Typerin tapa miten olet telonut itseäsi
Mä yritin keskellä yötä siirtyä parempaan asentoon samalla peittoa kiskoen, kun kolautinkin pääni täysiä sängynpäätyyn. Pääni lyötyäni säikähdin niin, että otteeni peitosta heltisi ja löin käytännössä itseäni nenään niin, että se rupesi vuotamaan verta. :( Onneksi ei ollut kukaan näkemässä. :D
Kommentit (1603)
Vierailija kirjoitti:
Kompastuin koiraan, joka oli ulkona narussa. Lensin olkapää edellä rappurallin harjaan ja kiertäjäkalvosin repesi olkapäästä. Oli vielä kesäloman eka päivä564
Olihan edes oma koira? Itselläni pistää vihaksi ihmiset, jotka tulevat kulman takaa koira piiiitkässä narussa niin, että sitä narua huomaamaton voi siihen hyvinkin vaikka pyörällä kaatua, kun taluttajaa ei näy vielä hetkeen ja irti juoksevalta näyttävä koira meni jo.
Vanhempieni kotona on sellaiset vanhanaikaiset ikkunankahvat, sellaiset pienet, joissa se kahvan pää kaartuu kohti ikkunaa. Kurkkasin ikkunasta ulos ja kun vedin pään pois ikkunasta, se kahva tarttui mun silmäkulmaan. Siis jäin silmästä kiinni ikkunankahvaan. Koko silmänympärys mustui, siis kunnon semmonen katutappeluhenkinen musta silmä. Kukaan ei koskaan usko, että näin voi tapahtua.
Istuin sängyllä kumarassa vetämässä sukkia jalkaan, kun sängyllä makaillut koira päätti käyttää selkääni jonain hyppylautana että pääsi sängyltä pois. Selkää vihlaisi siinä hitosti, ja seuraavana aamuna en päässyt enää sängystä ylös. Tuloksena oli välilevyn pullistuma joka painoi iskiashermoa.
Tästä on nyt 3 vuotta aikaa, ja vieläkin iskias vaivaa.
Noin kuukausi takaperin mulla sattui niin että kun olin istumassa autoon niin löin silmäkulmani siihen kuskin paikan katon reunaan. Kipeät mustelmat siitä tuli.
Pari viikkoa sen jälkeen löin naamani seinään ja etuhampaasta lohkesi palanen.
Laiteltiin miehen kanssa mökkiä talvikuntoon syksyllä ja oli hieman kiire. Kiireisenä ajatuksissani jo seuraava homma, juoksin tyhmänä crocsit jalassa terassille, joka oli märkä sateesta. Sen voi arvata, että tottakai liukastuin ja minun tuurillani löin kylkeni terassin kaiteen reunaan. Ihmettelin aikani, kun oli hiukan kivuliasta hengittää ja pyysin miestä katsomaan, kauhea vekki kyljessä ja puolen kylkeä tummui.
Nuoruudessa hyppäsin kartanotyylisessä talossa pituutta, jossa ovet kaikki samalla kohdalla, vauhdinotto siis onnistui. Ponnistin kynnykseltä tupaan niin, että löin pääni oviaukkoon ja tulin hirveällä pamauksenrytinällä alas.
Aikuisena kompastuin mattoon ja lensin kohti terävää nurkkaa. Muistan kivun kun selkäni kaareutui koska pää nurkassa pysäytti vauhdin.
Kasvot olivat mustat kaksi kuukautta. Tikkejä.
Voi minua.
- Kännissä päätin oikaista kotiin sellaisia portaita , joissa oli ketju edessä ja kyltti "ei talvikunnossapitoa". Minähän livahdin ketjun ali platform-saappaineni, ja sitten lähtikin maa alta. Tai siis portaat. Sukkahousut rikki, polvet verillä, toinen polvi turvonnut kaksinkertaiseksi, ranne hirvittävän kipeä. Nolona ryömin kotiin ja aamulla en voinut käyttää kättäni yhtään, joten päivystykseen jossa todettiin murtuma. Käsi parani, mutta polvi vihoittelee vieläkin.
- Ampiainen lensi pyörällä ajaessa silmälasieni sisäpuolelle, kiljaisin ja ajoin tieltä ulos .Ampiainen ei ehtinyt pistää, mutta olin mustelmilla ja silmälasit hajosivat.
- Ripustin kukkaruukkua parvekkeen kattoon ja ikivanha jakkara allani päätti sanoa itsensä irti, tuiskahdin pepulleni betonilattialle ja oli täysin varma häntäluun murtuneen. Ihme kyllä ei ollut mutta kipeä oli, pitkään !
- Otimme kaverin kanssa leikkimielisen kilpajuoksun tavaratalon oville, joiden olisi pitänyt avautua automaattisesti mutta niihin oli juuri silloin tullut jokin vika ja pam, lasia päin. Huuli halki ja rillit rikki.
- Otin koiranpennun ja päällystin lattian sanomalehdillä pissavahinkojen varalta, hämärässä astuin yhden lehden päälle ja lensin selälleni jolloin iskin pääni sohvapöytään ja innostunut pentu puri huulesta. Tikit, aivotärähdys.
Teini-iässä tyttöystävälle piti pirtelöö tehdä. Mansikkahilloo löyty pakkasesta, oikein kotona tehtyä!
Pakastettu lasipurkeissa. No, pihviveitsi käteen ja hilloo murskaamaan, ottamalla tukeva ote purkin ympäriltä ja hakkaamaan, niinkun jääpiikillä. Yks ainoo huti purkista lävisti etu- ja keskisormen..
Terveyskeskuksen ensiavun kautta Taysiin ja mikrokirurgiseen leikkaukseen. 6vk käsi puolikipsissä, eikä tuntohermot vielä yli 30-vuoden jälkeen ole ennallaan. Ns. kylmäsormi tai valkosormi, jo kylmä järvivesi saa verenkierron sormesta katoomaan edelleen.
Raivasin kerran häkki varastoa ja nurkassa oli yksi risa jalka lamppu minkä halusin viedä jäte lavalle . Edessä oli kuitenkin kaksi polkupyörää ja ajattelin että siitä vaan kiipeen yli hakemaan sen jalka lampun no eihän se sitte mennykkään ihan niinkuin ajattelin . Just kun olin haja reisin pyörien päällä jalka lipesi ja putosin pimpetti eeellä pyörien päälle ! Aissaaaatanaa !!!
Ihan kuin olisi joku potkaissut nahka pimpettiin .Tai pahempaa xD Sinne jäi lamppu ja varasto raivaamatta !
Mulla jäi kerran pää oven väliin. Otin oven kahvasta kiinni, kun kumarruin nostaan maasta jotain ja sitten horjahdinkin ja vedin oven perässäni kiinni siten, että pää jäi oven ja karmin väliin. Korvaan sattui jonkin aikaa. Olin selvinpäin, mutta ehkä vähän väsynyt.
Nuorempana kännissä törttöily ilotulitteiden kanssa. Hilkulla oli, ettei koko käsi räjähtänyt. Eikä tietenkään ollut suojalaseja (silmälaseja käytän).
No kyllä typerimpiä on olleet kännitoilailut, ihme ettei ole mitään sattunut.
Mutta huvittavaa on ollut esim. se, että olen nukahtanut e-kirjaa lukiessa ja pudottanut iPadin naamalleni - ja meillä on tällainen vanha, painava versio vielä. Auts.
Pihaa hiekottaessa liukastuin, selästä repesi välilevy ja jouduin lopulta leikkaukseen.
Seisoin paikallani ulkona kaupan pihassa ja puhuin kännykkään. Sitten otin askeleen ja samassa liukastuin. Teloin itseni pahemmin kuin ikinä. Olkapää sijoiltaan, polvilumpio pahasti paikoiltaan, saman jalan takareisi revähti. Ambulanssireissu ja yli kuukausi meni toipuessa.
Mulla on yliliikkuva ranka ja olkapäät. Olin elämäni kunnossa pari vuotta sitten ja halusin oppia tekemään inversioita käsillä seisten. Se on kuitenkin helpompaa alkuun matalammassa ja tukevammassa asennossa, joten kolmipisteseisontaan pään ja käsivarsien varaan. Yksi onnistunut yritys jonka halusin toistaa: tuloksena totaalinen ajatuskatko jonka aikana rentoutin kaulan kaikki lihakset tunnustellessani corelihaksia ja kaaduin sivulle. Hyvä ettei mennyt niska poikki, välilevy mahdollisesti otti osumaa. Monta viikkoa oli kipeä ja toisinaan vaivaa yhä. En kehdannut mennä lääkäriin.
Tapaturma-altis kirjoitti:
1. Pyöräilin kouluun kun toinen poljin ykskaks tippui matkalle. Pusikkoonhan siitä sitten päädyttiin kun tasapaino ei enää oikein toiminut.
2. Kurottelin laittamaan huonossa asennossa tuuletusikkunaa kiinni. Jalassa oli villasukat, jotka olikin niin liukkaat laminaatilla että tasapaino petti. Hetken roikuin siinä ikkunankahvassa kiinni ennen kuin rämähdin suoraan kädet ylhäällä, rintakehä edellä ikkunalautaan. Lähti ilmat pihalle aika tehokkaasti, mutta onneksi ei kylkiluut murtuneet!
3. Liukastuin tavaratalon liukuportaissa, tuloksena farkut rikki ja kivat raita-arvet pohkeen takaosassa. Kesti parisen vuotta ennen kuin arvet haalistuivat pois.
4. Perus koiraonnettomuus. Heitin koiralle palloa ulkona, kun koira ykskaks hyppäsikin ylöspäin just kun olin nostamassa palloa maasta. Koiran varsin kova pää pamahti täysillä otsaani, ja lopputuloksena lievä aivotärähdys. Pimeni silmissä aika kiitettävästi, ja oli pakko käydä lumihangelle makaa hetkeksi. Toisen kerran eri koira pamautti otsaani sylissä rimpuillessaan niin kovaa että niskat oli kolme päivää kipeät. En meinannut päästä sängystä ylös. Jotenkin erikoisesti tosiaan heijastui niskoihin tuo isku otsaan.
5. Kävelin portaita ylös löysissä housuissa kun isovarvas jäi toisen jalan lahkeeseen kiinni. Siitä sitten suoraan turvalleni. Onneksi ei käynyt muuta kuin varvas taisi venähtää. Sen jälkeen pidin nämä extraleveät lahkeet solmuilla.
Kyllä muitakin löytyy, mutta riittäköön nämä tällä kertaa.
Oon tehnyt ton vitoskohdan pienellä variaatiolla, eli löysät lahkeet, kahvikuppi kädessä, ovikello soi..
Siitä reippaasti lähdin kiertämään sänkyä, lattialla vastapestyt vaaleat matot.
Varvas lahkeeseen, kahvit lensi matolle, mä perässä ja löin sängynjalkaan osan varpaista.
Siitä oli mukava mennä avaan ovea, makkari oven lähellä ja ryske ja noituminen kuului ulos.
Laiton auton takaluukkua kiinni ja jäi pää väliin. Luukun nurkka repäisi päänahan auki. Naama veressä sisälle ja vaimo sai melkein sydärin.
Olin niistämässä nenääni ja vahingossa aivastin voimakkaasti juuri samalla hetkellä, kun niistin. Sillä seurauksella, että aivastuksen paine tuli sitten kitapurjeesta läpi: kitakielekkeen viereen repeytyi sellainen reilun sentin pituinen haava.
Ei sille mitään tarvinnut tehdä (lääkärin mukaan ei oikein voinutkaan tehdä), antaa vaan parantua rauhassa. Melkein kahden viikon ajan kuitenkin kului särkylääkettä päivittäin ja pystyin syömään vain haaleaa/kylmää ja mahdollisimman pehmeää ruokaa.
ruohonleikkurin kyydissä omenapuun alta aina pikkasen ja pikkasen tuloksena kaalissa 7 tikkiä kun ajoin oksiin itseni vitutti
Mursin varpaani, kun jouduin ripulin vuoksi juoksemaan vessaan keskellä yötä ja törmäsin ovenpieleen. Oli epämiellyttävää selittää tilannetta esimiehelle, joka ei näyttänyt uskovan selitystäni ja varmaan luuli minun kaatuilleen kännissä tai jotakin.