Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: "Muistatko kesähitti Boten Annan? Nelli Matula tajusi kappaleen oikean merkityksen, julkkikset järkyttyivät"

Vierailija
30.07.2018 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000005774690.html

Nelli Matula luuli, että Basshunterin Boten Anna -biisi kertoo veneistä 🤦 Eikä näköjään ollut ainoa IS:n jutun perusteella. Silloin, kun tuo renkutus soi joka paikassa, osasin sen melkein ulkoa, enkä voi käsittää, että joku on luullut siinä laulettavan veneistä. Pelastakaa päiväni ja kertokaa, rakkaat palstalaiset, että olette tajunneet, mistä biisi kertoo.

Lisään vielä, etten ole tietokonenörtti enkä osaa erityisen hyvin ruotsia.

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tajusin aika pian mistä oli kyse. Ei tullut ekana vene mieleeni.

Vierailija
2/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ikinä kuullut tuota biisiä, mutta muistan silloin lukeneeni, että se oli iso hitti.

Hittien väärin ymmärtäminen on tavallista. Luulevathan monet, että Bob Marleyn No woman no cry tarkoittaa, että jos ei ole naista, ei itketä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ikinä kuullut tuota biisiä, mutta muistan silloin lukeneeni, että se oli iso hitti.

Hittien väärin ymmärtäminen on tavallista. Luulevathan monet, että Bob Marleyn No woman no cry tarkoittaa, että jos ei ole naista, ei itketä.

Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
4/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa?

No sen ymmärtää, jos kuuntelee siitä biisistä jonkin muunkin kohdan kuin tuon biisin nimen: nainen, älä itke. Se on Jamaikan englantia.

Vierailija
5/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

botti Anna joka voi antaa sulle bannia

Vierailija
6/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten ajattelitte, että se "banna mig så hård" tarkoittaa? 

Vierailija
7/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mistä hittibiisi Alphaville - Forever Young kertoo?

Vierailija
8/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boten Anna -kappaleen musiikkivideo kannattaa katsoa, siinäkin leikitellään sillä miten biisin nimen voi ymmärtää eri tavalla.

Vierailija
9/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi julkkikset järkyttyivät?

Vierailija
10/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä vieläkään ymmärrä, mitä eroa on robotilla ja botilla. Ja miten se botti voikin olla ihminen? 

Vierailija
11/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne oikeesti järkyty, eikä kansa kohise eikä semmosta. Klikkien kerjäämistä ja lööppimaakarien vammaisuutta seiskoissa ja iltapäivälehdissä, jne.

Mut joku suojatyöpaikka niilläkin on oltava, koska täysin moraalittomina ja kaheleina ne vois tehdä jotain paljon pahempaa.

Vierailija
12/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanojen "botti" ja "kanava" monitulkintaisuus ymmärrettiin jo tuolloin ja asiasta tehtiin tarkoituksella pilaa. Biisin musiikkivideossa ajetaan veneellä kanaalissa.

Vierailija
13/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä vieläkään ymmärrä, mitä eroa on robotilla ja botilla. Ja miten se botti voikin olla ihminen? 

Mua jäi kanssa kyllä kiinnostamaan, että miten se tositapahtuma, johon on biisin perustanut oikein meni? Eihän tuosta jutusta ottanut mitään selvää: "Anna oli botti, jonka kanssa juttelin, mutta se olikin oikea ihminen, kaverini tyttöystävä". Siis mitä?

Vierailija
14/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jäi kanssa kyllä kiinnostamaan, että miten se tositapahtuma, johon on biisin perustanut oikein meni? Eihän tuosta jutusta ottanut mitään selvää: "Anna oli botti, jonka kanssa juttelin, mutta se olikin oikea ihminen, kaverini tyttöystävä". Siis mitä?

Minäkään en tajua, voisiko joku suomentaa, kiitos!

Vierailija
15/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna Abreu järkyttyi koska hänkään ei tiennyt.

Vierailija
16/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanojen "botti" ja "kanava" monitulkintaisuus ymmärrettiin jo tuolloin ja asiasta tehtiin tarkoituksella pilaa. Biisin musiikkivideossa ajetaan veneellä kanaalissa.

Alkuperäinen musavideo on poistettu juutuubista jostain syystä lähes joka paikasta. Voi yrittää etsiä hakusanoilla Boten Anna 2006 Swedish Version

Tuon sivun kautta se ainakin näkyy:

https://tekstove.info/lyric/view/5510

Vierailija
17/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on se rempseä renkutus missä lauletaan pitkästä, kuumasta kesästä!

Vierailija
18/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinsodasta.

Vierailija
19/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa?

Laulu vastustaa kuningatar Ellua ja englantilaisten kontrollia Jamaikassa. Googletin.

Vierailija
20/143 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten ajattelitte, että se "banna mig så hård" tarkoittaa? 

Veneessä paneskelua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi