IS: "Muistatko kesähitti Boten Annan? Nelli Matula tajusi kappaleen oikean merkityksen, julkkikset järkyttyivät"
https://www.is.fi/viihde/art-2000005774690.html
Nelli Matula luuli, että Basshunterin Boten Anna -biisi kertoo veneistä 🤦 Eikä näköjään ollut ainoa IS:n jutun perusteella. Silloin, kun tuo renkutus soi joka paikassa, osasin sen melkein ulkoa, enkä voi käsittää, että joku on luullut siinä laulettavan veneistä. Pelastakaa päiväni ja kertokaa, rakkaat palstalaiset, että olette tajunneet, mistä biisi kertoo.
Lisään vielä, etten ole tietokonenörtti enkä osaa erityisen hyvin ruotsia.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sitten ajattelitte, että se "banna mig så hård" tarkoittaa?
Minkälainen kuva piirtyy mieleenne siitä kun "vene paukuttaa niin kovaa"?
Kun tässä nyt svedujen laulujen merkityksiä mietitään niin heti tuli mieleen että kertookohan se "det glider in" oikeasti jääkiekosta ollenkaan😆
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa: ”Killing me softly with this song”?
Anna tämän laulun tappaa minut tai tapa minut tällä laululla? 🤔
No toinen soittaa kokoajan jotain biisiä, mitä toinen ei jaksaisi kuunnella ja tekee tämän takia hidasta kuolemaa.
”Oo mun perjantai ja lauantai....”
Miten joku voi olla jonkun perjantai ja lauantai?
Vierailija kirjoitti:
”Oo mun perjantai ja lauantai....”
Miten joku voi olla jonkun perjantai ja lauantai?
Vai perjantaista ja maanantaistako siinä laulettiinkin...🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa: ”Killing me softly with this song”?
Anna tämän laulun tappaa minut tai tapa minut tällä laululla? 🤔
No toinen soittaa kokoajan jotain biisiä, mitä toinen ei jaksaisi kuunnella ja tekee tämän takia hidasta kuolemaa.
Sen biisin nimi on "killing me softly with his song".
Vain pissiksillä voi olla tällainen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi julkkikset järkyttyivät?
Ilmeisesti siksi, että Nelli Matulakin tajusi.
Ei, vaan järkyttyivät siksi, että eivät olleet itsekään tajunneet. Mm. Kim Sainio, joku toimittaja, Anna Abreu...
Tämä se pakkoruotsin tulos on käytännössä. Ei tiedetä venettä ruotsiksi.
Ja iltapäivälehdet voisivat lopettaa noitten julkkistyrkkyjen somepäivitysten uutisoinnin. Ne keitä heidän päivityksensä kiinnostaa, voivat itse käydä lukemassa ja katsomassa tuoreimmat "uutiset" ja aivopierut.
Minäkin tajusin tämän vasta nyt. Vuonna 2006 tosin olin 11-vuotias ja osasin ruotsia just sen verran että tiesin sanan tarkoittavan venettä. En myöskään tiennyt mikä on botti.
Veikkaanpa, että jos ei ole lyriikoita katsellut, niin helposti vääntyy bot sanaksi båt.
Ei siinä sen kummempaa. Itsekään kun en biisiä ole kuullut kuin baareissa, niin tullut ekana mieleen veneestään vähän liikaa tykkäävä tyyppi. Nyt vasta ekaa kertaa katsoin lyriikat.
Vierailija kirjoitti:
No mun kaveri (parikymppinen silloin) päivitteli JVG:n Pienissä häissä -biisiä, että hän on ajatellut että se on rakkauslaulu häistä ja vasta myöhään hoksasi, mistä siinä lauletaan. Ei tuota radiohuttua kuunnella ajatuksella, baarissa tampatessa on ihan sama lauletaanko siinä boten vai båten.
Ruotsia osaamattomille tuli yllätyksenä myös, mitä "alla som inte dansar är våldtaksmän" tarkoittaa.
Nyt on pakko kysyä, että mikä on våldtaksmän? Erotellen nuo sanat kyllä tiedän, mutta en keksi niistä järjellistä yhdistelmää 😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sitten ajattelitte, että se "banna mig så hård" tarkoittaa?
Veneessä paneskelua?
Kovaa paneskelua veneessä 😂😂
Ruotsinopetus tulisi aloittaa näköjään jo kolmannella luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Venehän olisi sitäpaitsi båten...
No kyllä se on ihan båt. Lausuttuna et kyllä voi tietää puhutaanko båtista vai botista.
Botti ei ole ihminen mutta totta kai ihminen luo botin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun kaveri (parikymppinen silloin) päivitteli JVG:n Pienissä häissä -biisiä, että hän on ajatellut että se on rakkauslaulu häistä ja vasta myöhään hoksasi, mistä siinä lauletaan. Ei tuota radiohuttua kuunnella ajatuksella, baarissa tampatessa on ihan sama lauletaanko siinä boten vai båten.
Ruotsia osaamattomille tuli yllätyksenä myös, mitä "alla som inte dansar är våldtaksmän" tarkoittaa.
Nyt on pakko kysyä, että mikä on våldtaksmän? Erotellen nuo sanat kyllä tiedän, mutta en keksi niistä järjellistä yhdistelmää 😕
Rais-kaajaa :( oli todella vaikeaa googlettaa :( Myönnän että en loista ruotsissa :( minkä ihmeen takia et voinut itse googlettaa???
Niin yliarvostettu "kesähitti" kuin voi olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rais-kaajaa :( oli todella vaikeaa googlettaa :( Myönnän että en loista ruotsissa :( minkä ihmeen takia et voinut itse googlettaa???
Aa joo, keskustelupalstallahan ei saa kysyä keneltäkään yhtään mitään :)
Äh, pahoittelen typoja :x