Lapsi päätti juuri pikkusiskonsa nimen :D
Ilmoitti, että se on Nelli (joo, meillä katsotaan paljon Risto Räppääjiä). Mikäpä siinä sitten :D Vältyimme ainakin nimen miettimis- stressiltä.
Kommentit (130)
Kuka keski-ikäinen haluaa tutustuessa kätellessä sanoa Nelli? Pikkulapsen nimi joka ei tarkoita oikein mitään. Nellikaramelli?
Minun nimiehdotus kelpasi pikkusiskon toiseksi nimeksi (Leena).
Pakko vaan ilmaista ihmetykseni että nimi sai noinkin paljon peukutuksia, omaan korvaan Nelli kuullostaa koiran nimeltä.
Ihan hyvä nimi, kuten 1-2 tavuiset lyhyet nimet on. Ellinoora-Ullakatariina ym pitkät ois hankalampi.
Kerran hesarissa oli, joku tyttö kastettu nimellä Pitsiliina. Olis kiva kuulla Pitsiliina, mitä kuuluu?
Itse olisin halunnut antaa veljelle nimeksi Titiuu. Eivät vanhemmat suostuneet. Jännä. :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä nimi, kuten 1-2 tavuiset lyhyet nimet on. Ellinoora-Ullakatariina ym pitkät ois hankalampi.
Kerran hesarissa oli, joku tyttö kastettu nimellä Pitsiliina. Olis kiva kuulla Pitsiliina, mitä kuuluu?
Pitsiliina nimellä ei kastettu ketään. Tarkistin vrk:n sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Haha, Nelli on itse asiassa ihan kiva nimi! Ehdottiko hän vielä pikkusiskolle toista nimeä? :')
Meillä esikoinen, vajaa 2v, ehdotti "pikkusikkon" nimeksi Ökö iisa antti.....sitä nimeä ei kuitenkaan valittu ihan viralliseksi, vaikka monilla oli hauskaa sen kuullessaan; "Sehän näyttääkin ihan Ököltä!"
ahaa tuota kirjoitti:
Kuka keski-ikäinen haluaa tutustuessa kätellessä sanoa Nelli? Pikkulapsen nimi joka ei tarkoita oikein mitään. Nellikaramelli?
No tarkoittaako kovin moni muukaan nimi mitään, poislukien varsinaiset merkitysnimet? Mitä esimerkiksi tarkoittaa vaikka Emma tai Anni?
ahaa tuota kirjoitti:
Joo, sitä ihminen elääkin sitä varten miltä nimi kuulostaa keski-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Haha, Nelli on itse asiassa ihan kiva nimi! Ehdottiko hän vielä pikkusiskolle toista nimeä? :')
Meillä esikoinen, vajaa 2v, ehdotti "pikkusikkon" nimeksi Ökö iisa antti.....sitä nimeä ei kuitenkaan valittu ihan viralliseksi, vaikka monilla oli hauskaa sen kuullessaan; "Sehän näyttääkin ihan Ököltä!"
Minun ehdotus pikkusiskon nimeksi oli Pikku Myy. Ei jostain syystä kelvannut.
Minun nimeni oli Nelli ja melkein koko lapsuuteni ja nuoruuteni sain kuulla olevani Velli. Sen vuoksi vaihdoin nimeni heti kun täytin 18.
Minä olisin halunnut minua 6 vuotta nuoremman veljen nimeksi nimen Kalle, mutta sitä ei annettu hänelle ilmeisesti siksi, että se on minulla toisena nimenä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä olis tullu pikkusiskon nimeksi Jeesus, jos olis isommat saanu päättää. Eikä muuten kuuluta kirkkoon. Et ei sit laitettu sitä.
Toinen ehdotus oli Tsekki, mutta ei päädytty siihenkään.
Meillä oli kanssa isosisarusten ehdotuksena pikkusiskolle tuo Jeesus. Eikä olla millään tavoin hengellisiä tai kuuluta mihinkään seurakuntaan niin jotensakin yllätti. Toinen ehdotus oli Elvis ja hetki puntaroitiin että tulisko kiva jos väliviivalla molemmat mutta vei sitten kuitenkin voiton muuan nimi Sinuhe egyptiläisestä, jota äippä luki odotusaikana.
Meillä aikoinaan isosisko 4-v olisi halunnut aivan ehdottomasti pikkuveljen nimeksi Pertti Sakari. Ei tullu.
Nelli on tyttölapsinimi eli ei sovi kellekään yli 10-vuotiaalle naispuoliselle. Lisäksi siitä tulee negatiiviset mielleyhtymät siihen Pieni Talo Preerialla-Nelliin joka oli ällöttävä koulukiusaaja.
Emma ov. kirjoitti:
Minun nimeni oli Nelli ja melkein koko lapsuuteni ja nuoruuteni sain kuulla olevani Velli. Sen vuoksi vaihdoin nimeni heti kun täytin 18.
Minä olin Jessica ja kaikki kutsui Tissicaksi. Tai Tissi-Siaksi.
Minäkin vaihdoin nimeni toiseen, heti kun täytin 18. Terkut tutuille!
PS. En kyllä kelpuuttaisi mitään Nelliäkään, kaikilla tutuilla on ollut sen nimisiä lemmikkejä.
ahaa tuota kirjoitti:
Voi miten väärässä olet. Kun olin parikymppinen tunsin mummon jonka nimi oli Nelli. Olen pitänyt Nelliä nimenomaan vanhemman ihmisen nimenä. Samalla tavalla kuin mitä Emma ja Helmi ovat mummonimiä, on myös Nelli. Nyt jo taas kaikki käyvät pikkutytöillekin. Nimi kasvaa ihmisen mukana. Kaikki tyynet ja Helvit ovat aikoinaan olleet pikkulasten nimiä ja ehkä silloinkin paha pahansuovat ihmiset ovat kuiskineet., että "kyllähän se Helvi pikkulapselle käy, mutta entäs aikuiselle".. En tajua , miten jollakin voi olla niin huono mielikuvitus, ettei pysty kuvittelemaan jotakin niumeä aikuiselle.
Vierailija kirjoitti:
Nelli pelli-kelli. Hyvä nimi. Ja on aapeellä vanhemmuus hukassa, kun kakara päättää.
Nellistä tuli mieleen ällöttävä Nellie Oleson Pieni talo preerialla -sarjasta. Se tekohymyilevä korkkiruuvikiharaidiootti, jonka lempiharrastus oli olla ärsyttävä.
Sen takia olen myös inhonnut Nelli/Nellie -nimeä lapsesta saakka. :)
Olen välillä mukana työ- ja koulutusrekryprosesseissa ja kaikki Nelli/Nelly -nimiset hakemukset lentää suoraan ei hyväksyttyjen kasaan.
Sopiiko nimi myös kouluiässä , ja aikuisena. Se onkin toinen juttu.