Kenelläkään kokemuksia Norwegianin lähtöselvitysjutuista?
En ole ikinä ennemmin lentänyt ko lentoyhtiön koneilla, joten en nyt kyllä täysin ymmärrä noita käytäntöjä....Meillä siis lento vuorokauden sisään joten menin sitten heidän sivuilleen ja tein lähtöselvityksen netissä. Ei kysymyksiä matkatavaroista (mukana siis käsimatkatavarat + kirjattavat matkalaukut) enkä mistään onnistunut löytämään tulostettavia boarding passeja, ei tullut myöskään kännykkään. 😯😯😯
Eli siis, kirjataanko ruumaan menevät matkatavarat vasta kentällä ja saadaanko boarding passitkin vasta sieltä? Finnairilla olen aiemmin lentänyt ja kaikki oli paljon selvempää.
Kommentit (10)
Älä jatkosaa tee noin, meet kentälle ja teet siellä
Olitko maksanut lipun yhteydessä myös matkatavarasta? Jos olet ostanut lipun, johon kuuluu vain käsimatkatavara, niin ei ruumaan kirjattava matkatavara sulla tietenkään näy missään.
Vierailija kirjoitti:
Kentän automaateista saat tarrat ja boardingpassit
Ok, kiitos! 😊 Eli automaatille siis!
Kentällä saat ne tulostettua . Otat passin ja lippujen varausnumeron
Vierailija kirjoitti:
Olitko maksanut lipun yhteydessä myös matkatavarasta? Jos olet ostanut lipun, johon kuuluu vain käsimatkatavara, niin ei ruumaan kirjattava matkatavara sulla tietenkään näy missään.
Kyllä olin maksanut myös matkalaukusta.
Ap
Ruumaan menevät pakaasit jätetään drop inissa. Kun menette lähtöaulaan, lätkäise passisi automaattiin. Se sylkäisee tarvitsemasi teipit ja paperit.
Vierailija kirjoitti:
Kentällä saat ne tulostettua . Otat passin ja lippujen varausnumeron
Selvä, kiitos!
Ap
Kyllä se check in kannattaa kotoa tehdä heti kun mahdollista, jos siis on varmuudella sinne lennolle menossa. Nykyään etenkin halvemmat lentoyhtiöt jatkuvasti ylibookkaavat koneita, ja jos on viimeisiä saapujia lentokentälle eikä lähtöselvitystä ole tehtynä niin voipa käydä niinkin että jää koneesta.
Tarrat ja laput ehtii sitten saada kentältä.
Kiitos kaikille, en kyllä tajunnut että miten tässä toimitaan! Finnairilla olen aina saanut elektronisen viivakoodin kännykkään ja nettilähtöselvityksessä on selvitetty myöskin matkatavarat. Huuli pyöreänä jäin täällä ihmettelemään että missä ihmeessä boarding passit! 😄
Ap
Kentän automaateista saat tarrat ja boardingpassit