Antaisitko miehesi lähteä kaveriensa kanssa kesälomalla etelänmatkalle?
Mies puhuu, että lähtee miesporukalla jonnekin etelään kun lasten iän ja huonon rahatilanteen takia varmaan lähdetä isommalle lomamatkalle. Minun palkkani ei ole niin hyvä, että siitä paljon säästäisin ja toisaalta lapset ovat hankalassa iässä.
Mitä mieltä, päästäisitkö miestä? Mies on kuulemma laittanut palkastaan sivuun eikä ole muuten käytellyt rahojaan. Viikko kuulemma "ihan vaan kreikassa".
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Mies puhuu, että lähtee miesporukalla jonnekin etelään kun lasten iän ja huonon rahatilanteen takia varmaan lähdetä isommalle lomamatkalle. Minun palkkani ei ole niin hyvä, että siitä paljon säästäisin ja toisaalta lapset ovat hankalassa iässä.
Mitä mieltä, päästäisitkö miestä? Mies on kuulemma laittanut palkastaan sivuun eikä ole muuten käytellyt rahojaan. Viikko kuulemma "ihan vaan kreikassa".
Mitä mä just luin? Olen päästänyt mieheni kaverinsa kanssa etelään viikoksi lomalle. Itsestään selvää että toisella on omiakin kavereita joiden kanssa vietetään aikaa, varsinkin kun on itse säästänyt rahat. Mikä asiassa mättää? Käyn minäkin tyttöjen kanssa mökkeilemässä, etelään tosin haluan perheen kanssa, mutta miehet tarvii välillä omaa tilaa. Kaverin kanssa haluavat vain viettää lämmössä aikaa. Mun miehestä kun ei ole pettäjäksi, jo anoppi sanoi juhannuksena, että nämä tämän suvun miehet on sitten yhden naisen miehiä, ja näin on. Toisekseen mies tietää, että peittämällä menettäisi minut. Joten luotan. Eikä tuo juuri vilkuile edes muita naisia, kotihiiri on. Ei juokse baareissa tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin? Olen päästänyt mieheni kaverinsa kanssa etelään viikoksi lomalle. Itsestään selvää että toisella on omiakin kavereita joiden kanssa vietetään aikaa, varsinkin kun on itse säästänyt rahat. Mikä asiassa mättää? Käyn minäkin tyttöjen kanssa mökkeilemässä, etelään tosin haluan perheen kanssa, mutta miehet tarvii välillä omaa tilaa. Kaverin kanssa haluavat vain viettää lämmössä aikaa. Mun miehestä kun ei ole pettäjäksi, jo anoppi sanoi juhannuksena, että nämä tämän suvun miehet on sitten yhden naisen miehiä, ja näin on. Toisekseen mies tietää, että peittämällä menettäisi minut. Joten luotan. Eikä tuo juuri vilkuile edes muita naisia, kotihiiri on. Ei juokse baareissa tmv.
Edelleenkään ei ole kysymys luottamuksesta vaan miehen itsekkyydestä. Perheellä on taloudellisesti tiukkaa ja muu perhe ei pääse minnekkään lomalle, koska iskä haluaa käyttää rahat omaan matkaansa ja huviinsa. Käyttäisitkö sinä säästetut rahat omaan matkaasi vai johonkin koko perheen vaatimattomampaan lomaan?
Minä tein niin, että otin lapsen mukaan ja lähdin reissuun. Mieheltä en edes kysynyt, kiinnostaako lähteä mukaan. Kyllähän siinä sai penniä venyttää, mutta kannatti.
No estää en voisi, mutta sen viikon aikana etsisin miehelle majoituksen muualta ja pistäisin sen kamat varastoon. Eropaperit lähtisi matkaan heti koneen noustua. Lapset viikko-viikko systeemiin ja sitärataa.
Jos yhteiset lapset ja yhteinen elämä, myös lomat ja rahat yhteisiä. Meillä ei kerry säästöjä vain toiselle, vaan niitä kertyy perheelle.
Mutta minä en mennytkään naimisiin idiootin kannessa, vaan oikean miehen.
Jos kertomasi on totta, niin eroa heti, se on minun neuvoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään ei ole kysymys luottamuksesta vaan miehen itsekkyydestä. Perheellä on taloudellisesti tiukkaa ja muu perhe ei pääse minnekkään lomalle, koska iskä haluaa käyttää rahat omaan matkaansa ja huviinsa. Käyttäisitkö sinä säästetut rahat omaan matkaasi vai johonkin koko perheen vaatimattomampaan lomaan?
No jos tilanne on tämä, niin en todellakaan ajattelisi että lähtisin, vaan perhe on ykkönen, aina.
Eli lähtisin etelään vain perheen kanssa, tai sitten tehtäisiin perheen kanssa jotain yhteistä. Perhe menee aina kaiken edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei avausviestissä kyllä sanottu että muu perhe ei pääse minnekään lomalle vaan että taloustilanteen ja lasten ikien takia ei varmaan lähdetä isommalle lomamatkalle. Te yritätte nyt maalailla tämän niin että itsekäs mies lähtee luxuslomalle maailmalle kun perhe nakertaa näkkeriä kotona mutta siitähän tässä ei ollut kyse. Viikon yhden hengen kreikanreissun hinnalla ei muutenkaan koko perhettä viedä juuri ruotsinlaivaa kauemmas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo taas, noita "yhden naisen miehiä" on baarit pullollaan, jonossa seisovat odottamassa, että tulee naisia baariin. Hiihtokeskuksissa on laumoittain miesporukoita "hiihtämässä". Listaa voi jatkaa loputtomiin. Mutta usko sinä vaan, se helpottaa elämäntuskaa.
Me rakastamme toisiamme ja matkustamme yhdessä,, mukana voi olla ystäväpariskuntia, ja lapset olivat silloin, kun kotona asuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo taas, noita "yhden naisen miehiä" on baarit pullollaan, jonossa seisovat odottamassa, että tulee naisia baariin. Hiihtokeskuksissa on laumoittain miesporukoita "hiihtämässä". Listaa voi jatkaa loputtomiin. Mutta usko sinä vaan, se helpottaa elämäntuskaa.
Me rakastamme toisiamme ja matkustamme yhdessä,, mukana voi olla ystäväpariskuntia, ja lapset olivat silloin, kun kotona asuivat.
Ankealta suhteelta kuulostaa että yhdessä matkustelun perusteenakin on se ettei vain pääse toinen pettämään. Pettää se sinunkin mussukkasi vaikka Esson baarissa jos niikseen tulee, et sinä sitä 24/7 pysty valvomaan kuitenkaan.
Ei kai sitä aikuista ihmistä voi estää, mutta omalle puolisolleni ei vastaava temppu tulisi mieleenkään, enkä olisi mistään hinnasta valinnut kumppania jolle tulee. Jos perheellä ei ole rahaa, niin on meidän perheessä aika itsestään selvää ettei silloin lähdetä minnekään etelän reissulle viikoksi ryyppäämään vaan silloin säästetään.
Kylläpä sitä taas kiittelee itseään että raha-asiat on järjestetty niin että on sekä perheen rahat että kummallakin omat rahat selkeästi erikseen. Ei tarvitse tällaisestakaan vääntää, koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti!
Ei meillä kyllä mitään "päästetä", kun aikuisia ollaan. Miksi joku ei "päästäisi" ja miten aikuinen kieltää toiselta jonkin tekemisen?
Ja kenelle tuosta on mitään vahinkoa, että lomailee ja rentoutuu?Jos perheellä on huono rahatilanne, niin sitä ei auta jos yksi perheenjäsen tuhlaa rahansa matkailuun. Sitten kun on ok rahatilanne koko perhe luonollisesti pääsee matkalle. Jälleen yksi lapsekas mies, joka kuvittelee elävänsä poikamiehenä ilman vastuuta , vaikka on se perhe tehty.
Johan tuossa sanottiin, että vaimolla ei ole varaa säästää. Onko silti oikeus päästä matkustelemaan?
Kyllähän se perhe yhtenä talousyksikkönä toimii. Jos ei ole varaa kaikkien matkaan ei kukaan matkusta. Perheessä ei voi olla elintasoeroja jäsenyen välillä. Jos ei tätä hyväksy parempi pysyä perhettömänä.
Eihän itsenäinen rohkea nykynainen prinssiä tarvi, kun on oma tili, omat rahat ja omat taloudellinen vastuu perheestä. Vai sovelletaanko irrallisuutta miehestä ja tasa-arvoa vain kun se sopii naisen omiin itsekäisiin tarpesiin? Koittakaa jo päättää.
Kyllä ne miehet ovat yleensä niitä, jotka pyrkivät toteuttamaan irrallisuutta perheestä ja vastuusta. Kuten nyt tässä apnkin tapauksessa.
Onko SATUNNAINEN irrallisuus jotenkin huono asia? Miehelläkö ei saisi olla muuta elämää kuin vaimo ja lapset? Jaa, niin. Saa olla, työelämä!!1
Nillityksen syy selvisikin. Nainen ei hyödy miehestä tämän matkan aikana joten sitä vastustetaan.
Onko sinulla käynyt niin, että vaimo on sanonut lähtevänsä viikoksi reissuun ja jättänyt sinut pärjäämään kahden pienen lapsen kanssa? Miten meni? Kävikö missään vaiheessa mielessä, että olisipa kiva, jos toinen olisi kotona?
On ”käynyt”. Kaksi viikkoa olin lasten kanssa vaimon ollessa kaukomatkalla. Mitä sitten? Kunniamitaliko minun pitäisi saada kun omien lasten kanssa pärjään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pirttihirmu sitten taas siellä.
Sinunkin sitten on parasta pysytellä ihan sikkuna. Jos kerran menee perheen ja lapset hommaamaan, niin ihmisellä on ihan toisenlaiset vastuut elämässään. Ei silloin enää juoksennella kaveriporukan mukana silloin kun mieleen pälkähtää. APlle toteaisin, että sanoo nätisti miehelle, että jos kavereiden kanssa lähtee Kreikkaan ryyppäämään niin eipä ole tähän osoitteeseen takaisintulemista.
Ok, eli minäkin pysyn vain kotona, koska meillä ei miehen kanssa lomat vain osu yksiin? Sehän mukavaa, mies on rakas, lapset on rakkaat ja olen käynyt ystäväni kanssa kaksin tai ottanut lapset mukaan ulkomaille. Emme siis saisi matkustaa koska olen mennyt hänen kanssaan perustamaan perheen???
Meillä se ei ole mitään ryyppäämistä, vaan rentoutumista uusissa ympyröissä. Jos sen vertaa ei toiseen luota, vaan pitää kahlita ja kieltää, niin sellaiset pysyköön sinkkuna.
Sitten jos luottamus joskus jostain syystä petetään, se on ihan eri keissi se. Parisuhteessa pitää olla molemmin piolin luottamusta.
Tässä keskustellaan tilanteesta, jossa rahat on tiukilla ja muulla perheellä ei ole varaa lomaan kun iskä on säästänyt omaa kivaa reissua varten. Eikös kuullosta reilulta? Toki jos perheen talous on parempi ja myös koko perheellä on mahdollisuus vaikkapa pienempään reissuun yhdessä tai erikseen niin asia on toinen.
No, en ole todellakaan osa-aikatyöläisenä mikään kroisos ja omistani reissut säästän kun sinne haluan. Silloin vain tingin itse jostain muusta. Miehen päälle en budjettia kaada kun ei mukaankaan pääse. Ollaan perheenäkin käyty, mutta ei kukaan meistä joka vuosi etelässä käy. Jos en muuhun rahat riitä, niin kotimaassa jotain puoli-ilmaista. Jotain tehdään kuitenkin.
Eihän ap:kaan sanonut etteivät mihinkään pääse, vaan etteivät perheenä pääse etelään.
Edelleen sitä mieltä että matkustaa saadaan yhdessä ja erikseen tilanteen mukaan. Asioista sovitaan yhdessä ja homma toiminut parikymmentä vuotta. Eli en edelleenkään ymmärrä miksi miestä pitäisi kieltää lähtemästä reissuun..
No kyllähän niillä miehen säästämillä reissurahoilla veisi vähintään nelihenkisen perheen ainakin Tykkimäelle että onhan tämä nyt huutava vääryys.
Suosittelisin ap:lle että keskustelette miehen kanssa nuo talouskuviot kerralla kuntoon, budjetoitte riittävän osuuden molempien tuloista peruselämiseen, lomamatkoihin ja yhteisiin sijoituksiin ja sovitte selkeästi että jos tuosta jotain yli jää niin ne ovat ihan ikiomaa rahaa jonka kumpikin voi käyttää miten haluaa ilman että siitä on kummallakaan syytä mieltään pahoittaa. Ei tarvitse tätäkään keskustelua käydä ensi kesänä uudestaan kun säännöt on selvät.
Minusta naimisiin mentyä mietitään yhteiset rahat ja mihin niillä koko perhe voisi mennä.
Kuulostaa itsekkäältä, että mies menee kavereineen ulkomaille.
Miksi nykyään erotaan niin paljon? Yhteiskunnan ja ympäristön pitäisi kannustaa pitämään suhteet koossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti!
Ei meillä kyllä mitään "päästetä", kun aikuisia ollaan. Miksi joku ei "päästäisi" ja miten aikuinen kieltää toiselta jonkin tekemisen?
Ja kenelle tuosta on mitään vahinkoa, että lomailee ja rentoutuu?Jos perheellä on huono rahatilanne, niin sitä ei auta jos yksi perheenjäsen tuhlaa rahansa matkailuun. Sitten kun on ok rahatilanne koko perhe luonollisesti pääsee matkalle. Jälleen yksi lapsekas mies, joka kuvittelee elävänsä poikamiehenä ilman vastuuta , vaikka on se perhe tehty.
AP = Jälleen yksi lapsekas nainen, joka kuvitteli elävänsä miehensä rahoilla...
Sinunkin on syytä pysyä ihan vaan sinkkuna ja runkata käteen.Et näköjään ymmärrä lapsiperheen elämästä mitään. Jos sinulla on perhe, sinulla on jo ihan lain mukaan elatusvelvollisuus. Jos ei kiinnosta, älä hanki perhettä. Niin yksinkertaista se on.
Eli jos mies matkustaa kerran vuodessa kahdessa viikoksi pois niin mies on mieslapsi ja laiminlyö perheen ja lapset? Etkö enempää mutkia vetele suoraksi? Luultavasti mies on juoppo ja väkivaltainen?
Mitäs miuta se sitten on? Minkä verran tuokaan sälli loppujen lopuksi perheestään huolehtii. Kerroppas minulle, miten vastaavalla tavalla se äiti pääsee kahdeksi viikoksi reissuun.
No ainakin sen äidin täytyy säästää palkastaan, rahalla niitä matkoja ostetaan.
Raha ei ole tässä se pointti, vaan pienten lasten hoito. Voihan se vaimo päästä ilmaiseksi samaan kaupunkiin kaverin luo majailemaan. Ja mies hoitaa viikon lapsia. Käykö?
Käy. Miksi ei kävisi? Onko sinun tuntemat miehet jotain vammaisia lasten suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti!
Johan tuossa sanottiin, että vaimolla ei ole varaa säästää. Onko silti oikeus päästä matkustelemaan?
Kyllähän se perhe yhtenä talousyksikkönä toimii. Jos ei ole varaa kaikkien matkaan ei kukaan matkusta. Perheessä ei voi olla elintasoeroja jäsenyen välillä. Jos ei tätä hyväksy parempi pysyä perhettömänä.
Eihän itsenäinen rohkea nykynainen prinssiä tarvi, kun on oma tili, omat rahat ja omat taloudellinen vastuu perheestä. Vai sovelletaanko irrallisuutta miehestä ja tasa-arvoa vain kun se sopii naisen omiin itsekäisiin tarpesiin? Koittakaa jo päättää.
Kyllä ne miehet ovat yleensä niitä, jotka pyrkivät toteuttamaan irrallisuutta perheestä ja vastuusta. Kuten nyt tässä apnkin tapauksessa.
Onko SATUNNAINEN irrallisuus jotenkin huono asia? Miehelläkö ei saisi olla muuta elämää kuin vaimo ja lapset? Jaa, niin. Saa olla, työelämä!!1
Nillityksen syy selvisikin. Nainen ei hyödy miehestä tämän matkan aikana joten sitä vastustetaan.
Onko sinulla käynyt niin, että vaimo on sanonut lähtevänsä viikoksi reissuun ja jättänyt sinut pärjäämään kahden pienen lapsen kanssa? Miten meni? Kävikö missään vaiheessa mielessä, että olisipa kiva, jos toinen olisi kotona?
On ”käynyt”. Kaksi viikkoa olin lasten kanssa vaimon ollessa kaukomatkalla. Mitä sitten? Kunniamitaliko minun pitäisi saada kun omien lasten kanssa pärjään?
Alapeukkujakin tälle, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen nainen käy töissä, miksi ei säästä yhtään? 50€ kuussa säästämisellä saa vuodessa etelenreissun rahat kasaan.
Usein vaan on, että naisilla löytyy rättikaupoista aina pakottavaa hankintaa ja 150€ kampaajakäynnit on välttämättömiä. Valintojen maailma kuten myös ammatti mihin on töihin hakeutunut.
Vierailija kirjoitti:
No estää en voisi, mutta sen viikon aikana etsisin miehelle majoituksen muualta ja pistäisin sen kamat varastoon. Eropaperit lähtisi matkaan heti koneen noustua. Lapset viikko-viikko systeemiin ja sitärataa.
Jos yhteiset lapset ja yhteinen elämä, myös lomat ja rahat yhteisiä. Meillä ei kerry säästöjä vain toiselle, vaan niitä kertyy perheelle.
Mutta minä en mennytkään naimisiin idiootin kannessa, vaan oikean miehen.
Jos kertomasi on totta, niin eroa heti, se on minun neuvoni.
Jos mies on kirjoilla asunnossa, sinulla ei ole mitään oikeutta laittaa hänen tavaroitaan varastoon ja pyytää häntä muuttamaan pois noin vain. Ei ihan fiksua ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen ei ajattele noin? Säästelee itselleen reissurahaa, lähtee kavereiden kanssa viikoksi etelään ja jättää perheen syömään hernekeittoa..? Vtun miehet itsekkyydessään..
Just joo, vaihtoehtonahan ei ole että syödän vuoden ympäri normaalisti, mies vain on säästellyt käyttörahojaan.
Miksi? Eikö hänellä ole mitään sellaisia mielenkiinnon kohteita, joita sinä et jaa? Kuulostaisi ahdistavalta.