Vahinkoraskaus; mies ei usko että lapsi on hänen
Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mies ei halua lasta, mutta taas yksi itsekäs nainen on tuhoamassa monta elämää.
Mies ei halua lasta, mutta haluaa seksiä, jonka seurauksena voi tulla lapsia. Taas on yksi itsekäs mies tuhoamassa monta elämää.
Mies halusi seksiä ja käytti kondomia. Mitä ehkäisyä nainen käytti? Nainenkin minun käsittääkseni hakusi seksiä.
Naisella oli käytössä se kondomiehkäisy. Nyt vahinko on tapahtunut, ja mies uskoo naisensa pettäneen, ei ehkäisyn. Se on tässä se suurin ongelma.
/4
Miehellä oli kondomi käytössä. Nainen huolehtii omasta puolestaan ehkäisyn. Nainenkin voi käyttää naisten kondomia.
Ei kuitenkaan samaan aikaan tavallisen kondomin kanssa. Mikä ongelma sulla nyt on siinä että ehkäisy saattaa pettää? Kondomi on ihan pätevä ehkäisykeino, vaikkakaan ei 100% varma kuten ei mikään muukaan. Naisen vaihtoehdot on todellakin vähissä jos hormoniehkäisy ei käy.
/4
Pessaari, ehkäisyvaahto, normaalilämpömenetelmä tai vaikka varmat päivät. Näitä jopa voi käyttää yhdessä kondomin kanssa. Tosin vaahdon valinnassa kannattaa olla tarkkana.
Kuten jo aiemmin sanoin, pessaarin ehkäisyteho on niin huono ettei sitä Suomessa suositella ehkäisykeinoksi. Ehkäisyvaahto sen sijaan ei toimi yksin, ja heikentää kondomin tehoa. Normaalilämpö- ja varmat päivät -keinoja suositellaan käytettäväksi silloin, kun lapsi saa tulla jos on tullakseen.
/4
Karseeta tuo miten miestä syytetään epäilemisestä tässä ketjussa. Kuvitelkaapa nyt toisinpäin tuo tilanne, kyllä mäkin epäilisin jos ehkäisy ollut käytössä. Vaikkakin tiedossa on, että se voi pettää ja tiedostaisin senkin mahdollisuudeksi, niin eihän pettäminen ole silti poissuljettu vaihtoehto.
Ja tuntuisi pahalta jos mies epäilisi minun pettäneen tuollaisessa tilanteessa, mutta ymmärtäisin kyllä. Jos ei antaisi tilaa muulle mahdollisuudelle kuin pettäminen, niin ero tulisi ja myöhemmin isyystestin teolla näyttäisin olleeni rehellinen.
Mies on itse pettänyt kun sinua epäilee. Jätä se.
Tämä vika näissä kehitysmaakaupan kierrätyskondomeissa välillä ilmenee.
Maria taas poksahtanut pyhästä hengestä. On sitä Jessusta jo odoteltukkin.
Jokseenkin tragikoomista, että jotkut pamahtaa paksuksi kondomin käytöstä riippumatta ja toiset yrittävät lasta vuosikaudet ennen kuin onnistuu - jos sittenkään.
Hedelmöittymisestä puhuttaessa monesti mainitaan siemennesteen riittävän määrän merkitys - pieni tippa harvoin riittää. Myös tästä syystä kondomiehkäisyn "pettäminen" kuulostaa hieman omituiselta. Varsinkin jos kondomia on käytetty oikeaoppisesti koko yhdynnän ajan.
Isyystestien pitäisi olla pakollisia. Näin ei naisetkaan sitten loukkaannu.
Vierailija kirjoitti:
Isyystestien pitäisi olla pakollisia. Näin ei naisetkaan sitten loukkaannu.
Joo, kunhan verorahoista ei aleta kustantaa mustasukkaisten miesten vaatimuksia.
/4
Kondomissa voi olla aina siittiön mentävä reikä.. :(
Vierailija kirjoitti:
Kondomissa voi olla aina siittiön mentävä reikä.. :(
Niinpä. ja jos on kaks reikää, voi tulla kaksoset!
Vierailija kirjoitti:
On kuulemma olemassa kaikenlaisia kondominkäyttäjiä. Jokut panevat paljaalla ensiksi, ja laittavat kumin päälle sitten vasta loppuvaiheessa. Ei tartte sitten ihmetellä jos sattuukin testi näyttämään plussaa.
Meillä toimittu näin jo 10 vuotta, eikä vielä kertaakaan ole testi näyttänyt plussaa.
En kuitenkaan lähde tätä käytäntöä suosittelemaan kenellekään joka ei ole valmis vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuulemma olemassa kaikenlaisia kondominkäyttäjiä. Jokut panevat paljaalla ensiksi, ja laittavat kumin päälle sitten vasta loppuvaiheessa. Ei tartte sitten ihmetellä jos sattuukin testi näyttämään plussaa.
Meillä toimittu näin jo 10 vuotta, eikä vielä kertaakaan ole testi näyttänyt plussaa.
En kuitenkaan lähde tätä käytäntöä suosittelemaan kenellekään joka ei ole valmis vanhemmaksi.
Miehesi taitaa kuulua siihen pieneen joukkoon joka ei tuota siittiöitä touhutippoihin, tai ei tuota siittiöitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi taitaa kuulua siihen pieneen joukkoon joka ei tuota siittiöitä touhutippoihin, tai ei tuota siittiöitä ollenkaan.
Tiedän monia, jotka ovat käyttäneet keskeytettyä yhtdyntää ehkäisykeinona. Ja tulleet sitten heti raskaaksi kun on lapsi haluttu.
Nämä "yksi työntö ja raskaaksi" on vähän liioiteltua seksivalistusta teineille.
Tietysti kaikki on mahdollista, mutta silloin on kyllä käynyt aika huono tuuri. :D
Ap ei ole missään vaiheessa tätä ketjua kertonut pettikö hän vai ei. Luin jostain, että kun mennään pariterapiaan miehen mustasukkaisuuden vuoksi, terapeutin ensimmäinen kysymys on, että onko vaimolla seksisuhde toiseen mieheen. Usein vaimo pillahtaa itkuun ja tunnustaa että on.
Ap onko sinulla ollut seksiä toisen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monia, jotka ovat käyttäneet keskeytettyä yhtdyntää ehkäisykeinona. Ja tulleet sitten heti raskaaksi kun on lapsi haluttu.
Tietysti kaikki on mahdollista, mutta silloin on kyllä käynyt aika huono tuuri. :D
Olen myös samoilla linjoilla, että ehkä hieman liioiteltua, että olisi yhtä iso riski kuin ihan kunnon lasteilla. Mutta on myös hyvä pelotella teinejä tuossa käyttämään kondomia, heillä ei ehkä ole yhtä paljon kokemusta ja itsekuria keskeyttää ajoissa ja muutenkaan vahinkoon harvalla teinillä on samallalailla varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös samoilla linjoilla, että ehkä hieman liioiteltua, että olisi yhtä iso riski kuin ihan kunnon lasteilla. Mutta on myös hyvä pelotella teinejä tuossa käyttämään kondomia, heillä ei ehkä ole yhtä paljon kokemusta ja itsekuria keskeyttää ajoissa ja muutenkaan vahinkoon harvalla teinillä on samallalailla varaa.
Niin nimenomaan. Ja tarkoitin sitä, että touhutipoissa ei ole siittiöitä. ks. linkki ylempänä. Niitä saattaa olla kuitenkin jäänyt edellisessä siemensyöksyssä jolloin ne tarttuvat touhutippojen mukaan. Mutta normaalisti ei. En tajua miksi alapeukut? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin nimenomaan. Ja tarkoitin sitä, että touhutipoissa ei ole siittiöitä. ks. linkki ylempänä. Niitä saattaa olla kuitenkin jäänyt edellisessä siemensyöksyssä jolloin ne tarttuvat touhutippojen mukaan. Mutta normaalisti ei. En tajua miksi alapeukut? :D
Aina tulee alapeukkuja koska meidän av-laisten luetun ymmärtäminen, älä välitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tiedoksi että kondomi voin pettää vaikka se olisi ulkoisesti ihan ehjä. Siittiöt on sen verran pieniä että ne menevät helposti läpi sellaisistakin pienistä koloista joita ei silmillä näe.
Tää ketju hymyilyttää. Naiset paasaa joka ketjussa "Jos mies ei halua lapsia käyttää kortsua" ja tässä muistutellaa "hei ei se kortsu ookkaan 100% ehkäisy"
Missä on paasaus naisen ehkäisystä? Missä on kommentit joissa ihmetellään miksi sitä AP käyttänyt mitään?
Pitäisikö miehille sitten valehdella että kumi on 100% varma ehkäisykeino, vai mitä ehdotat? :D
Fakta on se että mikään ehkäisy ei ole täysin varma (ja hormonaaliset keinot eivät sovi kaikille). Se, että kumi saattaa pettää, on paska syy olla käyttämättä sitä.
/4
Ei vaan yleensä täällä rummutetaan miehen syy on kun ei kumia käytetä. JOS MIES EI HALUA Lapsia käyttää kondomia. Koska eihän se ehkäisy oon vaan naisten vastuulla. Sitten kun se ehkäisy on vain miehen vastuulla (kondomi) niin vika on edelleen miehessä. Voihan nainen käyttää siittiöitä tuhoavia vaahtoja/pesaaria yms. On olemassa hormoni vapaita vaihtoehtoja...
En ole koskaan kuullut että kumin rikkoutuminen olisi kenenkään mielestä miehen vika. Ehkäisy saattaa pettää ja se olisi jokaisen tajuttava siinä vaiheessa kun seksiin ryhdytään. Pessaari ja muut hormonivapaat vaihtoehdot ovat vielä epäluotettavampia kuin kondomi.
/4
Mutta jos parilla on käytössä ehkäisynä pillerit, monesti todetaan että ehkäisy on jätetty nainen vastuulle. Toiset jopa puhuu ettei miestä kiinnosta. Eikö samalla logiikalla kumia käytettäessä ehkäisy ole jätetty miehen vastuulle ja naista ei kiinnosta? Varmaan paras varmuus saadaan tuplaehkäisyllä kunhan tavat valitaan niin, ettei ne haittaa toisiaan.
Itse en koe että kondomia käytettäessä ehkäisy jäisi miehen vastuulle. Käytän miehen kanssa tuplaehkäisyä. Pillereistä huolehtiminen on automaattisesti minun hommaani, koska se on oma henkilökohtainen lääkkeeni. Käyn lääkärillä, hoidan reseptin uusinnat ja pillerit apteekista, syön ne joka päivä samaan aikaan ja varmistan ettei ole tekijöitä jotka vaikuttavat tehoon. Mitä mies siinä voisikaan tehdä?
Sen sijaan kondomi on yhteinen juttu, vaikka se miehen peniksen päälle meneekin. Ostamme niitä vuorotellen (kumpi sattuu muistamaan) ja vaikuttaahan se molempien seksikokemukseen; keskeytys, varovaisuus asentoa vaihdettaessa yms. Kondomi ei siis tosiaan ole pelkästään miehen juttu, pillerit taas ovat pelkästään naisen.
/4
Minä käytän meillä keltarauhashormonia kyllä meillä mies pitää myös huolen, että on otettu. Muistuttaa hieman meinaa jäädä. Maksetaan pillerit puoliksi. Yhtä lailla huolehdimme yhdessä että kumi on paikoillaan ja sitä käytetään kun en voi ehkäisyä käyttää.
Tää on tää naisten logiikka. Kun nainen käyttää pillereitä vastuu on naiselle, mutta jos käytetään kumia vastuu onkin molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olisin todellakin epäilevä isyyteni suhteen, jos tietäisin käyttäneeni naisen kanssa 100 prosenttisesti kondomia, ja silti tultaisiin sanomaan että ollaan raskaana. Vähän nyt järkeä peliin.
Vähän nyt, poika, järkeä peliin. Jos ehkäisyväline ei ole 100 prosenttisesti varma, niin sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka sitä käyttää 100 prosenttisesti.
Todennäköisempää on kuitenkin se, että nainen on pettänyt kuin se kondomi.
Itse en koe että kondomia käytettäessä ehkäisy jäisi miehen vastuulle. Käytän miehen kanssa tuplaehkäisyä. Pillereistä huolehtiminen on automaattisesti minun hommaani, koska se on oma henkilökohtainen lääkkeeni. Käyn lääkärillä, hoidan reseptin uusinnat ja pillerit apteekista, syön ne joka päivä samaan aikaan ja varmistan ettei ole tekijöitä jotka vaikuttavat tehoon. Mitä mies siinä voisikaan tehdä?
Sen sijaan kondomi on yhteinen juttu, vaikka se miehen peniksen päälle meneekin. Ostamme niitä vuorotellen (kumpi sattuu muistamaan) ja vaikuttaahan se molempien seksikokemukseen; keskeytys, varovaisuus asentoa vaihdettaessa yms. Kondomi ei siis tosiaan ole pelkästään miehen juttu, pillerit taas ovat pelkästään naisen.
/4