Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä toistuvia painajaisia näet?

Vierailija
26.08.2018 |

Itsellä on toistunut aika usein uni, jossa huomaan että olen täysin unohtanut mennä töihin! Mulla on siis työpaikka, mutta yhtäkkiä tajuan että hupsis, en ole muistanut kahteen kuukauteen käydä työpaikalla. Toinen on se etten olekaan valmistunut koulusta, lopputentit on tekemättä, ja varsinkin matematiikan tentit, mulla on viikko aikaa lukea ja saada ne läpi. Mitä teillä luuraa unissa?

Kommentit (343)

Vierailija
221/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen unia putoamisesta. Esim pitkät tikkaat kaatuvat hitaast taakse päin. Putoaminen on aina hidasta ja mahasta ottaa sietämättömästi ilmalennon aikana.

Vierailija
222/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unissa olen matkustamassa jonnekin kauas ja matka on kallis ja tärkeä. Huomaan yhtäkkiä että en ole ollenkaan hankkinut enkä pakannut vaikka pitäisi olla jo matkalla lentoasemalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissiunet. Olen menossa kotiin mutta hissi pysähtyy aina minne sattuu ja ovissa on vain vieraita nimiä.

Vierailija
224/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästymisunissa on jokin todella tärkeä tapaaminen ja en yrityksistäni huolimatta pääse paikalle. Joko olen yksynyt tai tulee viivytyksiä tai puuhaan muuta vaikka olen kiusallisen tietoinen että olen jo tunteja myöhässä ja aikaa kuluu ja kuluu lisää.

Vierailija
225/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein unta, että ufot saapuvat ja tiedän, että se tarkoittaa maailmanloppua. Tiedän unessa, että pakeneminen on turhaa ja toivon, että kuolisin nopeasti ja kivuttomasti. Välillä yritän silti pakoon.

Vierailija
226/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyljetty, miehenraato ravaa nelinkontin pitkin makuuhuoneeni viereistä käytävää. Makaan sängyssä ja Odotan milloin se tulee huoneeseen.

Äitini tai mummoni keskustelee kanssani hyvin tyypilliseen tapaansa omassa olohuoneessaan ja rupeaa sitten ahdistavan aidosti itkemään tai huutamaan miksen koskaan edes käy haudallaan, molemmat kuolleita jo vuosia.

Mustunut tai vihertävä alaston raato makaa keskellä asunnon olohuonetta tai kylpyammeessa. Kaikki käyttäytyvät aivan normaalisti, en tiedä näkevätkö he sen. Yleensä itsekin yritän käyttäytyä. Koska pelkään, että se hyökkää muuten kimppuuni. Joskus se on avannut silmänsä ja pari kertaa hypännyt salamannopeasti raapimaan ja kuristamaan minua.

Olen lähtenyt matkalle ja jättänyt lemmikin/it tai lapsen yksin ja ovat osa kuolleita ja osa kuolemassa kun palaan kotiin tajuttuani asian. Yrittävät pyytää apua.

Vierailija
227/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uni tuli aina lapsena kuumeessa ja nyt aikuisena tosi harvoin.

Unessa Katsoin kuin jättitaulua jossa meni viivalla tasaisesti palloja rauhassa mutta sitten tunnelma muuttui ja hetkessä tuli isoja epämuodostuneita palloja jotka joskus oli vanhanaikaisia jättitelevisioita x( kammottavaa ja painostavaa.. aina heräsin siitä vaikeroimalla.

Takaa ajounet.. aina kun pakenet jotain juosten niin vauhtisi on ihan normaali etanakävely vauhti :0

Kolmas missä joku muukin oli kirjoittanut että joutuu pimeään veden varaan rauhallisessa meressä tai yleensä järvessä mutta jokin uhkaa jalkoja ja yrität pois vedestä mahdollisimman pian. Onneksi Ranta on 100-200m päässä eikä kukaan ole vielä unessa napannut. Tuo olisi Painajainen jo jos tapahtuisi valveilla.

Vierailija
228/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmeet. Käärmeitä siellä, käärmeitä tuolla, käärmeitä käärmeitä käärmeitä!

Se nro 1 painajainen mitä on tullut nähtyä lapsesta asti, ja luultavasti hautaan saakka.

Joko lillun niiden kanssa jossain ojassa tai sitten niitä roikkuu muuten vaan minussa kiinni. Joskus niitä on myös vessanpytyssä.

Vierailija
229/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan nähnyt kuolevansa unessa? Onko se edes mahdollista? Luin koko ketjun enkä löytänyt yhtään sellaista unta jossa unen näkijä olisi kuollut unessa. Itse en ainakaan ole koskaan nähnyt sellaista vaan tilanteessa jossa mitä ilmeisimmin kuolisin havahdun säikähtänyt hereille.

Vierailija
230/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen näin toistuvasti karhu-unia. Ne yrittivät yleensä tunkeutua sisälle taloon, jossa olin ja käyttäytyivät uhkaavasti. Mitähän tarkoittanee? Nyt ei ole näkynyt n. 10 vuoteen näitä onneksi.

Nykyisin vain ihan perus takaa-ajopainajaisia. Karmivia.

Vierailija
231/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen näin toistuvasti karhu-unia. Ne yrittivät yleensä tunkeutua sisälle taloon, jossa olin ja käyttäytyivät uhkaavasti. Mitähän tarkoittanee? Nyt ei ole näkynyt n. 10 vuoteen näitä onneksi.

Tutulta kuulostaa. Mulla oli karhujen tilalla susia.

Vierailija
232/343 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, että monella on lähes samanlaisia unia!

Vierailija
233/343 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Autolla kolarin ajaminen ja kuolema. Näen usein painajaista jossa ajan autolla toista autoa päin, kalliota päin tai sillalta alas. Siinä tulee aina sellainen lyhyt kauhun tunne ja tiedostaminen että nyt kuolen. Kun osuma tapahtuu, kaikki hidastuu, näen pimeää ja ikään kuin leijun, sitten herään.

-Hampaiden irtoaminen ja mureneminen suuhun. Luulen että tämä johtuu/johtui hampaiden narskuttelusta. Minulla on nyt vuoden ajan ollut öisin käytössä purentakisko, eikä näitä painajaisia ole ollut. Narskuttelen siis edelleen, mutta kisko vähentää tätä ja estää kipua ja hampaiden kulumista.

-Painajainen jossa tajuan että en olekaan vielä suorittanut kaikkia kursseja lukiosta, että tyyliin 3 puuttuu. Ihmettelen ja muistan että olen kyllä suoirttanut jo lukion, miten tämä voi olla mahdollista. Ahdistavaa.

Vierailija
234/343 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, että monella on lähes samanlaisia unia!

Mulla myös, vaihtelevasti susia ja karhuja. Unet sijoittuvat yleensä metsään, joskus olen majoittunut metsään johonkin mökkiin, joskus olen pyöräilemässä metsässä tms. Sudet/karhut pääsevät mökkiin sisään ja joudun taistelemaan hengestäni piiloutumalla, kiipeämällä ja väistelemällä eläintä. Tai sitten jos ei unessa ole mökkiä niin näen ne sudet/karhut siellä metsässä tai tiedän että ne on siellä ja mun on pakko päästä nopeasti pois tms.

Vierailija
235/343 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, luulin olevani ainoa joka näkee painajaisia sitkeästä mössöstä suussa! :D Yleensä se on mulla purkkaa, mikä kiertyy kielen ympäri ja takertuu hampaisiin, todella oksettavaa.

Edellä mainituista mulla on myös tuo puhelimen toimimattomuus, yleensä kiire soittaa hätänumeroon mutta puhelinta on vaikea käyttää tai en jostain syystä saa soitettua. Vähän samaan teemaan liittyy mun unissa se, että pitäis juosta jotain karkuun mutta vauhti ei vaan riitä ja jalat painavat tuhat kiloa.

Myös usein näkemäni vakipainajainen liittyy matkalle lähtöön. En saa pakattua tarpeellisia tavaroita ja olen pahasti aikataulusta myöhässä. Mukaan tarttuu vaan kaikkea epäolennaista skeidaa, ja yritän miettiä pääni puhki mitä tärkeää olen unohtanut.

Vierailija
236/343 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen painajaista siitä, että huomaan olevani synnytyssalissa ja tajuan synnyttäväni kohta. Enkä halua lasta. Olen unessa aivan paniikissa. Mietin että miten minä täällä olen, nyt nuoruuteni on ohi :D

Vierailija
237/343 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein unia joissa olen erittäin uupunut ja väsynyt, yritän pysyä väkisin hereillä ja selvitä normaalista arjesta ja puheeni sammaltaa ja pysyn hädin tuskin pystyssä. Liikkeeni ovat hidastettuja ja tiedostan että muut ihmiset katsovat minua tuomitsevasti, oudoksuen ja jotkut säälivästi. Tunnen häpeää siitä että en pysty käyttäytymään kuten normaalit ihmiset vaikka yritän niin kovasti ja käytän kaiken tahdonvoimani siihen. Silmäni painuvat väkisin kiinni, raajani tuntuvat raskailta ja puheeni puuroutuu. Yritän selvitä koulupäivästä mutta se tuntuu niin raskaalta että haluaisin vain kuolla.

Olen nähnyt näitä unia jo varmaan yli 10 vuoden ajan ja viimeksi viime yönä.

N23

Vierailija
238/343 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärmeet. Käärmeitä siellä, käärmeitä tuolla, käärmeitä käärmeitä käärmeitä!

Se nro 1 painajainen mitä on tullut nähtyä lapsesta asti, ja luultavasti hautaan saakka.

Tämä! Jos näen painajaisia niin ne ovat aina käärmeistä. Sitten herään yöllä kun potkin peittoa pois päältä.

Vierailija
239/343 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein, jos elämässä on paljon stressiä, näen unta, että yhtäkkiä joudun uudelleen yo-kirjoituksiin, tai selviää että joku kurssi lääkiksessä on edelleen suorittamatta, ja olen oikeasti 10v sitten valmistunut lääkäriksi. Noi on todella ahdistavia.

Vierailija
240/343 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso keitetty kananmuna vierii päältäni kun juoksen sitä pakoon tunnelissa. Lopulta muovaudun läpi sen pehmeän seinämän ja tukehdun nieluuni joutuneesta kananmunamassasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä