olisi jos ei lasta halua (vielä). Oikeastaan vasta nyt on valjennut, ettei niitä kaikille sopivia vaihtoehtoja välttämättä ole. Itsellä on ehkä joku kumiallergia kun se aiheuttaa aika ikävää kirvelyä, että onneksi ei tarvitse näitä pohtia tällä hetkellä. Mutta tosiaan paha näistä on valita sopivaa ja riittävän luotettavaa jos ei sterilisaatio tule vielä kyseeseen.
Täysin ymmärrettävää, jos mies haluaa suunnittelemattomasta lapsesta tietää hieman enemmän, ennenkuin sitoutuu häntä elättämään aikuisuuteen asti. Oma mieheni puhui myös isyystestistä ensimmäisen lapsen kohdalla, mutta ei sitten koskaan sitä toimeenpannut - ehkä siksi, koska asia oli minulle yhdentekevä. Itse tiesin, kenen lapsi on, ja hyväksyin sen, jos mieskin haluaa varmistuksen.
Käsi sydämelle nyt miehen lemppaamisesta (isyystestin takia) puhujat - uskotteko sinisilmäisesti kaiken, minkä miehenne teille kertoo? Jos ette, niin sehän on kauhea epäluottamuslause ja eron paikka.
Täällä jankutetaan vain ehkäisystä ja kondomeista, eikä aloittajan asiasta. Ilmankos ap onkin häipynyt jo keskustelusta ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/4
Ihan tilastollisesti on hyvin todennäköistä että kumi pettää jossain vaiheessa. Kuten näet niistä linkeistä ja tilastofaktoista joita tänne on pisin keskustelua tiputeltu. Pidän itse hyvin todennäköisenä että joko sinä tai miehesi olette ns. rajoittuneesti hedelmällisiä. Tai sitten teillä on käynyt uskomaton tuuri.
Itsellä muutaman vuoden aikana hajonnut useita kumeja ihan näkyvästi, onneksi on tuplaehkäisy.
/4
Vierailija kirjoitti:
Täysin ymmärrettävää, jos mies haluaa suunnittelemattomasta lapsesta tietää hieman enemmän, ennenkuin sitoutuu häntä elättämään aikuisuuteen asti. Oma mieheni puhui myös isyystestistä ensimmäisen lapsen kohdalla, mutta ei sitten koskaan sitä toimeenpannut - ehkä siksi, koska asia oli minulle yhdentekevä. Itse tiesin, kenen lapsi on, ja hyväksyin sen, jos mieskin haluaa varmistuksen.
Käsi sydämelle nyt miehen lemppaamisesta (isyystestin takia) puhujat - uskotteko sinisilmäisesti kaiken, minkä miehenne teille kertoo? Jos ette, niin sehän on kauhea epäluottamuslause ja eron paikka.
Minä en olisi suhteessa ollenkaan ellen luottaisi mieheeni. Enkä myöskään jos mieheni ei luottaisi minuun. Ihan naurettava ajatuskin että mies alkaisi raskauden sattuessa tivata isyystestiä. Taidan sitten olla vain aika onnekas.
/4
Vaatimus tunnustaa isyys kun ehkäisyä on käytetty, ilman testiä, on manipulointia ja henkistä väkivaltaa. Luottamus punnitaan kun vaihtoehtoja ei ole - mutta jos mahdollisuus on joutua koko elämäkseen kasvattamaan vierasta, ja asian selvittäminen vaatii helpon testin, sen väliin jättäminen on pahimmanlaista idiotismia. Ehkä se ilmaisee luottamusta, mutta myös tervettä järkeä.
Testin tekemisestä ei ole mitään haittaa kummallekaan.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka tuomitsette miehen shokissa esittämän epäilyn. Entä jos olisi kyse omasta veljestänne, tai vaikka omasta pojastanne. Hänet on kasvatettu uskomaan, että kondomi on varma ehkäisyväline. Kertaakaan ei ole huomannut kondomin menneen rikki, aina sitä on käytetty. Ja sitten avovaimo onkin raskaana. Onko se nyt muka niin luonnotonta tai kamalaa, että mies kysyy että onko tää lapsi muka minun?
Poikasi äitinä luultavasti epäilisit itsekin miniääsi.
Millainen idiootti kasvattaa lapsensa uskomaan että kondomi on varma ehkäisykeino? :D Tai vaikka kasvattaisikin, selviäisihän se totuus viimeistään koulun seksuaalikasvatustunneilla.
Jos minulla olisi poika joka olisi saamassa lapsen ehkäisyn pettämisen takia, ei tulisi pieneen mieleenikään syyttää miniää uskottomuudesta. Luojan kiitos en ole sinun miniäsi.
/4
Vierailija kirjoitti:
"Kondomi on oikein käytettynä luotettava ehkäisyväline. Ehkäisyteho on 97 – 98 % (eli 2-3 naista sadasta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi), mutta käyttövirheet huomioiden teho alenee 85 – 95 %:iin (5 – 15 naista sadasta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi). Kondomi voi yhdynnän aikana myös rikkoutua. Kondomin ehkäisyvarmuus paranee, jos nainen käyttää samanaikaisesti emättimeen laitettavaa siittiöitä tuhoavaa ainetta."
https://www.terve.fi/artikkelit/kondomi
"Toisaalta on hyvin epätodennäköistä, että hormonikierukka pettäisi sillä sen ehkäisytehon on katsottu olevan yhtä hyvä kuin sterilisaation."
... ja silti niitä kierukkalapsia syntyy.
Esimerkiksi kaverini on superhedelmällinen, tuli raskaaksi pillerien läpi. Tämän jälkeen vaihtoi varuiksi kierukkaan, jota ajatteli luotettavammaksi. Pari vuotta meni, kun oli jälleen tullut ehkäisyn läpi raskaaksi, eli kierukkakin petti.
Onko mahdollista, että rakastajasi kondomi on mennyt rikki tai ottanut sen salaa pois?
/4 on fanaattinen narsisti. Mailma on niinkuin han sanoo ja muuta totuutta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.
Kondomi on hyvin varma suojaväline raskaudelta, joten miehesi epäily on varsin luonnollinen reaktio. Vaihtoehtona voit teettää kaupallisen isyystestin ennen syntymää. Tämä ei kuitenkaan käy oikeudessa tms. mutta palauttaa luottamusta. Toinen vaihtoehto on teettää se isyystesti sitten lapsen syntymän jälkeen.
Se että loukkaannut miehesi epäilyistä, on hyvin normaalia, mutta olosuhteet ovat varsin haasteelliset myös miehen puolelta; kondomin suojaus raskaudelta on oikein käytettynä hyvin korkea - sen kumin läpi ei siittiöt mene ilman rikkoontumista, valmistevikaa tms. joten kyllähän tuo voi syödä uskottavuutta kenen hyvänsä kohdalla.
Kannattaa ottaa järki käteen ja toimia niin että asiat varmistuvat. Se että jättäisi epäilyt ilmaan syövät sitä suhdetta varmasti enemmän kuin varsin harmittomien testien läpikäyminen - oman ylpeyden nieleminen on joskus paikallaan itse kullakin.
/4