Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä."tyydyin" vaimooni, onko siinä jotain väärää?

Vierailija
30.08.2018 |

Hän ei ollut ensimmäinen eikä kolmaskaan vaihtoehto, vaan ihan kiva. Seksi toimii ja käytännössä helpottaa elämääni monella tapaa, eli voittaa siis kuusi nolla yksinolon.

Haluamme suunnilleen samoja asioita mutta tietenkin eriäviä mielipiteitä on. Ajoittain aika rajujakin. En usko että vaihtamalla paranee.

Uskon että vaimoni rakastaa minua täysin, mutta eihän siitä ole varmuutta. Minä olen hyvä näyttelemään, joten miksei hänkin?

Mitä väärää on tyytyä toiseen?

Kommentit (170)

Vierailija
1/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ollut ensimmäinen eikä kolmaskaan vaihtoehto, vaan ihan kiva. Seksi toimii ja käytännössä helpottaa elämääni monella tapaa, eli voittaa siis kuusi nolla yksinolon.

Haluamme suunnilleen samoja asioita mutta tietenkin eriäviä mielipiteitä on. Ajoittain aika rajujakin. En usko että vaihtamalla paranee.

Uskon että vaimoni rakastaa minua täysin, mutta eihän siitä ole varmuutta. Minä olen hyvä näyttelemään, joten miksei hänkin?

Ei siinä mitään väärää olekaan, minäkin tyydyin eri mieheen mitä oikeasti olisin halunnut. Alussa tuntui hyvinkin oikealle mutta nyt, 20 vuotta myöhemmin niin en enää ole ollenkaan varma että kannattiko.

Vierailija
2/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on kyllä väärin antaa kuvaa että rakastaa toista jos näin ei ole, myös itseäkin kohtaan. Miksi esittää, kun voisi saada oikeaakin rakkautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan kuullostaa pahalta. Ihmiset tietysti ovat luonteeltaankin erilaisia ja käytännöllisenä ihmisenä ymmärrän, että jollekkin se, että tyytyy siihen mitä voi saada on tyhjää parempi. Mutta riittääkkö se pitkityksessä?

Itse en ole halunnut tyytyä ja "sain" sen ainoan johon olen rakastunut. En ollut myöskään mieheni ainoa vaihtoehto, joten tuskin hänkään tyytyi. Eihän tietysti parisuhteissa ole takuita- yhtä hyvin voi mielettömästi rakastuneet erota kuin tyytyjätkin. Kyllähän se tahto olla yhdessä ja toistensa kunnioittaminen ja huomioiminen on se, mitä molemmissa tapauksissa tarvitaan. Harvoin se kenenkään elämä jotain Hollywood tyylin unelmahöttöä on. Kai se on ihan oma valinta tyytyykö vai ei ja millaiseksi se yhteiselämä sitten muodostuu. Itse olen ollut tyytyväinen omaan suhteeseeni ja se on kestänyt yli 30 v.

Vierailija
4/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta on kyllä väärin antaa kuvaa että rakastaa toista jos näin ei ole, myös itseäkin kohtaan. Miksi esittää, kun voisi saada oikeaakin rakkautta?

Toisaalta rakkauttakin on monenlaista ja joillekkin riittää se kiintymyskin.

3

Vierailija
5/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin valehdella toiselle rakastavansa. Teidän suhteenne perustuu pelkälle valheelle

Vierailija
6/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kunnioittaa toista ja kohtelee häntä hyvin, eikä itse katkeroidu tai lähde vieraisiin, niin mikäpä siinä.

Kaikki ykkösvaihtoehdonkaan saaneet tosin eivät siihen pysty.

Vierailija
7/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta kovin ihanteelliselta kumppanilta. Olisit vaan onnellinen että joku haluaa sun kanssa olla. Luultavasti yliarvioit itsesi.

Vierailija
8/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, mutta tapa joka oli ihan normaalia vielä 50 vuotta sitten. Aika jolloin naiset eivät pystyneet elättämään itseään kunnolla. Itsekin olen syntynyt sellaiseen perheeseen, ajan myötä tunteet vanhemmilla syvenivät kun luonteet olivat muuten sopivat ja toisiaan kunnioitettiin veilä silloin.

Vierailija
9/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytteleminen on se väärä. 

Kyllä minunkin mies tyytyi minuun, kun tämän ekan kerran tajusin, loukkaannuin tietenkin hirveästi. Mutta eniten loukkasi, että hän näytteli, eikä luottanut siihen, että järki-ihmisenä en tykkää feikkauksesta. Koska pointti on: se totuus kyllä tihkuu sieltä läpi!

Nyt kun asiat on puitu läpi vuosien terapioiden kanssa, on paljon helpompaa, molemmilla. Ei näytelmää, vaan rehtiä elämää, myös rakkautta ja onnea. Pakotettu onni ja rakkaus ei ole niin hyvä kuin vapaaehtoisuuteen pohjautuva. Kun tietää ettei toinen pakota, on vapaa rakastamaan <3 Vaikken olekaan se ykkösvaihtoehto. Mutta vaihtoehto ja rakas kuitenkin, se riittää, molemmille.

Vierailija
10/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et katkeroidu jossain vaiheessa valintasi takia.

Vierailija
11/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottava asenne sekä tuo "tyytyminen" että se, ettei pitäisi tyytyä.

Tyytyväisyys on onnea, se on viisautta, se on omien rajojensa ja kykyjensä hyväkyntää, realiteettientajua. Tyytymättömyys on epävarmuutta, happamuutta, katkeruutta, kusipäisyyttä, sillä tyytymätön ei yleensä viitsi panna tikkua ristiin asioiden muuttamiseksi parempaan suuntaan. Hän saastuttaa ilmankin ympärillään.

Vierailija
12/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jouduit tyytymään vaimoosi? Etkö saanut sitä ekaa tai kolmatta vaihtoehtoa itsellesi? Jos näin, niin eikös se enemminkin ole niin, että vaimosi otti sinut säälistä ja näin ollen sait itsellesi naisen.

Vierailija
13/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tyytymättömät kusipäät jäävät yksin. Ja se on evoluution toimintaa parhaimmillaan.

Vierailija
14/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sinä itse voit vastata kysymykseesi.

Viestistäsi saa vaikutelman, ettet ihan varma kuitenkaan ole, kannattaako "tyytyä". Miksi muuten olisit tämän edes postannut?

Vierailija
15/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelemään? Tuo on kyllä väärin näytellä jotain.

Vierailija
16/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytteleminen on se väärä. 

Kyllä minunkin mies tyytyi minuun, kun tämän ekan kerran tajusin, loukkaannuin tietenkin hirveästi. Mutta eniten loukkasi, että hän näytteli, eikä luottanut siihen, että järki-ihmisenä en tykkää feikkauksesta. Koska pointti on: se totuus kyllä tihkuu sieltä läpi!

Nyt kun asiat on puitu läpi vuosien terapioiden kanssa, on paljon helpompaa, molemmilla. Ei näytelmää, vaan rehtiä elämää, myös rakkautta ja onnea. Pakotettu onni ja rakkaus ei ole niin hyvä kuin vapaaehtoisuuteen pohjautuva. Kun tietää ettei toinen pakota, on vapaa rakastamaan <3 Vaikken olekaan se ykkösvaihtoehto. Mutta vaihtoehto ja rakas kuitenkin, se riittää, molemmille.

Anteeksi karkeuteni ja uteliaisuuteni, mutta kuvitteliko miehesi saavansa jotakin ”parempaa”, ja olisiko hänellä ollut siihen realistisia mahdollisuuksia? Vai todellako piti yllä illuusiota tyytymisestä? Tyytymistähän se ei nimittäin silloin ole, jos oikeasti ei edes saisi mitään parempaa - vaan harhaa.

Vierailija
17/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, jos tuo tarkoittaa sitä, ettet edes yritä kasvattaa onneanne ja anna mahdollisuutta rakastumiselle. Rakkaushan on paljon myös tahtoa ja työtä ja se kasvaa teoista ja sanoista.

Vierailija
18/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä särähtää korvaan tuo rakkauden näytteleminen. Minusta on täysin ok tyytyä puolin ja toisin, jos molemmat ovat ns. Samalla sivulla suhteen laadusta . Tällöin hyväksytään se, ettei tämä suurta romanttista rakkautta ole, mutta halutaan kumminkin olla yhdessä ja rakentaa sitä yhteistä elämää esim kiintymyksen pohjalta. Ongelmallisempi tilanne on jos toinen on rakastunut ja toinen on tyytyjä. Avoimmuus ja rehellisyys on tärkeää. Apkään ei tiedä vaimonsa motiiveja olla yhdessä. Mielestäni olisi parempi olla tosiasioista perillä. Nämä jutut voivat jossain vaiheessa alkaa rasittamaan suhdetta.

Vierailija
19/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduit "tyytymään", koska et itse saanut parempaa. Sinussa oli jotain puutteita, miksi et ollut haluttu. Puolisosi todennäköisesti siis joutui "tyytymään" sinuun. Näinhän se usein menee. Silti parit kuitenkin yleensä aidosti rakastavat toisiaan. Kurjaa, jos sinä et sitä kykene kokemaan. Ei tuo kyllä sen arvoista ole.

Vierailija
20/170 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Hän tyytyi sinuun ja sinä tyydyit häneen. 

Toivottavasti vielä kumpikin löydätte elämänne rakkauden.