Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohdin tilata vaimolle erikoisruuan lentokoneessa- Vaimo mököttää edelleen 24h jälkeen hotellihuoneessa.

Vierailija
11.08.2018 |

Lähdimme vaimon ja kahden lapsen kanssa ulkomaille. Tilasin lennolle ruuan kaikille, mutta unohdin vaimoni allergiat. Hän ei siis syönyt mitään lennon aikana. Pystyi vain juomaan. Hän suuttui minulle lennolla ja mököttää vieläkin hotellihuoneessa. Ei lähde uimaan eikä syömään. Tiedän, että tein virheen ja olen pyytänyt anteeksi, mutta tämä menee jo aivan naurettavaksi. Ajattelin, että jos tuo mökötys jatkuu, niin jätän vaimon yksin ja otan lapset ja lähdetään uimaan ja retkille. Vaimo tehköön mitä tahtoo. Katsotaan tuleeko hätä, kun huomaa jääneensä itsekseen.

Kommentit (242)

Vierailija
81/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on ilmeisesti ulkoistanut itsensä perheen arjesta aika tehokkaasti muutenkin. Eihän tuolle muuta selitystä voi olla, että unohtaa jotain noin tärkeää ja jokapäiväisessä elämässä näkyvää asiaa. Eli vaimo on pyörittänyt kotia ja hoitanut ruokaostokset ja tehnyt ruuat ja varmaan muutkin kotityöt. Ei kannata hirveästi yllättyä ap, jos tämä tekosi nyt katkaisi kamelin selän. Positiivista on, että viikko viikko systeemillä saat jatkossa olla enemmän läsnä lastesi arjessa yh-isänä. Opit pikkuhiljaa huolehtimaan arjen asioista.

Minä olen se, joka siivoaa, tekee ruuat ja vaimo pesee pyykit ainoastaan. Hoidan lapset ja pihatyöt. Vai

mo somettaa.

En usko hetkeäkään.

Jos tekisit oikeasti vaimon ruuat, et ikinä olisi unohtanut erikoisruokavaliota. Se ei ole mahdollista yksinkertaisesti.

Ehkä tilanteenne on vielä huunompi kuin oletin. Sen lisäksi, että vaimo oikeasti huolehtii arjen vastuista, sinä et edes arvosta sitä vaan kuvittelet olevasi itse se, joka tekee kaiken ja avoimesti vielä halveksut vaimoa väittämällä hänen vain somettavan.

Ei se minua haittaa, mutta se on totuus. Vaimon ex- mies otti vaimosta eron juuri sen takia, että vaimo makasi kotona.

Kun joku mies sanoo vaimostaan, että hän vain makaa kotona, on ulkopuolisena mielikuva miehestä jo hyvin kirkas ja selkeä. Kohta sinulle ilmeisesti tulee yllätyksenä, että vaimo ottaa sinustaKIN eron. Nämä miehet on niin nähty.

Vierailija
82/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä loukkaantuisin minäkin jos puolisoni yhtäkkiä 10v yhdessäolon jälkeen unohtaisi keliakiani. Eihän se ole edes mahdollista, kun vaikuttaa päivittäiseen elämään niin paljon. Pitäisin täytenä vittuiluna/radikaalina välinpitämättömyytenä ja lomamieli olisi pilalla. En kyllä mökötä, mutta tuo on iso asia eikä mikään "yksi lounas".

Minun pitäisi nyt varmaan sitten ollat mahdottoman loukkaantunut itselleni, kun olen ihan itse joskus unohtanut tilata itselleni erityisruokavalioni mukaiset ruuat lennolle. Vaikka olenkin nainen :-)

Ei sinun höttöpääsi kuulu tähän aiheeseen mitenkään. Ap ei unohtanut tilata ruokia, vaan unohti koko vaimonsa ja tämän allergiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet menevät naimisiin mököttävien prinsessojen kanssa ja me kunnon naiset emme kelpaa. Oma vikasi.

Vierailija
84/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä loukkaantuisin minäkin jos puolisoni yhtäkkiä 10v yhdessäolon jälkeen unohtaisi keliakiani. Eihän se ole edes mahdollista, kun vaikuttaa päivittäiseen elämään niin paljon. Pitäisin täytenä vittuiluna/radikaalina välinpitämättömyytenä ja lomamieli olisi pilalla. En kyllä mökötä, mutta tuo on iso asia eikä mikään "yksi lounas".

Luultavasti kukaan kuuloetäisyydellä oleva ei voi unohtaa keliakiaasi kun teet siitä hitonmoisen numeron joka paikassa

Aha, oletkin varmaan niitä jotka töllöttävät allergisten erityisannoksia silmät suurena, kun "toi sai eri ruuan, miksi miksi, nönnönnöö vähänkö epistä".

Eikun niitä joita ottaa tavattomasti päähän kun erikoisruokavaliolla olevat tekee siitä valiostaan kovaäänisen ja suuren numeron missä vaan. ”Saanko tähän tilalle vihanneksia, minulla on KELIAKIA???” Ei sitä diagnoosia tartte joka paikassa toitottaa ja varmistua että kaikki varmasti kuulee

Voi ei anteeksi, otankin jatkossa riskin ravintolassa että ruokaani päätyy jauhopölyä esim. ruaanlaittovälineistä ja joudun oksentamaan viikon kun jätän sairauteni mainitsematta.

Tuo on ihan totta. On niin paljon niitä, jotka noudattavat gluteenitonta ruokavaliota muista syistä, että on mielestäni ihan aiheellista painottaa keliakiaa. Että ei saa olla yhtään jauhopölyä, leivänmurusta jne. seassa.

Muille siitä mikroskooppisesta määrästä gluteenia ei ole haittaa, mutta keliaakikolle lopputulos voi olla sairaalareissu ja suolinukan tuhoutuminen pitkäksi aikaa.

En itse ole keliaakikko, mutta ymmärrän hyvin, että haluaa tuoda asian selkeästi esille.

Vierailija
85/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on ilmeisesti ulkoistanut itsensä perheen arjesta aika tehokkaasti muutenkin. Eihän tuolle muuta selitystä voi olla, että unohtaa jotain noin tärkeää ja jokapäiväisessä elämässä näkyvää asiaa. Eli vaimo on pyörittänyt kotia ja hoitanut ruokaostokset ja tehnyt ruuat ja varmaan muutkin kotityöt. Ei kannata hirveästi yllättyä ap, jos tämä tekosi nyt katkaisi kamelin selän. Positiivista on, että viikko viikko systeemillä saat jatkossa olla enemmän läsnä lastesi arjessa yh-isänä. Opit pikkuhiljaa huolehtimaan arjen asioista.

Minä olen se, joka siivoaa, tekee ruuat ja vaimo pesee pyykit ainoastaan. Hoidan lapset ja pihatyöt. Vai

mo somettaa.

En usko hetkeäkään.

Jos tekisit oikeasti vaimon ruuat, et ikinä olisi unohtanut erikoisruokavaliota. Se ei ole mahdollista yksinkertaisesti.

Ehkä tilanteenne on vielä huunompi kuin oletin. Sen lisäksi, että vaimo oikeasti huolehtii arjen vastuista, sinä et edes arvosta sitä vaan kuvittelet olevasi itse se, joka tekee kaiken ja avoimesti vielä halveksut vaimoa väittämällä hänen vain somettavan.

Sinä et kaiketi ole ikinä koskaan unohtanut itse yhtään mitään? Olethan kaikkitietävä ja muutenkin täydellinen. Nytkin osasit parin palstaviestin perusteella tehdä pilkuntarkan analyysin anonyymin kirjoittelijan perhedynamiikasta joka epäilemättä pitää prikulleen kutinsa, eikö niin?

Vierailija
86/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun pitäisi nyt varmaan sitten ollat mahdottoman loukkaantunut itselleni, kun olen ihan itse joskus unohtanut tilata itselleni erityisruokavalioni mukaiset ruuat lennolle. Vaikka olenkin nainen :-)

Ei sinun höttöpääsi kuulu tähän aiheeseen mitenkään. Ap ei unohtanut tilata ruokia, vaan unohti koko vaimonsa ja tämän allergiat.

Eikö ap voi olla höttöpää? Sotiiko se jotenkin miesvihaista maailmankuvaasi vastaan?

Vierailija
87/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mo somettaa.

En usko hetkeäkään.

Ei se minua haittaa, mutta se on totuus. Vaimon ex- mies otti vaimosta eron juuri sen takia, että vaimo makasi kotona.

Kun joku mies sanoo vaimostaan, että hän vain makaa kotona, on ulkopuolisena mielikuva miehestä jo hyvin kirkas ja selkeä. Kohta sinulle ilmeisesti tulee yllätyksenä, että vaimo ottaa sinustaKIN eron. Nämä miehet on niin nähty.

Jep, koska yksikään nainen ei mitenkään olla millään tapa laiska tai pakoilla arjen vastuitaan, kyllä se on aina mies. Oletpas suorastaan liikuttavan naivi.

Vierailija
88/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä lento oli kyseessä? Eikö koneesta voinut ostaa muuta syötävää? Tunteeko vaimosi olevansa arvoton nyt? Narsistit käyttäytyvät juuri noin, koska mittaavat jatkuvasti omaa arvoaan sillä, miten muut häntä kohtelevat. Tai sitten hän on vain pikkumainen ääliö, joka yrittää pilata teidän loman. Ymmärrän, että on pahalla tuulella tuollaisesta, mutta jos ei seuraavaan päiväänkään mennessä ole päässyt tuosta yli, niin on kyllä rahojen tuhlaamista hänen kohdallaan koko reissu. Näitähän on näitä mielensäpahoittajia, jotka ovat respassa heti perillepäästyä valittamassa vaikka mistä, ja sama meno jatkuu koko resuun ajan. Aikoinaan tuli matkaoppaat ohjelma, jossa näiden prototyyppejä näkyi koko ajan. Tosin näillä ei useinkaan ollut miestä ja siksi mökötys ja valittaminen kohdistui henkilöstöön. Jotkut ei vain osaa reissuilla yhtään nauttia ja rentoutua. On se kumma. Ensin lähdetään kovalla tohinalla ja kalliilla hinnalla matkoille ulkomaille ja sitten itse pilataan ihan itse koko oma reissu. Jotkut on varmaan niin huonossa kunnossakin ja laiskoja ja tottumattomia matkustamiseen, selvittelyihin, poikkeustilanteisiin, olosuhteisiin ja jonottamisisiin ym. että uupuvat ihan kohtuuttomasti reissussa ja käyttäytyvät kuin pahimmatkin mielenterveyspotilaat.

Vierailija
89/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä lento oli kyseessä? Jos olette jossain Espanjassa, en ymmärrä miten aikuinen ei pärjää paria tuntia nälkään kuolematta. Ja pärjää aikuinen vaikka 11 tuntiakin jos pakko on.

Onkos rouvalle muistettu varata paluulennon ruuat, ettei möksötys jatku kotonakin?

On monia sairauksia, jotka vaativat tiheämpää syömisväliä.

Vierailija
90/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mo somettaa.

En usko hetkeäkään.

Tuota samaa litaniaa kiukuttelulla ja mököttämisellä höystettynä minunkin vaimoni kokeili. Loppui lyhyeen kun laitettiin jääkaapin oveen paperille sitä mukaa hommat ylös kun kumpikin niitä teki. Voin sanoa että juuri niin lyhyeksi jäi vaimon sarake kuin oletinkin eli kuvitelmat olivat ihan kyllä hänen ongelmasa eikä minun. Onneksi hän on kuitenkin sen verran fiksu tapaus että osasi ottaa tuosta onkeensa ja hoitaa nykyään mukisematta tai ainakin pienestä vihjeestä suurin piirtein oman osansa.

Vierailija
91/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau ihan 24h myöhemmin! Onpas Ap itsekeskeinen. Jos vielä 50h myöhemmin mököttää niin sitten voisi jo katumus muuttua ärsytykseksi, mutta apeella meni varmaan vain 4h ja asia olisi pitänyt unohtaa, niin kuin hän unohti ne ruuat. Sori, ap, ei kaikki unohda asioita niin helposti.

Vierailija
92/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti kukaan kuuloetäisyydellä oleva ei voi unohtaa keliakiaasi kun teet siitä hitonmoisen numeron joka paikassa

Aha, oletkin varmaan niitä jotka töllöttävät allergisten erityisannoksia silmät suurena, kun "toi sai eri ruuan, miksi miksi, nönnönnöö vähänkö epistä".

Eikun niitä joita ottaa tavattomasti päähän kun erikoisruokavaliolla olevat tekee siitä valiostaan kovaäänisen ja suuren numeron missä vaan. ”Saanko tähän tilalle vihanneksia, minulla on KELIAKIA???” Ei sitä diagnoosia tartte joka paikassa toitottaa ja varmistua että kaikki varmasti kuulee

Oletpas hassu. Minusta on kokkina hyvä, että tiedän, onko asiakas sairas, allerginen vai eikö hän vain pidä jostain. Allergiat ja sairaudet kun vaativat ihan eri tarkkuutta. -ohis

Vierailija
93/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETA JO NÄMÄ TYPERÄT SADUT, aikuinen nainen -.-

Vierailija
94/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lentämisessä oo olennaista päästä kohteeseen eikä syöminen. Syököön perillä.mutta mököttäjä pilaavain oman komansa.

Vierailija
95/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Janne, voitko ilmoittaa mun allergioista? Ilmoitan itse tänään kun tuun kotiin jos et kerkeä."

"Joo."

"Janne ilmoititko ne allergiat?"

"Joojoo mä teen sen ihan just"

"Janne kai muistit sen mun allergiajutun? Teen sen muuten nyt itse"

"No joojoo kulta ei tarvii jankata mä teen sen tänään"

Vierailija
96/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Janne, voitko ilmoittaa mun allergioista? Ilmoitan itse tänään kun tuun kotiin jos et kerkeä."

"Joo."

Kova polte teillä on selitellä (sepitellä) naisen lapsellinen mököttäminen parhain päin. Onko oma itsetunto niin hataralla pohjalla ja naiseuteen sidoksissa, että se alkaa heti murenemaan jos joku nainen jossakin ei olekaan ihan täydellinen?

Vierailija
97/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun höttöpääni kuuluu tähän aiheeseen siten, että aiemmassa viestissä väitettiin ettei vaimon keliakian unohtaminen olisi mitenkään mahdollista, koska se vaikuttaa elämään niin paljon. Omista unohduksistani johtuen minulle tuo unohdus tosiaan voisi olla vain "yksi lounas", olettaen että näin ei tapahtuisi jatkuvasti. Omat unohteluni huomioon ottaen olisi aika tekopyhää vetää tuosta herneenpalkoa nenään, eikö vain?

Vierailija
98/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdimme vaimon ja kahden lapsen kanssa ulkomaille. Tilasin lennolle ruuan kaikille, mutta unohdin vaimoni allergiat. Hän ei siis syönyt mitään lennon aikana. Pystyi vain juomaan. Hän suuttui minulle lennolla ja mököttää vieläkin hotellihuoneessa. Ei lähde uimaan eikä syömään. Tiedän, että tein virheen ja olen pyytänyt anteeksi, mutta tämä menee jo aivan naurettavaksi. Ajattelin, että jos tuo mökötys jatkuu, niin jätän vaimon yksin ja otan lapset ja lähdetään uimaan ja retkille. Vaimo tehköön mitä tahtoo. Katsotaan tuleeko hätä, kun huomaa jääneensä itsekseen.

Mitäköhän ihmettä vielä odottelet siellä hotellilla? Sitä että vaimo kokoaisi kaiken tarvittavan ja huolehtisi lapset rannalle ja retkille ja syömään, vahtisi/viihdyttäisi/lohduttaisi heitä tarpeen mukaan yms. ja sinä saisit löhötä/kaljoitella/marista?

Nyt taitaa kuule olla sinun vuorosi huolehtia lapsista tällä reissulla.

Vierailija
99/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joo."

Kova polte teillä on selitellä (sepitellä) naisen lapsellinen mököttäminen parhain päin. Onko oma itsetunto niin hataralla pohjalla ja naiseuteen sidoksissa, että se alkaa heti murenemaan jos joku nainen jossakin ei olekaan ihan täydellinen?

Hetken mielijohteesta kirjotettu heitto av-palstalle on merkki naiseuteen sidotusta itsetunnon murenemisesta ja sepittelystä? Nyt kyllä onnistut saamaan kaikki muut av:n vannoutuneet keittiöpsykologit työttömiksi :D Mökötys on lapsellista mutta kyllä muakin vituttaisi rankasti jos kumppani unohtaisi ruokarajoitteeni, varsinkin kun olen joutunut varaamaan hotellihuoneitakin oman kumppanini erityistarpeita silmällä pitäen.

Vierailija
100/242 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo aika paha. Vaimolla on oikeus pahoittaa mielensä, mutta kai vastaavia ajatushäiriöitä voi satunnaisesti sallia kelle vaan. Mutta tuossa saattaa olla taustalla muutakin, tämä on vain nyt niitä viimeisiä pisaroita.

Minun ex-aviomieheni laittoi aina minulle maitoa kahviin, jos sen joskus haki, vaikka en ole koskaan käyttänyt maitoa. Toisinaan jopa sanoin että muista EI maitoa niin se ei auttanut mitään. Ja usein kysyi otanko maitoa tai sokeria. Olimme 10 vuotta yhdessä niin luulisi siinä ajassa jo muistavan. Pikkujuttu, mutta ärsyttävä, ja tuli kokonaisuudessaan tunne muistakin vastaavista asioista johtuen, ettei hän oppinut tuntemaan minua paljoakaan 10 vuoden aikana. Emme eronneet maitokahvin vuoksi, vaan muista kestämättömistä syistä.

Toisen huomiointi tulee pienistä asioista. Ja niillä kokonaisuudessaan on vaikutusta ylireagoiko vaimo tässäkin tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi