Feissari pysäytti mut työmatkalla viisi kertaa - eikö tälle vois tehdä jotain?
En voi sietää feissareita. Ihan sama mitä ne myy tai kerjää, ärsyynnyn heti jos kävelyni keskeytetään ja henkilökohtaiseen tilaani ängetään. Eilen kävellessäni töistä kotiin Helsingissä feissari tuli tuputtamaan jotain viisi kertaa. Viisi. Noin kilometrin matkalla. Olin varsin hyvällä tuulella kun lähdin töistä ja kotiin päästyäni vitutti vaan huolella. Miksi tällainen myynti-/markkinointitapa on sallittua? Tykkääkö joku siitä että ventovieras ihminen tunkee nenän eteen kyselemään kiinnostaako ihmisoikeudet? Itse näen että minulle voi tulla juttelemaan akuutissa hätätilanteessa, mutten ole keksinyt miten saisin nämä tyrkyttäjät tajuamaan jo kaukaa että minkäänlainen myynti / kerjuu / syyllistäminen ei onnistu.
Eikö koko liiketoimintaa voisi vaan kieltää?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, jos ne vain tervehtisivät jolloin saisivat huomioni ja voisin päättää olenko kiinnostunut kuulemaan mitä heillä on asiaa, mutta kun ne huutelevat tyyliin kiinnostaako maailmanrauha tms mihin on vaikea vastata Ei kasvojaan menettämättä. Mä olen niin kiltti, että on vaikea kävellä ihmisen ohi joka kysyy multa jotain. Se tekee työtään just niin kuin sitä on opetettu. Joskus olen jopa teeskennellyt puhuvani puhelimeen, siis yksin höpissyt jotain epämääräistä pidellen puhelinta korvalla vain sen takia että sain kävellä feissareiden ohi rauhassa. Surullista ja jopa säälittävää. Pari päivää sitten olin menossa paikalliseen S-markettiin jossa näin heti ulko-ovella seisovia puhelinoperaattori ihmisiä standeineen. Käännyin pihassa ja ajoin viereiseen K-markettiin. Oikeasti feissarit häiritsee ja mulle tulee olo, et oon huono ihminen jos en jää niitä kuuntelee ja pahimmillaan pakko-ostan jotain. Omapa on ongelmani, mutta ylitseni on kävelty muutenkin jo tarpeeksi monta kertaa luonteeni takia. En jaksaisi tällaisiakin ongelmia.
Ehkä feissarit ovat kaltaisiasi niin kilttejä ihmisiä etteivät ole voineet kävellä ihmisen ohi joka kysyy, voisitko alkaa feissariksi hyvän asian puolesta. Sitten niille tulee olo, että ne on huonoja ihmisiä, kun ei-kiltit vihaa niitä netissä. Niiden ylitse on kävelty jo niiin monta ketaa, niin tuskin ne haluaa enää tällaisia ongelmia.
Minua ei ole yksikään feissari edes yrittänyt pysäyttää sen jälkeen, kun hankin Make America great again -lippiksen. Viimeksi Amnestyn feissari suorastaan kavahti, kun tulin sen näkökenttään. :P
Ihan ok, jos ne vain tervehtisivät jolloin saisivat huomioni ja voisin päättää olenko kiinnostunut kuulemaan mitä heillä on asiaa, mutta kun ne huutelevat tyyliin kiinnostaako maailmanrauha tms mihin on vaikea vastata Ei kasvojaan menettämättä. Mä olen niin kiltti, että on vaikea kävellä ihmisen ohi joka kysyy multa jotain. Se tekee työtään just niin kuin sitä on opetettu. Joskus olen jopa teeskennellyt puhuvani puhelimeen, siis yksin höpissyt jotain epämääräistä pidellen puhelinta korvalla vain sen takia että sain kävellä feissareiden ohi rauhassa. Surullista ja jopa säälittävää. Pari päivää sitten olin menossa paikalliseen S-markettiin jossa näin heti ulko-ovella seisovia puhelinoperaattori ihmisiä standeineen. Käännyin pihassa ja ajoin viereiseen K-markettiin. Oikeasti feissarit häiritsee ja mulle tulee olo, et oon huono ihminen jos en jää niitä kuuntelee ja pahimmillaan pakko-ostan jotain. Omapa on ongelmani, mutta ylitseni on kävelty muutenkin jo tarpeeksi monta kertaa luonteeni takia. En jaksaisi tällaisiakin ongelmia.