Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: "Muistatko kesähitti Boten Annan? Nelli Matula tajusi kappaleen oikean merkityksen, julkkikset järkyttyivät"

Vierailija
30.07.2018 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000005774690.html

Nelli Matula luuli, että Basshunterin Boten Anna -biisi kertoo veneistä 🤦 Eikä näköjään ollut ainoa IS:n jutun perusteella. Silloin, kun tuo renkutus soi joka paikassa, osasin sen melkein ulkoa, enkä voi käsittää, että joku on luullut siinä laulettavan veneistä. Pelastakaa päiväni ja kertokaa, rakkaat palstalaiset, että olette tajunneet, mistä biisi kertoo.

Lisään vielä, etten ole tietokonenörtti enkä osaa erityisen hyvin ruotsia.

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä vieläkään ymmärrä, mitä eroa on robotilla ja botilla. Ja miten se botti voikin olla ihminen? 

Mua jäi kanssa kyllä kiinnostamaan, että miten se tositapahtuma, johon on biisin perustanut oikein meni? Eihän tuosta jutusta ottanut mitään selvää: "Anna oli botti, jonka kanssa juttelin, mutta se olikin oikea ihminen, kaverini tyttöystävä". Siis mitä?

En tiedä onko joku jo ehtinyt tulkata.

Eli irkkajat tietää. Selitän tämän nyt siltä pohjalta, että oletan ettette tiedä irkkaamisesta mitään :D

Eli on olemassa eräänlaisia chatteja, joissa voi keskustella ihmisten kanssa nimimerkillä.

Kuka tahansa voi perustaa oman irc-kanavan vaikkapa harrastukselleen tai yhteisölleen tms.

Irkkiä hallinnoi sen perustaja ja valtuuttamansa käyttäjät jotka voivat halutessaan esimerkiksi potkia irkistä pois haluamansa käyttäjät. Jos kanavan perustaja poistuu luomaltaan kanavalta, käytännössä

sitä voi hallita kuka tahansa ja myös siksi usein kanavalle luodaan "botti", joka sitten vahtii kanavaa.

Botti on eräänlainen tekoäly, joka tunnistaa erilaisia sanoja ja käskyjä ja voi tavallaan keskustella irkaajien kanssa alkeellisesti, tervehtiä, kertoa vitsejä. jakaa banneja kanavalle tunnistaessaan esim. Erilaista häiriökäyttäytymistä jne.

Eli laulussa "boten anna", laulaja luuli irkkaajan olevan botti, eikä siis oikea ihminen.

Äh, pahoittelen typoja :x

Vierailija
82/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten ajattelitte, että se "banna mig så hård" tarkoittaa? 

Minkälainen kuva piirtyy mieleenne siitä kun "vene paukuttaa niin kovaa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä nyt svedujen laulujen merkityksiä mietitään niin heti tuli mieleen että kertookohan se "det glider in" oikeasti jääkiekosta ollenkaan😆

Vierailija
84/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa: ”Killing me softly with this song”?

Anna tämän laulun tappaa minut tai tapa minut tällä laululla? 🤔

No toinen soittaa kokoajan jotain biisiä, mitä toinen ei jaksaisi kuunnella ja tekee tämän takia hidasta kuolemaa.

Vierailija
85/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Oo mun perjantai ja lauantai....”

Miten joku voi olla jonkun perjantai ja lauantai?

Vierailija
86/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Oo mun perjantai ja lauantai....”

Miten joku voi olla jonkun perjantai ja lauantai?

Vai perjantaista ja maanantaistako siinä laulettiinkin...🤔

Vierailija
87/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa: ”Killing me softly with this song”?

Anna tämän laulun tappaa minut tai tapa minut tällä laululla? 🤔

No toinen soittaa kokoajan jotain biisiä, mitä toinen ei jaksaisi kuunnella ja tekee tämän takia hidasta kuolemaa.

Sen biisin nimi on "killing me softly with his song".

Vierailija
88/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pissiksillä voi olla tällainen ongelma.

Vierailija
89/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi julkkikset järkyttyivät?

Ilmeisesti siksi, että Nelli Matulakin tajusi.

Ei, vaan järkyttyivät siksi, että eivät olleet itsekään tajunneet. Mm. Kim Sainio, joku toimittaja, Anna Abreu...

Vierailija
90/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se pakkoruotsin tulos on käytännössä. Ei tiedetä venettä ruotsiksi.

Vierailija
91/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iltapäivälehdet voisivat lopettaa noitten julkkistyrkkyjen somepäivitysten uutisoinnin. Ne keitä heidän päivityksensä kiinnostaa, voivat itse käydä lukemassa ja katsomassa tuoreimmat "uutiset" ja aivopierut.

Vierailija
92/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tajusin tämän vasta nyt. Vuonna 2006 tosin olin 11-vuotias ja osasin ruotsia just sen verran että tiesin sanan tarkoittavan venettä. En myöskään tiennyt mikä on botti.

Vierailija
93/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että jos ei ole lyriikoita katsellut, niin helposti vääntyy bot sanaksi båt.

Ei siinä sen kummempaa. Itsekään kun en biisiä ole kuullut kuin baareissa, niin tullut ekana mieleen veneestään vähän liikaa tykkäävä tyyppi. Nyt vasta ekaa kertaa katsoin lyriikat.

Vierailija
94/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun kaveri (parikymppinen silloin) päivitteli JVG:n Pienissä häissä -biisiä, että hän on ajatellut että se on rakkauslaulu häistä ja vasta myöhään hoksasi, mistä siinä lauletaan. Ei tuota radiohuttua kuunnella ajatuksella, baarissa tampatessa on ihan sama lauletaanko siinä boten vai båten.

Ruotsia osaamattomille tuli yllätyksenä myös, mitä "alla som inte dansar är våldtaksmän" tarkoittaa.

Nyt on pakko kysyä, että mikä on våldtaksmän? Erotellen nuo sanat kyllä tiedän, mutta en keksi niistä järjellistä yhdistelmää 😕

Vierailija
95/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten ajattelitte, että se "banna mig så hård" tarkoittaa? 

Veneessä paneskelua?

Kovaa paneskelua veneessä 😂😂

Vierailija
96/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinopetus tulisi aloittaa näköjään jo kolmannella luokalla.

Vierailija
97/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venehän olisi sitäpaitsi båten... 

No kyllä se on ihan båt. Lausuttuna et kyllä voi tietää puhutaanko båtista vai botista.

Botti ei ole ihminen mutta totta kai ihminen luo botin.

Vierailija
98/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun kaveri (parikymppinen silloin) päivitteli JVG:n Pienissä häissä -biisiä, että hän on ajatellut että se on rakkauslaulu häistä ja vasta myöhään hoksasi, mistä siinä lauletaan. Ei tuota radiohuttua kuunnella ajatuksella, baarissa tampatessa on ihan sama lauletaanko siinä boten vai båten.

Ruotsia osaamattomille tuli yllätyksenä myös, mitä "alla som inte dansar är våldtaksmän" tarkoittaa.

Nyt on pakko kysyä, että mikä on våldtaksmän? Erotellen nuo sanat kyllä tiedän, mutta en keksi niistä järjellistä yhdistelmää 😕

Rais-kaajaa :( oli todella vaikeaa googlettaa :( Myönnän että en loista ruotsissa :( minkä ihmeen takia et voinut itse googlettaa???

Vierailija
99/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yliarvostettu "kesähitti" kuin voi olla!

Vierailija
100/143 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rais-kaajaa :( oli todella vaikeaa googlettaa :( Myönnän että en loista ruotsissa :( minkä ihmeen takia et voinut itse googlettaa???

Aa joo, keskustelupalstallahan ei saa kysyä keneltäkään yhtään mitään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi