Sivut

Kommentit (130)

Vierailija

Tilanne alkaa olla tosi hankala kun ei saa vaihtoa. Onko kellään oikeasti vinkkiä mitenkä saa huonokuntoisen asunnon vaihdettua? Tai mitenkä saa stadin asuntoja tarjoamaan toista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen saanut vaihdettua kaksiosta yksiöön lähes samantien, kun eka vuosi asumista tuli täyteen. Halusin mahdollisimman pienet asumiskulut. En ollut nirso vaihtoasunnon sijainnin suhteen, sillä Hekalla sillä ei ole merkitystä. Ongelmanaapureita voi olla tai olla olematta kaikissa taloissa. Enemmänkin ajattelen niin, ettei huvita maksaa keskusta-asumisesta tuplahintaa jos naapurissa sattuukin asumaan öisin kolisteleva mamuperhe. 

Vierailija

Saitko asunnonvaihdon silloin kun aluetoimistot vielä hoitivat niitä? En minäkään ole nirso paikan/asunnon suhteen, mutta muut ovat kun tämä ei kelpaa vaihtoon kellekään ja en vaihtokumppania löydä :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Osaisko joku vääntää mulle rautalangasta, että miksi on ok kun  yksi asuu neliössä mutta minä

en voi kaksin vaihtaa kumppanin kanssa siihen ja tämä yksinäinen meidän yksiöön?

Stadin asunnot ei perustellut miksi näin on, vaikka kysyin.

Se on periaatteena ARA-asuntojen asukkaanvalinnassa. Asukkaita saa olla 1 enemmän tai vähemmän kuin mitä huoneita. Eli pariskunta voi saada 1-3 huonetta, muttei neliötä sääntöjen mukaan. Aiemmin kun vaihdot menivät aluetoimistojen kautta ei tästä säännöstä oltu yhtä tarkkoja, kun oli kyse keskinäisestä vaihdosta.

Vierailija

No ainakin minä asun yksin isossa kolmiossa enkä saa vaihtoa vaikka mitä tekisin. Kummallista ettei muka perheasunnoille olisi tarvetta Helsingissä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat