Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeakoulutettujen pullistelu on hauskaa katsottavaa

Vierailija
13.09.2018 |

Olen kai juntti, kun tienaan heitä enemmän pelkällä amiksella, kun koodaamisen osaamalla saa paremmin töitä kuin sukupuolentutkimuskella.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koodaajatkin on ihan korkeakoulutettuja :/

Paitsi etteivät välttämättä ja läheskään aina ole.

Koodaaminen on harvoja aloja mädännäisessä Nyky-Suomessa, johon ei pääsekään pelkillä suhteilla ja yliopistopapereilla. On niitä muutamia muitakin aloja, itsekin olen yhdellä sellaisella. Mutta harvassa ovat nämä alat.

Se, joka on saanut paikkansa osaamisella, voi olla tyytyväinen. Se on nimittäin PAREMPI IHMINEN kuin ne vastenmieliset kiipijät, jotka ovat saaneet kaiken suhteilla ja papereilla.

Ja ennen kuin kukaan av-mamma alkaa huutelemaan mitään, niin olen opiskellut yliopistossa. Katsoin kuitenkin paremmaksi osata asiat oikeasti helvetin hyvin, kuin osata asiat jonkun paperin ja joidenkin kiipijätuttujen mukaan hyvin.

Vierailija
122/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koodaaminen on harvoja aloja mädännäisessä Nyky-Suomessa, johon ei pääsekään pelkillä suhteilla ja yliopistopapereilla. On niitä muutamia muitakin aloja, itsekin olen yhdellä sellaisella. Mutta harvassa ovat nämä alat.

Se, joka on saanut paikkansa osaamisella, voi olla tyytyväinen. Se on nimittäin PAREMPI IHMINEN kuin ne vastenmieliset kiipijät, jotka ovat saaneet kaiken suhteilla ja papereilla.

Ja ennen kuin kukaan av-mamma alkaa huutelemaan mitään, niin olen opiskellut yliopistossa. Katsoin kuitenkin paremmaksi osata asiat oikeasti helvetin hyvin, kuin osata asiat jonkun paperin ja joidenkin kiipijätuttujen mukaan hyvin.

Täyttä asiaa. Tosin nykyään alkaa jo valitettavasti näkyä sitä että suhteilla ja papereilla ruvetaan koodaamaan. Ja samaan aikaan koko ikänsä intohimoisesti harrastanut suvereeni guru, jolta puuttuu jokin paperi, saattaa jäädä rannalle. Se on jo oikeasti hämmentävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinulle raha on tärkeää. Jollekin toiselle muut asiat. Kuten vaikkapa se koulutus.

Siis miks? Koulua käydään että tienataan rahaa

Vierailija
124/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itseänihän taas naurattaa kun amiksilla käy aina niin itsetunnon päälle kun joku on käynyt kouluja

Itseä naurattaa että toiset käy koulua turhaan. Palstat täynnä itkeviä akateemisia kun ei tienaa tarpeeksi

Vierailija
125/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pullistelu? Kuulostaa siltä, että sinulla on alemmuuskompleksi tuloistasi huolimatta.

Ei akateemisessa työttömyydessä ole mitään pullisteltavaa, voin kokemuksesta kertoa. Huipputuloja en koskaan ole tosin tavoitellutkaan, mielekästä keskituloista työtä lähinnä.

Kokeilin tinderissä kuinka paljon vastauksia saan enemmän kertomalla työpaikan kuin olemalla amis.

-ap

Niin siis naisia kiinnostaa enemmän äly kuin raha? Onko se sinusta jotenkin väärin?

Amis on naisille köyhä, mutta työpaikallani annan ylemmän keskiluokan kuvan, joten raha se kiinnostaa.

-ap

Amis ei voi mitenkään kuulua ylempään keskiluokkaan.

Niinpä, ap:kin totesi, että ammatillaan antaa ylemmän keskiluokan _kuvan_. Silti itse selvästi tietää sen olevan valheellinen kuva, eikä tätä asemaa tule tuloistaan huolimatta saavuttamaan. Koska asemaa ei voi ostaa, se on kulttuurillista ja henkistä pääomaa. Sehän se kaihertaa.

Jos vanhemmat ei ole akateemisia ei lapsikaan voi olla ylempää luokkaa. Koska sitä kulttuurillista ja henkistä pääomaa ei voi ostaa.

Vierailija
126/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta tämän palstan EA official-ketjun koulutuspinkoilijat, he, jotka tulivat kesken ketjun kiistelemään sivuaineista, ovat tosi rasittavia, ja harvinaisia.

En sietäisi tuollaista hetkeäkään kaveripiirissäni, enkä tunne ihmisiä jotka ovat noin Bessewissereitä. Muutaman olen tuntenut, mutta kaikki Besserwisserit eivät ole korkeakoulutettuja.

Älykäällä on tilannetajua. Usein.

t. FM

Kerropa monta kaveria sulla on jos noin pystyt valitsemaan. Mun käsityksen mukaan yli kolmekymppisillä naisilla alkaa olemaan kaverit vähissä.

Vierailija
127/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kai juntti, kun tienaan heitä enemmän pelkällä amiksella, kun koodaamisen osaamalla saa paremmin töitä kuin sukupuolentutkimuskella.

Onko vauvapalsta ainoa paikka jossa voit päteä?

Kerropa mitä on nämä muut paikat missä voi päteä?

Vierailija
128/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pullistelu? Kuulostaa siltä, että sinulla on alemmuuskompleksi tuloistasi huolimatta.

Ei akateemisessa työttömyydessä ole mitään pullisteltavaa, voin kokemuksesta kertoa. Huipputuloja en koskaan ole tosin tavoitellutkaan, mielekästä keskituloista työtä lähinnä.

Kokeilin tinderissä kuinka paljon vastauksia saan enemmän kertomalla työpaikan kuin olemalla amis.

-ap

Niin siis naisia kiinnostaa enemmän äly kuin raha? Onko se sinusta jotenkin väärin?

Amis on naisille köyhä, mutta työpaikallani annan ylemmän keskiluokan kuvan, joten raha se kiinnostaa.

-ap

Niinpä, ap:kin totesi, että ammatillaan antaa ylemmän keskiluokan _kuvan_. Silti itse selvästi tietää sen olevan valheellinen kuva, eikä tätä asemaa tule tuloistaan huolimatta saavuttamaan. Koska asemaa ei voi ostaa, se on kulttuurillista ja henkistä pääomaa. Sehän se kaihertaa.

Jos vanhemmat ei ole akateemisia ei lapsikaan voi olla ylempää luokkaa. Koska sitä kulttuurillista ja henkistä pääomaa ei voi ostaa.

Mistäs se kulttuurillinen ja henkinen pääoma niille vanhemmille on tullut? 

Minä olen duunariperheen akateemisesti koulutettu penska. Onko minun lapsillani nyt sitten tulevaisuudessa sitä kulttuurista ja henkistä pääomaa kun minä satun olemaan akateeminen? Ja mistä se sitten heille tulee jos minulla sitä ei ole eikä voi olla?

Vierailija
129/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni hieman huvittaa se, että joillekin korkeakoulutetuille se koulutus on koko elämää määrittävä tekijä. Koko elämän viitekehys rakennetaan sen muodollisen tutkinnon ympärille, ystävät valikoidaan puhtaasti koulutustaustan perusteella, parisuhteesta puhumattakaan. Eihän nyt korkeakoulutettu nainen vain voi seurustella minkään amiksen kanssa. Eletään mukavassa punavuorelais- tai Espookuplassa niiden muiden korkeakoulutettujen kanssa, puuhataan kaupunginosayhdistyksissä sun muissa juonia rehtorien päänmenoksi, arvotetaan kaikkea koulutuksen perusteella. Tärkeintä on se, että ihmisellä on korkea koulutus ja vakituiset tulot, mielellään julkiselta puolelta, jostain kivasta virasta hyvillä työsuhde-eduilla ja pitkillä lomilla.

Luetaan hesaria ja paheksutaan kaikkea kriittisyyttä joka uhkaa sitä omaa ja "oman ryhmän" hegemoniaa. Sellaisia ovat korkeakoulutetut pääsääntöisesti.

Miksi herjata heitä, jotka opiskelevat saavuttaakseen haluamansa opiskelupaikan? Kuvitellaan, että kyseessä Ressu niin tottakai hän haluaa olla yhteydessä ja verkostoitua kaltaistensa kanssa. Olen ylpeä omastani, joka toteaa että pitää kalliista tavaroista, joten hänen lienee tarpeellista kouluttautua ammattiin, josta myös maksetaan reilusti. On naivia opiskella lähihoitajaksi ja unelmoida LV:n laukuista

Vierailija
130/132 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Mistäs se kulttuurillinen ja henkinen pääoma niille vanhemmille on tullut? 

Minä olen duunariperheen akateemisesti koulutettu penska. Onko minun lapsillani nyt sitten tulevaisuudessa sitä kulttuurista ja henkistä pääomaa kun minä satun olemaan akateeminen? Ja mistä se sitten heille tulee jos minulla sitä ei ole eikä voi olla?

En ole alkuperäinen kommentoija, mutta pointtina varmaan se, että jos taustana on työläisperhe niin yhden sukupolven aikana ei ehdi kasvattaa kovin syvällistä ylemmän keskiluokan kokemusmaailmaa. Omat vanhempani ovat ensimmäisen polven akateemisia ja heidän kokemusmaailma on kyllä etenkin lapsuuden osalta ihan toinen kuin minulla, joka olen toista sukupolvea. Ei minulla ole oikein edes rehellisesti sanottuna kovin tarkkaa käsitystä millaista työläisperheen arki on, koska tuttavapiiri on pääosin erilaisia asiantuntijoita, opettajia ja johtajia. Omissa valinnoissa ja parinvalinnassa on tullut varmaan tiedostamattakin pelattua varman päälle sen suhteen, että ei pullahda pois "omasta yhteiskuntaluokasta". Olen varsin tietoinen siitä, että elämäni on etuoikeutettua.

Vierailija
131/132 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttä asiaa. Tosin nykyään alkaa jo valitettavasti näkyä sitä että suhteilla ja papereilla ruvetaan koodaamaan. Ja samaan aikaan koko ikänsä intohimoisesti harrastanut suvereeni guru, jolta puuttuu jokin paperi, saattaa jäädä rannalle. Se on jo oikeasti hämmentävää.

Mikäs sitä suvereenia gurua estää hankkimasta niitä papereita? Miten sinä kuvittelet, että ne paperit saadaan? Muropaketista?

Vierailija
132/132 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisuus on kokenut inflaation länsimaissa. Toinen on että insinöörityötäkin voi ostaa Itä-Euroopasta halvemmalla.