Lapsi päätti juuri pikkusiskonsa nimen :D
Ilmoitti, että se on Nelli (joo, meillä katsotaan paljon Risto Räppääjiä). Mikäpä siinä sitten :D Vältyimme ainakin nimen miettimis- stressiltä.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen vain 2 Nelliä ja molemmat ovat suloisia ja reippaita tyttöjä.
ylipainoisen pikkutytön nimi :D Syystä että molemmat tuntemani Nelli nimiset tytöt on pullukoita. Sen lisäksi naapurin koira on 3 kiloa ylipainoinen ja se on Nelli. Reppana läähättää tuskaisesti kun on tassutellut yli 5 metriä.
Vierailija kirjoitti:
Nelli pelli-kelli. Hyvä nimi. Ja on aapeellä vanhemmuus hukassa, kun kakara päättää.
Nellistä tuli mieleen ällöttävä Nellie Oleson Pieni talo preerialla -sarjasta. Se tekohymyilevä korkkiruuvikiharaidiootti, jonka lempiharrastus oli olla ärsyttävä.
Niin ohis kuin olla vain voi:
70-luvulla minulla oli "Pieni talo preerialla" -kausi. Pukeudin mahdollissimman samanlaisesti ja halusin näyttää Ingallsin perheen Marylta.
Valitettavasti hiukseni ovat luonnonkiharat ja meidän perheessä ei ollut mitään suoristusrautaa (oliko edes muutenkaan olemassa?)
Yksi tyttö luokalta sitten sanoi, että näytät ihan siltä sarjan Nellieltä.
Olin kauhuissani, revin kotona vaatteet päältäni ja en koskaan enää käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
ahaa tuota kirjoitti:
Kuka keski-ikäinen haluaa tutustuessa kätellessä sanoa Nelli? Pikkulapsen nimi joka ei tarkoita oikein mitään. Nellikaramelli?
Voi miten väärässä olet. Kun olin parikymppinen tunsin mummon jonka nimi oli Nelli. Olen pitänyt Nelliä nimenomaan vanhemman ihmisen nimenä. Samalla tavalla kuin mitä Emma ja Helmi ovat mummonimiä, on myös Nelli. Nyt jo taas kaikki käyvät pikkutytöillekin. Nimi kasvaa ihmisen mukana. Kaikki tyynet ja Helvit ovat aikoinaan olleet pikkulasten nimiä ja ehkä silloinkin paha pahansuovat ihmiset ovat kuiskineet., että "kyllähän se Helvi pikkulapselle käy, mutta entäs aikuiselle".. En tajua , miten jollakin voi olla niin huono mielikuvitus, ettei pysty kuvittelemaan jotakin niumeä aikuiselle.
En todellakaan halua että ihmiset vaihtavat Nelli nimen jos se on ja toiset pitävät siitä erityisesti. Mutta jos vanhempi aikoo antaa nimen lapselleen, haluan että hän tietää, että joillekin tulee mieleen siitä joku karkki tai tikkukaramelli, nillitys ja niin edelleen. En tiedä edes miksi mielleyhtymä tulee. Kimmo nimi on myös käsittämätön, en ole koskaan tajunnut mitä se tarkoittaa, treffimielessä ei ainakaan eroottinen tippaakaan aikuisilla miehillä. Nuuti ei ole miehekäs aikuisena, pikkulapsen lempinimi. Aikuisten pitäisi miettiä miltä nimi kuulostaa aikuisena, ei vain pienenä söpönä
Vain Suomessa;
perheen lapset päättävät mitä koko perhe syö ja lapset päättävät mitä sisaruksille annetaan nimeksi! :D :D :D Ei muuten onnistuisi muissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa mieluummin Neela.
Typerä muotiväännös, jonka aika on ohi jo.
Neelat ovat vähintään viisi vuotta vanhoja ja tosiaan oli tämä Neela-buumi. Naispuolinen vastine Veetille.
Mitenhän näille tuhansille Isloille käy? Tyhmyydestä kertoo langeta juuri ajankohtaiseen muotinimeen. Toisin kuin farkut voi heittää menemään, nimi seuraa lopun elämää.
Vierailija kirjoitti:
ahaa tuota kirjoitti:
Kuka keski-ikäinen haluaa tutustuessa kätellessä sanoa Nelli? Pikkulapsen nimi joka ei tarkoita oikein mitään. Nellikaramelli?
Voi miten väärässä olet. Kun olin parikymppinen tunsin mummon jonka nimi oli Nelli. Olen pitänyt Nelliä nimenomaan vanhemman ihmisen nimenä. Samalla tavalla kuin mitä Emma ja Helmi ovat mummonimiä, on myös Nelli. Nyt jo taas kaikki käyvät pikkutytöillekin. Nimi kasvaa ihmisen mukana. Kaikki tyynet ja Helvit ovat aikoinaan olleet pikkulasten nimiä ja ehkä silloinkin paha pahansuovat ihmiset ovat kuiskineet., että "kyllähän se Helvi pikkulapselle käy, mutta entäs aikuiselle".. En tajua , miten jollakin voi olla niin huono mielikuvitus, ettei pysty kuvittelemaan jotakin niumeä aikuiselle. [/quo
Isomummon nimi oli Helmi. Hänen tuttujaan oli Linnea ja Nelli. Nuo nimet oli annettu n 100 vuotta sitten. Nelli on vanha nimi ja normaalin kuuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa;
perheen lapset päättävät mitä koko perhe syö ja lapset päättävät mitä sisaruksille annetaan nimeksi! :D :D :D Ei muuten onnistuisi muissa maissa.
Ja höpsistä...
Totta kai vanhemmat sen päättävät, mutta voivat ottaa sisaruksen ehdotuksen huomioon. Se voi olla kaikkia miellyttävä.
Aina tämä "suomalaiset"... amerikkalaiset naapurit ainakin laittoivat koiralle nimen, jonka lapsi oli keksinyt. Ihan varmasti tapahtuu kaikissa länsimaissa samoja asioita kuin täälläkin. Hyvä niin!
Isin paras kaveri on Pentti. Lauletaan yhdessä lastenlaulussa. Tyttö 5v toivoi tätä veljelleen nimeksi ja sehän sopi. Nyt meillä on 11 v Pena ❤️
Emma ov. kirjoitti:
Minun nimeni oli Nelli ja melkein koko lapsuuteni ja nuoruuteni sain kuulla olevani Velli. Sen vuoksi vaihdoin nimeni heti kun täytin 18.
Ja minä olen Titta ja sain kuulla olevani potta, rotta tai katso. En silti vaihtanut nimeäni.
Vierailija kirjoitti:
Meillä aikoinaan isosisko 4-v olisi halunnut aivan ehdottomasti pikkuveljen nimeksi Pertti Sakari. Ei tullu.
Miksi ei? Pentti Sakari olisi hyvä nimi.
Leikki- ja koulukaverini saivat valita perheen kuopukselle, pienelle tyttövauvalle nimen. Tiina oli silloin kovassa kurssissa, joten tästäkin tyttösestä tuli sitten Tiina. Nyt tämäkin Tiina taitaa olla jo 50+!
Onpa tosikoita liikenteessä, kun kuvitellaan että ap:n lapsi määrää kaikesta vain siksi että tämän nimiehdotus meni läpi!
4-vuotias serkku ehdotti vauvalle Albert-nimeä. Olisi ollut tosi hieno. Nyt tuli vanha suomalainen nimi. Mutta Albert olisi ollut kuninkaallisempi. Me joskus sanomme häntä Albertiksi vielä.
Minullakin on isoveljeni antama nimi, ja olen aina tykännyt siitä, nimi on tuntunut juuri sopivalta minulle. : )
Lapset herkkävaistoisuudessaan saattavat osua oikeaan näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitti, että se on Nelli (joo, meillä katsotaan paljon Risto Räppääjiä). Mikäpä siinä sitten :D Vältyimme ainakin nimen miettimis- stressiltä.
Saumasukka-Nelli
Meillä 2,5 v ilmoitti kans että pikkusiskostaan tulee Kaisa. No ei tullut vaikka nimessä ei mitään vikaa olekaan. Ei tykätä vaan riittävästi. Mutta nää on ihania :)
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 6v kun sain pikkusiskon ja päätin, että hänen nimensä on Eija. Sisko on ollut sittemmin vihainen nimestään. Sanoin, että oli se parempi kuin äidin ehdottama Elvi. Eija oli sentään ns. ikäkausinimi silloin, kaikki Elvit olivat 50+
Kamalia molemmat
Jenkeissä Nelly tai Nellie nimeen liittyy vain negatiivisia asioita; Smelly Nelly ja Negative Nellie. Lisäksi tuo koulukiusaaja eli bully-yhteys.