Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Feissari pysäytti mut työmatkalla viisi kertaa - eikö tälle vois tehdä jotain?

Ärsyyntynyt223
13.07.2018 |

En voi sietää feissareita. Ihan sama mitä ne myy tai kerjää, ärsyynnyn heti jos kävelyni keskeytetään ja henkilökohtaiseen tilaani ängetään. Eilen kävellessäni töistä kotiin Helsingissä feissari tuli tuputtamaan jotain viisi kertaa. Viisi. Noin kilometrin matkalla. Olin varsin hyvällä tuulella kun lähdin töistä ja kotiin päästyäni vitutti vaan huolella. Miksi tällainen myynti-/markkinointitapa on sallittua? Tykkääkö joku siitä että ventovieras ihminen tunkee nenän eteen kyselemään kiinnostaako ihmisoikeudet? Itse näen että minulle voi tulla juttelemaan akuutissa hätätilanteessa, mutten ole keksinyt miten saisin nämä tyrkyttäjät tajuamaan jo kaukaa että minkäänlainen myynti / kerjuu / syyllistäminen ei onnistu.
Eikö koko liiketoimintaa voisi vaan kieltää?

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan feissari pysäytä ketään, valehtelet. Kävelet ohi vaan, ei ne käy käsiksi. Ei veteraanien lipaskerääjätkään vaikka ovatkin sotilaita.

Vierailija
2/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäähän ne mut jatkat vaa kävelyä etkä huomioi niitä ollenkaan. Korkeintaan sanot EI, pysähtymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kummassa pysähdyr?

Vierailija
4/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pysäytti? Sanot ei kiitos ja jatkat matkaa.

Vierailija
5/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttävät feissarit sekä kauppakeskuksissa pysäyttelevät tai huutelevat myyjät. Ihan ihmettelen, miten jälkimmäisten annetaan toimia kauppakeskuksen tiloissa asiakkaita häiriten. Ja minä en siis pysähdy enkä välttämättä sano edes ei kiitos vaan kävelen ohi, mutta noita on niin paljon, että väkisinkin ärsyttää.

Vierailija
6/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu vaikeaahan se on huikata "ei kiitos" ja jatkaa matkaansa edes vauhtiaan hidastamatta.

Vierailija
7/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelet vaan eteenpäin ja ei tarvi noteerata jatka normisti matkaa

Vierailija
8/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi hyppäsi ihan suoraan eteeni, hyvä etten päin kävellyt! En tajua miksi pitää tulla ahdistelemaan jos näkee että ihminen on menossa kauempaa ohi eikä ota edes katsekontaktia, luulisi siitä jo tajuavan ettei kiinnosta. Ja vaikka sanoo EI niin usein lähdetään silti viereen kävelemään ja paasaamaan. Ärsyttää se jos sama juttu on joka päivä kahteen kertaan, kerran viikossa ei varmaan kävisi niin hermoille:)

Vierailija
9/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut yritti pysäyttää feissarityttö ja sanoin että ei jaksa nyt, toivotti "hauskaa päivän jatkoa"

kuulin ensin että "haista paska" ja  sitten meninkin sanomaan tahalleen tytölle että

kuulin ensin että sanoit että "haista paska!", tyttö nauroi että ei vaan "hauskaa päivän jatkoa".

vähän ajan kuluttua menin takaisin ja sanoin että "no kuitenkin atarkoitit että haista paska sydämessäsi ja aistin sen", tyttö nauroi että no ei ollut vaan "hauskaa päivän jatkoa"

no se oli hauskaa se

Vierailija
10/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vaikea päästä ohi silloin kun lähestyvät suoraan edestä päin. Jos tulevat sivulta niin helpompi heti muuttaa suuntaa. Näin Oulussa. Olen helposti lähestyttävä joten Rotuaarilla niitä joutuu väistämään just sen viisi kertaa ja viimeiselle kun en jaksanut enää sanoa mitään niin huuteli äkäisenä perään. Tuli paha mieli, halusin vain kävellä rauhassa.

Vierailija
11/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan joku kansalaisaloite noiden kieltämiseksi? Ainakin sen olisi pakko mennä eduskunnan käsittelyyn jos täyttyisi. Jos ei eduskunta sitä hyväksyisi, niin ainakin kauppakeskukset ja nuo vitun yhdistykset tajuaisivat, miten suuressa mittakaavassa se ärsyttää ihmisiä.

Vierailija
12/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

feissarit ja romanialaiset "please please kerjäläiset " osaa pilata kauniin päivän stadissa, yleensä kannattaa vain kävellä ohi eikä puhua mitään, jos puhut ne alkaa jankkaamaan jotain ja syyllistää omaatuntoa että pitäs muka auttaa

Vierailija
13/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin iloa siitäkin, että omaa resting bitch facen. Ikinä ei feissarit eikä kauppakeskusten liittymä- ja sähkökauppiaat ahdistele :D

Vierailija
14/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndyMcCoys kirjoitti:

mut yritti pysäyttää feissarityttö ja sanoin että ei jaksa nyt, toivotti "hauskaa päivän jatkoa"

kuulin ensin että "haista paska" ja  sitten meninkin sanomaan tahalleen tytölle että

kuulin ensin että sanoit että "haista paska!", tyttö nauroi että ei vaan "hauskaa päivän jatkoa".

vähän ajan kuluttua menin takaisin ja sanoin että "no kuitenkin atarkoitit että haista paska sydämessäsi ja aistin sen", tyttö nauroi että no ei ollut vaan "hauskaa päivän jatkoa"

no se oli hauskaa se

Jos feissari haistattelisi minulle niin antaisin palautetta suoraan yritykseen jota edustaa.

Vierailija
15/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava ilmiö. Valitettavasti tämänkin kanssa on elettävä.

Vierailija
16/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vaikea päästä ohi silloin kun lähestyvät suoraan edestä päin. Jos tulevat sivulta niin helpompi heti muuttaa suuntaa. Näin Oulussa. Olen helposti lähestyttävä joten Rotuaarilla niitä joutuu väistämään just sen viisi kertaa ja viimeiselle kun en jaksanut enää sanoa mitään niin huuteli äkäisenä perään. Tuli paha mieli, halusin vain kävellä rauhassa.

Vaikea kun kulkee saman reitin useamman kerran saman tai eri päivän aikana; samat feissarit pysäyttää jatkuvasti.

Vierailija
17/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki niille voi vaan sanoa ei ja jatkaa matkaa, mutta se periaatehan tuossa kyllä riipii. Ei pitäisi joutua sanomaan ei, tai tuntemaan huonoa omaatuntoa jos ei sano mitään tai on muuten jotenkin tyly. Tollasta toimintaa ei vain saisi olla.

Vierailija
18/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi torjuvasti pystyyn, pudistat päätäsi samalla hymyillen ja kävelet ohi vauhtia hidastamatta. Joskus lisään vielä ääneen "ei kiitos". Toimii joka kerta.

Vierailija
19/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamasta, josta kaikki tunteet näkyy on hyötyä, minua ei feissarit häiritse. 😊 Kaverit nauraa aina, etteivät hekään uskaltaisi lähestyä, jolleivat tuntisi minua ja tietäisi, kuinka lempeä olen. Mutta turhaa kaupustelua ja häiriköintiä en suvaitse.

Vierailija
20/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivin tapa päästä feissarista eroon, in sanoa että on jo lahjoittaja. Vielä ei ole yksikään feissari tätä kyseenalaistanut 😎