Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin laittavat roskat ne jotka ei ota muovikassia kaupasta?

Vierailija
31.07.2018 |

Itse otan kaupasta muovikassin ja kotona sitten täytän sen roskilla, vien roskikseen mistä se sitten toimitetaan jätelaitokselle poltettavaksi. Joskus kun käytän kestokassia useamman kerran peräkkäin niin roskispussit loppuu ja tulee ongelma mihin laittaa roskat. En siis näe järkeä tuossa muovipussittomuudessa, selittäkää minulle..

Kommentit (254)

Vierailija
41/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. En ole kyllä löytänyt kestokassia, joka olisi yhtä kestävä kuin nuo muovikassit, ne voi pakata ihan ääriään myöten täyteen niin että hädin tuskin jaksaa kantaa, kestokasseista repeää kahvat irti sillä määrällä.

:D Ai esim. tukeva kangaskassi kestää vähemmän kun kaupan muovikassit? Et kyllä usko itsekään...

Niinpä. Mulla on sama kauppakassi ollut käytössä yli 5 vuotta, ei tavallinen muovikassi kestä kovin monta kauppareissua.

Vierailija
42/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entäs kestokassien hygieenisyys sitten ja sen pesemisen ympäristölle aiheuttama rasitus. Mulla on usein maksalaatikkoa ja joitain muita "vuotavia" elintarvikkeita kassissa. Pitäisi kestokassi laittaa heti käytön jälkeen pesuun vaan muovista voi käyttää uudelleen muuhun tarkoitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nämä muovikasseja ostavat tajunneet miten paljon vahvempia ja helpompia kantaa ne kestokassit ovat? Mulla on esimerkiksi sellainen jossa on pitkät hihnat, joten sen saa otettua olkapäälle niin jaksaa paremmin vaikka painavia Vichy-pulloja raahata kaupasta. Eikä ne leviä heti ensimmäisestä pienestä raapaisusta johonkin pakkauksen terävään kulmaan. Että jos ei ympäristöystävällisyyden takia niitä käytä, niin jos edes sitten ihan oman mukavuuden...

On tajunnut, mutta muovirullaisten roskapussien käyttäjät eivät näytä tajuavan, että joskus tarvitaan vahvempia roskapusseja kestämään painavien roskien paino ja siksi on järkevää käyttää kaupan muovikasseja :)

Painavimmat roskat voi viedä ilman pussiakin. Tuskin sellaisia jatkuvasti syntyy. Suurin osa kotitalousjätteestä on erilaista kevyttä pakkausmateriaalia.

Hahahahahahhhhhh!!!! Sinäpä se muiden roskat tiedät :D

Vierailija
44/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä tyttöjä, lukekaas nyt se tutkimus, jossa todetaan mustaa valkoisella että muovikassi on KAIKKEIN ekologisin valinta.

Voin kertoa että olen itse käyttänyt kaupan muovikassia salikassina jo vuoden.

Mikä sinulla on salikassina? Joku merkkilaukku???

Mikä mahtoi olla vertailukohta? Mulla on kierrätysmateriaalista tehty kestokassi (mm. kahvipusseista). Tuo on ollut käytössä vuosia, sekö on epäekologisempi kuin ne sadat muovikassit joita olisi pitänyt samaan aikaan ostaa?

Vierailija
45/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja entäs kestokassien hygieenisyys sitten ja sen pesemisen ympäristölle aiheuttama rasitus. Mulla on usein maksalaatikkoa ja joitain muita "vuotavia" elintarvikkeita kassissa. Pitäisi kestokassi laittaa heti käytön jälkeen pesuun vaan muovista voi käyttää uudelleen muuhun tarkoitukseen.

Meillä pannaan kestokassit pyykkiin tarvittaessa. Mä haluaisin nähdä joskus, kun joku puhuu kertakäyttövaatteiden puolesta samalla logiikalla: entä vaatteiden pesemisen ympäristölle tuottama rasitus?

Vierailija
46/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskat voi laittaa vessapaperin pakkaukseen, leipäpussiin, tyhjään muropakettiin, välillä tulee tehtyä nettiostoksia ja niiden mukana tulee muovipakkauksia, lisäksi varalla on rulla kaupasta ostettuja roskapusseja, mutta niitä tarvitsee yllättävän vähän kun ensin käyttää kaiken sopivan pakkausjätteen. Oletko ap koskaan miettinyt miten typerää on maksaa 0,20 senttiä kauppakassista ja heittää se sitten yhden käyttökerran jälkeen roskiin täynnä kotiin raahaamiesi ostosten pakkauksia?

Roskia saisi olla koko ajan kiikuttamassa roskiin jos niitä leipäpussiin pakkaisi, sama kun yksitellen veisi melkein :O

Kuinka paljon sinä oikein tuotat jätettä vai vietkö roskiksen kerran viikossa? 

Ilmeisesti paljon kun ei leipäpussiin mahdu :D

Vierailija
47/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nämä muovikasseja ostavat tajunneet miten paljon vahvempia ja helpompia kantaa ne kestokassit ovat? Mulla on esimerkiksi sellainen jossa on pitkät hihnat, joten sen saa otettua olkapäälle niin jaksaa paremmin vaikka painavia Vichy-pulloja raahata kaupasta. Eikä ne leviä heti ensimmäisestä pienestä raapaisusta johonkin pakkauksen terävään kulmaan. Että jos ei ympäristöystävällisyyden takia niitä käytä, niin jos edes sitten ihan oman mukavuuden...

On tajunnut, mutta muovirullaisten roskapussien käyttäjät eivät näytä tajuavan, että joskus tarvitaan vahvempia roskapusseja kestämään painavien roskien paino ja siksi on järkevää käyttää kaupan muovikasseja :)

Painavimmat roskat voi viedä ilman pussiakin. Tuskin sellaisia jatkuvasti syntyy. Suurin osa kotitalousjätteestä on erilaista kevyttä pakkausmateriaalia.

Hahahahahahhhhhh!!!! Sinäpä se muiden roskat tiedät :D

'

Puhuin yleisesti, toki sulla varmaan tulee jotain kivenmurikoita viikottain.

Vierailija
48/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestokasseilijat ovat niiiin hyviä ihmisiä, että muuttavat roskatkin hyväksi mieleksi ja kukkien tuoksuksi pelkillä positiivisilla värinöillään.

Kiitos lämpimistä ja ystävällisistä sanoistasi. <3

Hehe, minä käytän ohutta kestokassia, jota pidän käsilaukussani. Syynä on lähinnä se, että kauppojen muovikassit ovat todella rumia. Roska- ja biojätepussit ostan rullina.

Vierailija
49/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä tyttöjä, lukekaas nyt se tutkimus, jossa todetaan mustaa valkoisella että muovikassi on KAIKKEIN ekologisin valinta.

Mikä mahtoi olla vertailukohta? Mulla on kierrätysmateriaalista tehty kestokassi (mm. kahvipusseista). Tuo on ollut käytössä vuosia, sekö on epäekologisempi kuin ne sadat muovikassit joita olisi pitänyt samaan aikaan ostaa?

https://stateofgreen.com/en/partners/state-of-green/news/plastic-bags-a…

https://nordic.businessinsider.com/danish-study-plastic-bags-are-better…

Ja vielä näistä ekomuovipusseista :))):

https://www.news.com.au/technology/environment/the-crazy-truth-about-us…

Vierailija
50/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaressukka varmaan viittaa tutkimukseen jossa heikkotekoista puuvillakassia käytettiin vaain hetken aikaa.  Onko vaikea uskoa että kestokasseja on muunlaisiakin?

Vierailija
51/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa lähden kaljakelluntaan 5 jätesäkkiä roskaa mukanani. Onhan se haastavaa kun kumiveneen kantavuus ei tahdo riittää ja sivulliset ihmettelee mitä tuo akka oikeen hommaa! 😁

Vierailija
52/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoilijoiden temput eivät KOSKAAN kestä kriittistä tarkastelua. Mutta aina on kiva jatkaa, että tuntee olevansa parempi ihminen kuin muut.

Vierailija
53/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskat voi laittaa vessapaperin pakkaukseen, leipäpussiin, tyhjään muropakettiin, välillä tulee tehtyä nettiostoksia ja niiden mukana tulee muovipakkauksia, lisäksi varalla on rulla kaupasta ostettuja roskapusseja, mutta niitä tarvitsee yllättävän vähän kun ensin käyttää kaiken sopivan pakkausjätteen. Oletko ap koskaan miettinyt miten typerää on maksaa 0,20 senttiä kauppakassista ja heittää se sitten yhden käyttökerran jälkeen roskiin täynnä kotiin raahaamiesi ostosten pakkauksia?

En ole ap. Mutta jos käytän sitä kaupan muovikassia ostosten roudaamiseen kotiin pari kertaa, muutaman kerran kirjastokassina ja eväskassina, joskus matkakassina, työsalkkuna jne, ja sitten vielä viimeiseksi roskakassina (kantohihnoille löytyy siinäkin vaiheessa hyvää käyttöä), niin miten se on muka järjettömämpi kuin kaupasta rullatavarana ostettu kertakäyttö-roskapussi? Käytän myös kestokassia, mutta siinä on joskus ollut ongelmana, ettei kotoa löydy sitten lainkaan roskapusseja.

Vierailija
54/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidät tiedetään, teillä työttömilläkin on Vuittonin Neverfullit ostoskasseina. Ja niiden ekologisuus ja eettisyys sitten...

Vierailija
55/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://stateofgreen.com/en/partners/state-of-green/news/plastic-bags-a…

https://nordic.businessinsider.com/danish-study-plastic-bags-are-better…

Ja vielä näistä ekomuovipusseista :))):

https://www.news.com.au/technology/environment/the-crazy-truth-about-us…

No niin, siellä oli just se puuvillakassi, joka on tehty uusista materiaaleista. Eli aika pöhkö vertailukohta. Monet käyttää mm. reppuja ja kasseja jotka on kaikessa muussakin käytössä, eli kauppareissua varten ei edes tarvitse ostaa uutta erillistä puuvillakassia.

Vierailija
56/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on roskasanko, että siihen laitetaan roskat ja sillä kannetaan roskat roskikseen. Ja kun kierrättää biojätteen (paperista pussi), metallin, lasin, paperin ja muovin ei roskikseen vietävää paljon ole ja sekin niin kuivaa, että sangolla voi viedä.

Tollaset roskat mä poltan takassa...

Vierailija
57/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rahaa joten uudet muovikassit 0,20 €/kpl ei tunnu missään. Ymmärrän kyllä että alin sosiaaliluokka haluaa säästää ja käyttää kestokasseja.

Vierailija
58/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap. Mutta jos käytän sitä kaupan muovikassia ostosten roudaamiseen kotiin pari kertaa, muutaman kerran kirjastokassina ja eväskassina, joskus matkakassina, työsalkkuna jne, ja sitten vielä viimeiseksi roskakassina (kantohihnoille löytyy siinäkin vaiheessa hyvää käyttöä), niin miten se on muka järjettömämpi kuin kaupasta rullatavarana ostettu kertakäyttö-roskapussi? Käytän myös kestokassia, mutta siinä on joskus ollut ongelmana, ettei kotoa löydy sitten lainkaan roskapusseja.

Etkö reppana omista mitään reppua tai laukkua kun työsalkkunakin on muovikassi?

Vierailija
59/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta kauppan muovipussia roskapussiksi. Tulee kalliiksi.

Kaupan, ei kauppan. Eikö ihmiset enää osaa edes perusasioita?

Vierailija
60/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään niitä roskapussurullia. Lisäksi olen viime aikoina käyttänyt roskapusseina kaupan hedelmäpusseja. Sen saa viritettyä roskikseen vähän venyttämällä. Sekajätettä tulee kuitenkin vähän, kun pahvit, muovit ja kompostijätteet kierrätetään. Pahvisissa ja muoveissa meillä on ämpärin pohjalla vain taitettu sanomalehti ja vien ne kierrätykseen sellaisenaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi