Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heka asunnonvaihto

Vierailija
15.08.2018 |

Onko täällä monikaan saanut vaihdettua Hekalla asuntoa muuten kuin etsimällä itse vaihtokumppanin? Me olemme olleet kohta jo vuoden erittäin kiireellisiä (Stadin asuntojen oman luokituksen mukaan) asunnonvaihtajia, mutta itse emme ole onnistuneet vaihtokumppania löytämään asuntomme tiettyjen puutteiden vuoksi, jotka ovat iso syy omaankin vaihtohalukkuuteemme. Mietin, onko se aivan rahan heittämistä roskikseen, jos hankkii uuden isännöitsijänlausunnon (sehän on tosiaan voimassa vain vuoden ja maksaa 45 e) ja jatkaa ilouutisten odottamista Stadin asunnoilta. Haemme siis laajalta alueelta eli siitäkään ei pitäisi olla kiinni.

Kokemuksia?

Kommentit (333)

Vierailija
141/333 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
142/333 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää! Eikö noita valvota mitenkään?

Ei.

Niissä asuu kolmannen sukupolven hyvätuloisia, maksamattomien vuokrien vuoksi häädettyjä, joille piti ihan välttämättä etsiä upouusi tuhottaja kämppä Hekasta, kaukaa tai hyvin kaukaa muuttaneita ja suuria suosikkejani eli yllättäen raskaaksi tulleita.

Yhteyskunnan valioita talo täynnä muiden elätettävänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/333 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekalla asuu ihan tavallisia ihmisiä ja tässä oli tarkoitus keskustella siitä miten saa hekan asunnosta vaihdon toiseen hekan asuntoon.

Nyt on tilanne  niin että esim. moni asuu yksin isossa asunnossa lasten muutettua eikä saa vaihtoa pienempään asuntoon.

Vierailija
144/333 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
145/333 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
146/333 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksin kolmiossa asuva,joka hakee vaihtoa kaksioon,kun vuokra aivan liian kallis yhdelle.

Ei saa vaihtoa pienempään,kun jo asunto???Kela antanut aikaa 5kk muuttaa edullisempaan asuntoon.

Vaikka mulla vapautuisi kolmio pari vuotta sitten kokonaan rempattu,hyvä alue.

Mulle sanoi eräs stadin asuntojen virkailija,että vaihdot lopetetaan kokonaan,ainoastaan keskinäiset vaihdot jää.

Kukaanhan ei ole saanut vaihtoja enää,kun stadin asunnot otti ne hoitaakseen,tosi pieni prosentti se,näin sanoi itse työntekijä siellä.

Vaihdot takaisin alueyhtiöille,niin sujuu kaikki paremmin!!!!

Vierailija
147/333 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, itse asun yksin isossa perheasunnossa enkä saa vaihtoa pienempään.

Vierailija
148/333 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdot takaisin alueyhtiöille kirjoitti:

Mulle sanoi eräs stadin asuntojen virkailija,että vaihdot lopetetaan kokonaan,ainoastaan keskinäiset vaihdot jää.

Vaihdot pitää siirtää takaisin aluetoimistoille koska Stadin asunnot eivät hoida niitä. Ihmiset asuvat yksin isoissa asunnoissa ja moni joutuu hakemaan siihen yhteiskunnan tukeakin.

Tästä pitäisi tehdä kansalaisaloite.

Vierailija
149/333 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
150/333 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdot pitää siirtää takaisin aluetoimistoille koska Stadin asunnot eivät hoida niitä. Ihmiset asuvat yksin isoissa asunnoissa ja moni joutuu hakemaan siihen yhteiskunnan tukeakin.

Pieniä Hekan asuntoja ei vaan riitä kaikille halukkaille, mutta josko vaihdot pystyttäisiin paremmin järjestämään esim. Kruunuasuntojen kanssa tai muiden lähikuntien vastaavien kesken.

Vierailija
151/333 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tule tapahtumaan :D asuttiin perheenä kaksiossa vuosia eikä tarjottu isompaa. Monta vuotta haettiin. Meillä tosin oli aluerajauksia mutta aina joku perhe oli ilmeisesti kiireellisemmässä asunnon tarpeessa. Ratkaistiin tilanne lähtemällä hekalta.

Vierailija
152/333 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieniä Hekan asuntoja ei vaan riitä kaikille halukkaille, mutta josko vaihdot pystyttäisiin paremmin järjestämään esim. Kruunuasuntojen kanssa tai muiden lähikuntien vastaavien kesken.

Hyvä idea. Voisitko ihan ehdottaa tuota stadin asunnolle ? Hekan omat pitäisi saada asian mukaisiin vaihtoasuntoihin.

Vierailija
153/333 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
154/333 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Voisitko ihan ehdottaa tuota stadin asunnolle ? Hekan omat pitäisi saada asian mukaisiin vaihtoasuntoihin.

Tehtävä kuntalaisaloitteena valtuustolle, Stadin asunnot ei pysty päättämään.

Vierailija
155/333 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille valtuustolle se tehdään? Ennen kun vaikka lapset muuttivat pois, niin yksin ei saanut jäädä asumaan isoon asuntoon vaan oli pakko vaihtaa pois pienempään. Aluetoimistot hoitavat vaihdot ja ne toimivat.

Vierailija
156/333 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille valtuustolle se tehdään? Ennen kun vaikka lapset muuttivat pois, niin yksin ei saanut jäädä asumaan isoon asuntoon vaan oli pakko vaihtaa pois pienempään. Aluetoimistot hoitavat vaihdot ja ne toimivat.

Siis hoitivat vaihdot, piti olla.

Vierailija
157/333 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään mitään tietoa,kun en saa 5kk (kelan kehotus)sisällä muutettua pienempään, kun ei ole mihin muuttaisin,maksetaanko minulle (työtön) koko asunnon vuokra vielä   tuon 5kk jälkeen..etsin ja yritän siis koko ajan päästä pienempään.

Onko kellään kokemusta,joka myös jäänyt isoon hekan asuntoon yksin asumaan perhekoon muuttuessa.

Muiden ei tarvitse vastata.

Vierailija
158/333 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet pienempää/halvempaa asuntoa ja et löydä sitä vaikka yrität, niin vuokrasi huomioidaan täysimääräisenä. Varaudu kuitenkin selittämään kelalle kuinka olet yrittänyt saada uutta pienempää asuntoa.

Itse olen samassa tilanteessa ja jos saisin pienemmän asunnon, niin en tarvitsisi toimeentulotukea vaan pystyisin itse maksamaan vuokran. 

Olen selittänyt tilanteeni moneen kertaan Stadin asunnossa mutta siitä huolimatta minulle ei ole tarjottu vaihtoasuntoa enkä ole saanut myöskään hakemistani uudiskohteista asuntoa. Enkä ole myöskään nirso, en vaadi hissiä asuntoon tms.

Eikö ole jännä tilanne, että jotkut ovat pakotettu asumaan ylisuuressa asunnossa toisten veronmaksajien rahoilla?

Vierailija
159/333 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
160/333 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia ja mielipiteitä asunnonvaihdosta? Onko kukaan ollut yhteydessä Stadin asuntoihin ja kysynyt voisiko vaihdot siirtää takaisin aluetoimistoille?