Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää!! Miehen sisko soitti ja pyysi/vaati mun reseptilääkettä "lainaan" ja nyt mieskin on mun kimpussa, kun en suostunut

Vierailija
19.08.2018 |

Kyse on yhdestä lihasrelaksantista, jota sitä paitsi tarvitsen itse ja toisekseen en tahdo osallistua moiseen laittomuuteen. Kohta on kuitenkin koko suku kimpussa jäkättämässä, miten kusipää ihminen muka olen kun en auta toista. ÄRH, lait on lakeja syystä!

Mä olen yleensä muutenkin sellainen luonne, joka pyrkii miellyttämään kaikkia, niin tämmöinen tilanne on raskas. En kuitenkaan uskalla alkaa lakia rikkomaan.

Miten olet kieltäytynyt antamasta reseptilääkkeitäsi niitä mankuville?

Kommentit (214)

Vierailija
101/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hän sattuisi saamaan allergisen reaktion lääkkeestä tai sen yhteiskäytöstä toisen lääkkeen kanssa jota on mahdollisesti ottanut? Et halua olla vastuussa siitä, ja jos hän joutuisi sairaalaan reaktion takia niin tottakai hän kertoisi siellä että sinulta sai reseptilääkettä ja voisi jopa vielä valehdella että sinä kannustit häntä ottamaan sitä.

Tiedän nimittäin tuollaisen tapahtuneen tutun kautta.

Vierailija
102/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan anna. Oisit vastuussa jos tälle vaatijalle jotain tuosta lääkkeestä tulisi. Ei kolmiolääkkeiden kanssa lähdetä pelleilee omin päin.

Noita lääkkeitä pitäisi saada 2-3 päivän satsi ilman reseptiä. Sitten kun näkee onko niistä hyötyä niin sitten resepti. Kyllä ihminen yleensä tietää mitä tarvitsee. Kun kerta on hyviä lääkkeitä mitkä auttaa niin se on ilkeyttä ja pihtaamista olla antamatta niitä.

Riippuvuus on yksi tekosyy millä pihdataan lääkkeitä. Sokeri, alkoholi, kahvi ja tupakka ovat kaikki riippuvuutta aiheuttavia ja niitä myydään avoimesti ilman rajoitteita. Helpottavaa pamia et saa krapulaan ilman reseptiä mutta 10 kaljaa kyllä saat. Kumpi sitten haitallisempi?

Vika ei ole aineissa vaan siinä että päihteiden oikein käyttöä ei neuvota missään. Oikeasti se on niin että paapatus on päihteiden väärinkäytöstä jos vähänkin reippaammin maistuu. Taitelijoille sentään sallitaan hiukan päihteiden käyttöä. Okei voin tehdä parit abstraktit maalaukset ja niistä pitää maksaa sitten törkeän paljon.

Nimenomaan. Av-palstalla vaan käy sitä väkeä johon on iskostettu että huumeet on pahasta ja ensimmäinen kannabispiikki tappaa. Jos olet erimieltä olet hörhö ja elämäm koululainen, koska eri tavalla ajattelua ei sallita.

Siis täällä palstallahan on tyyppi, joka haukkuu ihmisiä, jotka vastustavat kannabista tai suhtautuu siihen kriittisesti. Ei osaa edes keskustella, vaan jankuttaa vaan omia juttujaan.

Kirjoitin tuonne aiemmin, että ei missään tapauksessa pidä antaa reseptilääkettä tälle ihmiselle ja on moraalitonta edes ehdottaa saati vaatia sellaista. Tästä mielipiteestäni huolimatta suhtaudun kannabiksen jonkinlaiseen laillistamiseen aika myönteisesti. Esim. lääkekannabis pitäisi nopeasti tuoda kaikkien niiden ulottuville, joille siitä on apua / helpotusta ja jonkinlainen valvottu viihdekäyttökin voisi olla ok täysi-ikäisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirdalud ristiinreagoi monen lääkkeen kanssa. Esim. yhden yleisen antibiootin. En missään tapauksessa antaisi.

Vierailija
104/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oh my god! Eihän tällaista tapahtu kuin Suomessa :D

Siis toinen ei pysty tyyliin nukkumaan, kun niska on paukahtanut jumiin, tai noidannuoli tms, on jo myöhäinen ilta ja avun saisi kaverilta, joka asuu 10min päästä, eikä tarvitsisi lähteä tuntikaupalla ensiapuun jonottamaan, mutta ei! Kaveri ei uskalla, koska sääntösuomi :D

Ymmärtäisin, jos kyse olisi oikeasti vaarallisesta lääkkeestä, mutta lihasrelaksantti. Yksi kappale. Haloo :D :D

S. ON vaarallinen eli monen lääkkeen kanssa ristiinreagoiva lääke. Ap toimii oikein, kun ei tapa läheisiään.

Vierailija
105/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mussa on varmasti jotain vikaa, kun ei tunnu sirdalud missään ja täältä, kun lukee kommentteja on ihmiset ihan pöllyssä siitä.

Niin. No. Sirdaludia on ensinnäkin saatavilla eri vahvuisina - 2mg ja 4mg.

Eli "yksi pilleri" voi olla vahvuudeltaan 2mg tai tuplaten. Onhan siinä jo annoksessa eroa yhdelläkin napilla..

Vierailija
106/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies totesi "siskon historian takia"(josta en tiedä sen tarkemmin) hänen olevan vaikeaa saada lihasrelaksantteja lääkäreiltä, joten johonkin jumiin yritti siksi pyytää niitä minulta. Tosta syystä olen kuulemma hirviö, kun ilman minua miehen sisko ei niitä kuulemma saa. Kyseinen nainen EI ole edes menossa lääkäriin asiasta. "Jos ees yhen liuskan voisit antaa?" oli pyyntökin, joka oli minusta hyvin kohtuuton. Omakin annokseni on vaan max. 1 kpl/päivä.

Oon yhä jotenkin pöyristynyt koko kuviosta. Mulle ei ole millään tapaa luonnollista kysyä tai antaa reseptilääkkeitä muille. Että miten kehtaa edes kysyä moista ihmiseltä, jonka kanssa ei edes ole millään tapaa läheisessä ihmissuhteessa. Tuntuu väärältä olla syytösten kohteena asiasta, jossa vaan toimin siten kuten lain mukaan kuuluukin toimia.

Ei lääkäri kovin helposti ole määräämättä tiettyä lääkettä, on jotain riippuvuutta taustalla. Sano miehellesi että hankkii itselleen reseptin ja antaa siskolleen, sinä et voi antaa omista lääkkeistäsi koska tarvitset niitä itse ja et halua olla vastuussa jos sisarelle sattuu jotakin. Miehesi on typerys.

Vierailija
107/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Sirdaludin ja antibiootin rinnakkaiskäytöstä jalkoihin neuropaattiset kivut, joita en toivo vihamiehillekään. Lääkärin määräämänä.

ei todellakaan kaverille!

Vierailija
108/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies totesi "siskon historian takia"(josta en tiedä sen tarkemmin) hänen olevan vaikeaa saada lihasrelaksantteja lääkäreiltä, joten johonkin jumiin yritti siksi pyytää niitä minulta. Tosta syystä olen kuulemma hirviö, kun ilman minua miehen sisko ei niitä kuulemma saa. Kyseinen nainen EI ole edes menossa lääkäriin asiasta. "Jos ees yhen liuskan voisit antaa?" oli pyyntökin, joka oli minusta hyvin kohtuuton. Omakin annokseni on vaan max. 1 kpl/päivä.

Oon yhä jotenkin pöyristynyt koko kuviosta. Mulle ei ole millään tapaa luonnollista kysyä tai antaa reseptilääkkeitä muille. Että miten kehtaa edes kysyä moista ihmiseltä, jonka kanssa ei edes ole millään tapaa läheisessä ihmissuhteessa. Tuntuu väärältä olla syytösten kohteena asiasta, jossa vaan toimin siten kuten lain mukaan kuuluukin toimia.

Veri on vettä sakeampaa, sanoo sanontakin. Miehesi asettuu tässä asiassa siskokultansa puolelle, eikä sinun (vaikka siskon pyyntö on selkeästi sekä törkeä että laiton). Minua mietityttäisi se. Kuvio kun hyvin helposti toistuu muissakin asioissa.

Minusta ap teet ihan oikein. Lääkäreillä on syynsä kieltäytyä lääkkeen määräämisestä, he ovat usein nähneet monenlaista eivätkä ihan huvikseen tai kusipäisyyttään jätä ihmisiä lääkkeittä.

Tässäkin tapauksessa tulee sellainen mielikuva, että miehesi ja hänen siskonsa pitävät jotenkin nyt lääkärin syynä kyseistä tilannetta, ja onnellisesti unohdetaan siskon osuus omien asioidensa sotkemisessa.

Vierailija
109/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narkkareita Helsinkiin!

Ei narkkareita minnekään!

Vierailija
110/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narkkareìta Helsinkiin!

Ei narkkareíta mínnekään!

Vierailija
111/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kyllä kuulu "lainailla" lääkkeitä muille. Ap toimi juuri oikein. Itseltäni vingutaan aina välillä nappeja, mutta kieltäydyn vaikka olen myös miellyttmishaluinen ihminen. En silti halua vastuulleni jonkun väärinkäyttöä.

Ainoa tapaus jossa olen itse pyytänyt reseptilääkettä oli anoppilassa kun oma migreenilääkkeeni oli loppu ja tiesin että anoppi syö samaa migreenilääkettä. Pyysin häneltä yhtä kun annostus oli sama ja hän minulle sen antoi. Ja sai kyllä myöhemmin takaisin napin, kyse on siis melko kalliista kohtauslääkkeestä. Tuo on ainoa tilanne jossa koen toiminnan hyväksyttäväksi.

Vierailija
112/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalliset sukulaiset ovat oma lukunsa, mutta miksi olet tuollaisen miehen kanssa, joka haluaa sinun tukevan siskonsa päihteidenkäyttöä??? Eihän se selvästi rakasta teitä kumpaakaan.

Vierailija
113/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeeei narkkeja Helsinkiin!

Eeeei narkkeja minnekään!

Vierailija
114/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilota ne lääkkeet mieheltäsi sillä tolla asenteella hän varmaan varastaa niitä sinulta.

Ja se siskohan ei pyytänyt yhtä pilleriä "ensiavuksi" jumiin vaan koko liuskaa. Mistä ap tietää ettei sisko vedä koko liuskaa kerralla?

Vierailija
115/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttäisi moinen nipottaminen. Äitini oli sairaanhoitaja ja hän toi minulle ajoittain nukahtamislääkkeitä työpaikaltaan, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
116/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! Ootteko jotain sekakäyttäjiä?

Vierailija
117/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla monta lääkkeiden väärinkäyttäjää jotka pelkää että nössöt sukulaiset laittaa lääkehanat kiinni!

Vierailija
118/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri ei lääkettä kälylle määrää, niin siihen on jokin pätevä syy. Esim itsellä on toinen lääke, jonka kanssa Sirdalud voi aiheuttaa tajuttomuutta, kouristuksia ja kuoleman.

En antaisi omaa reseptilääkettä ihmiselle, jolle ei lääkäri ole sitä määrännyt / määrää. Jos taas toinen käyttää samaa lääkettä kuin minä, mutta hänellä ei juuri ole sitä mukana tms, annan toki.

Ap muoutn kuulostaa provolta.

Lääkärillä ei aina ole minkäänlaista pätevää syytä. Ihan normaaleja ihmisiä ovat siinä missä muutkin, eivätkä aina ajattele selkeästi. Itselle esim. tiettyjä lääkkeitä on jaettu irtokarkkimeiningillä, koska joku on päättänyt niiden olevan turvallisia. Vaan minulle ne eivät ole olleet. Sen sijaan minulle turvallisia ja toimivia lääkkeitä ei lääkäri ole suonut annettavaksi. Koska joku on keksinyt, etteivät ne ole turvallisia antaa. On kiva vaan noudattaa sääntöjä, niin välttyy sen faktan muistamiselta, että lääkkeiden syönti on arpapeliä joka tapauksessa. Eikä se, että lääkäri on asian arvioinut jollakin tavalla, ole aina juuri sen kummempaa kuin naapurin arvio. Toimivan lääkkeen löytää vain kokeilemalla, jos löytää.

Itse kyllä antaisin jos joku multa kysyisi ja olisi omista lääkkeistä varaa antaa.

Vierailija
119/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

117! toivottavasti äitisi jää kiinni ja saa potkut. Ei ne lääkkeet siellä äitisi työpaikalla ole sinua varten.

Mene lääkäriin jos tarvitset apua ongelmiisi äläkä vaaranna äitisi työpaikkaa. Vai käyttääkö äitisikin työpaikan lääkkeitä itse "omahoitoon? Varastaako joltain mummolta?

Vierailija
120/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

117! toivottavasti äitisi jää kiinni ja saa potkut. Ei ne lääkkeet siellä äitisi työpaikalla ole sinua varten.

Mene lääkäriin jos tarvitset apua ongelmiisi äläkä vaaranna äitisi työpaikkaa. Vai käyttääkö äitisikin työpaikan lääkkeitä itse "omahoitoon? Varastaako joltain mummolta?

Sama tuli mieleen tai sitten varastaa osastohoidossa joidenkun mummojen tai pappojen lääkkeitä. Noita troppeja ei nimittäin saa edes sairaanhoitajat "suoraan pakasta", vaan aina ne on kirjoitettava jonkun potilaan ottamiksi. Hyvin törkeä temppu, etenkin jos potilaat jäävät ilman lääkkeitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi