Unohdin tilata vaimolle erikoisruuan lentokoneessa- Vaimo mököttää edelleen 24h jälkeen hotellihuoneessa.
Lähdimme vaimon ja kahden lapsen kanssa ulkomaille. Tilasin lennolle ruuan kaikille, mutta unohdin vaimoni allergiat. Hän ei siis syönyt mitään lennon aikana. Pystyi vain juomaan. Hän suuttui minulle lennolla ja mököttää vieläkin hotellihuoneessa. Ei lähde uimaan eikä syömään. Tiedän, että tein virheen ja olen pyytänyt anteeksi, mutta tämä menee jo aivan naurettavaksi. Ajattelin, että jos tuo mökötys jatkuu, niin jätän vaimon yksin ja otan lapset ja lähdetään uimaan ja retkille. Vaimo tehköön mitä tahtoo. Katsotaan tuleeko hätä, kun huomaa jääneensä itsekseen.
Kommentit (242)
Miten pitkä lento oli kyseessä? Jos olette jossain Espanjassa, en ymmärrä miten aikuinen ei pärjää paria tuntia nälkään kuolematta. Ja pärjää aikuinen vaikka 11 tuntiakin jos pakko on.
Onkos rouvalle muistettu varata paluulennon ruuat, ettei möksötys jatku kotonakin?
Ilmeisesti ap on ollut aiemminkin vastuuton tai epäluotettava tai epähuomioiva ja tämä pääällidin puolin pikkujuttu on siksi iso asia, ns viimeinen pisara. Voi johtaa siinä mielessä vaikka eroon kotiintultua.
Ps. Minulla on gluteeniton ruokavalio ja ihmettelisin, jos mieheni ei muistaisi sitä. Sehän näkyy ihan kaikessa ruuassa joka ikinen päivä, sitä ei voi mitenkään unohtaa. Unohtaminen olisi merkki joko todella vakavasta välinpitämättömyydestä sekä minua että ihan koko suhdettamme kohtaan tai puhdasta vttuilua.
Hyvä syy pilata kallis loma koko perheeltä...
Provo tai ei mutta tollasia itsekkäitä kiukuttelijoita ne naiset on. Ja siis miehethän on vähän yksinkertaisia, ei niille voi luottaa tollasta tehtävää, luulis jo oppineen että kaikki pitää hoitaa itse jos haluaa että menee nappiin. Joten ihan oma vikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisten asioiden kuten allergioiden unohtaminen kertoo missä arvossa mies pitää naistaan. Kuten jo aloituksessa huomattiin, tämä mies ei arvosta vaimoaan pätkääkään. Rakastava ja vaimoaan arvosta mies tajuaa sen että allerginen tarvitsee erikoisannoksen. Mies joka ei arvosta, tekee noin kuin ap.
Ja vaimolta meni kuppi nurin kun hän tajusi kuinka vähän hän miehelle merkitsee.
Jos tilanne ois ollut toisinpäin eli mies allerginen, se erikoisannos olisi ollut odottamassa miestä koska naisilla on kyky muistaa tällaiset asiat.
No näin just. Eihän tässä nyt todellakaan ole kysymys jostain lentokonelounaasta vaan siitä, että puoliso ei ole sen vertaa kiinnostunut rakkaansa elämästä, että muistaisi, mitä tämä voi syödä ja mitä ei. Olen satavarma, että vastaavanlaisia "unohduksia" tapahtuu jatkuvasti ja tämä korsi katkaisi nyt kamelin selän.
Näinhän se on.
Hämmentävää miten jotkut kuvittelevat että vaimo mököttää siksi ettei kestänyt ilman ruokaa oli sitten kuinka pitkä lento olikin. Itse olisin järkyttynyt ihan vaan siitä että ihminen jonka kanssa jaan elämäni ei olisi muistanut allergioitani tai ruokavaliotani. Kertoo suhteesta ja puolisosta aivan hemmetin paljon eikä mitään positiivista! En osaa mitenkään kuvitella että moinen pääsisi meillä edes tapahtumaan. Kyllähän se puolison ruokavalio on lähes yhtä tuttu kun oma, ja jos sen "unohtaa"...
Oisi eukko tilannut ruokansa itse tai edes muistuttanut erikoisvaliosta. Odotti saavansa kaiken valmiina, mies varasi matkat ja hotellit ja epäilemättä myös maksoi ne.
Aikuinen erikoisruokavaliota noudattava ihminen huolehtii aina varasuunnitelmasta, jos suunniteltu ruokailu menee pieleen. Miten hankalaa olisi ollut sujauttaa sinne käsilaukkuun jotain suolaista purtavaa? Tai ostaa sellaista koneesta? :D UUSAVUTTOMUUS!!!
Oltiin viime viikolla lomalla ja helle tukala ja menossa koko ajan. Mies jaksaa harvemmilla ateriaväleillä, joten ei ottanut tosissaan nälkääni. Lopulta olin ihan poikki ja kiukkuinen ja huonovointinen ja se meni kuntoon vasta seuraavan päivän kunnon tankkauksella.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin viime viikolla lomalla ja helle tukala ja menossa koko ajan. Mies jaksaa harvemmilla ateriaväleillä, joten ei ottanut tosissaan nälkääni. Lopulta olin ihan poikki ja kiukkuinen ja huonovointinen ja se meni kuntoon vasta seuraavan päivän kunnon tankkauksella.
Oletko aikuinen nainen ihan? :o
Vierailija kirjoitti:
Et tajunnut ottaa mitään välipalaa mukaan? Pyyhkiikö mies perseesi vai tajuatko tehdä edes sen itse?
Viimeinen lomamatka tuon ämmän kanssa taatusti! Naiset on lapsellisia!
Ilmeisesti mies kuuluu kategoriaan, laita lapsi asialle ja tee itse perästä. Eli henkilö, jonka tekemiset pitää tarkistaa ja korjata.
Kyllä loukkaantuisin minäkin jos puolisoni yhtäkkiä 10v yhdessäolon jälkeen unohtaisi keliakiani. Eihän se ole edes mahdollista, kun vaikuttaa päivittäiseen elämään niin paljon. Pitäisin täytenä vittuiluna/radikaalina välinpitämättömyytenä ja lomamieli olisi pilalla. En kyllä mökötä, mutta tuo on iso asia eikä mikään "yksi lounas".
No mene ja ota se syliin. Kuuntele mitä hänellä on sanottavanaan. Eikö muuten allergioiden muistaminen pitäisi tulla ihan alitajunnasta, jos olette olleet vähänkin pidempään yhdessä?
Miten teillä noin muuten menee? Tuli vain mieleen, jos vaimo noin pitkään mököttää, niin siellä voi olla aika paljon muutakin mistä tuo käytös johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä loukkaantuisin minäkin jos puolisoni yhtäkkiä 10v yhdessäolon jälkeen unohtaisi keliakiani. Eihän se ole edes mahdollista, kun vaikuttaa päivittäiseen elämään niin paljon. Pitäisin täytenä vittuiluna/radikaalina välinpitämättömyytenä ja lomamieli olisi pilalla. En kyllä mökötä, mutta tuo on iso asia eikä mikään "yksi lounas".
Luultavasti kukaan kuuloetäisyydellä oleva ei voi unohtaa keliakiaasi kun teet siitä hitonmoisen numeron joka paikassa
Menisikin mies lasten kanssa eikä vaan uhoaisi. Olisi ihanaa saada omaa aikaa lomalla. Voisi shoppailla rauhassa, rentoutua ja uiskennella ilman mökön kuuntelemista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on keliakia ja kaveri, jonka olen tuntenut 16 vuotta. Joka kerta, kun menen hänen luokseen kylään, hän taejoaa minulle tavallisia leivonnaisia, eikä gluteenittomia. Eihän siinä voi olla muuta taustalla kuin puhdas veemäisyys. Miljoona kertaa pahempi, jos olisi kyse puolisosta, jonka kanssa asuu ja jakaa arjen, ja hän muka ei muistaisi erikoisruokavaliotani. Ottaisin varmaan eron samantien, jos olisi "unohtanut" tilata erikoisruokavalion lennollekin. Se symboloisi suhteemme tilaa niin räikeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kukaan kuuloetäisyydellä oleva ei voi unohtaa keliakiaasi kun teet siitä hitonmoisen numeron joka paikassa
Aha, oletkin varmaan niitä jotka töllöttävät allergisten erityisannoksia silmät suurena, kun "toi sai eri ruuan, miksi miksi, nönnönnöö vähänkö epistä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha, oletkin varmaan niitä jotka töllöttävät allergisten erityisannoksia silmät suurena, kun "toi sai eri ruuan, miksi miksi, nönnönnöö vähänkö epistä".
Eikun niitä joita ottaa tavattomasti päähän kun erikoisruokavaliolla olevat tekee siitä valiostaan kovaäänisen ja suuren numeron missä vaan. ”Saanko tähän tilalle vihanneksia, minulla on KELIAKIA???” Ei sitä diagnoosia tartte joka paikassa toitottaa ja varmistua että kaikki varmasti kuulee
Pitkillä lennoilla ruoka kuuluu hintaan, pl Norwegian. On vaikka miten paljon kohteita kaakkois-Aasian ulkopuolella, joihin lentää yli 4-6 tuntia. 😂