Äiti hukkunut Vantaalla
Surullinen uutinen Vetokankaan uimarannalta. Onko valvontaa riittävästi?
Kommentit (212)
Mies vasta pelastushenkilökunnan ollessa paikalla, ja lapsen ollessa turvassa, sanoi että vaimonsa on vielä vedessä. Siis mitä ihmettä🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaisia, tuli ekana mieleen.
Olisi mielenkiintoista tietää mistä? Suomalaiset ei huku?
Petteri Jussilahan hukkui samanlaisessa tilanteessa, pelasti lastaan ja itse hukkui. Oli vielä hyvä uimari.
Sai sairaskohtauksen.
Kyllä nuo hukkuneet on yleensä huonoja uimaan/ sukeltamaan.
Kun osaa niin ei huku ellei saa sairauskohtausta.
Mä en näy mitään syytä uskoa että olisivat olleet hyviä uimareita.Petteri Jussilan kuolinsyy oli hukkuminen, ei sairaskohtaus ja hän oli keskivertoa parempi uimari.
Niin missä tää tieto kun en löydä muuta kun ei kerrota julkisuuteen.
Ei siis löydy haullakaan Petteri Jussilan kuolinsyy!
Taidat puhia omiasi.
Hinasi lasta moottoriveneen perässä olevassa renkaanmuotoisessa lautassa. Teki tiukan kurvin, lapsi lensi kyydistä, hyppäsi pelastamaan, veti vettä keuhkoihin ja kuoli elvytyksestä huolimatta. Tämä tapahtui tuhat vuotta sitten, kun internetiä ei ollut vielä keksitty. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Petteri_Jussila
Oot surkea googlaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vasta pelastushenkilökunnan ollessa paikalla, ja lapsen ollessa turvassa, sanoi että vaimonsa on vielä vedessä. Siis mitä ihmettä🙈
Suomalainen ei kyllä käyttäydy noin. Paitsi jos se mies on tuhannen päissään.
Lopeta sinä passkanjauhaminen kun et asiasta mitään tiedä!
Vierailija kirjoitti:
Sekään ei osannut uida?
Vähän sekavaa on tämä tapaus mutta ehkä äiti meni paniikkiin ja hörppäsi vettä keuhkoihin tai sairauskohtaus. Muuten terve uimataitoinen selvinpäinoleva ei kyllä huku rantaveteen. Sitten on eriasia jos voimat loppuu ja on järvenselällä tai jää sukeltaessa kiinni johonkin.
Outoa jos mies on vain katsellut tapahtumaa? Luultavasti siis uimataidoton hänkin.
Täällä kovasti väitetään, ettei uimataitoinen voi hukkua. Olen parikymmentä vuotta harrastanut uintia viikottain ja kohtaloksi oli tulla hukkuneeksi omassa rannassa, kun uin virtapaikkaan ja virta oli voimakkaampi kuin minä. Mieheni tuli apuun ja siinä me kamppailimme kaksin tovin, ennen kun pääsimme virran otteesta.
Virtapaikat vedessä on petollisia, koska niiden voima ja paikka voi vaihtaa paikkaa ja kun joutuu virran vietämäksi, siinä ihminen on heikko.
Eli oli miten hyvä uimari tahansa, luonto voi olla vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen uutinen Vetokankaan uimarannalta. Onko valvontaa riittävästi?
Ei ole, kun kerran ruumiita tulee.
Miksi se mies on möllöttänyt rannalla kun lapsi ja vaimo on hädässä vedessä???
Ja kertoi aika myöhään että vaimo katosi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kovasti väitetään, ettei uimataitoinen voi hukkua. Olen parikymmentä vuotta harrastanut uintia viikottain ja kohtaloksi oli tulla hukkuneeksi omassa rannassa, kun uin virtapaikkaan ja virta oli voimakkaampi kuin minä. Mieheni tuli apuun ja siinä me kamppailimme kaksin tovin, ennen kun pääsimme virran otteesta.
Virtapaikat vedessä on petollisia, koska niiden voima ja paikka voi vaihtaa paikkaa ja kun joutuu virran vietämäksi, siinä ihminen on heikko.
Mutta olisiko tuolla muka virtauksia? Tuskin jos on suosittu uimaranta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisivat olla äiti ja lapsi molemmat uimataidottomia.
Surullinen tapausmiksi uimataidoton äiti veisi uimataidottoman lapsensa uimaan?
Ranta voi olla matalakin. Siellä voi olla ilman uimataitoa. Tapausta siis mitenkään tuntematta.
Surullinen tapaus olipa sitten kysessä suomalainen tai minkä maalainen tahansa perhe.
Hukkuminen on hiljainen tapahtuma ja yleensä kanssaihmiset eivät sitä helposti huomaa. Jos muistatte parin vuoden takaa sen videon jossa äiti jätti lapsen uima-altaaseen, lähti itse saunaan ja lapsi kamppaili minuutteja henkensä edestä. Kauan kesti ihmisillä ymmärtää että lapsi oli hukkumaisillaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies on möllöttänyt rannalla kun lapsi ja vaimo on hädässä vedessä???
Sulla ei varmaan ole tietoa tapahtumista sen enempää kuin meillä muillakaan, mutta silti näemmä yrität syyllistää miestä naisen kuolemasta. Kyllä te palstanaiset olette uskomattomia tuossa miesvihassanne. Ymmärrättekö itsekään?
Nyt kun luin tota IS:n juttua niin siihenhän oli päivitetty, että äiti ei pelastanut lasta vaan sivullinen, äiti ja lapsi olivat uimassa (?) liian syvässä vedessä.
eiuimarannalla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olisiko tuolla muka virtauksia? Tuskin jos on suosittu uimaranta.
Siellä missä on luonnon vettä, oli järvi, joki, puro, meri, siellä on maaperässä virtauksia, joskus heikompia, joskus voimakkaampia. Joskus niin pieniä, ettei niitä ihmissilmä huomaa ja jossakin koskessa näkee taas virtauksen voiman, vaikka syvyys olisi 50cm.
En usko, että kyse on kantasuomalaisista. Luulen, että kyseessä on uimataidottomia ulkomaalaistaustaisia. Muuten kuulostaa hyvin oudolta. Tuo isänkin käytös, mitä ihmettä? Kuulostaa siltä, että uimarantakulttuuri ja uimataito ei ihan ole ollut hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Se just onkin jos on paljon ihmisiä. Kaikki kiljuu huutaa ja poukkoilee vedessä eri suuntiin. Siinä helposti jää huomaamatta että pari painuu veden alle.
Uutisissa oli että valvojat on kyllä tehneet sen mitä heile kuuluukin eli rientäneet siis apuun
Missä luki, että valvojat riensi apuun. Luin kahdesta lehdestä ja molemmissa sanottiin vain, että rannalla oli valvojia. (mutta heidän tekemisistään ei sanaakaan. Lapsen pelasti sivullinen)
Oon ite uinnut samalla rannalla ja joku on yrittänyt vetäistä muakin alas.
Ei todellakaan ollut ihminen, koska tunnistaisin käden kosketuksen. Se ei ollut ihminen vaan jonkulainen olento.