Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi päätti juuri pikkusiskonsa nimen :D

Vierailija
05.07.2018 |

Ilmoitti, että se on Nelli (joo, meillä katsotaan paljon Risto Räppääjiä). Mikäpä siinä sitten :D Vältyimme ainakin nimen miettimis- stressiltä.

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain 2 Nelliä ja molemmat ovat suloisia ja reippaita tyttöjä.

Vierailija
42/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen siitä, että olen saanut nimetä kaksi lasta, vaikka omia ei olekaan. Pikkusisko syntyi, kun olin 5, ja olin todennut hyvin päättäväisesti, että "se on Anni". Vanhemmat eivät olleet sitä nimeä ajatelleetkaan, mutta olin ollut aivan järkähtämätön. Onneksi Anni tykkää nimestään.  :)

Paljon myöhemmin kummityttäreni sai pojan jälkeen pienen tytön. Mitään ajattelematta tokaisin vauvan nähdessäni, että onpas ihan mollamaijan näköinen. Vanhemmat vilkaisivat toisiaan sen näköisinä, että lamppu syttyi molempien pään päällä. Molla jäi nimestä pois, mutta Maija tytöstä tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva nimi :) 

Molemmat tuntemani Nellit on hurjan mukavia ihmisiä.

Nelli on kyllä kiva nimi. Tykkään. Meidän vanha kissaneiti oli Nelli. Syntyi jo 90-luvun lopulla ja eli melkein 20v.  Kun Nelli kuoli, oli nimi jo suosittu pikkutytöillä. Nellistä jäi kauniit muistot ja nimiestä hyvät fiilikset.

Vierailija
44/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viher-vasurit ovat sairaita ja pahoja ihmisiä.

Vierailija
45/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelli pelli-kelli. Hyvä nimi. Ja on aapeellä vanhemmuus hukassa, kun kakara päättää.

Nellistä tuli mieleen ällöttävä Nellie Oleson Pieni talo preerialla -sarjasta. Se tekohymyilevä korkkiruuvikiharaidiootti, jonka lempiharrastus oli olla ärsyttävä.

Oot kyllä aikamoinen ihminen , en muuta sano! Kerropa oma nimesi niin minä runoilen siitä samalaisen lallatuksen. Ei nimeä, josta nyt ei tuollaista väännä. Vaihdat vain aina eri kirjaimen ekaksi. . ..

Ja ei ap todellakaan ole ainoa, joka antaa nimeski sisaruksen keksimän nimen.  tapa lienee aika yleinen. Itse tiedän paljon lapsia, jotka ovat saaneet nimekseen sisaruksensa keksimän nimen. 

Ja misi ap:n pitäisi keksiä muuta nimeä? Nimihän on täydellinen!

Vierailija
46/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljestäni ei tullut Eeroa, koska vastustin sitä ponnekkaasti. 

Nyt tuntuu kivemmalta nimeltä kuin Teemu, jonka laittoivat sitten minun toivomuksestani. Eero on klassikko jo vuosisatojen takaa, Teemu typerä muotinimi silloin.. 

Mutta Teemu on rakas veli joka tapauksessa :)

Raamatussakin on Teemuja :)

http://nimikirja.fi/Teemu

Vierailija
47/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelli pelli-kelli. Hyvä nimi. Ja on aapeellä vanhemmuus hukassa, kun kakara päättää.

Nellistä tuli mieleen ällöttävä Nellie Oleson Pieni talo preerialla -sarjasta. Se tekohymyilevä korkkiruuvikiharaidiootti, jonka lempiharrastus oli olla ärsyttävä.

Sano yksikin nimi, josta ei saa tehtyä jotain urpoa väännöstä tai muuta haukkumista.

Mun nimi on Riikka. Ei ole lempinimeä. Mun koulukaveri yritti Rikua, mutta kukaan muu ei innostunut.

No ei kai se sitä meinaa, että jos sinulla ei ole ollut haukkumanimeä, etteikö Riikasta sellaista saisi. Samalla tavalla kuin tuosta Nellistäkin. Tuskin Nelliläkään välttämättä tulee olemaan lempinimeä tai haukkumanimeä , mutta kyllähän Riikasta tuo ensimmäinen kommentoija vääntäisi: Riikka-piikka-siikka...jne. 

Ilkeä ihminen kyllä keksii nimestä kuin nimestä sanomista.

Ap:lle onnea perheenlisäyksestä ja Nelli on kyllä ihan huippu nimi.

Vierailija
48/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveljeni yritti saada minusta Ripulipierua.

Vierailija
49/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli ilmoittanut päiväkodissa että äidin mahassa on vauva ja siitä tulee Ellen Alisa.

Noh, vauva ei edes ollut tyttö eikä nuo kyseiset nimet ollut edes vaihtoehtona. Hän oli sen vain omassa päässä keksinyt.

Vierailija
50/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne vanhemmat kuitenkin päätä nimen, sitten ihan loppujen lopuksi ??

Vierailija
51/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin myös siskoni nimen, ei tiedetty kumpi sieltä tulee mutta olin kertonut päiväkodin tädeille ja naapureille että äidin mahassa on  Hanna Helena .D Tyttöhän sieltä tuli ,ja vanhemmat eivät kehdanneet olla antamatta tuota  mainostamaani nimeä.. Onneksi sisko tuntuu olevan ihan tyytyväinen valintaani!

Vierailija
52/130 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun äiti odotti pikkusiskoani ja halusin että hänestä tulisi Marie. Ihan vaan sen takia ku fanitin pienenä aristokatit leffaa ihan hulluna ja sielä oli se sievä pieni valkoinen kissa nimeltä Marie. Pikkusiskostani tuli Elena :D

Vierailija
53/130 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano yksikin nimi, josta ei saa tehtyä jotain urpoa väännöstä tai muuta haukkumista.

Mun nimi on Riikka. Ei ole lempinimeä. Mun koulukaveri yritti Rikua, mutta kukaan muu ei innostunut.

Jos nyt oikein mustan, niin joskus 80-luvulla kelli tarkoitti pippeliä. Ei kai sitä enää kukaan käytä. Että ei nelli nimeä sen takia jätetä antamatta, että siitä saa väännettyä kikkelin 30 vuotta vanhan nimityksen.

Vierailija
54/130 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aikuinen Nelli moi! Nimi on toiminut oikein hyvin läpi elämän ja kaikissa maissa. Ei ole ollut esteenä asiantuntijatehtäville tai uskottavuudelle, enkä tosiaan ole törmännyt mihinkään tyhmiin väännöksiin. Joskus lapsena jotkut tädit saattoi sanoa Nelli-karamelliksi, hui kauheeta. Onnea perheenlisäyksestä!

Vierailija
55/130 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitti, että se on Nelli (joo, meillä katsotaan paljon Risto Räppääjiä). Mikäpä siinä sitten :D Vältyimme ainakin nimen miettimis- stressiltä.

Netta ja Nelli?

Eikö mene sekaisin?

Vierailija
56/130 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vaatimukseni siskon nimeksi oli Kuspää. No ei mennyt läpi ei :D

Vierailija
57/130 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sisarukset Netta ja Nelli enkä ymmärrä miksi siitä tulisi ongelma? :D

Vierailija
58/130 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo kuuden äiti. kirjoitti:

Meillä nuorempi kahdesta vanhimmasta pojasta oli 2½v kun kolmas lapsi syntyi ja lapsi on tyttö. Poika oli varma, että vauvan nimeksi tulee Emma ja hoki vielä ristiäistenkin jälkeen, että "Vauva on Emma", vaikka tytön oikea nimi on Emmi. Kyllä poika sitten kuitenkin lopetti typerän hokemisen saatuaan tarpeeksi usein piiskaa.

Miten meni niinku omasta mielestä? 50 alapeukkua kertoo, ettet ollut hauska, et yhtään... 

Vierailija
59/130 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netta ja Nelli?

Eikö mene sekaisin?

Kaksi samaa alkukirjainta aiheuttaisi sekaannusta? 

Meneekö sulla usein kissa ja kirja sekaisin? 

Vierailija
60/130 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä päätin myös siskoni nimen, ei tiedetty kumpi sieltä tulee mutta olin kertonut päiväkodin tädeille ja naapureille että äidin mahassa on  Hanna Helena .D Tyttöhän sieltä tuli ,ja vanhemmat eivät kehdanneet olla antamatta tuota  mainostamaani nimeä.. Onneksi sisko tuntuu olevan ihan tyytyväinen valintaani!

Siis... vanhempasi pomppivat sinun mielesi mukaan ja jopa oman lapsensa nimeä eivät voineet valita, koska eivät KEHDANNEET sinun höpötyksiesi takia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan