Lapsi päätti juuri pikkusiskonsa nimen :D
Ilmoitti, että se on Nelli (joo, meillä katsotaan paljon Risto Räppääjiä). Mikäpä siinä sitten :D Vältyimme ainakin nimen miettimis- stressiltä.
Kommentit (130)
N18 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelli pelli-kelli. Hyvä nimi. Ja on aapeellä vanhemmuus hukassa, kun kakara päättää.
Nellistä tuli mieleen ällöttävä Nellie Oleson Pieni talo preerialla -sarjasta. Se tekohymyilevä korkkiruuvikiharaidiootti, jonka lempiharrastus oli olla ärsyttävä.Eiköhän se ollut ehdotus, joka oli vanhemmille mieluinen.
Jokaiseen nimeen pystyy liittämään jotain negatiivista, jos haluaa. Tutulle oli sanottu, että mitä sä venäläisiä nimiä annat, kun 80-luvulla syntyneet tytöt olivat Tanja ja Katja. Tuli mieleen kuulemma kommunistit. Aika moni nimi tarkoittaa jollain kielellä jotain sellaista, mikä on outoa. Esimerkkinä usein mainitut Marika ja Fanny.
Ei nykyajan nuoriso muista enää pieni talo preerialla ja nykyisten vauvojen tullessa teini-ikään se on ollut joku hämärä sarja joskus "sata vuotta sitten".
Pieni talo preerialla on ihana! Saisi TV-sarja tulla uudestaan, samoin Pieni runotyttö.
Sehän on määritelty rasistiseksi sarjaksi nykyään! Tapa jolla kuvailivat mm. alkuperäiskansoja.
Halusin kuulemma antaa pikkuveljelle nimeksi Jormapylly. Ei mennyt läpi, vanhemmat olivat ihmetelleet että keneltä pihan lapsilta olin moista kuullut :D
Meillä isoveli oli juuri täyttänyt 4v kun pikkusisko syntyi. Ilmoitti että siskon nimi on Malla.
No minulle olisi kelvannut ekaksi nimeksikin, miehen makuun kuulemma turhan outo. Höh. Sen verran varma oli kuitenkin isoveli nimestä, että tuli siskon toiseksi nimeksi kyllä.
Esikoinen (vähän alle 3v) ehdotti heti siskon synnyttyä: "annetaan nimeksi Susi, on hyvä nimi"
Siskosta ei tullut sutta, mitä esikoinen muisti harmitella vielä ristiäisissäkin
😁
Terve tutuille. Meijän 3v olisi halunnut antaa pikkusisarukselleen nimen Coby Sastamala, mikäli hän olisi ollut poika. Tyttö kun tuli, olisi toiset nimet pitäneet olla mussu pompom. Ristiäisissä papin sanoessa nimen, hän huusi "Ei, sen piti olla X mussu Pompom."
Vierailija kirjoitti:
ahaa tuota kirjoitti:
Kuka keski-ikäinen haluaa tutustuessa kätellessä sanoa Nelli? Pikkulapsen nimi joka ei tarkoita oikein mitään. Nellikaramelli?
Voi miten väärässä olet. Kun olin parikymppinen tunsin mummon jonka nimi oli Nelli. Olen pitänyt Nelliä nimenomaan vanhemman ihmisen nimenä. Samalla tavalla kuin mitä Emma ja Helmi ovat mummonimiä, on myös Nelli. Nyt jo taas kaikki käyvät pikkutytöillekin. Nimi kasvaa ihmisen mukana. Kaikki tyynet ja Helvit ovat aikoinaan olleet pikkulasten nimiä ja ehkä silloinkin paha pahansuovat ihmiset ovat kuiskineet., että "kyllähän se Helvi pikkulapselle käy, mutta entäs aikuiselle".. En tajua , miten jollakin voi olla niin huono mielikuvitus, ettei pysty kuvittelemaan jotakin niumeä aikuiselle.
Emma ja Helmi ovat olleet muotia jo 20 vuotta. Helvit ja Tyynet ovat nyt joko vanhuksia tai pikkulapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelli pelli-kelli. Hyvä nimi. Ja on aapeellä vanhemmuus hukassa, kun kakara päättää.
Nellistä tuli mieleen ällöttävä Nellie Oleson Pieni talo preerialla -sarjasta. Se tekohymyilevä korkkiruuvikiharaidiootti, jonka lempiharrastus oli olla ärsyttävä.Sen takia olen myös inhonnut Nelli/Nellie -nimeä lapsesta saakka. :)
Olen välillä mukana työ- ja koulutusrekryprosesseissa ja kaikki Nelli/Nelly -nimiset hakemukset lentää suoraan ei hyväksyttyjen kasaan.
Et sitten oppinut sarjasta ettei kannata olla kiusaaja?
nimiä on monia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ahaa tuota kirjoitti:
Kuka keski-ikäinen haluaa tutustuessa kätellessä sanoa Nelli? Pikkulapsen nimi joka ei tarkoita oikein mitään. Nellikaramelli?
Voi miten väärässä olet. Kun olin parikymppinen tunsin mummon jonka nimi oli Nelli. Olen pitänyt Nelliä nimenomaan vanhemman ihmisen nimenä. Samalla tavalla kuin mitä Emma ja Helmi ovat mummonimiä, on myös Nelli. Nyt jo taas kaikki käyvät pikkutytöillekin. Nimi kasvaa ihmisen mukana. Kaikki tyynet ja Helvit ovat aikoinaan olleet pikkulasten nimiä ja ehkä silloinkin paha pahansuovat ihmiset ovat kuiskineet., että "kyllähän se Helvi pikkulapselle käy, mutta entäs aikuiselle".. En tajua , miten jollakin voi olla niin huono mielikuvitus, ettei pysty kuvittelemaan jotakin niumeä aikuiselle.
En todellakaan halua että ihmiset vaihtavat Nelli nimen jos se on ja toiset pitävät siitä erityisesti. Mutta jos vanhempi aikoo antaa nimen lapselleen, haluan että hän tietää, että joillekin tulee mieleen siitä joku karkki tai tikkukaramelli, nillitys ja niin edelleen. En tiedä edes miksi mielleyhtymä tulee. Kimmo nimi on myös käsittämätön, en ole koskaan tajunnut mitä se tarkoittaa, treffimielessä ei ainakaan eroottinen tippaakaan aikuisilla miehillä. Nuuti ei ole miehekäs aikuisena, pikkulapsen lempinimi. Aikuisten pitäisi miettiä miltä nimi kuulostaa aikuisena, ei vain pienenä söpönä
Henkilö, joka vielä ikävuosien karttuessakaan ei kykene näkemään henkilöä subjektiivisten mielleyhtymiensä takana, ei ole ainakaan aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen (vähän alle 3v) ehdotti heti siskon synnyttyä: "annetaan nimeksi Susi, on hyvä nimi"
Siskosta ei tullut sutta, mitä esikoinen muisti harmitella vielä ristiäisissäkin
😁
Susi on monessa maassa Susannan lempinimi.
Pojasta tulee varmaan Risto Däppääjä.