Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heka asunnonvaihto

Vierailija
15.08.2018 |

Onko täällä monikaan saanut vaihdettua Hekalla asuntoa muuten kuin etsimällä itse vaihtokumppanin? Me olemme olleet kohta jo vuoden erittäin kiireellisiä (Stadin asuntojen oman luokituksen mukaan) asunnonvaihtajia, mutta itse emme ole onnistuneet vaihtokumppania löytämään asuntomme tiettyjen puutteiden vuoksi, jotka ovat iso syy omaankin vaihtohalukkuuteemme. Mietin, onko se aivan rahan heittämistä roskikseen, jos hankkii uuden isännöitsijänlausunnon (sehän on tosiaan voimassa vain vuoden ja maksaa 45 e) ja jatkaa ilouutisten odottamista Stadin asunnoilta. Haemme siis laajalta alueelta eli siitäkään ei pitäisi olla kiinni.

Kokemuksia?

Kommentit (333)

Vierailija
101/333 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta oma niin ei tarvitse kitistä.

Yleensäkin kaikki Hekan asunnot pitäisi myydä omistusasunnoiksi, niin roskasakki kuten narkkarit ja mo niosa ajat häipyisi hyviltä alueilta.

Eli haluat, että Helsinkiin syntyy gettoja?

Vierailija
102/333 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta oma niin ei tarvitse kitistä.

Yleensäkin kaikki Hekan asunnot pitäisi myydä omistusasunnoiksi, niin roskasakki kuten narkkarit ja mo niosa ajat häipyisi hyviltä alueilta.

Eli haluat, että Helsinkiin syntyy gettoja?

ainakaan minä en pysty sairaseläkeläisenä ostamaan omaa. Tuloni on takuueläke ja tulot on niin pienet että en saa mjtään lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/333 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
104/333 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä neuvoksi? En saa vaihtoa halvempaan asuntoon ja en pysty maksamaan enää nykyisen asunnon yhdelle liian kallista vuokraa.

Jäin erossa yksin perheasuntoon.

Vierailija
105/333 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
106/333 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukki kirjoitti:

Hei. Ollaan asuttu Vuosaaressa jo yli 30 vuotta. Muutama kerta ollaan vaihdettu hekan sisäisesti. Elämäntilanteen vuoksi. Itse heka ei ole tarjonnut yhtään asuntoa.. tämä asunnonvaihtopörssi nykyään jotenkin muuttunut hankalammaksi. Seuraan uteliaana sitä. Ihmiset haluavat muuttaa järjestään kantakaupunkiin. Sitten on vaatimuksia sitä ja tätä. Ja ei missään tapauksessa Itä-Helsinkiin. Mitä ihmettä. Esim: vuosaari on hyvä paikka asua. Tätä mollataan ihan turhaan. Ihmisillä on epäluuloja että hyi, ei itä-Helsinkiin. Hei haloo kaupungin asunnoissa asuvat . Älkää olko nirsoja😲😏

Ei kai kukaan nyt huonompaan halua vaihtaa? Omituista että heka ei tee remonttia vaikka olisi asuttu yli 10 vuotta.

Vierailija
107/333 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
108/333 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtokumppani otti yhteyttä. Tarjosi asuntoaan jossa lapsiperhe on asunut yli 15-vuotta ilman remonttia. Asunto pitäisi ottaa vastaan siinä kunnossa kuin se on.

Vierailija
109/333 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
110/333 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksin iso perheasunto hissittömässä talossa. Nykyajan perheille tuntuu olevan mahdottomuus että muuttaisi hissittömään taloon. Kaikki mahdolliset vaihdot ovat kariutuneet ettei talossa ole hissiä.

Vierailija
111/333 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kukaan enää nykyisin asunnonvaihtoja stadin asuntojen kautta? 

Vierailija
112/333 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan kuullut, että saisi.

Vierailija
113/333 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimme kumppanin kanssa vaihtoasuntoa yksiöstä suurempaan. Olimme yhteydessä mieheen joka oli jäänyt erossa perheasuntoon, neliöön.

Suunnittelimme vaihtoa ja olimme kaikki tyytyväisiä.

Otimme yhteyttä stadin asunnon toimistoon ja meille sanottiin ettei kaksi voi vaihtaa neliöön.

Kysyimme miksi sitten nyt yksi saa asua siinä mutta siihen ei vastattu.

Parempi olisi mielestäni, jos edes kaksi asuisi siellä kuin nyt mies yksinään.

Vierailija
114/333 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku vääntää mulle rautalangasta, että miksi on ok kun  yksi asuu neliössä mutta minä

en voi kaksin vaihtaa kumppanin kanssa siihen ja tämä yksinäinen meidän yksiöön?

Stadin asunnot ei perustellut miksi näin on, vaikka kysyin.

Vierailija
115/333 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
116/333 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pariskunta jolla on yksi lapsi vaihtaa neliöön?

Vierailija
117/333 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku voiko saada tuon neliön yhden lapsen kanssa? Siis pariskunta ja lapsi?

Vierailija
118/333 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä neuvoksi? En saa vaihtoa halvempaan asuntoon ja en pysty maksamaan enää nykyisen asunnon yhdelle liian kallista vuokraa.

Jäin erossa yksin perheasuntoon.

onpas hankala tilanne ja tuntuu olevan useammallakin tuollainen tilanne.

Vierailija
119/333 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan enää saanut vaihtoa stadin asuntojen kautta?

Vierailija
120/333 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut vaihtoa?