Ärsyttää!! Miehen sisko soitti ja pyysi/vaati mun reseptilääkettä "lainaan" ja nyt mieskin on mun kimpussa, kun en suostunut
Kyse on yhdestä lihasrelaksantista, jota sitä paitsi tarvitsen itse ja toisekseen en tahdo osallistua moiseen laittomuuteen. Kohta on kuitenkin koko suku kimpussa jäkättämässä, miten kusipää ihminen muka olen kun en auta toista. ÄRH, lait on lakeja syystä!
Mä olen yleensä muutenkin sellainen luonne, joka pyrkii miellyttämään kaikkia, niin tämmöinen tilanne on raskas. En kuitenkaan uskalla alkaa lakia rikkomaan.
Miten olet kieltäytynyt antamasta reseptilääkkeitäsi niitä mankuville?
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Mies totesi "siskon historian takia"(josta en tiedä sen tarkemmin) hänen olevan vaikeaa saada lihasrelaksantteja lääkäreiltä, joten johonkin jumiin yritti siksi pyytää niitä minulta. Tosta syystä olen kuulemma hirviö, kun ilman minua miehen sisko ei niitä kuulemma saa. Kyseinen nainen EI ole edes menossa lääkäriin asiasta. "Jos ees yhen liuskan voisit antaa?" oli pyyntökin, joka oli minusta hyvin kohtuuton. Omakin annokseni on vaan max. 1 kpl/päivä.
Oon yhä jotenkin pöyristynyt koko kuviosta. Mulle ei ole millään tapaa luonnollista kysyä tai antaa reseptilääkkeitä muille. Että miten kehtaa edes kysyä moista ihmiseltä, jonka kanssa ei edes ole millään tapaa läheisessä ihmissuhteessa. Tuntuu väärältä olla syytösten kohteena asiasta, jossa vaan toimin siten kuten lain mukaan kuuluukin toimia.
Voi luoja... Miten noin idiootteja voi olla olemassakaan? Pistää kyllä miettimään, onko miehen sisko kerjännyt lääkkeitä muiltakin ja nälkä kasvanut syödessä, kun kehdataan anella noin suuria määriä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa.. kyllä mä olen omistanut antanut, jos on tarvetta.
Esim. mulla on käsilaukussa pussukka, jossa on erilaisia reseptilääkkeitä. Burana 800, paracetamolia 1000, voltarenia, sirdaludia, histeciä.. Mä olen noita jossain vaiheessa johonkin vaivaani saanut vuoden satsin. Riittäähän noista muillekin, kun en päivittäin mitään tarvii.
En suinkaan siis mitään sivuapteekkia pidä, enkä joka viikko jakele. Mutta työkaverilla oli pahat menkkakivut, autoin. Toisella alkoi kevätallergiat vaivaamaan annoin pillerin ensiavuksi. Yhdellä paukahti selkä ja lääkäri oli parin tunnin päästä, annoin tabletin. Oliskohan tässä kaikki kahden vuoden aikana antamani lääkkeet. Kaikki ei ole varustautuneita juttuihinsa, mutta mä olen ehkä vähän ylimääräistäkin.
Buranaa ja paracetamolia saa myös käsikauppalääkkeenä, eikä kukaan vahdi ottaako niitä yhden vai kaksi tablettia.
En todellakaan antaisi kenellekkään vahvoja lääkkeitä varsinkaan siinä tapauksessa, että toisella on ilmeisesti ollut ongelmaa aiemmin päihteiden kanssa.
Olen antanut omia reseptilääkkeitä siinä tapauksessa jos lääkkeellä ei ole itselleni enää mitään käyttöö (esim. lopetettu masennuslääke) ja tiedän kaverini syövän reseptillä samaa. Todellakaan en antaisi jos toisella ei olisi edes reseptiä! Näin tiedän, että lääke sopii kyseiselle henkilölle ja on turvallinen. Muuten menisi apteekin lääkehävikkiin.
Taitaa ap:n miehen siskolla olla päihdetaustaa kun ei saa itse reseptiä. Toki valitettavaa, mutta ei todellakaan olisi oikein jos ap antaisi lääkkeitään kyseiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.. kyllä mä olen omistanut antanut, jos on tarvetta.
Esim. mulla on käsilaukussa pussukka, jossa on erilaisia reseptilääkkeitä. Burana 800, paracetamolia 1000, voltarenia, sirdaludia, histeciä.. Mä olen noita jossain vaiheessa johonkin vaivaani saanut vuoden satsin. Riittäähän noista muillekin, kun en päivittäin mitään tarvii.
En suinkaan siis mitään sivuapteekkia pidä, enkä joka viikko jakele. Mutta työkaverilla oli pahat menkkakivut, autoin. Toisella alkoi kevätallergiat vaivaamaan annoin pillerin ensiavuksi. Yhdellä paukahti selkä ja lääkäri oli parin tunnin päästä, annoin tabletin. Oliskohan tässä kaikki kahden vuoden aikana antamani lääkkeet. Kaikki ei ole varustautuneita juttuihinsa, mutta mä olen ehkä vähän ylimääräistäkin.
Buranaa ja paracetamolia saa myös käsikauppalääkkeenä, eikä kukaan vahdi ottaako niitä yhden vai kaksi tablettia.
Kuten myös Voltarenia ja Histecia. Ja onhan se hieman eri asia antaa yksi tabletti reseptilääkettäkin kuin koko liuska.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap. voi edes antaa lääkkeitänsä "lainaksi" sillä apteekit ja Kela seuraa lääkkeitä tarkkaan.
Minä en edes lääkärin resetillä saanut apteekista lääkeitä, kun olin sen vuoden kiintiön täyttänyt ja varastossa oli vielä 2vk lääkkeet ja pyydettiin ostamaan lääkkeet vasta tammikuussa.
Kyllähän apteekissa tietävät tarkkaan, kuinka monta tablettia on vielä käyttämättä, eikä uusia anneta, oli miten vaaraton reseptilääke tahansa.
Ja jos ap. tarvitsee lääkkeitä, ei niitä myydä apteekista, jos hän lainailee niitä muille. Ja se on rangaistava teko.
Jouduin kerran apteekissa hankalaan tilanteeseen, kun lääkäri muutti annostusta kesken reseptin ja farmaseutin mielestä minulla olisi pitänyt olla lääkkeitä vielä kolmeksi viikoksi, vaikka todellisuudessa jäljellä oli kaksi tablettia. Sain lopulta lääkkeeni, mutta tuntui kuin farmaseutti olisi pitänyt minua jonain lääkkeiden väärinkäyttäjänä, vaikkei edes ollutkaan mikään väärinkäyttölääke.
Ettekö te narkit tajua että ihan tavallisillakin lääkkeillä voi olla hengenvaarallisia sivuvaikutuksia esimerkiksi henkilön muiden lääkkeiden, sairauksien tai kys henkilön ominaisuuksien kanssa?
Ikinä ei pidä ottaa muiden reseptilääkkeitä!
Siis ei missään tapauksessa ja harkitse nyt vielä miesvalintaakin uusiksi. Sinultahan pyydetään kokonaista levyllistä potentiaalisesti väärinkäytettävää lääkettä ihmiselle jota et tunne ja jolla todennäköisesti on väärinkäyttöhistoriaa. Täysin kohtuuton, suorastaan röyhkeä pyyntö ja kuka hyvänsä normiälyinen sen ymmärtäisi.
Itse olen lääkäri, eli toisin kuin ap:lla minulla sentään olisi laillinen oikeus määrätä ja luovuttaa myös reseptilääkkeitä. Olen tehnyt lähipiirille selväksi, että mitään potentiaalisesti väärinkäytettäviä lääkkeitä en määrää siviilissä yhdellekään tutulle tai tutuntutulle mistään syystä. Maallikkona sinulla on vielä ilmeisempi syy kieltäytyä - lääkkeiden luovutus ei ole sinun tapauksessasi edes laillista. Ihme jos ei kumppanisi sitä pysty kunnioittamaan.
Mietin, että jos kävisi niin, että ap:n mies ottaa lääkeliuskan ilman ap:n lupaa ja antaa siskolleen, niin mitä ap:n pitää tehdä? Onko liioittelua soittaa hätäkeskukseen kun huomaa lääkkeiden kadonneen? Se on kuitenkin varkaus ja epäiltykin on tiedossa. Näin toimimalla ap varmaankin myös varmistaa selustansa, jos siskolle tapahtuu jotain lääkkeiden ottamisen jälkeen.
Voi elämän kevät taas näitä kommentteja. Vain Suomessa..... Mitä sille kälylle nyt vois tapahtua, jos on tottunut napsimaan Sirdoja muutenkin? Kauheaa pelottelua ihan tyhjästä.
Hyvä, Ap! Pidä pääsi. T. Naurettava nipottaja ja lammas, kun en antanut itselleni sopimattomiksi ilmenneitä kolmiolääkkeitä tuttavalle.
Sano sille että saa. Yhden kerrallaan. Kävely auttaa jumeihin ja hakee iltalenkillä sen yhden niin saa nukuttua rennommin.
Saat kuulla narkkiselityksen nro 1242.
Vierailija kirjoitti:
Laita ne piiloon lääkekaapista. Nehän katoaa sieltä kun mies antaa ne siskolleen. Lainaksi vain.
Minä varmaan laittaisin siskoa varten pöydälle lääkkeistä tyhjän pakkauksen, johon olisin askarrelut problems? trollface -lapun jonkun biotiiniliuskan alle..
Jos ja kun annatte lääkeneuvontaa täällä, niin muistakaa laittaa viestinne yhteyteen, oletteko lääkäri vaiko ette!
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies totesi "siskon historian takia"(josta en tiedä sen tarkemmin) hänen olevan vaikeaa saada lihasrelaksantteja lääkäreiltä, joten johonkin jumiin yritti siksi pyytää niitä minulta. Tosta syystä olen kuulemma hirviö, kun ilman minua miehen sisko ei niitä kuulemma saa. Kyseinen nainen EI ole edes menossa lääkäriin asiasta. "Jos ees yhen liuskan voisit antaa?" oli pyyntökin, joka oli minusta hyvin kohtuuton. Omakin annokseni on vaan max. 1 kpl/päivä.
Oon yhä jotenkin pöyristynyt koko kuviosta. Mulle ei ole millään tapaa luonnollista kysyä tai antaa reseptilääkkeitä muille. Että miten kehtaa edes kysyä moista ihmiseltä, jonka kanssa ei edes ole millään tapaa läheisessä ihmissuhteessa. Tuntuu väärältä olla syytösten kohteena asiasta, jossa vaan toimin siten kuten lain mukaan kuuluukin toimia.
Veri on vettä sakeampaa, sanoo sanontakin. Miehesi asettuu tässä asiassa siskokultansa puolelle, eikä sinun (vaikka siskon pyyntö on selkeästi sekä törkeä että laiton). Minua mietityttäisi se. Kuvio kun hyvin helposti toistuu muissakin asioissa.
Minusta ap teet ihan oikein. Lääkäreillä on syynsä kieltäytyä lääkkeen määräämisestä, he ovat usein nähneet monenlaista eivätkä ihan huvikseen tai kusipäisyyttään jätä ihmisiä lääkkeittä.
Tässäkin tapauksessa tulee sellainen mielikuva, että miehesi ja hänen siskonsa pitävät jotenkin nyt lääkärin syynä kyseistä tilannetta, ja onnellisesti unohdetaan siskon osuus omien asioidensa sotkemisessa.
Siinä vaiheessa kun aviopuoliso alkaa asettumaan törkeästi ja rajattomasti käyttäytyvien sukulaistensa puolelle ja alkaa painostamaan, kannattaa sitä miesvalintaa todellakin harkita. Sitä seuraavat kuviot ovat sitten toinen toistaan kipeämpiä.
Nimim. Kiusattu ex-vaimo - olisi pitänyt jo erota vuonna 2012, mutta onneksi edes 2018
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että jos kävisi niin, että ap:n mies ottaa lääkeliuskan ilman ap:n lupaa ja antaa siskolleen, niin mitä ap:n pitää tehdä? Onko liioittelua soittaa hätäkeskukseen kun huomaa lääkkeiden kadonneen? Se on kuitenkin varkaus ja epäiltykin on tiedossa. Näin toimimalla ap varmaankin myös varmistaa selustansa, jos siskolle tapahtuu jotain lääkkeiden ottamisen jälkeen.[/quote
Ei hätäkeskukseen tarvi turhaan soitella!
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että jos kävisi niin, että ap:n mies ottaa lääkeliuskan ilman ap:n lupaa ja antaa siskolleen, niin mitä ap:n pitää tehdä? Onko liioittelua soittaa hätäkeskukseen kun huomaa lääkkeiden kadonneen? Se on kuitenkin varkaus ja epäiltykin on tiedossa. Näin toimimalla ap varmaankin myös varmistaa selustansa, jos siskolle tapahtuu jotain lääkkeiden ottamisen jälkeen.
Lainaan tuota edellistä. Hätäkeskukseen ei tarvi turhaan soitella.
Sirdaludista ei saa mitään euforiaa. Kai sen väärinkäyttömahdollisuus on siinä että se toimii joillakin unilääkkeenä. Itse en saanut oikein mitään siitä, Norflex toimii paremmin lihasjumeihin, tosin siitä tulee epämukava olo.
Vierailija kirjoitti:
Mussa on varmasti jotain vikaa, kun ei tunnu sirdalud missään ja täältä, kun lukee kommentteja on ihmiset ihan pöllyssä siitä.
Ihmiset reagoivat lääkeisiin eri tavoilla.
Siinähän vaatii.