Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vahinkoraskaus; mies ei usko että lapsi on hänen

Vierailija
23.09.2018 |

Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.

Kommentit (384)

Vierailija
181/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaankohan me enää ap:lta vastauksia? Olisi kiva kuulla jotain jostain. Ja aborttia ei kannata tehdä jos yhtään arveluttaa,silloin iso todennäköisyys, että kadut sitä ja se on aika hirveä suru surtavaksi.

Vierailija
182/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

molto_vivace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.

Kondomi on hyvin varma suojaväline raskaudelta, joten miehesi epäily on varsin luonnollinen reaktio. 

Kondomi ei todellakaan ole hyvin varma, jos 15-18% käyttäjistä tulee vuodessa raskaaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

molto_vivace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomi on hyvin varma suojaväline raskaudelta, joten miehesi epäily on varsin luonnollinen reaktio. Vaihtoehtona voit teettää kaupallisen isyystestin ennen syntymää. Tämä ei kuitenkaan käy oikeudessa tms. mutta palauttaa luottamusta. Toinen vaihtoehto on teettää se isyystesti sitten lapsen syntymän jälkeen.  

Se että loukkaannut miehesi epäilyistä, on hyvin normaalia, mutta olosuhteet ovat varsin haasteelliset myös miehen puolelta; kondomin suojaus raskaudelta on oikein käytettynä hyvin korkea - sen kumin läpi ei siittiöt mene ilman rikkoontumista, valmistevikaa tms. joten kyllähän tuo voi syödä uskottavuutta kenen hyvänsä kohdalla.

Kannattaa ottaa järki käteen ja toimia niin että asiat varmistuvat. Se että jättäisi epäilyt ilmaan syövät sitä suhdetta varmasti enemmän kuin varsin harmittomien testien läpikäyminen - oman ylpeyden nieleminen on joskus paikallaan itse kullakin. 

Vai pitäisi vielä naisen "palauttaa miehen luottamusta" kun kondomi pettänyt.

Voi helevata olisi ollut helvetti irti, jos mies olisi jotain tuon suuntaistakaan mutissut kun meillä ehkäisy petti. Mutta eipä käynyt hänellä edes mielessäkään, meillä kun.luotetaan toisiin, eikä suhtauduta toiseem potentiaalisena syyllisenä.

Vai miten, voiko nainen yhtä kohtuullisesti syyttää, että mies saleen tökkinyt reikiä kondomiin ja tahallaan aiheuttanut tilanteen?

Vierailija
184/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se miehesi?

Vierailija
185/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni nainen ymmärrettävästi loukkaantuu kun ajattelee, että vahingon tapahtuessa pettämisestä syytettäisiin omalla kohdalla, itsekin kyllä vetäisin herneen nenään pakko myöntää. Voi olla, että kuitenkin kertoo ap:n suhteesta eikä ainoastaan miehestä, että ehkä se rakkaus ja kiintymys ei ole niin varmaa heillä, ettei tuo tulisi mieleen. Jos lapsi meinataan pitää tuossa tilanteessa niin kyllä minä miehen mieliksi sen testin tekisin. Tietenkin jos muita vaihtoehtoja ei ole niin antaisin odottaa lapsen syntymään koska raskaudenaikaiset isyystestit vissiin voi aiheuttaa keskenmenon (saa korjata jos olen väärässä). Voihan se olla, että lapsi on niin selvästi isänsä näköinen jo syntyessään, ettei mitään testejä tarvita. Mutta silloinkin sen voisi tehdä jos tosiaan suhde on vähän tuommoinen.

Tosissaan ap:ta kaivataan täällä ketjussaan.

Vierailija
186/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

/4 on fanaattinen narsisti. Mailma on niinkuin han sanoo ja muuta totuutta ei ole.

Tää kaipais kyllä perusteluja. :D Olen puhunut tilastollisten faktojen lisäksi ainoastaan siitä, miten itse toimisin ap:n tilanteessa. Kommenttisi on hassu.

/4

Vierailija
187/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni nainen ymmärrettävästi loukkaantuu kun ajattelee, että vahingon tapahtuessa pettämisestä syytettäisiin omalla kohdalla, itsekin kyllä vetäisin herneen nenään pakko myöntää. Voi olla, että kuitenkin kertoo ap:n suhteesta eikä ainoastaan miehestä, että ehkä se rakkaus ja kiintymys ei ole niin varmaa heillä, ettei tuo tulisi mieleen. Jos lapsi meinataan pitää tuossa tilanteessa niin kyllä minä miehen mieliksi sen testin tekisin. Tietenkin jos muita vaihtoehtoja ei ole niin antaisin odottaa lapsen syntymään koska raskaudenaikaiset isyystestit vissiin voi aiheuttaa keskenmenon (saa korjata jos olen väärässä). Voihan se olla, että lapsi on niin selvästi isänsä näköinen jo syntyessään, ettei mitään testejä tarvita. Mutta silloinkin sen voisi tehdä jos tosiaan suhde on vähän tuommoinen.

No minä en kyllä jatkaisi liitossa, jossa vahinkoraskauden sattuessa olet syytettynä pettämisestä, ja syyttömyys pitäisi keinolla millä hyvänsä todistaa.

Meillä kun vahingon sattuessa vain puhuttiin, että mitäs nyt tehdään. Isyysasiat ei tulleet edes puheeksi, koska miehelle oli itsestäänselvää, että totta kai olen hänelle raskaana. Liki kymmenen vuotta yhdessä oltu toisiimme luottaen. Jos ei voi luottaa, ei yhdessä kannata aikaa tuhlata.

Vierailija
188/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en kyllä jatkaisi liitossa, jossa vahinkoraskauden sattuessa olet syytettynä pettämisestä, ja syyttömyys pitäisi keinolla millä hyvänsä todistaa.

Meillä kun vahingon sattuessa vain puhuttiin, että mitäs nyt tehdään. Isyysasiat ei tulleet edes puheeksi, koska miehelle oli itsestäänselvää, että totta kai olen hänelle raskaana. Liki kymmenen vuotta yhdessä oltu toisiimme luottaen. Jos ei voi luottaa, ei yhdessä kannata aikaa tuhlata.

No minäkin olen nyt kolmatta kertaa vahingossa raskaana (viimeisimpänä käytössä juuri tuo ylistetty kondomi, joka tosin repesi, ettei voinut olla isyydestä epäilystä) eikä meilläkään ole tarvinnut uskollisuutta todistella. (Ja siis lapset on saaneet tulle jos on tullakseen, muuten olisi vähän totisempi ehkäisysuunnitelma) Mietin vain, että ehkä ap:n suhde vain on vähän... vähemmän vakava ja siksi mies epäilee. Voi tietenkin olla, että mies on mustasukkainen hullu, mutta jos suhde tosiaan on vähän kevyempää sarjaa niin kyllähän se ihmetyttää jos raskautuu vaikka kondomi käytössä. Tietenkin se on aika heikko ehkäisykeino, mutta haluaako sitä ottaa riskiä, ettei lapsi olekaan oma. Helppo meidän naisten on tästä puhua kun ei ikinä olla tuossa miehen asemassa.

Vierailija
189/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäkin olen nyt kolmatta kertaa vahingossa raskaana (viimeisimpänä käytössä juuri tuo ylistetty kondomi, joka tosin repesi, ettei voinut olla isyydestä epäilystä) eikä meilläkään ole tarvinnut uskollisuutta todistella. (Ja siis lapset on saaneet tulle jos on tullakseen, muuten olisi vähän totisempi ehkäisysuunnitelma) Mietin vain, että ehkä ap:n suhde vain on vähän... vähemmän vakava ja siksi mies epäilee. Voi tietenkin olla, että mies on mustasukkainen hullu, mutta jos suhde tosiaan on vähän kevyempää sarjaa niin kyllähän se ihmetyttää jos raskautuu vaikka kondomi käytössä. Tietenkin se on aika heikko ehkäisykeino, mutta haluaako sitä ottaa riskiä, ettei lapsi olekaan oma. Helppo meidän naisten on tästä puhua kun ei ikinä olla tuossa miehen asemassa.

Ap kertoi olevansa viidettä vuotta aviossa tämän epäilevän eetun kanssa. Jossain fuckbuddy-suhteessa ei varmaan isyyttään epäilevä mies kummastus olisikaan.

/4

Vierailija
190/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoi olevansa viidettä vuotta aviossa tämän epäilevän eetun kanssa. Jossain fuckbuddy-suhteessa ei varmaan isyyttään epäilevä mies kummastus olisikaan.

/4

Aha, no tuon minä missasin. No sitten on aika selvä, että mies on täysi tampio ja saa nyt odottaa, että lapsi syntyy.

Vierailija
191/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olette olleet yhdessä, onko suhde ns. vakava?

Täytyy sanoa että itse heivaisin miehen riippumatta siitä mitä päättäisin tehdä raskauden suhteen. Onhan toi aivan ultimaattinen epäluottamuslause. Tollasessa tilanteessa miehen tuki olisi nimenomaan ensiarvoisen tärkeää.

Karmea tilanne, tsemppiä sinne!

Erittäin erittäin moni nainen valehtelee lapsen isyydestä. Kukaan täysijärkinen mies EI IKINÄ luota naisen sanaan tuollaisessa asiassa.

Vierailija
192/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, viiden vuoden avioliiton jälkeen mies uskoo ennemmin että sinä olet pettänyt kuin että ehkäisy pettää. 

Meille ei taitaisi kuudetta hääpäivää tulla.

Tuollaisessa asiassa mies ei voi IKINÄ ottaa riskiä. 

Koska se että mies henkisesti sitoutuisi lapseen ja sitten saisi tietää että se ei olisikaan hänen niin se vastaisi samaa kärsimystä kuin oman lapsen kuolema.

Vierailija
193/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että itse heivaisin miehen riippumatta siitä mitä päättäisin tehdä raskauden suhteen. Onhan toi aivan ultimaattinen epäluottamuslause. Tollasessa tilanteessa miehen tuki olisi nimenomaan ensiarvoisen tärkeää.

Erittäin erittäin moni nainen valehtelee lapsen isyydestä. Kukaan täysijärkinen mies EI IKINÄ luota naisen sanaan tuollaisessa asiassa.

Mistäs olet tällaisen tiedon löytänyt että erittäin moni? Se miesasiamies-sivulta löytyvä luku ei perustu mihinkään tutkimukseen.

Eikä miehen tarvis mun sanaan luottaakaan, eikä mun sitä myötä olla parisuhteessa miehen kanssa. Sais sitten viikonloppufaijana epäillä vaikka sälekaihtimia, tai mitä keksiikään.

/4

Vierailija
194/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette olleet jo 5 vuotta naimisissa. Onko teillä ollut aikomusta hankkia koskaan lapsia vai miksi aika ei nyt ole sopiva?

Kondomi yksin ehkäisynä ei ole luotettavimmista päästä ja yhdynnässä raskauden mahdollisuus on AINA otettava huomioon ehkäisystä huolimatta.

Minusta miehen reaktio on erittäin loukkaava, oli nyt kuinka järkyttynyt tahansa. Olisi vaan reilusti valmis ottamaan vastuun omasta mokastaan, oman vehkeensä päällähän se kortsu oletettavasti oli? Vai unohtiko käyttää kenties ollenkaan? Onko aapee aina tarkastanut, että miehellä on varmasti kondomi?..

AP:n velvollisuus on pystyä todistamaan miehen isyys. Hänen sanallaan ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
195/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattanee pysyä vaan sinkkuna jos lähtökohta on se, että puoliso varmasti pettää ja valehtelee.

Vierailija
196/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena kiinnostaisi oikeasti tietää jotain lukuja että kuinka yleistä se oikeasti on? Omassa tuttavapiirissä kaikki muksut on kyllä niin selvästi isänsä lapsia, ettei ole epäilystäkään. Tietenkin ero olisi varmasti tullut jos eivät olisi olleet. Vaan ihan oikeasti kuinka yleistä tuo on? Ja vielä, että sinä vaikutat kuuluvan noiden petettyjen miesten joukkoon koska harvalla tuo isyysepäily käy mielessä ja turhaan kävisi. Hirveä asia kuitenkin näin on, v mikä h*uora

Vierailija
197/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette olleet jo 5 vuotta naimisissa. Onko teillä ollut aikomusta hankkia koskaan lapsia vai miksi aika ei nyt ole sopiva?

Kondomi yksin ehkäisynä ei ole luotettavimmista päästä ja yhdynnässä raskauden mahdollisuus on AINA otettava huomioon ehkäisystä huolimatta.

Minusta miehen reaktio on erittäin loukkaava, oli nyt kuinka järkyttynyt tahansa. Olisi vaan reilusti valmis ottamaan vastuun omasta mokastaan, oman vehkeensä päällähän se kortsu oletettavasti oli? Vai unohtiko käyttää kenties ollenkaan? Onko aapee aina tarkastanut, että miehellä on varmasti kondomi?..

AP:n velvollisuus on pystyä todistamaan miehen isyys. Hänen sanallaan ei ole mitään merkitystä.

Ja miehen pitää pystyä todistamaan, ettei ole tökkinyt kondomiin reikiä ja tahallaan saattanut ap:ta raskaaksi.

Vierailija
198/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Avioliitossa syntyvän lapsen oletetaan olevan aviomiehen jälkeläinen, ellei toisin ilmoiteta. Isä voi halutessaan vaatia isyystestin mutta ap ei ole velvollinen mitään todistelemaan.

/4

199/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

molto_vivace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomi on hyvin varma suojaväline raskaudelta, joten miehesi epäily on varsin luonnollinen reaktio. 

Kondomi ei todellakaan ole hyvin varma, jos 15-18% käyttäjistä tulee vuodessa raskaaksi...

Väittäisin että kondomi oikein käytettynä, siis ohjeen mukaan käytettynä, on n.95-99% varma, loppu menee laadunvalvonnan piikkiin. Eli näissä 15-18 tapauksissa on se luiskahtanut pois tai revennyt etc.

Vierailija
200/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun veljeni avopuoliso tuli raskaaksi ja kertoi siitä ensin minulle, kun olin heidän luona kahvilla . Iloisena oli kovasti ja kertoi odottavansa veljeäni kun pääsee töistä. Olin kauhusta sekaisin ja halusin sieltä pois. Muistan kun vatsaani alkoi koskemaan se ilmoitus. Lähdin tekosyyllä pois ja tärisin autossa.

Veljeni ei voi saada lasta ja veljen avopuoliso ei itse halunnut lasta kun tapasivat. Veljeni jätti tarkoituksella kertomatta lapsettomuudestaan, koska ajatteli että mitä se kuuluu tähän, kun ei avopuoliso itse halua ja itse oli ottanut asian puheeksi heti silloin. Ilo muuttui suruksi ja veljeni pakkasi tavaransa.

Harvoin nuo "ei voi saada lasta" ovat 100% paikkaansapitäviä. Eihän sterilisaatiokaan ole 100 % pitävä.

Jos keho ei edes tuota siittiöitä niin kyllä se on.