Vähänkö TÖRKEÄ työnantaja; kieltäytyy maksamasta sairaslomalta palkkaa
Koska sairaslomatodistus oli haettu terveyskeskuksesta, eikä työterveyshuollosta, tämä ei ole koskaan ollut työpaikallamme vaatimus toimia niin edellytyksenä palkanmaksulle! Saaatana, mitä se sekopää oikein kuvittelee, että jengi tuolla menettelyllä haluaa tehdä työnsä hänelle edullisella tavalla, hah, paskaa se kusipäää tulee saamaan. En ole itse se henkilö, jolle kävi näin.
Kommentit (359)
Toki en tiedä, tuleeko sille työkaverille sellainen tunne, mutta menee loma ainakin pilalle, koska rahaa puuttuu aika iso lovi. Hienoa tietenkin, jos hän ei koe, ettei ole tärkeä. Mä kokisin, että en ole yhtään mitään muuta kuin kärpäsenpaska, jos olisin hän.
ap
Ja siis oikeastaan koen jo tästäkin, koska olen työpaikassa, jossa jotakuta kehdataan kohdella noin huonosti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja siis oikeastaan koen jo tästäkin, koska olen työpaikassa, jossa jotakuta kehdataan kohdella noin huonosti.
ap
Mitä äitisi ajattelisi tästä
Se sairaslomatodistus pitää toimittaa työterveyshuoltoon. Siellä arvioidaan loman perusteet ja laitetaan tieto esimiehelle. Turhaa tuosta on hermoja menettää. Työnantajalla on oikeus vaatia käyntiä työterveyslääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMitä äitisi ajattelisi tästä
Että asioille ei voi mitään. Pitää niellä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli viimekädessä tämäkin on äitisi syytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eikä saa myöskään olla vihainen pomolle, paitsi tietysti, jos MINÄ olisin tuollalailla käyttäytyvä pomo, olisin hirviö ja hullu ja "miten oikein kuvittelisin koskaan, että työntekijät tekisivät työtään panostaen ja hyvin". Sitten tuollainen toiminta olisi todella epäreilua. Mutta näin päin en saa valittaa ja jos kuvittelen lähteväni muualle, niin "kaikkialla on samanlaista" (että minua saa sortaa ja riistää. Oikeutta etsiä itselleni hyvää ei ole, koska muitakin jokaista riistetään. "Sellaista se vaan on", kuulemma.)
ap
Millaisissa väleissä olet tämän työkaverin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEli viimekädessä tämäkin on äitisi syytä
Se on, että olen tällaisella paskaisella alalla, kyllä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Aivan neutraaleissa. Toki ymmärrän hyvin, että hänellä on ollut raskasta elämässään, vaikka siis se ei ole asia, jota hän kailottaa ympäriinsä. Joskus on sanonut siitä pari sanaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja vitttu työni teen niiin huonosti (pomo ei sitä näe, kun kyse asiakaspalvelusta), kuin osaan olematta asiaton. Saa sen tasoista työntekoa, kuin ansaitseekin tuo kusipäää.
ap
Sulta huono asiakaspalvelu sujuu luonnostaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan neutraaleissa. Toki ymmärrän hyvin, että hänellä on ollut raskasta elämässään, vaikka siis se ei ole asia, jota hän kailottaa ympäriinsä. Joskus on sanonut siitä pari sanaa.
ap
Mutta ethän sinä tule krnenkään kanssa toimeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja että siksi hänkin siis varmasti kokisi ennemminkin tuen tarpeelliseksi, ei tällaista paskaaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMutta ethän sinä tule krnenkään kanssa toimeen
No nämä ovat aivan neutraalit välit.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vitttu työni teen niiin huonosti (pomo ei sitä näe, kun kyse asiakaspalvelusta), kuin osaan olematta asiaton. Saa sen tasoista työntekoa, kuin ansaitseekin tuo kusipäää.
apSulta huono asiakaspalvelu sujuu luonnostaan
Miten niin?
ap
Hän kertoi asiasta minulle, ja vaikka koitan olla ottamatta muiden murheita asioikseni, niin minua ahdistaa olla tuollaisen pomon alaisena.
ap
Että jos tämmöinen ei ikinä toistuisi, niin eipä se sitten minun nilkaani kusahtaisi, mutta jos tämmöinen jatkuu, että ohjeet annetaan miten sattuu osin juuri siksi, että pääsisi makselemasta asioista, joista on vastuussa, koska kaikki eivät tajunneet niitä, niin jonain päivänä se, jolle vedetään märkä rätti naamaan olen minä. Sitten mitä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos määräys löytyy intrasta, niin voi voi jos se on jäänyt huomaamatta. Pääsääntöisesti sairauslomaa saa vain työterveydestä ja työnantaja voi päättää, että muukin, vaikka terveyskeskuksen hoitajan kirjoittama, todistus kelpaa. Useissa paikoissa näin onkin, mutta tapa voi muuttua vaikka kesken loman jos työnantaja toteaa että jatkossa vain työterveys kelpaa. Ja miksi näin, kiitos kaikille saikuttajille, oikeasti sairaat joutuvat kärsimään ja esim. sairaana kulkemaan pitkän matkan työterveyteen.
Ap taitaa olla itse tuo 'työtoveri' :D Muuten 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos määräys löytyy intrasta, niin voi voi jos se on jäänyt huomaamatta. Pääsääntöisesti sairauslomaa saa vain työterveydestä ja työnantaja voi päättää, että muukin, vaikka terveyskeskuksen hoitajan kirjoittama, todistus kelpaa. Useissa paikoissa näin onkin, mutta tapa voi muuttua vaikka kesken loman jos työnantaja toteaa että jatkossa vain työterveys kelpaa. Ja miksi näin, kiitos kaikille saikuttajille, oikeasti sairaat joutuvat kärsimään ja esim. sairaana kulkemaan pitkän matkan työterveyteen.
Ap taitaa olla itse tuo 'työtoveri' :D Muuten 0/5
No en kyllä ole. Sitten vituttaisi vielä aivan toisella levelillä. Etkö muka itse välitä, miten vertaisiasi kohdellaan? Etkö tajua, että se sama voi koskea kohta sinuakin? Haluat siis tulla kohdelluksi väärin ja huonosti? Ja lisäksi miten olet kollegasi puolella, jos et välitä siitä, mitä hänelle tapahtuu? Oletko sinä sellainen työpaikan itsekeskeinen umpio, joka et välitä muista?
ap
Tuollaisesta tulee sellainen tunne, ettei ole työnantajalle tärkeä. En käsitä, kuka sillälailla kokeva voisi voida hyvin kyseisessä työpaikassa. Pomon vika, pomon aiheuttama tunne, aiemmalle pomolle tuskin olisi ollut ongelma. Ja kaikilla ois ollut hyvä mieli, koska sille pomolle tuli hyvä mieli, kun se tiesi, että me teemme sitten työmme siihen panostaen ja hyvin ja arvosti sitä.
ap