Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti hukkunut Vantaalla

Vierailija
17.07.2018 |

Surullinen uutinen Vetokankaan uimarannalta. Onko valvontaa riittävästi?

Kommentit (212)

Vierailija
21/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli ekana mieleen uimataidottomuus.

Ei hallita tarpeeksi vesielementtiä, sitä kuvitellaan, että kun lapsena sain uimamaisterin paperit, niin olen huippu-uimari lopun ikääni.

Poliisi tutkii kuolemansyyn tutkintana, ei henkirikoksena. Valoja päälle taas hörhöt!

Uimamaisteri paperit jos saa niin osaa uida, hypätä ja sukeltaa eikä ne taidot häviä.

Vaativia hyppyjä ja pelkkä sukellus on jo altaan mitta.

Et taida tietää mitä siihen kuuluu.

Eikä sitä saa noin vaan.

Vierailija
22/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsena on uimamaisteri, pysyy tietty perusosaaminen aikuiseksi asti.

Mikään ihan pilipalijuttu se ei ole.

Vastaus yhteen kommenttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsena on uimamaisteri, pysyy tietty perusosaaminen aikuiseksi asti.

Mikään ihan pilipalijuttu se ei ole.

Vastaus yhteen kommenttiin.

Näin on ja ei tavis uimari siihen pysty.

On kyllä vaativa, tiedän mitä siihen kuuluu,

Yleensä sen saa ne jotka kaikilla osa-alueilla hyviä.

Vierailija
24/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tippuiko lapsi laiturilta, oliko äiti uimataidoton?

Miltä laiturilta uimarannalla voi pudota? Molemmat olivat jutun mukaan olleet vedessä ja vajonneet pinnan alle.

No onhan tuolla laituri.

Vierailija
25/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tippuiko lapsi laiturilta, oliko äiti uimataidoton?

Miltä laiturilta uimarannalla voi pudota? Molemmat olivat jutun mukaan olleet vedessä ja vajonneet pinnan alle.

No onhan tuolla laituri.

Eikö tuossa lätäkössä ole vielä sellainen laiturisaareke?

Vierailija
26/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Hesan uimarantavalvonta on sitä että parikymppinen valvoja lukee iltapäivälehteä tai somettaa. Oon itekin hakenut hukkuvan vedestä nk.valvotulla rannalla. Valvoja istui kopissa.

Vierailija
27/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkuminen on hiljainen tapahtuma. Hukkuva ei huuda ei roiski vettä. Vajoaa pinnan alle täysin äänettömästi. Eli nimenomaan voi jäädä helposti huomaamatta kun porukkaa on paljon.

Vierailija
28/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen vuoksi en käy lapseni kanssa rannalla uimassa koska monesti olen joutunut noukkimaan vieraan pennun vedestä ylös kun sen omat vanhemmat ei ole vahtimassa vieressä. Ja se herpaannuttaa senettä voin vahtia omaa lastani ettei hän huku. Kun menen edes rantaveteen niin minä en katsele muita siinä vieressä sillä en voi herpaantua hetkeksikään ja kääntää katsettani omasta juuri tästä syystä!

Vierailija
29/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisivat olla äiti ja lapsi molemmat uimataidottomia.

Surullinen tapaus

miksi uimataidoton äiti veisi uimataidottoman lapsensa uimaan?

No jos se äiti ajatteli, että tänään opetellaan, vaan ei kaikki mennytkään ihan niin kuin piti.

30/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaalleen sattui tilanne paikassa jos on n.7m.vettä kun poika liukastui ns.pompputelineellä. Mun pitää uida silmälasit päässä, olin kaukana, tästä mulle vieraasta pojasta. Kompuroi pahasti, lauta oli vähällä kolauttaa häntä päähän. Näin. Mut jos pinnan alle meni niin huonot mahikset. Mä en nää ja matkaa montakytä metriä. Muuten olen kyllä uintitaitoinen. Valvomaton ranta(kunnan). Ja vanhemmat antavat usein ohjeita rannalta/laiturilta. Jos mä oon lapsia valvonut olen aina itse myös vedessä. Ko. rannalla käyn em. seikkojen takia harvakseltaan.

Vierailija
31/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli ekana mieleen uimataidottomuus.

Ei hallita tarpeeksi vesielementtiä, sitä kuvitellaan, että kun lapsena sain uimamaisterin paperit, niin olen huippu-uimari lopun ikääni.

Poliisi tutkii kuolemansyyn tutkintana, ei henkirikoksena. Valoja päälle taas hörhöt!

Uimamaisteri paperit jos saa niin osaa uida, hypätä ja sukeltaa eikä ne taidot häviä.

Vaativia hyppyjä ja pelkkä sukellus on jo altaan mitta.

Et taida tietää mitä siihen kuuluu.

Eikä sitä saa noin vaan.

Uimamaisterin suorittaminen uimahallissa, hyvin hallituissa olosuhteissa on aivan eri asia kuin uida luonnonvesissä. Paniikkitilanteessa harvalla ihmisellä toiminta on kaikista rationaalisinta, ja harva pystyy omia reaktioitaan ennakoimaan. On naiivia kuvitella että vain uimataidottomat hukkuisivat.

Tämä kommentti yleisellä tasolla. En ota kantaa ko. tapahtumaan kun en siitä mitään tiedä.

Vierailija
32/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi itseäkin, miten on mahdollista, että kaksi ihmistä meinaa hukkua (ja toinen hukkuikin) kun on kuitenkin pieni paikka, paljon ihmisiä ja monta uimavalvojaa? Eikö kukaan nähnyt ajoissa? Vai eikö välittänyt?

Ihminen hukkuu nopeasti ja huomaamattomasti eikä hukkuminen yleensä näytä hukkumiselta. Ei ole harvinaista että joku hukkuu muiden silmien alla eikä kukaan huomaa mitään. Tietysti uimavalvojien tehtävä on tunnistaa näitä, mutta kaikkea ei voi aina nähdä varsinkin kun rannalla on paljon väkeä.

Vierailija
33/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullinen tapaus

Minä esimerkiksi vien, koska on kesä ja rannalla on lapsen mukava läträtä ja leikkiä vesirajassa. Minä olen aina vieressä eikä kumpikaan meistä liiku syvemmälle. Kylvyssäkin käymme kotona.

Vierailija
34/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen uimamaisterini suorittanut ihan luonnonvesissä, merenrantauimakoulussa.

Vierailija
35/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaisia, tuli ekana mieleen.

Olisi mielenkiintoista tietää mistä? Suomalaiset ei huku?

Petteri Jussilahan hukkui samanlaisessa tilanteessa, pelasti lastaan ja itse hukkui. Oli vielä hyvä uimari.

Vierailija
36/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullinen tapaus

Minä esimerkiksi vien, koska on kesä ja rannalla on lapsen mukava läträtä ja leikkiä vesirajassa. Minä olen aina vieressä eikä kumpikaan meistä liiku syvemmälle. Kylvyssäkin käymme kotona.

Siis oikeastiko viet, vaikka et osaa itse uida? Mä en kyllä todellakaan veisi etenkään vilkkaalle luonnonvesirannalle uimataidotonta lasta, jos en itse osaisi uida.

Vierailija
37/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimataidottomia ei suomalaisia

Vierailija
38/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaisia, tuli ekana mieleen.

Olisi mielenkiintoista tietää mistä? Suomalaiset ei huku?

Petteri Jussilahan hukkui samanlaisessa tilanteessa, pelasti lastaan ja itse hukkui. Oli vielä hyvä uimari.

Siis nimenomaan EI ollut hyvä uimari. Muistan entisen vaimonsa Jutan haastattelusta tämän aikanaan lukeneeni.

Vierailija
39/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko äidin olleen uimataitoinen. 36 -vuotias ei vaan huku 2 metriä syvään veteen jos osaa uida, matala vesi on lähellä eikä ole kyse sairauskohtauksesta.

Jossain uutisessa myös kerrottiin, että samalla rannalla oli ryhdytty kyselemään kellukkeiden kanssa vedessä olleiden lasten uimataitoa ja kaikki uimataidottomat oli komennettu pois vedestä. Jos uimataidoton aikuinen menee veteen uimataidottoman lapsen kanssa, siitä ei voi syyttää ketään sivullista.

Näin kerran helsinkiläisessä uimahallissa kun joku noin 10 -vuotias Abdul oli luokkansa mukana uimassa. Abdul hyppäsi veteen muiden perässä ja painui pohjaan kuin kivi. Abdul ei tiennyt ettei pysy pinnalla. Saatiin se ylös hengissä mutta kaikki ihmettelivät, miksi uimataidoton hyppää veteen kun osa luokasta oli jopa lastenaltaassa opettelemassa.

Uimataitoisiakin on hukkunut niin matalaan veteen että olisi riittänyt että laittaa jalat pohjaan.

Ilman mitään sairauskohtausta?

Kun on kerran nähnyt läheltä kuinka opettaja joutuu hyppäämään kiireellä vaatteet päällä uima-altaan syvään päähän nostamaan veteen hypännyttä uimataidotonta pohjasta ylös, tietää ettei kaikki ymmärrä edes sitä mitä uimataito tarkoittaa. Ja poika olisi todellakin halutessaan voinut mennä muun joukon mukana lastenaltaaseen, mutta hän uskoi pysyvänsä pinnalla kun kerran muutkin pysyy. Ei ihme ettei opettajan ammatti enää kiinnosta kuin harvoja.

40/212 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämpäriin, ja tynnyriinkin, joissa vettä, voi hukkua. Uimataidottomalle 2m.vettä on tosi paljon vettä. Ja siihen vielä veden pelko. Olen tavannut töissäni täysin uimataidottoman henkilön. Kertoi, ettei tiedä pelolleen syytä. Kenties lapsena joutunut hallitsemattomaan tilanteeseen. Eikä muista ja tämä piinaa. Aikuisten uintikoulukaan ei auttanut. Nimim: saukoksikin nimetty😁

Ketju on lukittu.