Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heka asunnonvaihto

Vierailija
15.08.2018 |

Onko täällä monikaan saanut vaihdettua Hekalla asuntoa muuten kuin etsimällä itse vaihtokumppanin? Me olemme olleet kohta jo vuoden erittäin kiireellisiä (Stadin asuntojen oman luokituksen mukaan) asunnonvaihtajia, mutta itse emme ole onnistuneet vaihtokumppania löytämään asuntomme tiettyjen puutteiden vuoksi, jotka ovat iso syy omaankin vaihtohalukkuuteemme. Mietin, onko se aivan rahan heittämistä roskikseen, jos hankkii uuden isännöitsijänlausunnon (sehän on tosiaan voimassa vain vuoden ja maksaa 45 e) ja jatkaa ilouutisten odottamista Stadin asunnoilta. Haemme siis laajalta alueelta eli siitäkään ei pitäisi olla kiinni.

Kokemuksia?

Kommentit (333)

Vierailija
161/333 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
162/333 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haet pienempää/halvempaa asuntoa ja et löydä sitä vaikka yrität, niin vuokrasi huomioidaan täysimääräisenä. Varaudu kuitenkin selittämään kelalle kuinka olet yrittänyt saada uutta pienempää asuntoa.

Itse olen samassa tilanteessa ja jos saisin pienemmän asunnon, niin en tarvitsisi toimeentulotukea vaan pystyisin itse maksamaan vuokran. 

Olen selittänyt tilanteeni moneen kertaan Stadin asunnossa mutta siitä huolimatta minulle ei ole tarjottu vaihtoasuntoa enkä ole saanut myöskään hakemistani uudiskohteista asuntoa. Enkä ole myöskään nirso, en vaadi hissiä asuntoon tms.

Eikö ole jännä tilanne, että jotkut ovat pakotettu asumaan ylisuuressa asunnossa toisten veronmaksajien rahoilla?

Ehdottomasti pienempään ja pikaisesti. Ei toisten kuulu maksaa ylisuurten asuntojen vuokraa kellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/333 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastetaanko vaihdon yhteydessä tulot? Meillä on nykyään paljon suuremmat tulot, kuin tänne muuttaessamme ja ne ylittävät sen sallitun maksimin. Asumme hyvällä alueella, asunto on remontoitu mutta meille liian iso kun lapset ovat muuttaneet pois. Voisimme vaihtaa naapurin kanssa päittäin, kun he tarvitsevta isomman asunnon.

Vierailija
164/333 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
165/333 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkastetaanko vaihdon yhteydessä tulot? Meillä on nykyään paljon suuremmat tulot, kuin tänne muuttaessamme ja ne ylittävät sen sallitun maksimin. Asumme hyvällä alueella, asunto on remontoitu mutta meille liian iso kun lapset ovat muuttaneet pois. Voisimme vaihtaa naapurin kanssa päittäin, kun he tarvitsevta isomman asunnon.

Ei ole tulorajoja ja mielestäni ei tuloja tarkisteta. Vuokrat ynnä muut pitää olla ajallaan maksetut. Sivuilta löytyy tarkat tiedot keskinäisistä vaihdoista. Onnea vaihtoon :)

Vierailija
166/333 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
167/333 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sallittu maksimi? Tarkoitatko sitä 3000e yhdelle ja 5200e kahdelle aikuiselle tulorajaa, joka oli vain lyhyen aikaa käytössä? Tulorajoistahan luovuttiin, kun ympäristöministeriön teettämä hanke osoitti, että tulorajat johtaisivat kannustinloukkuihin. Sen sijaan jonkinlainen varallisuusraja taitaa olla ARA-asuntojaon kriteereissä, joten se teidän kannattaa tarkistaa ennen vaihtoa.

Vierailija
168/333 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siis tuo ylempänä aiempi kirjoittaja,jolla nyt 4kk aikaa muuttaa halvempaan kirjoitus.

Ihmeellisintähän on se,että hekan asunnoissa esim.kolmiossahan ei saisi yksinasuja yksni asua,vaan on rajoitukset niissä ja siltikään ei saa pienenmpää asuntoa.

Ja nyt jos siis pitää paikkansa stadin asuntojen työntekijältä saatu tieto,että vaihdot lopetetaan kokonaan,jollei saa itse sitä hommattua,niin miten tulee toimimaan..kuinka paljon on koteja,joissa monta ihmistä pienessä asunnossa ja taas myös toisinpäin eli yksi ihminen asuu kolmiossa,jopa neliössä,koska aikuiset lapset muuttaneet pois tms.

Olen yrittänyt vaihtaa asunnonvaihdon kauttakin,mutta siellä näkyy olevan ns.leikillään laitettuja suurin osa vaihtotarjouksista eli vaan katsotaan,jos tarjottaisi jotain oikein hienoa/hyvää.Kun tarjoat asuntoa siltä alueelta miltä toivottu ja asuntotyyppiä jne.,niin ei edes vastata,tai sata syytä ettei nyt ehditä ja lopuksi monen viikon päästä tulee viesti,ei viitsitäkään vaihtaa.

Vierailija
169/333 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sait tiedon, että vaihdot lopetettaisiin kokonaan stadin asuntojen kautta? Ainakaan sivuilla ei ole mitään mainintaa?

Vierailija
170/333 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako joku muu taho hoitaa asuntojen vaihtoa?

Vierailija
171/333 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa puhuin pitkään stadin asuntojen työntekijän kanssa puhelimessa ja hän sanoi,että 2021 lopetetaan kokonaan asunnonvaihdot,lukuunottamatta jos löytää itse vaihtokumppanin.

Tiedän,ettei missään asiasta vielä olekaan julkisesti ilmoitettu.

Jos näin tosiaan tapahtuu,niin kyllä on tuhannet asukkaat pulassa sen jälkeen.

Vierailija
172/333 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle on mahdottomuus löytää itse vaihtokumppania.

toivottavasti joku pätevä taho alkaisi hoitaa asunnonvaihtoja.

Vierailija
173/333 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
174/333 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on kelan muuttamaan painostama, vaan mistä otat sen halvemman asunnon? Asunnon pitää olla maksimissaan 700 euroa. Tiedän , että hekalla on paljonkin asuntoja alle sen, mutta kun en saa vaihtoa sellaiseen.

Vierailija
175/333 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin neljässä huoneessa hekan kämpässä kun kaikki neljä lastani ovat nyt muuttaneet pois kotoa.

Vaihto on vaikeaa. Onneksi minulla on hyvä palkkaja vuokra vain 850€, mutta kyllä pienempikin kelpaisi, turhaa siivottavaa. Kyllä Hekan pitäisi auttaa tässä tapauksessa. Vai ottaisinko alivuokralaisen? Mutta kun on vain yksi wc niin ei huvita.

Vierailija
176/333 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
177/333 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
178/333 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää koska Heka alkaa päivittää nykyaikaan 80-luvun alun kämppiä. Alkuperäiset peltiseinät kylppäreissä ja sokeripalat lampuissa. Pistorasioita ei ole tarpeeksi nykyajan tarpeisiin ja kumminkin korkea vuokra. Ymmärrän hyvin, että vaihtoasuntoa ei sellaiseen saa.

Vierailija
179/333 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
180/333 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset