Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin laittavat roskat ne jotka ei ota muovikassia kaupasta?

Vierailija
31.07.2018 |

Itse otan kaupasta muovikassin ja kotona sitten täytän sen roskilla, vien roskikseen mistä se sitten toimitetaan jätelaitokselle poltettavaksi. Joskus kun käytän kestokassia useamman kerran peräkkäin niin roskispussit loppuu ja tulee ongelma mihin laittaa roskat. En siis näe järkeä tuossa muovipussittomuudessa, selittäkää minulle..

Kommentit (254)

Vierailija
21/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät ym. voi laittaa biopussiin, jossa sitten voi viedä omat biojätteensä niille kuuluvaan laatikkoon. Toki ne voi kääriä myös sanomalehteen. Vähän ohi aiheen...

Vierailija
22/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppuun ostokset ja kestokassiin loput jos tarvitsee.

Ostan Bioskan sangallisia roskapusseja joihin laitan sekajätteet ja biojätteet. Pahvit sun muut mehutölkit ja metallit vien ilman pussia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaisin pussin kaupasta joka kerta niin hetken päästä hukkuisin niihin. Ei roskia niin paljon kerry. Ehkä yksi kymmenestä menisi roskapussina loput jäisi yli, mitäs minä niillä sitten tekisin.

Mä kierrätän niitä ostettuja muovikasseja ennen kuin laitan ne roskiksiksi. Jos on aikoja, että tulee käytyä paljon ruokakaupassa. Eli en läheskään joka kerta osta kaupasta muovikassia, mutta en myöskään ikinä heitä muovikassia tyhjänä poiskaan, vaan "ehdin" käyttää ne kaikki roskiksina.

Minusta kestokassi on täysin mahdoton muistettava ottaa kauppaan, jonne menen myös +- 1 vrk jaksamisen mukaan sekä aikataulujen salliessa, mitä on vaikea ennakoida. Eli ne kestokassit ei ole aina mukana. Muovipussi sen sijaan mahtuu rullalla vaikka käsilaukkuun.

Mulla on sellanen rullattava kestokassi, menee paljon pienempään tilaan pakattuna kuin muovipussi. Se on lenksulla kiinni käsilaukussa, joten on aina mukana jos sattuukin vaikka työmatkalla poikkeamaan ruokaostoksilla.

Vierailija
24/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otan kaupasta muovikassin ja kotona sitten täytän sen roskilla, vien roskikseen mistä se sitten toimitetaan jätelaitokselle poltettavaksi. Joskus kun käytän kestokassia useamman kerran peräkkäin niin roskispussit loppuu ja tulee ongelma mihin laittaa roskat. En siis näe järkeä tuossa muovipussittomuudessa, selittäkää minulle..

No ostoskassin ostaminen vasta tyhmää onkin kun roskapussirulla tulee paljon halvemmaksi.

Meillä kestokassit, emme osta kassalta ylihintaisia roskapusseja.

Nyt sulle on selitetty, viisastuitko?

Mistä nämä selitystä kaipavat puupaat ovat tänne palstalle eksyneet?Joka päivä  joku tivaamassa juttuja jotka selviäis googlaamalla ja omalla  päättelykyvyllä.

Vierailija
25/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan roskapussi rullan ja käytän kestokassia kaupassa.

Eli kuitenkin tuhlaat muovia samallalailla.

Väärin. Sillä tavalla tuhlaa VÄHEMMÄN muovia.

Vierailija
26/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin puoli vuotta sitten roskapussirullia, mutta ovat jääneet käyttämättä, kun unohdan JOKA KERTA kauppaan lähtiessä ottaa kestokassin mukaan. Kaupan muovikassit käytän uudestaan pullokasseina, roskapusseina ym. En ole kyllä löytänyt kestokassia, joka olisi yhtä kestävä kuin nuo muovikassit, ne voi pakata ihan ääriään myöten täyteen niin että hädin tuskin jaksaa kantaa, kestokasseista repeää kahvat irti sillä määrällä.

Vierailija
27/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän myös moneen kertaan kaupan kassit ja sitten vasta roskapussiksi. Ekologisempaa kuin rullapussien kertakäyttö :)

Vierailija
28/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. En ole kyllä löytänyt kestokassia, joka olisi yhtä kestävä kuin nuo muovikassit, ne voi pakata ihan ääriään myöten täyteen niin että hädin tuskin jaksaa kantaa, kestokasseista repeää kahvat irti sillä määrällä.

:D Ai esim. tukeva kangaskassi kestää vähemmän kun kaupan muovikassit? Et kyllä usko itsekään...

Vierailija
29/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän myös moneen kertaan kaupan kassit ja sitten vasta roskapussiksi. Ekologisempaa kuin rullapussien kertakäyttö :)

Ai miten niin kun muut käyttää yhtä kestokassia monta vuotta samaan mihin sä ostat aina uusia ja uusia muovikasseja253? Rullapussin muovimäärä on pieni murto-osa kaupan muovikassista.

Vierailija
30/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muovipusissa roskiin menevät roskat POLTETAAN Suomessa.

Muovipussien joutumineen Suomessa mereen on paskapuhetta.

Ekovittupäät_voisivat keskittyä ihan johonkin muuhun. Vaikka siihen, miten elektroniikasta saadaan kestävämpää!

Pölhö, raaka-aineista tässä on kyse. Ei e muovikassit ilmasta synny.

Vierailija
31/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nämä muovikasseja ostavat tajunneet miten paljon vahvempia ja helpompia kantaa ne kestokassit ovat? Mulla on esimerkiksi sellainen jossa on pitkät hihnat, joten sen saa otettua olkapäälle niin jaksaa paremmin vaikka painavia Vichy-pulloja raahata kaupasta. Eikä ne leviä heti ensimmäisestä pienestä raapaisusta johonkin pakkauksen terävään kulmaan. Että jos ei ympäristöystävällisyyden takia niitä käytä, niin jos edes sitten ihan oman mukavuuden...

On tajunnut, mutta muovirullaisten roskapussien käyttäjät eivät näytä tajuavan, että joskus tarvitaan vahvempia roskapusseja kestämään painavien roskien paino ja siksi on järkevää käyttää kaupan muovikasseja :)

Vierailija
32/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan ongelmaan törmännyt kuin ap. Välillä ostan tarkoituksella kaupan muovikassin, koska niitä olen tottunut käyttämään muuhunkin kuin kauppaostoksiin ja roskapusseiksi. Nyt on kokeilussa vanha iso paperikassi roska"pussina". Saattaa jopa toimia, koska poltettaviin jätteisiin ei mene mitään kosteaa.

Vierailija
33/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten on roskasanko, että siihen laitetaan roskat ja sillä kannetaan roskat roskikseen. Ja kun kierrättää biojätteen (paperista pussi), metallin, lasin, paperin ja muovin ei roskikseen vietävää paljon ole ja sekin niin kuivaa, että sangolla voi viedä.

Vierailija
34/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nämä muovikasseja ostavat tajunneet miten paljon vahvempia ja helpompia kantaa ne kestokassit ovat? Mulla on esimerkiksi sellainen jossa on pitkät hihnat, joten sen saa otettua olkapäälle niin jaksaa paremmin vaikka painavia Vichy-pulloja raahata kaupasta. Eikä ne leviä heti ensimmäisestä pienestä raapaisusta johonkin pakkauksen terävään kulmaan. Että jos ei ympäristöystävällisyyden takia niitä käytä, niin jos edes sitten ihan oman mukavuuden...

On tajunnut, mutta muovirullaisten roskapussien käyttäjät eivät näytä tajuavan, että joskus tarvitaan vahvempia roskapusseja kestämään painavien roskien paino ja siksi on järkevää käyttää kaupan muovikasseja :)

Painavimmat roskat voi viedä ilman pussiakin. Tuskin sellaisia jatkuvasti syntyy. Suurin osa kotitalousjätteestä on erilaista kevyttä pakkausmateriaalia.

Vierailija
35/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskat voi laittaa vessapaperin pakkaukseen, leipäpussiin, tyhjään muropakettiin, välillä tulee tehtyä nettiostoksia ja niiden mukana tulee muovipakkauksia, lisäksi varalla on rulla kaupasta ostettuja roskapusseja, mutta niitä tarvitsee yllättävän vähän kun ensin käyttää kaiken sopivan pakkausjätteen. Oletko ap koskaan miettinyt miten typerää on maksaa 0,20 senttiä kauppakassista ja heittää se sitten yhden käyttökerran jälkeen roskiin täynnä kotiin raahaamiesi ostosten pakkauksia?

Roskia saisi olla koko ajan kiikuttamassa roskiin jos niitä leipäpussiin pakkaisi, sama kun yksitellen veisi melkein :O

Kuinka paljon sinä oikein tuotat jätettä vai vietkö roskiksen kerran viikossa? 

Vierailija
36/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä tyttöjä, lukekaas nyt se tutkimus, jossa todetaan mustaa valkoisella että muovikassi on KAIKKEIN ekologisin valinta.

Voin kertoa että olen itse käyttänyt kaupan muovikassia salikassina jo vuoden.

Mikä sinulla on salikassina? Joku merkkilaukku???

Vierailija
37/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaisin pussin kaupasta joka kerta niin hetken päästä hukkuisin niihin. Ei roskia niin paljon kerry. Ehkä yksi kymmenestä menisi roskapussina loput jäisi yli, mitäs minä niillä sitten tekisin.

Mä kierrätän niitä ostettuja muovikasseja ennen kuin laitan ne roskiksiksi. Jos on aikoja, että tulee käytyä paljon ruokakaupassa. Eli en läheskään joka kerta osta kaupasta muovikassia, mutta en myöskään ikinä heitä muovikassia tyhjänä poiskaan, vaan "ehdin" käyttää ne kaikki roskiksina.

Minusta kestokassi on täysin mahdoton muistettava ottaa kauppaan, jonne menen myös +- 1 vrk jaksamisen mukaan sekä aikataulujen salliessa, mitä on vaikea ennakoida. Eli ne kestokassit ei ole aina mukana. Muovipussi sen sijaan mahtuu rullalla vaikka käsilaukkuun.

Ymmärsinkö oikein, että muistat ottaa sen kaupan muovipussin uudelleen mukaan mennessäsi kauppaan, mutta et mitenkään muista ottaa kestokassia?

Vierailija
38/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestokasseilijat ovat niiiin hyviä ihmisiä, että muuttavat roskatkin hyväksi mieleksi ja kukkien tuoksuksi pelkillä positiivisilla värinöillään.

Sinä tuskin olet kestokasseilija, sen verran negatiivinen sävy...

Vierailija
39/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittävät kaupan hedelmäpussit roskapusseiksi sekäjätteille. Biojätteet päätyvät omaan biokompostoriin ja pahvipakkaukset poltetaan tai kuljetetaan keräilypisteeseen.

Vierailija
40/254 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin täällä joku jo sanoikin – vaikka muovipussia ei ostaisi, kotiin tulee kyllä muovipusseja muuta kautta, esim. vessapaperipakkauksista, nettiostoksista ym. Ja elintarvikepakkaukset käyvät myös. Meillä ei tule sekajätettä niin paljoa, että roskis täyttyisi koko ajan. On meillä olemassa yksi varmasti parikymmentä vuotta vanha roskapussirulla, joka on peräisin miehen poikamieshuushollista, mutta ei sitä ole paljon käytetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi