Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutettujen pullistelu on hauskaa katsottavaa

Vierailija
13.09.2018 |

Olen kai juntti, kun tienaan heitä enemmän pelkällä amiksella, kun koodaamisen osaamalla saa paremmin töitä kuin sukupuolentutkimuskella.

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahahahaha! Ap kyykyttää paskantärkeitä akateemikoja oikein kunnolla. :D

Hae hoitoa alemmuuskompleksiisi. Ja kvg mikä on akateemikko, olet pölvästi ja häpeäksi myös muille amiksille.

Vierailija
42/132 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset jotka ovat epäonnistuneet valittavat. Vauva palstan aforismeja. Todellisuudessa nämä "menestyjät" ihan ketä vain tutkien eivät itse ole tehneet mitään elämällään. Esim joku Sauli Niinistö korkeasti koulutettu Suomen presidentti ja täysin turha elämä takana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pullistelu? Kuulostaa siltä, että sinulla on alemmuuskompleksi tuloistasi huolimatta.

Ei akateemisessa työttömyydessä ole mitään pullisteltavaa, voin kokemuksesta kertoa. Huipputuloja en koskaan ole tosin tavoitellutkaan, mielekästä keskituloista työtä lähinnä.

Kokeilin tinderissä kuinka paljon vastauksia saan enemmän kertomalla työpaikan kuin olemalla amis.

-ap

Niin siis naisia kiinnostaa enemmän äly kuin raha? Onko se sinusta jotenkin väärin?

Amis on naisille köyhä, mutta työpaikallani annan ylemmän keskiluokan kuvan, joten raha se kiinnostaa.

-ap

Amis ei voi mitenkään kuulua ylempään keskiluokkaan.

Ei niin, tarvitaan muutakin kun rahaa. Ja sehän aloittajaa harmittaa.

Vierailija
44/132 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pullistelu? Kuulostaa siltä, että sinulla on alemmuuskompleksi tuloistasi huolimatta.

Ei akateemisessa työttömyydessä ole mitään pullisteltavaa, voin kokemuksesta kertoa. Huipputuloja en koskaan ole tosin tavoitellutkaan, mielekästä keskituloista työtä lähinnä.

Kokeilin tinderissä kuinka paljon vastauksia saan enemmän kertomalla työpaikan kuin olemalla amis.

-ap

Niin siis naisia kiinnostaa enemmän äly kuin raha? Onko se sinusta jotenkin väärin?

Amis on naisille köyhä, mutta työpaikallani annan ylemmän keskiluokan kuvan, joten raha se kiinnostaa.

-ap

Amis ei voi mitenkään kuulua ylempään keskiluokkaan.

Ei niin, tarvitaan muutakin kun rahaa. Ja sehän aloittajaa harmittaa.

Nyt jatkuu sanojen uudelleen määrittely.

-ap

Vierailija
45/132 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää enemmän, toisaalta, eivät sääliä kaipaa, vaan reippaan läpsyn poskelle niin palaisivat tolkkuihinsa

Vierailija
46/132 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni hieman huvittaa se, että joillekin korkeakoulutetuille se koulutus on koko elämää määrittävä tekijä. Koko elämän viitekehys rakennetaan sen muodollisen tutkinnon ympärille, ystävät valikoidaan puhtaasti koulutustaustan perusteella, parisuhteesta puhumattakaan. Eihän nyt korkeakoulutettu nainen vain voi seurustella minkään amiksen kanssa. Eletään mukavassa punavuorelais- tai Espookuplassa niiden muiden korkeakoulutettujen kanssa, puuhataan kaupunginosayhdistyksissä sun muissa juonia rehtorien päänmenoksi, arvotetaan kaikkea koulutuksen perusteella. Tärkeintä on se, että ihmisellä on korkea koulutus ja vakituiset tulot, mielellään julkiselta puolelta, jostain kivasta virasta hyvillä työsuhde-eduilla ja pitkillä lomilla.

Luetaan hesaria ja paheksutaan kaikkea kriittisyyttä joka uhkaa sitä omaa ja "oman ryhmän" hegemoniaa. Sellaisia ovat korkeakoulutetut pääsääntöisesti.

Et siis tunne henkilökohtaisesti yhtäkään korkeakoulutettua, kunhan mielikuviasi ja pahaa mieltäsi täällä purat.

Vierailija
47/132 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös amis (ravintola-alalla) ja mulla ei ole mitään ihmistä vastaan, oli se sitten vaikka vaan peruskoulun käynyt, taikka hyvin korkeakoulutettu. Jokaisesta ryhmästä löytyy hyviä ja huonoja yksilöitä. Kuitenkin joskus ottaa aivoon nämä korkeakoulutetut, jotka päättävät lähteä kokeilemaan ns. "oikeita töitä" (miten joku tässä sen aikaisemmin muotoili) Olen huomannut, että heille on kauhean vaikeaa myöntää virheensä ja ovat liian hienoja likaamaan kätensä. Meilläkin eräällä herralla huomaa, että tietyt tehtävät kelpaa ja kaikki "paska hommat" jää muille, eikä muutenkaan ole kovin hyvä ainakaan mun alan hommissa. Näille vastaaville tapauksille pieni varoitus! Jos oikeasti haluat uudelleen kouluttautua työläistason töihin, olla hyvä ja pidetty työntekijä. Kannattaisi vähän katsoa mihin ryhtyy, tehdä ne työt, jotka sun toimenkuvaan kuuluu, ylimielinen asenne ja muu turha paska kannattaa jättää pois. Kukaan ei tykkää ihmisistä, jotka laiminlyö töitänsä, koska se tietää lisätyötä muille. Ennemmin, tai myöhemmin tommonen tyyppi lentää tavalla, tai toisella pihalle ja sana kiertää. Arvosta niitä kenen kanssa teet töitä, niin nekin arvostaa sua, koulutustasoista huolimatta.

Vierailija
48/132 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jollain amiksella alemmuuskompleksi kun ei oo käynyt korkeakoulua. 

Vierailija
49/132 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on amis, joka pullistelee tuloillaan. Mikä voisi olla huvittavampaa? Pai pai.

T: tietojenkäsittelyn FM, kk-tulot 4,5 kiloa.

Ei ole kyllä kovinkaan kummoinen alan palkka pääkaupunkiseudulla..

Vierailija
50/132 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Aika moni yliopistokoulutettu kaverini tienaa 5000 - parhaimpina kuukausina vajaa 10 000 e/kk. Kyllä ne kaikki juristit, lääkärit ja ekonomistit ovat käyneet yliopiston. Ei kaikki siellä opiskele pelkästään humanistisia aloja, joita btw arvostan 

Vierailija
51/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae hoitoa alemmuuskompleksiisi. Ja kvg mikä on akateemikko, olet pölvästi ja häpeäksi myös muille amiksille.

Tuli ihan sama ajatus, että hakeutukaa hoitoon jos tuollainen alemmuuskompleksi koulutuksen puutteesta tai vähyydestä. Ammattikoulun käynteet saavat/joutuvat häpeämään möläytyksiänne.

Toivottavasti ihmiset ymmärtäisivät kouluttautua sellaiseen työhön mistä pitävät ja jonka tekemiseen on paloa. Mutta suurin osa ihmisistä tällähetkellä ovat vain työssä johon ovat joko ajautuneet tai ehkä pakotettuja. Työtä joka ei ole itselle mielekästä ei kukaan jaksa tehdä vuosikymmeniä, ja pakon sanelemana ihminen sitten katkeroituu.

Vierailija
52/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kai juntti, kun tienaan heitä enemmän pelkällä amiksella, kun koodaamisen osaamalla saa paremmin töitä kuin sukupuolentutkimuskella.

Minun mittareilla mitattuna sukupuolen tutkimuksen tms. alalla olevia arvostan enemmän: laaja yhteiskuntatieteellinen tieto ja yleensä fiksut kulttuuriharrastukset. Joku sählyä harrastava amiskoodari ei paljoa pointseja saa.

Vierailija
53/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette tyytyväisiä elämäänne, miksi mietitte jonkin koulutuksia. Itse olen erittäin tyytyväinen korkeakoulututkintoon, työhöni, kavereihini ja elämääni. Miksi se amismies ei sitten kelpaa? No, yritin seurustella vuodenpäivät amismiehen kanssa, jolla oli oikein hyvä työ. Hän halveksi minun työtäni päivittäin: sain kuulemma liikaa palkkaa liian helpolla. Toisaalta hän oli naurettavan ylpeä koulutuksestani. Jokaiselle taksikuskillekin hänen piti mainostaa tutkintoani.

Vierailija
54/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nuoret ja epävarmat ihmiset arvostelevat toisten koulutusta. Maailmassa on hyviä toimitusjohtajia, jotka ovat tohtoreita ja myös niitä, jotka ovat käyneet pelkän peruskoulun. Koulutus ei kerro ihmisen työelämässä pärjäämisestä mitään.

Vierailija
55/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos näistä sanoista!

Todellakin näin. Minä myös akateeminen, olen tehnyt kulttuurialalla pätkätöitä pian 15 v. Välillä on talous tiukalla huonojen työllistymismahdollisuuksista ja työehtojen vuoksi (esim ketjutetut määräaikaisuudet). Rakkautta lajiin (tekemääni hommaan) kyllä on.

Vierailija
56/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette tyytyväisiä elämäänne, miksi mietitte jonkin koulutuksia. Itse olen erittäin tyytyväinen korkeakoulututkintoon, työhöni, kavereihini ja elämääni. Miksi se amismies ei sitten kelpaa? No, yritin seurustella vuodenpäivät amismiehen kanssa, jolla oli oikein hyvä työ. Hän halveksi minun työtäni päivittäin: sain kuulemma liikaa palkkaa liian helpolla. Toisaalta hän oli naurettavan ylpeä koulutuksestani. Jokaiselle taksikuskillekin hänen piti mainostaa tutkintoani.

Tyypillistä amiskäytöstä!

Ne, joilla ei ole ollut itsellään sisua opiskella pitkäjännitteisesti kuvittelevat, että ”koulutetut” pääsevät aina työelämässä helpommalla :D ”Ei tarvitse kuin istua ja raha juoksee”.

Eikö esim asiantuntijatyössä tarvitse osata mitään? :D Ois kiva nähdä amis vaikka gradun tai muun opinnäytteen parissa... ihan vaikka vaan aineistoa keräilemässä.... ei tarviis muuta kuin istua... ;)

Vierailija
57/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla tuskin on yhtään akateemikkoa.

Taitaa Eija-Liisa Ahtila olla nuorin, ja sitä vanhemmat eivät aivan hirvittävän aktiivisia internetin käyttäjiä olla.

Vierailija
58/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap häpäisee itsensä ja samalla muut ammattikoulun käyneet.

Vierailija
59/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on verkostossani ihan ammattikoulutaustaisia, amk-taustaisia ja yliopistotaustaisia ammattilaisia aina professoreihin saakka. Kaikki ovat fiksuja ihmisiä, eikä niille toisen koulutustausta merkitse mitään. Sitten on näitä AP:n kaltaisia idiootteja tuttuina, joita pyrin välttelemään. Ja näitä AP:n kaltaisiakin on siis kaikista näistä kouluasteista. No minä voin tarvittaessa valita koulutustasoni, löytyy kaikki. Jos joudun näiden idioottien kanssa tekemiseen ja koulutusta kysellään niin valitsen sen viitekehyksen mukaan tutkinnon jonka mainitsen.

Vierailija
60/132 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on verkostossani ihan ammattikoulutaustaisia, amk-taustaisia ja yliopistotaustaisia ammattilaisia aina professoreihin saakka. Kaikki ovat fiksuja ihmisiä, eikä niille toisen koulutustausta merkitse mitään. Sitten on näitä AP:n kaltaisia idiootteja tuttuina, joita pyrin välttelemään. Ja näitä AP:n kaltaisiakin on siis kaikista näistä kouluasteista. No minä voin tarvittaessa valita koulutustasoni, löytyy kaikki. Jos joudun näiden idioottien kanssa tekemiseen ja koulutusta kysellään niin valitsen sen viitekehyksen mukaan tutkinnon jonka mainitsen.

Ystävät ja kaverit nyt saavat ennemmin tai myöhemmin tietoonsa totuuden tavalla tai toisella. Eli tuollaisella tyylillä saa valehtelijan leiman. Tosin jollekkin random tutuille nyt on sama mitä sanoo tai kertooko vain osatotuuksia.