Äiti hukkunut Vantaalla
Surullinen uutinen Vetokankaan uimarannalta. Onko valvontaa riittävästi?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kyse on kantasuomalaisista. Luulen, että kyseessä on uimataidottomia ulkomaalaistaustaisia. Muuten kuulostaa hyvin oudolta. Tuo isänkin käytös, mitä ihmettä? Kuulostaa siltä, että uimarantakulttuuri ja uimataito ei ihan ole ollut hallussa.
Sillä isällä saattoi olla vahdittavana muita pikkulapsia.
näinonnäreet kirjoitti:
Vähän sekavaa on tämä tapaus mutta ehkä äiti meni paniikkiin ja hörppäsi vettä keuhkoihin tai sairauskohtaus. Muuten terve uimataitoinen selvinpäinoleva ei kyllä huku rantaveteen. Sitten on eriasia jos voimat loppuu ja on järvenselällä tai jää sukeltaessa kiinni johonkin.
Jos rantavesi on 2 m syvää, sillä ei ole mitään väliä, onko se rannassa vai aavalla, jos et saa itseäsi siirrettyä sitä matkaa, että yllät ottamaan jostain kiinni/ saat jalat pohjaan.
Onko jossain faktatieto, että olisivat maahanmuuttjia?
Ihan sairasta syyllistää miestä joka juuri menettänyt vaimonsa ja lapsiensa äidin! Onhan mies saattanut etsiä vaimoa vedessä tuloksetta ja sitten mennyt rantaan kun sukeltajat tulleet paikalle. Tai pariskunnalla voi olla lisää uimataidottomia pieniä lapsia joita miehen on pitänyt vahtia etteivät mene veteen.
Vähän kunnioitusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisivat olla äiti ja lapsi molemmat uimataidottomia.
Surullinen tapausmiksi uimataidoton äiti veisi uimataidottoman lapsensa uimaan?
Minä esimerkiksi vien, koska on kesä ja rannalla on lapsen mukava läträtä ja leikkiä vesirajassa. Minä olen aina vieressä eikä kumpikaan meistä liiku syvemmälle. Kylvyssäkin käymme kotona.
Siis oikeastiko viet, vaikka et osaa itse uida? Mä en kyllä todellakaan veisi etenkään vilkkaalle luonnonvesirannalle uimataidotonta lasta, jos en itse osaisi uida.
Vien, mutta vain siihen rantaveteen jossa vettä on nilkkoihin. Mitä etua uimataidosta on siinä?
Tuossa videossa näkyy että keskellä sitä uimalampea on tuollainen ”laituri”, taso jossa voi olla ja josta pääsee järveen uimaan.
Jos äiti on lapsen kanssa ollut sen päällä ja lapsi horjahtanut veteen ja äidille tullut paniikki ja hypännyt mitään ajattelematta perään pelastamaan lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta syyllistää miestä joka juuri menettänyt vaimonsa ja lapsiensa äidin! Onhan mies saattanut etsiä vaimoa vedessä tuloksetta ja sitten mennyt rantaan kun sukeltajat tulleet paikalle. Tai pariskunnalla voi olla lisää uimataidottomia pieniä lapsia joita miehen on pitänyt vahtia etteivät mene veteen.
Vähän kunnioitusta!
Yhtä paljon kuin kielitajua: "..lapsiensa äidin". Lastensa, se on lasten; lapsi-lasten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä esimerkiksi vien, koska on kesä ja rannalla on lapsen mukava läträtä ja leikkiä vesirajassa. Minä olen aina vieressä eikä kumpikaan meistä liiku syvemmälle. Kylvyssäkin käymme kotona.
Siis oikeastiko viet, vaikka et osaa itse uida? Mä en kyllä todellakaan veisi etenkään vilkkaalle luonnonvesirannalle uimataidotonta lasta, jos en itse osaisi uida.
Vien, mutta vain siihen rantaveteen jossa vettä on nilkkoihin. Mitä etua uimataidosta on siinä?
Tuossa videossa näkyy että keskellä sitä uimalampea on tuollainen ”laituri”, taso jossa voi olla ja josta pääsee järveen uimaan.
Jos äiti on lapsen kanssa ollut sen päällä ja lapsi horjahtanut veteen ja äidille tullut paniikki ja hypännyt mitään ajattelematta perään pelastamaan lastaan.
Siinä tasolla oli näköjään joku muukin taapero tepastelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ois saanut mennä koko lauma.
Niinkö? Siinäkin tapauksessa, että kyseessä on suomalainen perhe? Etnisyydestä ei ole mitään tietoa missään muualla kuin sinun ja muiden kaltaistesi mielikuvituksessa. Siinäkin tapauksessa, että olisivat sinun naapureitasi, tai vaikkapa serkkusi perheineen?
Otan osaa jos sinulla on ollut elämässä vaikeaa ja olet siksi kehittynyt tuollaiseksi ihmisvihaajaksi. Todella toivon sinulle valoisampaa tulevaisuutta <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se just onkin jos on paljon ihmisiä. Kaikki kiljuu huutaa ja poukkoilee vedessä eri suuntiin. Siinä helposti jää huomaamatta että pari painuu veden alle.
Uutisissa oli että valvojat on kyllä tehneet sen mitä heile kuuluukin eli rientäneet siis apuun
Missä luki, että valvojat riensi apuun. Luin kahdesta lehdestä ja molemmissa sanottiin vain, että rannalla oli valvojia. (mutta heidän tekemisistään ei sanaakaan. Lapsen pelasti sivullinen)
Sivullinen oli myös uimataidoton, kahlasi veteen ja otti lapsen.
En uskalla enää mennä lasten kanssa uimaan 😭
Hukkuvaa on vaikea huomata, koska hukkuva ei pidä mitään ääntä, toisin kuin luullaan. Kun keuhkoihin menee vettä, jossakin päin jorpakkoa on vaan kauhusta pyöreät silmät ja haparoivat kädet ja elämä sammuu. Metelissä ja melskeessä ei kukaan huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vasta pelastushenkilökunnan ollessa paikalla, ja lapsen ollessa turvassa, sanoi että vaimonsa on vielä vedessä. Siis mitä ihmettä🙈
Sekään ei osannut uida?
Kyse ei ollut siitä, vaan miksi sai suunsa auki vasta kun on lapsi pelastettu ja pelastushenkilökunta paikalla. "Hei vaimoni on vedessä btw"??
Onko sitten isä kovaan ääneen jo pyytänyt apua varhaisessa vaiheessa jos paniikki vai sitten eleettömästi haeskellut aikansa?
Vierailija kirjoitti:
näinonnäreet kirjoitti:
Vähän sekavaa on tämä tapaus mutta ehkä äiti meni paniikkiin ja hörppäsi vettä keuhkoihin tai sairauskohtaus. Muuten terve uimataitoinen selvinpäinoleva ei kyllä huku rantaveteen. Sitten on eriasia jos voimat loppuu ja on järvenselällä tai jää sukeltaessa kiinni johonkin.
Jos rantavesi on 2 m syvää, sillä ei ole mitään väliä, onko se rannassa vai aavalla, jos et saa itseäsi siirrettyä sitä matkaa, että yllät ottamaan jostain kiinni/ saat jalat pohjaan.
Onko jossain faktatieto, että olisivat maahanmuuttjia?
Pelkkää päättelyä ja arvuuttelua oletetun uimataidottomuuden pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Se on niqab mikä peittää myös naaman.
Kumma juttu miten aviomies muisti vaimon jääneen pinnan alle vasta sitten kun oli pelastajia jo paikalla. Tämänkö takia siellä oli palokuntaa, ambulansseja, poliiseja ja rajavartiolaitoksen helikopteri? Sama juttu kuin vastaanottokeskuksissa, ettei yksi yksikkö riitä kuten kantaväestön kohdalla.
Jos aviomies olisi vaikka eleillä selittänyt vaimon jääneen pinnan alle, joku olisi voinut ehtiä pelastamaan tämän. Mutta ei.
Rikastuimme jälleen kulttuurisesti.
Voin lohduttaa sinua sillä faktalla, että myös kantasuomalaisia lähdetään pelastamaan vedestä isolla joukolla.
Muuta nyt en viitsi kommentoida...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kovasti väitetään, ettei uimataitoinen voi hukkua. Olen parikymmentä vuotta harrastanut uintia viikottain ja kohtaloksi oli tulla hukkuneeksi omassa rannassa, kun uin virtapaikkaan ja virta oli voimakkaampi kuin minä. Mieheni tuli apuun ja siinä me kamppailimme kaksin tovin, ennen kun pääsimme virran otteesta.
Virtapaikat vedessä on petollisia, koska niiden voima ja paikka voi vaihtaa paikkaa ja kun joutuu virran vietämäksi, siinä ihminen on heikko.
Eli oli miten hyvä uimari tahansa, luonto voi olla vielä parempi.
Asutko ulkomailla valtameren rannalla? Vai missä on tuollaisia virtapaikkoja? En ole missään koskaan huomannut.
Et sitten ole kuullut kun keväällä varoitetaan heikosta jäistä ja järvien ja jokien virtauspaikoista.
Eikös keväällä joku nuori mies hukkunut lähellä rantaa Lauttasaaressa, kun hiihti pieneen virtauskohtaa ja hupsahti sinne ja hukkui. Vain lapanen jäi aukon reunalle.
Ja en ui valtameressä, vaan ihan SisäSuomen järvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tunne veden olemusta, menevät puljaamaan rannalle. Olettaa ihmispaljouden tarkoittavan turvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vasta pelastushenkilökunnan ollessa paikalla, ja lapsen ollessa turvassa, sanoi että vaimonsa on vielä vedessä. Siis mitä ihmettä🙈
Sekään ei osannut uida?
Kyse ei ollut siitä, vaan miksi sai suunsa auki vasta kun on lapsi pelastettu ja pelastushenkilökunta paikalla. "Hei vaimoni on vedessä btw"??
Ihan vaan siksi, ihmiset nyt vain sattuvat shokkitilassa (niin kuin uskon tuon isän olleen) käytäytymään eri lailla. Toinen voi olla hyvin määrätietoinen ja noudattaa tarkasti annettuja ohjeita ja saada uskomattomat voimavarat ja toinen romahtaa toimintakyvyttömäksi jne.
Eikä meistä kukaan tiede, miten itse kukin käyttäytyy shokkitilanteessa, vaikka niin kuvittelemme.
Esim. tulipalossa joku voi yrittää esim. epätoivoisesti pelastaa vanhoja sanomalehtiä tai jotain muuta, jolla ei ole mitään merkitystä.
Vetokankaan :D ihan vain kannaksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se just onkin jos on paljon ihmisiä. Kaikki kiljuu huutaa ja poukkoilee vedessä eri suuntiin. Siinä helposti jää huomaamatta että pari painuu veden alle.
Uutisissa oli että valvojat on kyllä tehneet sen mitä heile kuuluukin eli rientäneet siis apuun
Missä luki, että valvojat riensi apuun. Luin kahdesta lehdestä ja molemmissa sanottiin vain, että rannalla oli valvojia. (mutta heidän tekemisistään ei sanaakaan. Lapsen pelasti sivullinen)
Sivullinen oli myös uimataidoton, kahlasi veteen ja otti lapsen.
Ai sinne 2m syvyyteen?
Asutko ulkomailla valtameren rannalla? Vai missä on tuollaisia virtapaikkoja? En ole missään koskaan huomannut.