Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Feissari pysäytti mut työmatkalla viisi kertaa - eikö tälle vois tehdä jotain?

Ärsyyntynyt223
13.07.2018 |

En voi sietää feissareita. Ihan sama mitä ne myy tai kerjää, ärsyynnyn heti jos kävelyni keskeytetään ja henkilökohtaiseen tilaani ängetään. Eilen kävellessäni töistä kotiin Helsingissä feissari tuli tuputtamaan jotain viisi kertaa. Viisi. Noin kilometrin matkalla. Olin varsin hyvällä tuulella kun lähdin töistä ja kotiin päästyäni vitutti vaan huolella. Miksi tällainen myynti-/markkinointitapa on sallittua? Tykkääkö joku siitä että ventovieras ihminen tunkee nenän eteen kyselemään kiinnostaako ihmisoikeudet? Itse näen että minulle voi tulla juttelemaan akuutissa hätätilanteessa, mutten ole keksinyt miten saisin nämä tyrkyttäjät tajuamaan jo kaukaa että minkäänlainen myynti / kerjuu / syyllistäminen ei onnistu.
Eikö koko liiketoimintaa voisi vaan kieltää?

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ylikilttinä neurootikkona ahdistaa feissarit. Tuntuu kurjalle joutua kerta toisensa jälkeen pysäytetyksi ja yrittää jotenkin kohteliaasti sanoa ei. Minua ahdistaa ja harmittaa joka kerta, kun joudun torjumaan feissarin ja pitämään kiinni rajoistani. Jatkuvasti, kerta toisensa jälkeen jos haluan kulkea tiettyjä katuja. On väärin, että ihminen joutuu valitsemaan reittinsä niin, että joutuu mahdollisimman vähän feissarien ahdistamaksi. Kyllä, minusta se tuntuu joka kerta ahdistelulta, vaikka ymmärrän kyllä, että he tekevät vain työtään, ja useimmiten vielä hyödyllisille järjestöille.

Vierailija
22/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vaikea päästä ohi silloin kun lähestyvät suoraan edestä päin. Jos tulevat sivulta niin helpompi heti muuttaa suuntaa. Näin Oulussa. Olen helposti lähestyttävä joten Rotuaarilla niitä joutuu väistämään just sen viisi kertaa ja viimeiselle kun en jaksanut enää sanoa mitään niin huuteli äkäisenä perään. Tuli paha mieli, halusin vain kävellä rauhassa.

Saakeli, jos feissari alkaisi päättää aukomaan, niin tulisi lähtö hänelle työstään. Joku roti pitää siinäkin hommassa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin käteen ja leikit kuvaavasi feissaria :D 

Vierailija
24/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ylikilttinä neurootikkona ahdistaa feissarit. Tuntuu kurjalle joutua kerta toisensa jälkeen pysäytetyksi ja yrittää jotenkin kohteliaasti sanoa ei. Minua ahdistaa ja harmittaa joka kerta, kun joudun torjumaan feissarin ja pitämään kiinni rajoistani. Jatkuvasti, kerta toisensa jälkeen jos haluan kulkea tiettyjä katuja. On väärin, että ihminen joutuu valitsemaan reittinsä niin, että joutuu mahdollisimman vähän feissarien ahdistamaksi. Kyllä, minusta se tuntuu joka kerta ahdistelulta, vaikka ymmärrän kyllä, että he tekevät vain työtään, ja useimmiten vielä hyödyllisille järjestöille.

Aika moni asia pitäisi muuttaa, että maailma olisi mieleinen paikka ylikiltille neurootikolle. En usko, että muutos olisi hyväksi.

Vierailija
25/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kuukausilahjoittaja yhteen paikkaan ja hävettää joka kerta sanoa, että on jo lahjoittaja. Tuntuu, että feissarit katsoo, että taas yksi valehtelee päästäkseen eroon. Muutenkin tuntee olevansa paha ja huono ihminen, jos ei jää kuuntelemaan. Kiusallista. Yritän kiertää toisesta suunnasta, mutta aina heitä ilmestyy jostain kuin tyhjästä.

Vierailija
26/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni asia pitäisi muuttaa, että maailma olisi mieleinen paikka ylikiltille neurootikolle. En usko, että muutos olisi hyväksi.

Feissarit harmittavat kyllä muitakin kuin ylikilttejä neurootikkoja.

Vierailija
27/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa on niin hyvännäköisiä feissarimuijia, että kyllä mä jään jutteleen, vaikka ei kiinnosta pätkääkään.

Usein ovat turhautuneita, kun heiltä menee monta asiakasta minun kanssani juttelemiseen.

Vierailija
28/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vakiovastaukset on:

"Kuulun jo!"

"Ei ehdi nyt, pahoittelen!"

"Mulla on jo teidän liittymä!"

"En sotkeudu huuhaaseen." (Tätä käytän tosi harvoin, mutta välillä törmää uskomushoitokauppiaisiin).

Vierailija
29/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempi riesa nämä kauppakeskusten limanuljaskat on kuin romaanikerjäläiset.

Vierailija
30/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ongelmia. Sanon aina hidastamatta 'ei kiitos'.

Vierailija
31/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vaikea päästä ohi silloin kun lähestyvät suoraan edestä päin. Jos tulevat sivulta niin helpompi heti muuttaa suuntaa. Näin Oulussa. Olen helposti lähestyttävä joten Rotuaarilla niitä joutuu väistämään just sen viisi kertaa ja viimeiselle kun en jaksanut enää sanoa mitään niin huuteli äkäisenä perään. Tuli paha mieli, halusin vain kävellä rauhassa.

Saakeli, jos feissari alkaisi päättää aukomaan, niin tulisi lähtö hänelle työstään. Joku roti pitää siinäkin hommassa olla.

Ota yhteyttä työnantajaan jos Feissari käyttäytyy törkeästi.

Vierailija
32/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs feissari alkoi syyllistämään kun kerroin että en käy töissä eikä minulla ole rahaa lahjoittaa. Sanoi että baari-iltana jo menee sama summa. Ehkä hänellä menee mutta itse en käy baareissa.

Vierailija
33/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jsokus alaikäisenä joku feissari tuli juttelemaan ja lopetti kun tajusi että olen alle 18, ilmeisesti ei voi alkaa kuukausilahjoittajaksi ilman vanhempien lupaa silloin? En tiedä, mutta sen jälkeen muutaman vuoden aikuisenakin sanoin aina että oon liian nuori, toimi. Nykyään sanon että sori on jo muut lahjoituskohteet. 

Vierailija
34/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut välttelemään kauppoja ja kauppakeskuksia joissa on kaupustelijoita. Kadulla sitten onkin vähän vaikeampaa, mutta silloin kävelen vain ohi. Joskus sanoin että ei kiitos, ei ole aikaa, niin vastaukseksi sain kerran "Mitä sä valehtelet?" tai "Mähän kysyin vain mitä kuuluu!" Häiritseviä ja joskus töykeitäkin.

Vierailija
35/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yksi hyppäsi ihan suoraan eteeni, hyvä etten päin kävellyt! En tajua miksi pitää tulla ahdistelemaan jos näkee että ihminen on menossa kauempaa ohi eikä ota edes katsekontaktia, luulisi siitä jo tajuavan ettei kiinnosta. Ja vaikka sanoo EI niin usein lähdetään silti viereen kävelemään ja paasaamaan. Ärsyttää se jos sama juttu on joka päivä kahteen kertaan, kerran viikossa ei varmaan kävisi niin hermoille:)

Pakkohan niiden on aktiivisesti tultava pysäyttämään kulkijat. Aika hiljaista olisi jos vain odottavat, että kiinnostuneet tulee juttusille.

Vierailija
36/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää. Itsekin aina vastaan tiukkaan äänensävyyn EI ja jatkan matkaa. Eivätpähän huutele perään.

Viimeksi kun olin syömässä kauppakeskuksen Kotipizzassa, niin eikös joku mies tullut työntelemään "please I have two kids" lappuja pöytiin. Semisti v*tutti ettei maksava asiakas saa edes syödä rauhassa. Tein kyllä valituksen, toivotaan että yritys voi tehdä asialle jotain.

Vierailija
37/163 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on mammoilla elämänhallinta hukassa jos joku feissari onnistuu "pysäyttämään" heidät kaduilla. Aivan kuin pieniä lapsia.

Vierailija
38/163 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittavaa tuossa on se, että ihmisistä tehdään väkisin epäkohteliaita. Ihmisen sisäinen tarve on ottaa toiset ihmiset huomioon kun he tulevat sinua kohti, ja heillä on asiaa. Sitten ainoa toimiva keino onkin jatkaa eteenpäin edes vilkaisematta kanssaihmistä?!? Tympeintä on että ihmisoikeksia kaupitellaan tyylillä, joka saa ihmiset välittämään ihmisistä vielä vähemmän.

Vierailija
39/163 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on mammoilla elämänhallinta hukassa jos joku feissari onnistuu "pysäyttämään" heidät kaduilla. Aivan kuin pieniä lapsia.

Osa on todella röyhkeitä, hyppää ihan eteen ja lähtee kävelemään rinnalle, tiedän kun työmatkallani kävelen katua jossa törmään päivittäin vähintään viiteen. Paras oli kundi joka pysäytti mut menossa töihin, sanoin etten ehdi kun työaika juuri alkamassa, "voithan sä hyvän asian puolesta myöhästyä muutaman minuutin". No ihan varmaan joo, tottahan työnantaja maksaa mulle palkkaa jos jään kuuntelemaan tuota myyntipuhetta...

Vierailija
40/163 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja kärsin jo muutenkin ihmisten ilmoilla siitä, että pitää olla sosiaalinen kassalla maksaessa. Se on kuitenkin vain nieltävä, jos käy ostoksilla. Nykyään nämä feissarit vaikuttavat siihen, mitä kautta kuljen ja missä kauppakeskuksessa. Pari kertaa olen jäänyt suustani vahingossa kiinni, ja niistä virheistä on opittu. Kerran joku ulkomaan avustus-neiti laittoi jonkun kankaisen rannelenkin mun käteeni, ja sai siten mut jäämään siihen. Samoin Elisan myyjä antoi mun käteen sim-korttin ja kysyi että tiedänkö mikä se on. Noista tilanteita ei meinaa päästä pois kohteliaasti! Enää en jää, en mihinkään. Nostan aina käden automaattisesti ylös ja kieltäydyn kohteliaasti. Thats it. Ikävää olla tyly, mutta jos kaipaan uutta liittymää/lahjoituspaikkaa/kasvorasvaa, hakeudun kyseisen palvelunantajan puheille itse. Inhottavaa tyrkyttämistä, ja se ei vaan toimi meille suomalaisille. Voin vain kuvitella kuinka kamalaa tuollaisessa työskentely on, kun yleensä pelkkiä nuoria työssä. T. N24